Sail - Classic (Basic Mixture)

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Sail - Classic (Basic Mixture)

Bericht door metaltommy »

Dit zegt het pakje, Sail classic is a fine composition of selected virginias and cavendish tobacco's deivering a well balanced taste.

Dit staat op site van de oude leeuw, Sail Classic is een verfijnde compositie van geselecteerde rijpe Virginia uit drie continenten. Een deel van de Virginia wordt onder hitte geperst, dit proces geeft de tabak een donkere kleur. Nadien wordt de koek gewreven en gemengd met loose cut Virginia. Een goed uitgebalanceerde smaak met een plezierige noot van klassieke tabak. Aroma: Natuurlijk tabaksaroma.

Vers uit het pakje vind ik de tabak te vochtig en kon ik er ook geen klik mee krijgen maar naar gelang de tabak langer ligt en droger word kom er voor mij meer smaak vrij. en zoals gezegd een vrij simpele tabak niks hoogstaand maar het maakt zeer zeker waar wat er beweerd word. een fijne tabakssmaak met hier en daar van wat ik er in proef iets van vijgen enof krenten. iets wat mij opviel is dat hoe vaak ik de pijp ook moest bijvuren de vijgen/krenten smaak vervaagde niet, het lijkt in mijn opinie zelfs beter te worden na iedere keer bijvuren. de tabak stopt makkelijk en brand makkelijk, na voor mij zeker een paar dagen openliggen. ik heb geen tongbite ervaren. mocht je je van klassiek tabaks- aroma/smaak houden zou ik je dit toch aan willen raden alleen al om de prijs 50 gram voor 6.70.

Afbeelding
*modedit: plaatje toegevoegd, topictitel iets gewijzigd. Eli*
Groet,
Tom

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Re: Sail - Classic (Basic Mixture)

Bericht door dr. Watson »

Bedankt voor de goede tip!
Gediplomeerd Clan Roker

Gebruikersavatar
culann
Berichten: 1074
Lid geworden op: 09 apr 2011 13:36
Locatie: Eindhoven

Re: Sail - Classic (Basic Mixture)

Bericht door culann »

Metaltommy, (of iemand anders natuurlijk) hoe is deze in verhouding met de Sail - Natural? Enig idee? Ben zelf namelijk nog opzoek naar een simpele naturelle tabak, die niet zo duur is. Deze komt wellicht wel in aanmerking :D

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Re: Sail - Classic (Basic Mixture)

Bericht door metaltommy »

marginaal zoeter vind ik, sail nautrel heeft naar wat ik me kan herinneren iets meer "body" maar er zitten ook andere tabakken in sail naturel, meerdere soorten.
Groet,
Tom

Gebruikersavatar
culann
Berichten: 1074
Lid geworden op: 09 apr 2011 13:36
Locatie: Eindhoven

Re: Sail - Classic (Basic Mixture)

Bericht door culann »

Dank!
Hmmm... had eigenlijk gehoopt dat 'ie iets minder zoet zou zijn, maar zal deze toch eens proberen mocht ik 'm toevallig tegenkomen.

Gebruikersavatar
culann
Berichten: 1074
Lid geworden op: 09 apr 2011 13:36
Locatie: Eindhoven

Re: Sail - Classic (Basic Mixture)

Bericht door culann »

Na helemaal vergeten te zijn dat ik deze tabak nog eens zou willen proberen, las ik ergens op dit forum een opmerking van Metaltommy dat degenen die Orlik Golden Sliced lekker vinden deze tabak ook eens zouden moeten proberen. Gisteren zag ik toevallig een pakje liggen in de tabakszaak. Toch maar eens proberen...
Gisteren heel de dag deze tabak gerookt, en nu vandaag voor de 2e maal. En moet zeggen, helemaal niet verkeerd inderdaad. Een prima tabak. Niks bijzonders, maar toch...
En voor de prijs, 6,70, toch zeker de moeite waard als dagetlijkse tabak. Nu is dat voor mij Orlik Golden sliced, maar deze zou ook gezien de prijs zeker een vervanging kunnen gaan worden. Mits deze tabak het in zich heeft om ook na langere tijd te blijven boeien... De tijd zal het leren...

lepekoff
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 nov 2013 22:57

Re: Sail - Classic (Basic Mixture)

Bericht door lepekoff »

Ik had nog geen idee hoe een Virginia tabak proefde, deze is volgens de beschrijving enkel uit deze tabak geblend. Ik vond het een fijne neutrale tabak met een licht zoete smaak en ook iets fruitigs. Ook meende ik iets kruidigs op de achtergrond waar te nemen. De tabak brandt erg lang. Het moest wel vaak aangestoken worden maar dat wijd ik aan een nog niet goed ingerookte pijp. Verder geen onaangename smaken.

Plaats reactie