Arno Vangore - Inner Circle

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Arno Vangoor - Inner Circle

Bericht door Nekker »

Ook ik heb de eer gehad om Arno's - Inner circle te roken. Ik heb werkelijk enorm genoten van deze tabak. Hoewel de tabak wat prijzig is (Geen verwijt want ik weet hoe marginaal duur die amerikanen zijn, in schril contrast met hoe ze zelf overkomen), ga ik me hier in de toekomst toch ook een mooie 50gram van aanschaffen.

Deze tabak zal ons terug brengen naar het era van weleer, toen sommige tabakken werden beschouwd als luxe tabakken, enkel gerookt op speciale momenten. Bij deze is al vastgesteld dat ik bij mijn trouw (indien ik het tot dan uithoud) en eerste kind (als die kleine witte mannen hard genoeg zwemmen) ik deze tabak tot mij zal nemen uit respect en eerbetoon! :wink:
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Arno Vangoor - Inner Circle

Bericht door Arno »

@ Bommel: PB me even je adresgegevens, dan komt er een sample aan :wink:
@ Nekker: Haha! Volgens mij hou jij het nog wel uit met die geit.. eh.. pardon, meid van je :wink: En ja, de tabak is inderdaad helaas prijzig.. Komt door de verzendkosten van Amerika naar hier :? De prijs van de tabak valt op zich mee. Alleen jammer dat ik van de meeste ingrediënten geen bulk kan aankomen. Dat is goedkoper.
Afbeelding

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Arno Vangoor - Inner Circle

Bericht door St Patrick »

@Arno, dat heb je weer heel gaaf gedaan.... Ziet er proffessioneel uit dat etiket...
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Arno Vangoor - Inner Circle

Bericht door Arno »

Argh! Slecht nieuws! Ik zie net dat een van de ingrediënten "out of stock" is.. Ik ga informeren wanneer het weer binnenkomt. Zogauw het er weer is geef ik wel een gil.
Afbeelding

Gebruikersavatar
pijpliefhebberrobin
Berichten: 1695
Lid geworden op: 23 mar 2011 18:41
Locatie: arnhem

Re: Arno Vangoor - Inner Circle

Bericht door pijpliefhebberrobin »

Las ik nou sample?
The eagle flies alone!

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Arno Vangoor - Inner Circle

Bericht door Arno »

Ja een paar posts hierboven :P
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Arno Vangoor - Inner Circle

Bericht door Arno »

Arno schreef:Argh! Slecht nieuws! Ik zie net dat een van de ingrediënten "out of stock" is.. Ik ga informeren wanneer het weer binnenkomt. Zogauw het er weer is geef ik wel een gil.
*Gilt*
Blijkbaar zijn ze geschrokken van mijn mailtje en hebben ze de voorraad weer aangevuld :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
pijpliefhebberrobin
Berichten: 1695
Lid geworden op: 23 mar 2011 18:41
Locatie: arnhem

Re: Arno Vangoor - Inner Circle

Bericht door pijpliefhebberrobin »

Er wordt zeker een veroeding voor de sample gevraagd omdat het een dure tabak is? Zo niet, dan heb ik wel interesse. :D
The eagle flies alone!

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Re: Arno Vangoor - Inner Circle

Bericht door Joey Peters »

Ik wil wel een sample. Maar ik denk dat ik hem zowizo koop; ik rook alles.
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Arno Vangoor - Inner Circle

Bericht door Arno »

Nee geen vergoeding :wink: Maar ik wil wel weten wat je ervan vind Robin! PB me maar je adres gegevens.
@ Joey: naar jou zal ik ook een sample sturen :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
pijpliefhebberrobin
Berichten: 1695
Lid geworden op: 23 mar 2011 18:41
Locatie: arnhem

Re: Arno Vangoor - Inner Circle

Bericht door pijpliefhebberrobin »

Ik zal laten weten wat ik er van vindt. Wordt eerst nog een goeie ruiksessie.
The eagle flies alone!

Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1161
Lid geworden op: 31 mei 2011 13:19
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Arno Vangoor - Inner Circle

Bericht door Pieter »

Arno, sampletje ruilen? Ik heb toevallig hier nog wat Three Nuns liggen...
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Gebruikersavatar
multiballs
Berichten: 1230
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:18

Re: Arno Vangoor - Inner Circle

Bericht door multiballs »

ben erg benieuwd,weet zeker dat ik er van ga genieten,
zoals het omschreven is,
weet ik zeker,dat hij in de smaak gaat vallen,
en dit soort initiatieven kan ik alleen maar stimuleren vind ik!!
WINSLOW Waarom niet ?

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Arno Vangoor - Inner Circle

Bericht door Arno »

Pieter schreef:Arno, sampletje ruilen? Ik heb toevallig hier nog wat Three Nuns liggen...
Komt goed :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
pijpliefhebberrobin
Berichten: 1695
Lid geworden op: 23 mar 2011 18:41
Locatie: arnhem

Re: Arno Vangoor - Inner Circle

Bericht door pijpliefhebberrobin »

Heb de sample vandaag binnen gekregen. Eerste wat ik deed, ruiken! In de enveloppe ruikt het alsof je bij een oude pijproker binnen loopt en aan de kop ruikt.Uit de enveloppe: hé, komt bekend voor en ruikt naar de ouderwetse gerookt rookworst uit slowakije. Dat bekend voorkomen, ik ren naar boven ruik aan een ouwe pijp, Vergup rukt het zelfde. Ik weet nu wat de opa van mijn moeder heeft gerookt. Iets met latakia. Ook een ander ouwe pijp ruikt zo, de pijp bij mijn opa en oma. Dat is een mooie gestecke pfeife met een kop. Er stat wel een boodschap op maar maakt niet uit. Klepje open, even schrikken en de geur van deze tabak komt naar voren. Zover de eerste impressie. Ik zal als het kan (dat zal wel even duen, deze tabak ruik je goed na het roken) roken en een review maken.
The eagle flies alone!

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14871
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Arno Vangoor - Inner Circle

Bericht door Bommel »

De Sample vandaag binnen gekregen en ik moet zeggen, de tabak is een welriekende.
Door de envelop komt de geur van Latakia, dat is het eerste wat ik herken, je tegemoet.
Na het openmaken van deze envelop en ruikend aan de zipzak ontwaar mijn neus een rijke geur van kruidigheid en iets zoetigheid met in de verte een beetje wat ik bestempel als kaneel.
Ik kan het geheel mis hebben wat geur tonen betreft maar dat zijn mij eerste indrukken.
Nu de snuif sessie is afgelopen wordt het tijd om er een pijp mee te stoppen.
Zoals Arno al aangaf, lijkt de Egro de luxe een geschikte pijp om deze indrukwekkende tabakmixture te proberen.
Dus las ik even een pauze in. :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
pijpliefhebberrobin
Berichten: 1695
Lid geworden op: 23 mar 2011 18:41
Locatie: arnhem

Re: Arno Vangoor - Inner Circle

Bericht door pijpliefhebberrobin »

had ik het goed dat de geur van latakia was.
The eagle flies alone!

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Re: Arno Vangoor - Inner Circle

Bericht door dr. Watson »

pijpliefhebberrobin schreef:had ik het goed dat de geur van latakia was.
Nee Robin ik heb vele latakiatabakken gerookt maar dit is een unieke geur. Deze geur was voor mij ook nieuw. Waarschijnlijk is het de geur van yenidje tabak.

Overigens heb ik in dankbaarheid al een bestelling geplaatst en hoop dat Arno in de toekomst inspiratie heeft voor nieuwe mixtures.
Gediplomeerd Clan Roker

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14871
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Arno Vangoor - Inner Circle

Bericht door Bommel »

Inderdaad Robin, er zit Latakia in.
Ik zit nu een pijpje te roken met deze tabak en blaas zachtjes richting Mme Bommel en wacht op haar reactie.
Zij is niet altijd een zuivere graadmeter wat betreft tabak en de verspreiding van haar geuren, maar ze geeft wel duidelijk aan welke tabak verbannen wordt naar buitenroken of als ze er niet is en welke haar goedkeuring krijgt voor binnen en de rest.
Op dit moment krijgt deze de stempel, heb je die niet al, doelende op het goude ronde doosje met Solani 779 , MMhm wel lekker, echt een najaarstabak.
Mijn ervaring op dit moment is een lekkere kruidige tabak, de latakia maakt de tabak mooi rond van smaak.
Ze rookt lekker luchtig, ik bedoel niet zwaar van smaak maar wel is ze aanwezig.
Het is een koel rokende tabak dat rustig brand.
Ik denk wel dat als deze tabak gerookt wordt in een of meerdere vaste pijp(en) men nog meer smaak proeft en dus nog meer geniet van deze mooie tabak.
Dit is een eerste indruk van een sample die wellicht net enkele uren in Huize Bommel is binnen gekomen en op dit moment voor het eerst een van mijn pijpen beroerd.
Voor een nader kennismaking zijn meerdere rooksessies nodig.
Oeps, ik proef en ruik nu iets van Chocolade, klop dit??
Overigens merk ik nog niets van mijn kaneel ervaring wat ik rook na het snuffelen van het zakje.
Maar zoals gezegd een nadere kennismaking is nodig om het smaakpallet verder te ontdekken en deze recensie compleet te maken.
Eerste indruk is een mooie ongecompliceerde tabak, dat makkelijk stopt, rookt en rustig brand.
Wat de smaak betreft, deze moet deze roker nog verder onderzoeken, maar ik ervaar het nu als een lekkere tabak waarin toetsen van chocolade in te vinden valt, kan ook mijn smaak beleving zijn, en waar de smaak van latakia de tabak kracht geeft en een warme smaak.
Wordt het dan toch een lekker najaars tabak??
In ieder geval een goede mix Arno, waar je trots op MOET zijn.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bart Iron
Moderator
Berichten: 3789
Lid geworden op: 07 sep 2010 06:49
Locatie: Leusden

Re: Arno Vangoor - Inner Circle

Bericht door Bart Iron »

Bommel schreef:..ruikend aan de zipzak ontwaar mijn neus een rijke geur van kruidigheid en iets zoetigheid met in de verte een beetje wat ik bestempel als kaneel.
......
:?

...zonder gekheid. Het klinkt als een bijzondere tabak.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Arno Vangoor - Inner Circle

Bericht door Arno »

Kaneel en chocolade?? Wat heb je van tevoren gerookt in de Egro heer Bommel?? :wink: Die smaken heb ik er in ieder geval niet specifiek ingedaan. Het zou wel kunnen dat dit komt door de oriëntaalse tabakken die erin zitten. Wanneer proefde je chocolade? Zo'n beetje op het midden van de bowl? Dan komen namelijk de smaken van de oriëntaalse tabakken wat meer naar voren is mijn ervaring. Tegenwoordig maken ze aromatische tabakken door er smaakjes overheen te spuiten. Vroeger was het een combi van oriëntaalse tabakken. Ondanks dat er best veel latakia inzit domineert deze inderdaad niet al te erg. Het is ook een Balkan mixture, geen Engelse mixture die vaak latakia powerhouses zijn.
Maarre, kan ik je opschrijven voor 50 gram of...? :P
Overigens, ik heb de ingrediënten besteld. Hiermee kan ik 5x50 gram maken. Er zijn 3 mensen die serieuze interesse hebben, daar komt misschien heer Bommel bij en ik vermoed dat Upper Ten ook wel wat wil hebben :wink: Daarmee kom ik dan aan 5 en zit ik vol voor nu..
Afbeelding

Gebruikersavatar
pijpliefhebberrobin
Berichten: 1695
Lid geworden op: 23 mar 2011 18:41
Locatie: arnhem

Re: Arno Vangoor - Inner Circle

Bericht door pijpliefhebberrobin »

Ik heb vandaag even een klein beetje gestopt en gerookt. Mijn wangen rokken samen. Er zit duidelijk een lekker rokerige smaak aan. Het was wel te sterk om zo even gauw op de zolder waar niemand komt te proberen. nog effe wennen. In ieder geval is die graan smaak nu weg.
The eagle flies alone!

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5205
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: Arno Vangoor - Inner Circle

Bericht door Massis »

Arno, ik heb ook wel interesse in een sample als je die missen kan. Misschien wil je wel ruilen tegen een sample Semois?
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Re: Arno Vangoor - Inner Circle

Bericht door Joey Peters »

Dank u arno voor de sample die je hebt gestuurd.

Hij is erg lekker. Smaakt naar Latakia en kruiden... Bijzonder, zoiets heb ik nog niet gerookt. Het lijkt het meeste op Sir Williams English blend, daar zit ook latakia en orient in.
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Arno Vangoor - Inner Circle

Bericht door Arno »

massis schreef:Arno, ik heb ook wel interesse in een sample als je die missen kan. Misschien wil je wel ruilen tegen een sample Semois?
Die sample komt eraan! Helaas wel volgende week, dan zit ik weer op mijn werk en is het allemaal iets makkelijker. En aub geen Semois sample, die heb ik nog meer als genoeg thuis liggen :)
@Joey: Die Sir William English Blend ken ik zo niet..
Afbeelding

Gebruikersavatar
culann
Berichten: 1074
Lid geworden op: 09 apr 2011 13:36
Locatie: Eindhoven

Re: Arno Vangoor - Inner Circle

Bericht door culann »

He jammer Arno, ik lees net dat je al weer door de voorraad heen bent...
Volgende keer zal ik toch sneller reageren als je nog een een voorraad voor het forum gaat samenstellen, zoals ik het lees kan het niet anders dan een super tabak zijn die je hebt weten te maken! Klinkt iig wel als dat deze mij zeer zal gaan bevallen! :D

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Re: Arno Vangoor - Inner Circle

Bericht door Kynikos »

pijpliefhebberrobin schreef:Ik heb vandaag even een klein beetje gestopt en gerookt. Mijn wangen rokken samen. Er zit duidelijk een lekker rokerige smaak aan. Het was wel te sterk om zo even gauw op de zolder waar niemand komt te proberen. nog effe wennen. In ieder geval is die graan smaak nu weg.
Probeer je nou stiekem latakia te roken? Gewaagde onderneming. :lol:

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Re: Arno Vangoor - Inner Circle

Bericht door Joey Peters »

ik rook hem nu een tweede keer uit de winslow. dit is echt een lekkere tabak voor in de middagdip!
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14871
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Arno Vangoor - Inner Circle

Bericht door Bommel »

@ Arno,
De kaneelgeur die mijn neus prikkelde kwam uit en van de zip-zak waar de tabak in zit.
En inderdaad proefde ik zo halverwege de bolw iets van chocolade, wat dus niet kan zijn, wat nu blijkt een samensmelting van de diverse tabakken in de mixture moet zijn.
In de Egro pijp heb ik het meest Neptune gerookt, maar de laatste tijd heb ik de pijp niet zo vaak meer gebruikt.
Wel heeft ze een interne schoonmaak beurt gehad, dat betekend goed de ragers er doorheen en uit geveegd.

Wat betreft de bestelling, dat laat ik even wachten.
Ik wil de sample nog even goed proeven en daarnaast heb ik het een en ander nog in huis.
Mme Bommel vind dat het de spuigaten uit begint te lopen en dat ik eerst maar eens schoon schip moet maken wat betreft mijn probeerseltjes op tabak gebied.
Dus de eerste officiele zending "Arno Vangoor "Inner Cicle"' tabak laat ik passeren.
Maar het muisje krijgt nog een staartje ben ik bang. :lol:

Jammer Mme Bommel, maar dit wordt denk ik een serieuze tabak in mijn assortiment.
8)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Luys
Moderator
Berichten: 2841
Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
Locatie: Zoetermeer

Re: Arno Vangoor - Inner Circle

Bericht door Luys »

Arno,

Na een sample van een sample gerookt te hebben tijdens de RPG meeting, kan ik niet anders zeggen dan: ik houd me aanbevolen voor een 50grams verpakking als je een nieuwe batch klaar hebt! Ik vond het een erg aangename tabak.
Pijproker des forums

Plaats reactie