HU Tobacco - Edward G.

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

HU Tobacco - Edward G.

Bericht door smoking-rob »

Van zijn site geplukt:
…Robinson played the notorious gangster and anti-hero in "film noir" movies and was a
fascinating figure in American cinema of the 1930s and 1940s. Gaining fame as the
power-hungry slob and gangster, Edward G. Robinson led the life of a sensitive art enthusiast
and avid pipe smoker. In its varieties and contrasts Edward G. Robinson's life shows similarities
to "Edward G…Ready Rubbed Flake". Gaining a tartly sweet character, the dark and pressed
Red Virginias of assorted provenances have been finished with a little Perique and Brown Virginia.
A touch of Kentucky tobacco gives the blend that extra something. "Edward G…Ready Rubbed Flake"
captivates by its natural sweetness, which makes a mark on it without dominating.
It is a blend just as distinctive, complex, interesting and multi-faceted as Edward G. Robinson's life and work.
…distinctive, sweet, fascinating

Nicotine: 4

Aromatisation: --

Flavor: natural

Chart: 1 (light) to 6 (strong)
http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... O&TID=4549

Mijn mening
Een heerlijke, zachte ready rubbed met 15 % Vaper Curlies, natuurlijke zoetigheid. Volle tabakssmaak met pittigheid van een kleine dosis Perique.
Liefhebber van Rattray's Marlin Flake zullen deze tabak zeker waarderen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Veel van mijn geld gaat in rook op...

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: HU Tobacco - Edward G.

Bericht door robvoorburg »

Rob, ik heb veel samples gekregen in Heukelem. Zoveel dat ik
de weg een beetje kwijt ben, had je mij hier een proefje van
gegeven?
Waar koop je deze tabak.

Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

Re: HU Tobacco - Edward G.

Bericht door smoking-rob »

Hoi Rob
Een sampletje heb ik je daar zeker niet van gegeven daar ik deze tabak toen nog niet had.
Hier zijn site:
http://shop.strato.de/epages/63080810.s ... ders_Pride
Director's Cut is ook erg aanbevolen, deze is wel wat sterker.
Veel van mijn geld gaat in rook op...

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: HU Tobacco - Edward G.

Bericht door robvoorburg »

Bedankt, duidelijk.

Gebruikersavatar
culann
Berichten: 1074
Lid geworden op: 09 apr 2011 13:36
Locatie: Eindhoven

Re: HU Tobacco - Edward G.

Bericht door culann »

Nu bezig met deze tabak, rokend uit een Facon. Zeker geen lichte tabak qua nicotine, maar zeer smaakvol, en iets met pit in de smaak. In de verte iets van een natuurlijk zoetje. Naar mate de pijp vordert, wordt 'ie nog wat voller en zachter van smaak heb ik het idee. Zelf vind ik het moeilijk om een tabak te omschrijven, maar iig een meer dan prima tabak naar mijn mening :D

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4026
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Re: HU Tobacco - Edward G.

Bericht door Martin Romijn »

Wat mij betreft de lekkerste tabak van HU die ik tot nu toe heb geproefd. Mooi evenwicht tussen het zoetje van de virginia en het romige, nootachtige van de burley. De perique komt er zo nu en dan lekker tussendoor en geeft de tabak wat pit. Mooie balans. Tegen het eind treed de burley wat meer op de voorgrond zonder de hoofdrol op te eisen. De tabak rookt de hele pijp door heerlijk zacht, absoluut niet scherp op de tong. Qua nicotine niet al te zwaar naar mijn mening.
Kortom...een mooie blend. Zeker een aanrader! Maakt me nieuwsgierig hoe deze tabak smaakt na wat jaartjes rijpen....
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

Plaats reactie