V.B. - Jacques Vinche No. 2

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

V.B. - Jacques Vinche No. 2

Bericht door robvoorburg »

Toen ik ten huize Verloo een pijp met deze verrukkelijke tabak mocht stoppen vandaag, stond ik niet goed op te letten, wanneer ik het goed heb meegekregen is deze van een Belgische fabriek (sinds 1864!)
Heb 2 potten van 100 gram per stuk meegenomen, zo was ik ervan onder de indruk.

Wat zit erin?
Een flinke schep latakia, volle Black Cavendish en een paar Virginia soorten en een snuf Perique.
Het is een volle, medium mixture, die al tijdens de 1e pijp naar meer smaakt!

€ 9,-- per 50 gram en dat is value for money!

Mod edit, plaatje toegevoegd
Afbeelding

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: V.B. - Jacques Vinche No. 2

Bericht door robvoorburg »

Vandaag "aangesneden" en weer tot volle tevredenheid gerookt. Anders dan er op de verpakking staat valt mij de hoeveelheid latakia mee.
Er is een goede balans gevonden tussen de verschillende soorten, waarbij de geringe hoeveelheid Perique er zo af en toe even tussen uit piept, maar niet vervelend.

De tekst op het blikje eindigt als volgt: a real pleasure for those pipesmokers who appreciate a fine classic English blend.
Daar kan ik me wel in vinden.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: V.B. - Jacques Vinche No. 2

Bericht door Arno »

Hmm, ik ben wel benieuwd naar deze tabak *maakt mental note* :) English blend ^^
Afbeelding

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: V.B. - Jacques Vinche No. 2

Bericht door robvoorburg »

pb mij even je adres Arno, dan stuur ik je een proefje.
Je moet hiervoor wel naar Belgie, in Nederland nooit gezien.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: V.B. - Jacques Vinche No. 2

Bericht door Arno »

Ik zit nu in België maar helaas is Antwerpen een eindje weg... Maar veel dank voor het aanbod!! :D Ik stuur je een PBtje!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5377
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: V.B. - Jacques Vinche No. 2

Bericht door Paasei »

Aan een derde of vierde pijpje hiermee bezig.

Zeer bevredigend. De Latakia is overduidelijk aanwezig, maar toch is het geen Latakia-bom, en de Perique doet ook een duit in het zakje, zeer subtiel.

Bij andere tabakken die me aanstonden kwamen steeds de termen 'lekker, interessant, zoet, zout, prikkelend... etc...' in me op.
Het eerste gedacht bij deze was niet 'wat een lekkere tabak' maar eerder 'wat een SMAKELIJKE tabak'. En dat is nu net de eerste keer dat ik dit ervaar. Zodra ze bij Verloo weer open zijn (ze zijn dicht van 18/7 tot 30/6) ga ik me nog een blikje of twee aanschaffen. (wees gerust Rob, ik laat nog wat voor je achter...)
Naast de hierboven genoemde kwaliteiten, is er nog eentje : de prijs. 18 Euro voor een blikje van 100 gr, goedkoper dus dan Old Dub of iets van SG ! Nu maar hopen dat Jacques 'm nog lang blijft maken.

(edit : het gaat 'm om die met het groene bandje op het plaatje. Die met het rood/oranje bandje is de 1, een aromatic)
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: V.B. - Jacques Vinche No. 2

Bericht door Arno »

Ik ben ook zeer te spreken over deze tabak! Ik had een sample gehad van Robvoorburg (dank!) en hoewel voor mijn smaak er iets meer latakia in had gemogen vind ik hem goed! Echt een tabak voor alle dagen. Ik mis wel een beetje de diepgang van andere latakiatabakken die ik ken maar toch houdt deze zich staande door de goede kwaliteit. Dit is nou een soort heerlijke latakiatabak die ik in NL niet kan vinden. En een prima prijs-kwaliteit verhouding! Mocht ik ooit bij Verloo zijn dan gaat er nog een blikje mee naar NL :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bart Iron
Moderator
Berichten: 3789
Lid geworden op: 07 sep 2010 06:49
Locatie: Leusden

Re: V.B. - Jacques Vinche No. 2

Bericht door Bart Iron »

Dat klinkt aanlokkelijk.

Rook je dit soort tabak eerder in een ondiepe brede bowl of juist een smalle bowl?

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: V.B. - Jacques Vinche No. 2

Bericht door robvoorburg »

Uit een pot of b.v. een bull-dog rook ik het liefst dit soort tabak. Relatief breed en ondiep dus. Maar eens een ander model proberen is helemaal niet verboden.

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: V.B. - Jacques Vinche No. 2

Bericht door robvoorburg »

Vanmorgen weer eens een blik hiervan uit mijn voorraad gehaald.
Dit blik heb ik nu een jaar in de kast en bij opening bleek de
tabak er fabrieksvers bij te liggen.

Inmiddels aan de 2e pijp hiervan bezig en ben er dik tevreden mee.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: V.B. - Jacques Vinche No. 2

Bericht door Arno »

robvoorburg schreef:Vanmorgen weer eens een blik hiervan uit mijn voorraad gehaald.
Dit blik heb ik nu een jaar in de kast en bij opening bleek de
tabak er fabrieksvers bij te liggen..
Blij dat ik dat weet, dan laat ik mijn blik nog even dicht ;)
Afbeelding

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: V.B. - Jacques Vinche No. 2

Bericht door St Patrick »

Arno schreef:
robvoorburg schreef:Vanmorgen weer eens een blik hiervan uit mijn voorraad gehaald.
Dit blik heb ik nu een jaar in de kast en bij opening bleek de
tabak er fabrieksvers bij te liggen..
Blij dat ik dat weet, dan laat ik mijn blik nog even dicht ;)
Ik ook dus.. :mrgreen:
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: V.B. - Jacques Vinche No. 2

Bericht door jarnogab »

Ik heb deze op aanraden van Paasei op mijn verlanglijstje gezet, en nu ik deze reacties lees ben ik er steeds meer benieuwd naar. Hopelijk komt er binnen de eerste paar weken een bezoek aan Antwerpen van, en dan kan ik naar hartelust deze tabak gaan kopen!
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5377
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: V.B. - Jacques Vinche No. 2

Bericht door Paasei »

of Oostende... :wink:
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: V.B. - Jacques Vinche No. 2

Bericht door jarnogab »

dedju, je had me er al eens op geattendeerd, en was ik dat nou wel vergeten zeker. Ik zal 'm deze week gaan aanschaffen aldaar! Bedankt, Paasei
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
maboc
Berichten: 1323
Lid geworden op: 17 feb 2012 13:05
Locatie: Wateringen

Re: V.B. - Jacques Vinche No. 2

Bericht door maboc »

Zo dan...lekker zeg.
M'n eerste latakia houdende pijpvulling.
In Wuustwezel had iemand (ik denk Paasei) deze in een samplezakje voor me gedaan, en pas nu voor het eerst gerookt. Uit m'n allerkleinste pijpje, en met de broekspijpen dichtgebonden (op advies van rob Voorburg), vanmorgen maar eens in de tuin geprobeerd. Lekker hoor.

Noem me wat melancholisch maar ik haalde de eerste pufjes binnen, en ik zat weer in Wuustwezel. Een warm en welkom gevoel. Even genieten terwijl ik aan 't onkruid wieden was. Voor mij dubbel genieten :-)
Ik zal altijd wel 'zoet'-gesausde/aromatische tabakken blijven roken maar deze aanraking met latakia smaakt naar meer.

Anyway... om dan ook nog maar wat indhoudelijks te zeggen:
Heel subtiele latakia smaak wat mij betreft.
Perique ken ik eigenijk niet. dus die smaak kon ik niet echt (echt niet) herkennen.
--
Cheers maboc

Laafke

Re: V.B. - Jacques Vinche No. 2

Bericht door Laafke »

Lijkt me een lekkere tabak. Alleen is het al jaren geleden dat ik latakia gerookt heb. Nou is Antwerpen niet zo heel ver hier hier vandaan....maar zonder auto kom je niet ver. De prijs is ook redelijk. Zoveel doet een blikje Troost ook. Ik moet boven in de kast eens gaan kijken wat er nog ligt en daar de prijzen eens van gaan opzoeken. Ben bang dat ik me rot schrik. Ik weet niet of ze in het buitenland net zo'n prijsverhoging hebben gehad als hier.....een blikje slices ging van 7,95 naar 9,20 euro. Kan ik me nog kwaad over maken.

Patrickpijp
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 jan 2013 23:42

Re: V.B. - Jacques Vinche No. 2

Bericht door Patrickpijp »

Heb deze tabak ook al gehad, ben nu door mijn voorraad heen. Is te vergelijken qua smaak met Old Dublin van Peterson, misschien iets lichter, maar zeker niet veel.

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5377
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: V.B. - Jacques Vinche No. 2

Bericht door Paasei »

Prijs is ondertussen wel een beetje gestegen, ik dacht 20 Euro voor een blik van 100 gr.
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: V.B. - Jacques Vinche No. 2

Bericht door Arno »

Paasei schreef:Prijs is ondertussen wel een beetje gestegen, ik dacht 20 Euro voor een blik van 100 gr.
*Pfoei!* Mijn 2 blikjes (aanschaf 2011) zijn nog €18...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4215
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: V.B. - Jacques Vinche No. 2

Bericht door Ribbon »

Arno schreef:
Paasei schreef:Prijs is ondertussen wel een beetje gestegen, ik dacht 20 Euro voor een blik van 100 gr.
*Pfoei!* Mijn 2 blikjes (aanschaf 2011) zijn nog €18...
Ja Arno, dat scheelt weer een biertje :wink:
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: V.B. - Jacques Vinche No. 2

Bericht door Arno »

Robb schreef:
Arno schreef:
Paasei schreef:Prijs is ondertussen wel een beetje gestegen, ik dacht 20 Euro voor een blik van 100 gr.
*Pfoei!* Mijn 2 blikjes (aanschaf 2011) zijn nog €18...
Ja Arno, dat scheelt weer een biertje :wink:
Krijg er spontaan zin in! Zo maar even de kelder induiken :mrgreen:
Afbeelding

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: V.B. - Jacques Vinche No. 2

Bericht door robvoorburg »

:lol:

Patrickpijp
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 jan 2013 23:42

Re: V.B. - Jacques Vinche No. 2

Bericht door Patrickpijp »

maboc schreef:Zo dan...lekker zeg.
M'n eerste latakia houdende pijpvulling.
In Wuustwezel had iemand (ik denk Paasei) deze in een samplezakje voor me gedaan, en pas nu voor het eerst gerookt. Uit m'n allerkleinste pijpje, en met de broekspijpen dichtgebonden (op advies van rob Voorburg), vanmorgen maar eens in de tuin geprobeerd. Lekker hoor.

Noem me wat melancholisch maar ik haalde de eerste pufjes binnen, en ik zat weer in Wuustwezel. Een warm en welkom gevoel. Even genieten terwijl ik aan 't onkruid wieden was. Voor mij dubbel genieten :-)
Ik zal altijd wel 'zoet'-gesausde/aromatische tabakken blijven roken maar deze aanraking met latakia smaakt naar meer.

Anyway... om dan ook nog maar wat indhoudelijks te zeggen:
Heel subtiele latakia smaak wat mij betreft.
Perique ken ik eigenijk niet. dus die smaak kon ik niet echt (echt niet) herkennen.
deze tabak maakt deel uit van mijn standaard roulatie, is uitstekend en in vergelijking met andere Latakia houdende tabak toch iets minder prijzig.

Plaats reactie