Dan Tobacco Manufacturing (DTM) - Gold Of Mysore

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
antonius
Berichten: 722
Lid geworden op: 16 feb 2009 18:05

Dan Tobacco Manufacturing (DTM) - Gold Of Mysore

Bericht door antonius »

Gold of Mysore
Afbeelding

Deze tabak bij Danpipe in lauenburg gekocht,De smaak is natuurlijk met een beetje natuurlijke vanille.
Dat komt door de suikers die in de virginia al van nature in zit.
De tabak rookt makkelijk en heeft weinig tongbite.

Die goldgelben Virginia Grades aus der Region um Mysore im Süden Indiens bieten mit ihrem hohen Zuckergehalt beste Voraussetzungen für einen harmonisch aromareichen Pfeifentabak.

Durch schonendes Pressen entwickelt sich der für feine Virginia Blends so typische und hochgeschätzte Geschmack zu voller Blüte. Die Zugabe einer Spur von Vanille hebt und verfeinert diese Aromenfülle, ohne zu sehr in den Vordergrund zu treten.

Ein lieblich-sanftes Vergnügen, weich im Rauch und angenehm duftig im Raum.

--------------------------------------------------------

Gold of Mysore
--------------------------------------------------------------------------------

Brand: Dan Tobacco
Blender: Michael Apitz
Tin Description: Bright golden Virginia tobaccos from the Mysore region in Southern India with their high natural sugar contents provide best pre-conditions for the creation of a harmoniously rich aromatic pipe tobacco. By considerately gentle pressing the leaf tobacco, its typical and highly esteemed Virginia-sweet flavour can blossom to its optimum. A trace of mellow Vanilla was added only to refine and underline the tobacco?s own precious taste. A deliciously smooth smoking pleasure.
Country of Origin: Germany
Curing Group: Flue Cured
Contents: Virginia
Flavoring: Vanilla
Cut: Ready Rubbed
Packaging: 100 g tin

http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... G&TID=2701

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Re: dtm pijptabak,gold of mysore

Bericht door Kynikos »

Pas maar op dat je er geen koortslip aan overhoudt.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Dan Tobacco Manufacturing (DTM) - Gold Of Mysore

Bericht door Arno »

:lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Dan Tobacco Manufacturing (DTM) - Gold Of Mysore

Bericht door Eliminator »

Topic naam even aangepast en de tobaccoreview info toegevoegd.

Lijkt me een interessante tabak by the way !
Afbeelding

antonius
Berichten: 722
Lid geworden op: 16 feb 2009 18:05

Re: Dan Tobacco Manufacturing (DTM) - Gold Of Mysore

Bericht door antonius »

Eliminator schreef:Topic naam even aangepast en de tobaccoreview info toegevoegd.

Lijkt me een interessante tabak by the way !
Het is ook een interessante tabak eli,heb nu een paar pijpjes er van gerookt en ik moet zeggen,het heeft wel wat.
Een lekkere lichte maar wel gekruide tabak die lekker langzaam weg rookt :-?
De kop van de pijp wordt dus niet zo warm als bij een flake.
De smaak heeft een licht natuurlijk zoete smaak en het kamer aroma is wel prettig te noemen,niet erg overheersend.
Naar mate de rook sessie naar het einde loopt wordt de tabak wat scherper en kruidiger maar niet te kruidig.
Je ruikt en proeft de in de zon gerijpte verginia tabak en het lijkt of er een pietsie peruiqe in zit.
Maar het vleugje vanilla dat er in moet zitten heb ik er nog niet uit gehaald,misschien moet ik er nog meer van roken,dan haal ik het er misschien wel uit.
Het is aan te bevelen deze tabak in een grote ruime kop te roken,bijvoorbeeld een crown viking van winslow.

gr antonius

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Re: Dan Tobacco Manufacturing (DTM) - Gold Of Mysore

Bericht door Kynikos »

antonius schreef:De kop van de pijp wordt dus niet zo warm als bij een flake.
Mijn ervaring is juist dat flakes lekker kalm en koel branden.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Dan Tobacco Manufacturing (DTM) - Gold Of Mysore

Bericht door Eliminator »

* Eli trekt de brutale schoenen aan *

Mochten we elkaar volgende maand treffen op één van de meetings, zou ik er heel graag een sampeltje van willen bietsen als dat zou kunnen :wink:

* Okay, en terug naar de pantoffels *
Afbeelding

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5380
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Dan Tobacco Manufacturing (DTM) - Gold Of Mysore

Bericht door Paasei »

Kynikos schreef:
antonius schreef:De kop van de pijp wordt dus niet zo warm als bij een flake.
Mijn ervaring is juist dat flakes lekker kalm en koel branden.
Ik denk dat dat is wat hij bedoelde.
de pijp wordt niet zo warm, net als etc...

Nietwaar Antonius?
Koninklijke Eikel Des Forums.

antonius
Berichten: 722
Lid geworden op: 16 feb 2009 18:05

Re: Dan Tobacco Manufacturing (DTM) - Gold Of Mysore

Bericht door antonius »

Paasei schreef:
Kynikos schreef:
antonius schreef:De kop van de pijp wordt dus niet zo warm als bij een flake.
Mijn ervaring is juist dat flakes lekker kalm en koel branden.
Ik denk dat dat is wat hij bedoelde.
de pijp wordt niet zo warm, net als etc...

Nietwaar Antonius?
Ja dat is wat ik bedoel paasei,en trouwens het lijkt er op dat het kruidige wat ik proef lijkt op een flauw gerecht dat op smaak wordt gebracht met een juiste dosis peper om maar even een beeldspraak te noemen,niet dat het naar peper smaak maar zoiets bedoel ik.
Ik rook veel troost slices en orlick golden slice en dan wordt de kop best wel een beetje warm hoor en ik rook altijd heel rustig.

gr antonius

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Dan Tobacco Manufacturing (DTM) - Gold Of Mysore

Bericht door Ribbon »

Mijn blik schafte ik in 2013 aan en heb ik twee weken geleden open getrokken. De tabak was voor mijn voorkeur precies vochtig genoeg, maar gemiddeld gezien net iets te droog voor een pas geopend blik. Om eerlijk te zijn viel me dit een beetje tegen omdat dit soort 'verfblikken' bekend staan om hun vochtbehoudende kwaliteiten.
De geur in het blik is vanille en iets fruitigs wat ik niet goed kan omschrijven. Daaronder uiteraard de geur van Virginia.
Bij het aansteken is de vanille prominent aanwezig, maar dit aroma maakt al vrij snel plaats voor de natuurlijk zoetheid van de Virginia. Want Virginia is wat de klok slaat. Al vrij snel is er van de vanille niets meer te merken en ontwikkeld zich een heerlijke zoete rookervaring.
Voor mij is het een van die blends die aan kracht en smaak wint i.p.v. verliest. Het doorroken tot op de bodem is dan ook totaal geen probleem.

Zonder de vanille zou deze blend verzuipen in het enorme 'pure Virginia'-aanbod. Maar juist die toevoeging zorgt voor een vrij unieke rookervaring. Net niet te eenvoudig, maar verre van gecompliceerd. Lekker. :)
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Re: Dan Tobacco Manufacturing (DTM) - Gold Of Mysore

Bericht door dinck »

Goh, heel anders dan in mijn herinnering. In de eerste maanden van mijn forumlidmaatschap kreeg ik een erg ruime sample GoM - ik meen in ruil voor een leren tabaksbuidel - en ik vond de tabak indertijd veel te zoet en meende zelfs dat het een aromaat was. Ik heb er pure Perique bij gemengd om het geheel wat op te peppen.
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Dan Tobacco Manufacturing (DTM) - Gold Of Mysore

Bericht door Ribbon »

Misschien heeft het te maken met het rijpen. Ik weet niet of je vers sample hebt gekregen?

Hij is zoet, maar niet op een manier waarop veel zware aromaten dit zijn. Strikt genomen is GoM natuurlijk wel een aromaat, zij het een lichte. Maar nogmaals; misschien heeft de tijd zijn werk gedaan. Persoonlijk ben ik content met deze blend, en heb geen perique nodig. :)
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Plaats reactie