Robert McConnell - Glen Piper

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Robert McConnell - Glen Piper

Bericht door robvoorburg »

Ready rubbed plug and Black Cavendish.
Aroma: zongedroogd fruit, rum en chocolade.

Bevat: Kentucky, Black Cavendish, Virginia en Perique.

Deze tabak komt volgens TB van Kohlhase&Kopp, ik meen mij te herinneren dat het merk van origine gewoon UK was.
En zo ruikt en rookt deze dan ook een lichte Engelse mixture. Mild staat ergens. Laat je door mild niet op het verkeerde been zetten, wanneer je nog niet gewend bent rustig te roken, dan wordt dat afgestraft met tongpijn, want de tabak is niet vergevingsgezind.

De beschrijving van deze tabak behelst slechts het roken van de eerste pijp van deze mixture, dus is hooguit een indicatie, een eerste indruk. Hiervoor heb ik weer eens een Dunhill pijp van stal gehaald die ik in tijden niet gerookt heb, maar bij zo'n typische Engelse mixture leek mij dat gepast.
Bij opening van het blikje komt je een fris zurige/fruitige lucht tegemoet, niks overdreven, hooguit licht aangezet.
Dat fruitige verdwijnt gelukkig tijdens het roken en maakt plaats voor een aangename, geurige lucht van tevreden brandende tabak, zoals ik me dat van Engelse tabak herinner. Het brandt makkelijk, een witte as achterlatend.
Robert Mc Connell is niet het eerste beste merk, het staat garant voor tabak van uitstekende kwaliteit.

Ik betaalde € 12,50 voor 50 gram.

http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... =G&TID=972

Afbeelding

Gebruikersavatar
Vandaahl
Berichten: 1165
Lid geworden op: 27 okt 2009 10:45
Contacteer:

Bericht door Vandaahl »

Het is al weer een hele tijd geleden dat ik deze tabak gerookt heb. Ik vond het toen niet echt een lekkere tabak. Ik heb de tabak een aantal jaren geleden gekocht bij Willem Schimmel, op aanraden van een andere pijproker die daar aanwezig was en die met 10 blikken naar huis ging! Ik dacht die moet ik ook maar eens proberen. Viel mij dus wat tegen.
http://www.vandaahl.com
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Heb er pas 1 pijp van gerookt. Heb nog niet het gehele overzicht. Wel viel me op dat een model a la Dunhill voor Engelse tabak beter samengaat dan met de modernere pijpen,zoals Winslows, want die zijn een maat groter.

Engelse tabak vereist een bedachtzame rookwijze om er het volle pond aan genot uit te halen.
Mijn 1e indruk is zeker niet slecht, maar of het een blijvertje wordt valt nog te bezien.

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Bericht door dr. Watson »

Robert McConnell maakt inderdaad uitstekende tabak. De tabak die jij beschrijft heb ik ook in mijn bezit en maar een paar keer gerookt. Ik vond hem eerlijk gezegd nogal saai. Geen hoogvlieger....

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Topicnaam even aangepast, tobaccoreview aangevuld en foto toegevoegd, and of we go :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4159
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: Robert McConnell - Glen Piper

Bericht door Asmodeus »

Heb deze tabak nu 8 keer gerookt en vind deze steeds lekkerder. Ik meen gedroogde vijgen te ruiken, zoals Eliminator al beschrijft verdwijnt het fruit naar de achtergrond en maakt plaats voor een lekkere volle tabakssmaak. Ik vind met name fijn aan deze tabak dat ie zich zo gemakkelijk helemaal tot het laatst laat oproken ondanks dat het wat aan de vochtige kant aanvoelde in het blikje

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Robert McConnell - Glen Piper

Bericht door Eliminator »

Rob ! Heb deze tabak zelfs nog nooit gerookt :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4159
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: Robert McConnell - Glen Piper

Bericht door Asmodeus »

Eliminator schreef:Rob ! Heb deze tabak zelfs nog nooit gerookt :wink:
Oeps verkeerde forumprominent geciteerd [emoji33]

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Robert McConnell - Glen Piper

Bericht door robvoorburg »

Zat al te denken.

Plaats reactie