Stanwell - Danish Truffles

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Stanwell - Danish Truffles

Bericht door Mus »

Afbeelding
"Choice tobacco leaf, refined with fresh mandarin and the finest old Benedictine brandy."

Op de verpakking staat dat de tabak bestaat uit "cubes", tot blokjes gesneden flakes dus; ik had Bolle een sample gestuurd en hij maakte een vergelijking met kattenbrokjes :lol:. De tabak is overwegend donkerbruin met een lichte fruitig-zoete geur.

Het stoppen van de pijp is wat onconventioneel: de ketel volgooien met de kattenbrokjes, vervolgens lomp hard aandrukken anders trekt de pijp te licht, en aansteken. De tabak brandt soms wat moeizaam, af en toe bijvlammen dus. Zoals van flake-tabak te verwachten is brandt hij langzaam en rookt niet snel scherp of nat. De milde smaak met lichte citrus-ondertoon blijft van begin tot eind prettig aanwezig.

Op zich een prettige tabak, maar het stoppen blijf ik wat lastig vinden. Ik heb liever een "gewone" flake of een ready rubbed.

Zover ik na heb kunnen gaan is deze tabak in Nederland en België niet te koop, wel in Duitsland en Luxemburg.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Stanwell - Danish Truffles

Bericht door Eliminator »

Vandaag een sample van Hagar van deze tabak gerookt en ik moet zeggen, "brandt soms wat moeizaam" vindt ik echt een understatement bij deze tabak, zowel het brandend krijgen als het brandend houden vergt rocketscientist-achtige kennis :shock: niet mijn idee van 'genieten', de smaak is allersinds redelijk.
Afbeelding

Whitesnake

Re: Stanwell - Danish Truffles

Bericht door Whitesnake »

Heb eens aan zo'n doosje geroken. Geur stond me echt niet aan en deed me afknappen.

Is misschien verder wel een goeie tabak. Blijf dit item volgen.

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: Stanwell - Danish Truffles

Bericht door jarnogab »

@zij die deze tabak al gerookt hebben: een truffel is, zoals jullie ongetwijfeld weten, een ondergrondse zeer aardse paddestoel maar niettemin toch nog een paddestoel.

Merk je ook het paddestoel-gegeven in aroma of smaak? Hoe verhoudt ie zich tegenover Shortcut to Mushrooms (die ik een lekkere, milde
latakia tabak vindt met champignonsmaak)?
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

Re: Stanwell - Danish Truffles

Bericht door smoking-rob »

Je werpt een interessant gegeven op met de vermeende champignon smaak bij Shortcut to Mushrooms: zou die naam niet gewoon zijn oorsprong hier vinden: http://tolkiengateway.net/wiki/A_Short_Cut_to_Mushrooms ?
Maar zelf meen ik die champignonsmaak ook te hebben waargenomen, echter zou de naam van deze blend geen vermelding van mushrooms in zich hebben gehad, dan zou het ook niet in mij zijn opgekomen om er champignons in te proeven...
De suggestie van het woord?
Voor wat betreft Danish Truffels, zelf denk ik hier meer aan chocolade truffels als oorsprong.
Ze lijken overigens totaal niet op elkaar, niet qua smaak, samenstelling, vorm en flavouring.
Veel van mijn geld gaat in rook op...

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: Stanwell - Danish Truffles

Bericht door jarnogab »

smoking-rob schreef:zou die naam niet gewoon zijn oorsprong hier vinden: http://tolkiengateway.net/wiki/A_Short_Cut_to_Mushrooms ?
De naam verwijst inderdaad naar Tolkien. Het is deel van een reeks blends die verwijzen naar de LOTR saga. (andere blends zijn
Treebeard, Ruins of Isengard, Old Toby en Longbottom leaf.

smoking-rob schreef: De suggestie van het woord?
misschien wel, je hebt een goed punt.

smoking-rob schreef:Voor wat betreft Danish Truffels, zelf denk ik hier meer aan chocolade truffels als oorsprong.
Ze lijken overigens totaal niet op elkaar, niet qua smaak, samenstelling, vorm en flavouring.
aha, dus eerder een zoetige chocoladesmaak?
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
annie69
Berichten: 1716
Lid geworden op: 30 dec 2009 20:11
Locatie: maasgouw
Contacteer:

Re: Stanwell - Danish Truffles

Bericht door annie69 »

Vandaag mijn zwager geholpen met het ophalen van zijn caravan in Diekirch,
Aangezien dat hij op het moment wat lichamelijke beperkingen heeft.
Van deze nood gebruikt gemaakt om in Weiswampach wat tabak in te slaan waaronder deze danish truffles .
heb van dit merk wel eens de lichtere versie gehad,die ik wel lekker vond.
Nu hadden ze daar alleen de donkere versie.
Prijs 11,- voor 100 gram.
natuurlijk nog wat andere tabaken gekocht waaronder:
sunday 's fantasy 2x a 5,25
Planta black vanille 100gr a 7,60
Mac baren Norwood 100gr a 11-

wat me opviel nog w.o larssen signature a 17,-
Maar die heb ik laten staan.
Een behoorlijk verschil met nederland en zo.

Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Re: Stanwell - Danish Truffles

Bericht door Mus »

Heb je het adres in Weiswampach wel opgeschreven? :D (*Klikkerdeklik*)

Plaats reactie