Stanwell - Rose & Crown (Easy Flake)

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Stanwell - Rose & Crown (Easy Flake)

Bericht door Eliminator »

Rose & Crown
--------------------------------------------------------------------------------

Brand: Stanwell
Blender: Lane Limited
Tin Description: Fine English blend smoking mixture. Dark Cavendish with Burley and Virginia.
Country of Origin: DK
Curing Group: Flue Cured
Contents: Burley
Black Cavendish
Virginia
Cut: Flake
Packaging: 50g Tin
http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... R&TID=1222
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Stanwell - Rose & Crown (Easy Flake)

Bericht door Eliminator »

M'n blik Winslow #1 is aan het opraken, en dat kan natuurlijk niet :D ,... dus vandaag wat dingetjes besteld bij Danpipe (via, via), en om eens wat andere flake's te roken naast de diverse SG flakes die ik al ken en de Troost Slices ben ik eens verder gaan zoeken.

Om de één of andere reden trok deze m'n aandacht en dus een blikje van mee besteld, kent iemand dit ? Ervaringen ?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Stanwell - Rose & Crown (Easy Flake)

Bericht door Arno »

Ah, ik ken deze. Trevor Talbert heeft me ooit verteld dat dit zijn favo aromatische tabak is :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Stanwell - Rose & Crown (Easy Flake)

Bericht door St Patrick »

Ik ken deze nog niet, maar de review ziet er wel uitnodigend uit... Ook de verpakking mag er zijn...
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

endevos
Berichten: 839
Lid geworden op: 11 mar 2010 21:14
Locatie: gent

Re: Stanwell - Rose & Crown (Easy Flake)

Bericht door endevos »

Bijpassende muziek:




Dan rook je vanzelfsprekend niet uit een meerschuimpijp! :lol:

Winslow Collector

Re: Stanwell - Rose & Crown (Easy Flake)

Bericht door Winslow Collector »

Eliminator schreef:M'n blik Winslow #1 is aan het opraken, en dat kan natuurlijk niet :D ,... dus vandaag wat dingetjes besteld bij Danpipe (via, via), en om eens wat andere flake's te roken naast de diverse SG flakes die ik al ken en de Troost Slices ben ik eens verder gaan zoeken.

Om de één of andere reden trok deze m'n aandacht en dus een blikje van mee besteld, kent iemand dit ? Ervaringen ?
Nee, geen ervaring met die Rose & Crown.

Maar wel heel goed dat je "via-via" besteld hebt. Daar heb ik gisteravond ook nog gedaan, dus de kans is groter dat "via-via" aan een bestelling komt die de moeite waard is.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Stanwell - Rose & Crown (Easy Flake)

Bericht door Eliminator »

Al met al (ook wat mee besteld voor Hagar) is het een aardige bestelling geworden (voor mijn doen dan toch), dus laat die koerier z'n werkhandschoenen maar aan doen WC :lol:

p.s. als ik je een sampletje kan toesturen, no probs.
Afbeelding

Winslow Collector

Re: Stanwell - Rose & Crown (Easy Flake)

Bericht door Winslow Collector »

Eliminator schreef:Al met al (ook wat mee besteld voor Hagar) is het een aardige bestelling geworden (voor mijn doen dan toch), dus laat die koerier z'n werkhandschoenen maar aan doen WC :lol:

p.s. als ik je een sampletje kan toesturen, no probs.
Daar houd ik me zeker voor aanbevolen, Eli. Bij voorbaat dank.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Stanwell - Rose & Crown (Easy Flake)

Bericht door Eliminator »

Komt voor de bakker,.. of in dit geval, voor de Collector.
Afbeelding

antonius
Berichten: 722
Lid geworden op: 16 feb 2009 18:05

Re: Stanwell - Rose & Crown (Easy Flake)

Bericht door antonius »

endevos schreef:Bijpassende muziek:




Dan rook je vanzelfsprekend niet uit een meerschuimpijp! :lol:
Nee zeker geen meerschuimpijp roken want die gaat in gruzzels,zelf de hardste bruyere pijp daar komen al barsten in van zo`n stem.
Prachtige muziek en je kan er glas mee snijden met die stem.
En meezingen kan je alleen als je stomdronken bent.

gr antonius

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: Stanwell - Rose & Crown (Easy Flake)

Bericht door jarnogab »

@Eli: kun je al iets meer kwijt over smaak?

Ik heb namelijk al veel tabakken geopend, maar mits een goede review kun je me warm maken om nog een extra blik open te trekken :wink:
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Stanwell - Rose & Crown (Easy Flake)

Bericht door Eliminator »

Zoals je weet ben ik niet de beste recensist, maar dit is met vlag en wimpel één van de lekkerste flake's die ik ken, zoet (maar niet té) en lekker vol van smaak.
Hij brandt ook uitstekend, minimaal bijvlammen !

Na een blikje of twee, drie te hebben mogen verbruiken kwam ik hem ook tegen in Nordhorn waar ik dicht in de buurt van mijn vakantie heb mogen genieten, uiteraard daar even langs de plaatselijke tabakszaak geweest waar ze het alleenrecht hebben op de 'Nordhorner Stadswappen' tabakken (bijna een verplichting als je in de buurt bent) en daar stond dus een klein voorraadje 'The Rose & Crown'..... nu zijn mijn recentie-eigenschappen niet van het allerhoogste niveau, maar laat ik je zeggen toen ik weer richting het vertrouwde westen trok,....er geen voorraad meer aanwezig was :mrgreen: hoop dat dat wel voldoende zegt over mijn mening over deze tabak :wink:
Afbeelding

Winslow Collector

Re: Stanwell - Rose & Crown (Easy Flake)

Bericht door Winslow Collector »

jarnogab schreef:@Eli: kun je al iets meer kwijt over smaak?

Ik heb namelijk al veel tabakken geopend, maar mits een goede review kun je me warm maken om nog een extra blik open te trekken :wink:
Ben dan geen Eli, maar ik herken hier vooral de honing in.
Net als Eli in mijn top 3 flakes. Eeeeh... is ook niet moeilijk want ik rook maar 3 verschillende flakes.

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: Stanwell - Rose & Crown (Easy Flake)

Bericht door jarnogab »

Ondertussen de flake al meerdere malen kunnen roken.
Inderdaad een lekkere flake, met toch een duidelijk zoete smaak. Honing me dunkt.

Alleen: ik blijf moeite hebben met flakes. Heb deze al wat laten drogen, want was nogal vettig en aldus verantwoordelijk voor technisch minder
geslaagde rooksessies. Nu is de flake mooi droog, en na het initiële succes van de knipmethode toch weer even de turn&twist geprobeerd.
Met opnieuw minder succes.
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Stanwell - Rose & Crown (Easy Flake)

Bericht door St Patrick »

Ik heb de eerste paar jaar ook geen flake aangeraakt Jarno... Het was een gevecht elke keer...
MAAR.... de aanhouder wint en ik rook nu bijna wekelijks wel een pijpje of wat met verschillende flakes en het bevalt perfecto... Ik pak meestal 1 flake en die vrot ik via de vouwmethode in de ketel. Goed aanvlammen en dan lekker rustig genieten.
Succes en vergeet niet dat de aanhouder wint. (ff een pauze inlassen kan geen kwaad zoals je leest)

:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Kees Flake
Berichten: 3038
Lid geworden op: 17 nov 2012 16:27
Locatie: dongen

Re: Stanwell - Rose & Crown (Easy Flake)

Bericht door Kees Flake »

rook al iets langer flake en heb nu thé rose&crown geprobeerd.
heerlijk aromatisch flake ruik ook lekker.
ik pak twee derde van een flake en verscheur deze en laat hem half uurtje drogen.
tijdens het drogen draai ik de flake regelmatig.
dan in de pijp losjes en tijdens het roken licht aan tampen.
ik rook dan in een keer de pijp leeg zonder bijvuren(plus minus drie kwartier)
deze flake is zeker een blijvertje.

gr. kees liebherr
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.

gr. kees Flake

Winslow Collector

Re: Stanwell - Rose & Crown (Easy Flake)

Bericht door Winslow Collector »

jarnogab schreef:Inderdaad een lekkere flake, met toch een duidelijk zoete smaak. Honing me dunkt.
Zeker weten: honing.

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Stanwell - Rose & Crown (Easy Flake)

Bericht door Bommel »

Voor de zoet roker is deze flake een ware goede aanvulling aan het persoonlijke tabak collectie.
De honing en rum bereiken al de neusvleugels als de deksel gelicht wordt.
De flake is iets vochtig maar hoeft niet perse te drogen gelegd te worden als een pijp met ruime bowl gebruikt wordt.
Dan is enkel de pijp te ontsteken volgens de gewoonte en kan aan een stuk genoten worden van een voortreffelijk smakende en geurende flake.
Mijn eerste kennismaking is mij bevallen en ik heb spijt niet meer blikjes aangekocht te hebben.
Een aanrader en blijver dus.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Calinero
Berichten: 2393
Lid geworden op: 28 mar 2013 22:31
Locatie: Den Haag

Re: Stanwell - Rose & Crown (Easy Flake)

Bericht door Calinero »

Bommel schreef:Voor de zoet roker is deze flake een ware goede aanvulling aan het persoonlijke tabak collectie.
De honing en rum bereiken al de neusvleugels als de deksel gelicht wordt.
De flake is iets vochtig maar hoeft niet perse te drogen gelegd te worden als een pijp met ruime bowl gebruikt wordt.
Dan is enkel de pijp te ontsteken volgens de gewoonte en kan aan een stuk genoten worden van een voortreffelijk smakende en geurende flake.
Mijn eerste kennismaking is mij bevallen en ik heb spijt niet meer blikjes aangekocht te hebben.
Een aanrader en blijver dus.
Helemaal mee eens, ook ik rook 'm het liefst uit een wat ruimere bowl. Ik vind 'm dan nog beter tot z'n recht komen. En ja, Bommel ook ik heb te weinig van deze flake liggen, ik kan er namelijk niet genoeg van krijgen!
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!

Gebruikersavatar
Kees Flake
Berichten: 3038
Lid geworden op: 17 nov 2012 16:27
Locatie: dongen

Re: Stanwell - Rose & Crown (Easy Flake)

Bericht door Kees Flake »

Rook deze Rose&Crown al een tijdje en moet zeggen als je de flake een half uurtje laten drogen is ie nog lekkerder.
Doe met deze flake ook mixen een klein beetje bij P&H of Orlik en dat smaakt geweldig.
Niet te veel toevoegen want R&C is zeer sterk aroma .
Ook ik rook deze flake uit mijn Amphora faros 404 met behoorlijke ketel.
Ben echter van mening dat als je flake langer laat drogen hij lekkerder is en beter te roken.
Ook mijn vrouw vind dat de tabak dan lekkerder ruikt.
deze flake is voor mij een blijvertje.
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.

gr. kees Flake

Gebruikersavatar
JoskeB
Berichten: 1329
Lid geworden op: 17 feb 2013 17:11
Locatie: Oss

Re: Stanwell - Rose & Crown (Easy Flake)

Bericht door JoskeB »

Meindert had mij aangeraden om deze Flake eens te proberen.
Aangezien we vandaag zijn wezen winkelen in Kleef ben ik bij Edler geweest om te kijken of hij deze op voorraad had en dat hadden ze inderdaad. Ik heb gelijk twee blikjes meegenomen en zal er zo meteen eens een pijpje mee stoppen en laat jullie nog wel weten hoe die mij bevalt.
in vermaak of in verdriet vergeet uw pijpken niet
smaakt de pijp tabak u goed zijt ge tevreden van gemoed

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Stanwell - Rose & Crown (Easy Flake)

Bericht door Wowbagger »

JoskeB schreef:Meindert had mij aangeraden om deze Flake eens te proberen.
Aangezien we vandaag zijn wezen winkelen in Kleef ben ik bij Edler geweest om te kijken of hij deze op voorraad had en dat hadden ze inderdaad. Ik heb gelijk twee blikjes meegenomen en zal er zo meteen eens een pijpje mee stoppen en laat jullie nog wel weten hoe die mij bevalt.
Dat is toevallig, ben er gisteren in de middag ook geweest. Voorraadje filters en reinigers ingeslagen en aangezien ik er toch was meteen maar een blikje Dunhill flake en een lekkere sigaar meegenomen.
Dat de Rose and Crown maar moge smaken Jos!

Gebruikersavatar
JoskeB
Berichten: 1329
Lid geworden op: 17 feb 2013 17:11
Locatie: Oss

Re: Stanwell - Rose & Crown (Easy Flake)

Bericht door JoskeB »

Afgelopen dagen enkele pijpjes met deze Flake gerookt.
Het is een heerlijke tabak die makkelijk rookt, prima brandend te houden is zonder bij te hoeven vlammen en met een fijne roomnote die ook door Mme zeer gewaardeerd wordt.
Deze tabak is zeer zeker aan te raden als men van een zoete tabak en toch lichte tabak houd. :B
in vermaak of in verdriet vergeet uw pijpken niet
smaakt de pijp tabak u goed zijt ge tevreden van gemoed

Robbie-san
Berichten: 2084
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: Stanwell - Rose & Crown (Easy Flake)

Bericht door Robbie-san »

Die Rose Crown sinds twee weken in bezit. De geur bij het openen van het blik, was niet te harden,...... Maar na een pijp gestopt te hebben en de vlam er te hebben ingejaagd, kon ik een meer dan gelukzalige glimlach niet onderdrukken. Kortom een fijne flake met een heerlijke roomnote. Zeker een aanrader voor rokers van (licht) aromatische tabakken.


Groet,


Robbie-san
Ad impossibile nemo tenetur

Gebruikersavatar
Marielle32
Berichten: 1662
Lid geworden op: 05 sep 2014 22:39
Locatie: Geldermalsen

Re: Stanwell - Rose & Crown (Easy Flake)

Bericht door Marielle32 »

Als beginner is het werken en echt de tijd nemen, maar het is een blijver ondanks dat. Ik zou ook honing zeggen en vol van smaak maar niet overdreven zoet.
Afbeelding

Plaats reactie