Esoterica Tobacciana - Penzance

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Esoterica Tobacciana - Penzance

Bericht door Arno »

Je kan toch ook zelf bestellen? PB me maar als je meer info wil daaromtrent.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Esoterica Tobacciana - Penzance

Bericht door Arno »

Voor de liefhebbers, bij Cupojoes hebben ze nu blikjes Penzance! Ze verschepen internationaal maar hoe en wat exact weet ik niet. Heb nog nooit bij ze besteld.. http://www.cupojoes.com/cgi-bin/dept?dp ... mit=Submit
Afbeelding

antonius
Berichten: 722
Lid geworden op: 16 feb 2009 18:05

Re: Esoterica Tobacciana - Penzance

Bericht door antonius »

Zo te lezen de rope tabak onder de flakes? :mrgreen: :mrgreen: .
En dan net zo groen worden als de smilies :-T :-T
Misschien een tabak voor de opstipatie patienten onder ons.

gr antonius

Gebruikersavatar
wimclaessen
Berichten: 169
Lid geworden op: 20 jul 2010 11:20
Locatie: Deurne (Antwerpen)

Re: Esoterica Tobacciana - Penzance

Bericht door wimclaessen »

Vandaag mijn eerste pijpje Penzance gerookt én enorm van genoten. Dit is het soort tabak waar ik van hou!!!
Tijdens het bezoek aan de Big Ben fabriek kreeg ik van Arno een sampeltje en spaarde het om het op een rustig moment te kunnen savoureren.

De flake eerst wat uitgevreven en laten drogen en dan vulde ik mijn Dirk Claessen gerusticeerde Christmas Lovat Afbeelding
voor de helft met dit goddelijke spul zodat ik nog wat overhoud voor een volgende keer. Het aansteken ging niet zo vlot. Maar na een drietal maal het vuur in te jagen ging het wel vlotjes.
Ik ben bijlange na niet zo goed in het beschrijven van smaken en geuren als Arno dus ik ga me daar ook niet aan wagen. Maar wat ik proefde was een typische latakia tabak maar dan veel zachter, haast romig, dan bijvoorbeeld een Balkan Flake van SW.
Spijtig dat ik geen Lagavulin Whisky in huis om samen met deze schitterende tabak van te genieten.
Van al de Latakia tabakken die ik al gerookt heb (en dat zijn er toch al wel wat) vind ik dit veruit de zachtste en aangenaamste om te roken.

Bedankt Arno!!

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Esoterica Tobacciana - Penzance

Bericht door Arno »

Fijn dat de tabak beviel Wim! :D Het is inderdaad een erg zachte tabak en zeer uniek. Afgezien van z'n neefje, de Krumble Kake van Smokers Haven (Krumble Kake leunt meer op latakia, Penzance meer op de oriëntaalse tabakken), lijkt deze tabak op niets wat ik ken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1183
Lid geworden op: 31 mei 2011 13:19
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Esoterica Tobacciana - Penzance

Bericht door Pieter »

Arno schreef:Voor de liefhebbers, bij Cupojoes hebben ze nu blikjes Penzance! Ze verschepen internationaal maar hoe en wat exact weet ik niet. Heb nog nooit bij ze besteld.. http://www.cupojoes.com/cgi-bin/dept?dp ... mit=Submit
Cupojoes verscheept gewoon naar Nederand. Enig probleem is dat ze een beleid hanteren waarbij geen creditcard gebruikt mag worden voor betaling door klanten die voor het eerst bestellen van buiten de VS, maar toen ik ze een mailtje stuurde met het vriendelijke verzoek of dat toch kon was dat geen probleem.

Verzending gebeurde vlot en netjes. Ik vind ze alleen tamelijk prijzig!
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Gebruikersavatar
Ignoro Iste
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 okt 2011 17:39
Locatie: Maasbracht

Re: Esoterica Tobacciana - Penzance

Bericht door Ignoro Iste »

Help!, mijn blikje Penzance is leeg! Wie kan mij helpen?

Tot nu toe staat deze tabak, samen met Dunhill Standard Mixture, op eenzame hoogte.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Esoterica Tobacciana - Penzance

Bericht door Arno »

Ignoro Iste schreef:Help!, mijn blikje Penzance is leeg! Wie kan mij helpen?

Tot nu toe staat deze tabak, samen met Dunhill Standard Mixture, op eenzame hoogte.
Een paar dagen geleden heb ik gemaild naar Rich van 4noggins of hij wist wanneer er weer een shipment Penzance (en Stonehaven en Balkan Sobranie (all made by JF Germain) naar hem toe kwam. Hij had geeeeen idee... Maarre, eBay?
Afbeelding

Flakeroker
Berichten: 410
Lid geworden op: 09 mar 2012 22:51
Locatie: Onder de rook van Rotterdam ;0)

Re: Esoterica Tobacciana - Penzance

Bericht door Flakeroker »

Ignoro Iste schreef:Help!, mijn blikje Penzance is leeg! Wie kan mij helpen?

Tot nu toe staat deze tabak, samen met Dunhill Standard Mixture, op eenzame hoogte.
Welke bedoel je?
Medium of Mellow?
Ben benieuwd!
Pijprokers zijn echte levensgenieters, immers, alleen met een pijp als trouwe metgezel kan men de meest verfijnde smaak van tabak ervaren.

Gebruikersavatar
Ignoro Iste
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 okt 2011 17:39
Locatie: Maasbracht

Re: Esoterica Tobacciana - Penzance

Bericht door Ignoro Iste »

Flakeroker schreef:
Ignoro Iste schreef:Help!, mijn blikje Penzance is leeg! Wie kan mij helpen?

Tot nu toe staat deze tabak, samen met Dunhill Standard Mixture, op eenzame hoogte.
Welke bedoel je?
Medium of Mellow?
Ben benieuwd!
Medium.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Esoterica Tobacciana - Penzance

Bericht door robvoorburg »

Gisteren in het bezit gekomen van een zak van deze tabak. (goed voor
75 pijpjes!)
Wanneer ik alle posts in deze topic nog eens lees realiseer ik mij iets
bijzonders te hebben. Ik ben er erg blij mee!
Eerst bij Blokker of zo maar eens een geschikte pot zoeken om de inhoud
van de zak in te bewaren.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Esoterica Tobacciana - Penzance

Bericht door Arno »

robvoorburg schreef:Gisteren in het bezit gekomen van een zak van deze tabak. (goed voor
75 pijpjes!)
Wanneer ik alle posts in deze topic nog eens lees realiseer ik mij iets
bijzonders te hebben. Ik ben er erg blij mee!
Eerst bij Blokker of zo maar eens een geschikte pot zoeken om de inhoud
van de zak in te bewaren.
Een weckpot van Fido Vaso (Bormioli Rocco) uit Italië is de beste die je bij de Blokker kan vinden. Prima spul.
Afbeelding

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Esoterica Tobacciana - Penzance

Bericht door robvoorburg »

:lol: Laat ik die nu net gekocht hebben, in zo'n pot
bewaar ik al jaren mijn koffie en dat blijft er ook
prima in.

Godfrey59

Re: Esoterica Tobacciana - Penzance

Bericht door Godfrey59 »

Welkom bij de Penzance club . Kom je nooit meer vanaf :lol:

Godfrey

stefano
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 sep 2013 21:46

Re: Esoterica Tobacciana - Penzance

Bericht door stefano »

Beste allemaal,

Een geweldige recensie die ongetwijfeld het water in de mond laat lopen van de liefhebbers van 't 'Zwarte Blad'.

Nu ben ik nog niet zo lang lid van dit forum maar naar aanleiding van het lezen van de reacties op deze review (en andere reviews) moet mij iets van het hart.

Ik vraag me écht af of het nu zo slim is om direct danwel indirect voor overheidsinstanties mogelijk bruikbare 'tactische' informatie met betrekking tot de herkomst van bijvoorbeeld in Nederland niet verkrijgbare pijptabakken zo openlijk weer te geven?????

Heren: dit is niet wijs om te doen. Ga er maar gevoeglijk van uit dat deze site al is het maar steekproefsgewijs wordt geconsulteerd. En nee............ ik ben niet paranoïde en lijdt ook niet aan het Big-Brother-Is-Watching-Us syndroom.

De info die jullie verstrekken is gedetailleerd. Het enige wat nog ontbreekt zijn adres en telefoonnummer. De info is bovendien (voor degenen die dit nog niet doorhebben) behoorlijk comprommiterend voor alle betrokken, niet in de laatste plaats degenen die bereid zijn om in de tabaksbehoeften van forumleden te voorzien. Indirect, zo las ik, staat precies welke leverancier bereid is om medewerking te verlenen.

Ook foto's waarmee vol trots onlangs aangeschafte partijen pijptabak (in deze contreien niet verkrijgbaar) worden getoond lijken me niet handig. Dit kan vragen oproepen.

Ik hoop dat jullie me mijn openhartigheid vergeven maar volgens mij moeten we gauw ophouden met het rondpompen met deze voor iedereen zichtbare informatie. Uiteindelijk is het immers niet ondenkbaar dat je het niet alleen voor anderen maar ook voor jezelf verpest.

Ik ben me er van bewust dat ik belerend klink (sorry) maar denk na voordat je iets op het forum schrijftof toont.

GR. Stefano

Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Re: Esoterica Tobacciana - Penzance

Bericht door dinck »

Ha Stefano, na het lezen van je bijdrage dacht ik even iets gemist te hebben maar nee, helaas in geen van de vorige bijdragen gezien waar je NU Penzance zou kunnen krijgen :cry:

Btw, als iemand mij een tip kan geven waar deze tabak te koop is dan houd ik mij aanbevolen (desnoods per PB om Stefano niet ongerust te maken)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Esoterica Tobacciana - Penzance

Bericht door Sidekickelvis »

stefano schreef:Beste allemaal,

Een geweldige recensie die ongetwijfeld het water in de mond laat lopen van de liefhebbers van 't 'Zwarte Blad'.

Nu ben ik nog niet zo lang lid van dit forum maar naar aanleiding van het lezen van de reacties op deze review (en andere reviews) moet mij iets van het hart.

Ik vraag me écht af of het nu zo slim is om direct danwel indirect voor overheidsinstanties mogelijk bruikbare 'tactische' informatie met betrekking tot de herkomst van bijvoorbeeld in Nederland niet verkrijgbare pijptabakken zo openlijk weer te geven?????

Heren: dit is niet wijs om te doen. Ga er maar gevoeglijk van uit dat deze site al is het maar steekproefsgewijs wordt geconsulteerd. En nee............ ik ben niet paranoïde en lijdt ook niet aan het Big-Brother-Is-Watching-Us syndroom.

De info die jullie verstrekken is gedetailleerd. Het enige wat nog ontbreekt zijn adres en telefoonnummer. De info is bovendien (voor degenen die dit nog niet doorhebben) behoorlijk comprommiterend voor alle betrokken, niet in de laatste plaats degenen die bereid zijn om in de tabaksbehoeften van forumleden te voorzien. Indirect, zo las ik, staat precies welke leverancier bereid is om medewerking te verlenen.

Ook foto's waarmee vol trots onlangs aangeschafte partijen pijptabak (in deze contreien niet verkrijgbaar) worden getoond lijken me niet handig. Dit kan vragen oproepen.

Ik hoop dat jullie me mijn openhartigheid vergeven maar volgens mij moeten we gauw ophouden met het rondpompen met deze voor iedereen zichtbare informatie. Uiteindelijk is het immers niet ondenkbaar dat je het niet alleen voor anderen maar ook voor jezelf verpest.

Ik ben me er van bewust dat ik belerend klink (sorry) maar denk na voordat je iets op het forum schrijftof toont.

GR. Stefano

Wat is er dan precies het probleem? Dat we elkaar vertellen dat er vele soorten tabak niet in NL te krijgen zijn? Of dat we vermelden wie het wel verkoopt? Dat weet de overheid vast wel. Als ik het risico wil lopen dat een buitenlandse tabaksbestelling door de douane gevonden en vernietigd word moet ik dat toch zelf weten? Een evt. buitenlandse verstuurder doet niks illegaals, het risico ligt bij mij. De overheid weet beter dan jij of ik hoe tabak vanuit het buitenland hier in NL terecht komt. Avontuur je het en word het onderschept dan ben je de Sjaak en alles kwijt. Geld en tabak. Eigen risico! En als ik het in bijv. Duitsland of Belgie ga ophalen mag ik een kilo invoeren volgens mij. Dat zijn 20 blikjesw van 50 gram. Doe ik dat de dag erna weer dan mag dat ook. Niks aan de hand dus.

En als de overheid ervoor zorgt dat deze tabakken hier in NL in de winkel ligt voor dezelfde prijs dan koop ik het hier. Ze zijn zelf verantwoordelijk voor het toenemen van de mensen die in het buitenland tanken en boodschappen doen.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Kees Flake
Berichten: 3038
Lid geworden op: 17 nov 2012 16:27
Locatie: dongen

Re: Esoterica Tobacciana - Penzance

Bericht door Kees Flake »

Stefano je hebt gelijk we moeten misschien wel opletten wat we schrijven.
Maar een bepaalde hoeveelheid mag je gewoon kopen voor eigen gebruik.
Mijn vraag aan jouw is wat kun je nog doen zonder dat het gefilmd wordt of afgeluisterd .
Overal hangen camera's alles wat je doet wordt gefilmd en is het buiten het boekje ben je het haasje.
Mensen worden gedwongen om deze stappen te ondernemen omdat het prijsverschil te groot is.
Dan zijn de grenzen open en Polen rijden hier belastingvrij rond en met verzekering van Poolse afkomst.
Moet jij eens proberen in België te werken en met Belgisch kenteken hier rond te rijden.
maak je niet druk en geniet van de mogelijkheden
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.

gr. kees Flake

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Esoterica Tobacciana - Penzance

Bericht door Ribbon »

Lekkere tabak, die Penzance...

:wink:
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Godfrey59

Re: Esoterica Tobacciana - Penzance

Bericht door Godfrey59 »

Sidekickelvis schreef:
stefano schreef:Beste allemaal,

Een geweldige recensie die ongetwijfeld het water in de mond laat lopen van de liefhebbers van 't 'Zwarte Blad'.

Nu ben ik nog niet zo lang lid van dit forum maar naar aanleiding van het lezen van de reacties op deze review (en andere reviews) moet mij iets van het hart.

Ik vraag me écht af of het nu zo slim is om direct danwel indirect voor overheidsinstanties mogelijk bruikbare 'tactische' informatie met betrekking tot de herkomst van bijvoorbeeld in Nederland niet verkrijgbare pijptabakken zo openlijk weer te geven?????

Heren: dit is niet wijs om te doen. Ga er maar gevoeglijk van uit dat deze site al is het maar steekproefsgewijs wordt geconsulteerd. En nee............ ik ben niet paranoïde en lijdt ook niet aan het Big-Brother-Is-Watching-Us syndroom.

De info die jullie verstrekken is gedetailleerd. Het enige wat nog ontbreekt zijn adres en telefoonnummer. De info is bovendien (voor degenen die dit nog niet doorhebben) behoorlijk comprommiterend voor alle betrokken, niet in de laatste plaats degenen die bereid zijn om in de tabaksbehoeften van forumleden te voorzien. Indirect, zo las ik, staat precies welke leverancier bereid is om medewerking te verlenen.

Ook foto's waarmee vol trots onlangs aangeschafte partijen pijptabak (in deze contreien niet verkrijgbaar) worden getoond lijken me niet handig. Dit kan vragen oproepen.

Ik hoop dat jullie me mijn openhartigheid vergeven maar volgens mij moeten we gauw ophouden met het rondpompen met deze voor iedereen zichtbare informatie. Uiteindelijk is het immers niet ondenkbaar dat je het niet alleen voor anderen maar ook voor jezelf verpest.

Ik ben me er van bewust dat ik belerend klink (sorry) maar denk na voordat je iets op het forum schrijftof toont.

GR. Stefano

Wat is er dan precies het probleem? Dat we elkaar vertellen dat er vele soorten tabak niet in NL te krijgen zijn? Of dat we vermelden wie het wel verkoopt? Dat weet de overheid vast wel. Als ik het risico wil lopen dat een buitenlandse tabaksbestelling door de douane gevonden en vernietigd word moet ik dat toch zelf weten? Een evt. buitenlandse verstuurder doet niks illegaals, het risico ligt bij mij. De overheid weet beter dan jij of ik hoe tabak vanuit het buitenland hier in NL terecht komt. Avontuur je het en word het onderschept dan ben je de Sjaak en alles kwijt. Geld en tabak. Eigen risico! En als ik het in bijv. Duitsland of Belgie ga ophalen mag ik een kilo invoeren volgens mij. Dat zijn 20 blikjesw van 50 gram. Doe ik dat de dag erna weer dan mag dat ook. Niks aan de hand dus.

En als de overheid ervoor zorgt dat deze tabakken hier in NL in de winkel ligt voor dezelfde prijs dan koop ik het hier. Ze zijn zelf verantwoordelijk voor het toenemen van de mensen die in het buitenland tanken en boodschappen doen.
+1 :wink:

Godfrey

Winslow Collector

Re: Esoterica Tobacciana - Penzance

Bericht door Winslow Collector »

kees liebherr schreef:Maar een bepaalde hoeveelheid mag je gewoon kopen voor eigen gebruik.
Niet helemaal waar, beste Kees.
Accijnsgoederen (waaronder dus tabak) mogen van buiten de EU niet ingevoerd worden, mits je de zending aan laat geven zodat jij de NL-staat betaalt (voor iets waar ze geen flikker aan gedaan hebben qua productie of distributie). Je moet dan invoerrechten betalen, omdat de staat aan protectionisme doet (= betere/goedkopere handel weren door het onnodig duurder te maken).

Je mag, als je het zelf vervoert, binnen de EU wel accijnsgoederen uit het buitenland halen, vaak met maximum hoeveelheden per soort goederen. Maar zelfs een pakje van 50 gram tabak laten opsturen vanuit bijvoorbeeld Duitsland mag ook niet. Wél zelf de grens over rijden, niet per post/pakketdienst laten versturen.

Welkom in NEEderland, het ondernemende landje waar we "zo vrij" zijn. :wink:

Gebruikersavatar
Robert
Berichten: 994
Lid geworden op: 18 okt 2011 01:34
Locatie: Almelo
Contacteer:

Re: Esoterica Tobacciana - Penzance

Bericht door Robert »

Godfrey59 schreef:
Sidekickelvis schreef:
stefano schreef:Beste allemaal,

Een geweldige recensie die ongetwijfeld het water in de mond laat lopen van de liefhebbers van 't 'Zwarte Blad'.

Nu ben ik nog niet zo lang lid van dit forum maar naar aanleiding van het lezen van de reacties op deze review (en andere reviews) moet mij iets van het hart.

Ik vraag me écht af of het nu zo slim is om direct danwel indirect voor overheidsinstanties mogelijk bruikbare 'tactische' informatie met betrekking tot de herkomst van bijvoorbeeld in Nederland niet verkrijgbare pijptabakken zo openlijk weer te geven?????

Heren: dit is niet wijs om te doen. Ga er maar gevoeglijk van uit dat deze site al is het maar steekproefsgewijs wordt geconsulteerd. En nee............ ik ben niet paranoïde en lijdt ook niet aan het Big-Brother-Is-Watching-Us syndroom.

De info die jullie verstrekken is gedetailleerd. Het enige wat nog ontbreekt zijn adres en telefoonnummer. De info is bovendien (voor degenen die dit nog niet doorhebben) behoorlijk comprommiterend voor alle betrokken, niet in de laatste plaats degenen die bereid zijn om in de tabaksbehoeften van forumleden te voorzien. Indirect, zo las ik, staat precies welke leverancier bereid is om medewerking te verlenen.

Ook foto's waarmee vol trots onlangs aangeschafte partijen pijptabak (in deze contreien niet verkrijgbaar) worden getoond lijken me niet handig. Dit kan vragen oproepen.

Ik hoop dat jullie me mijn openhartigheid vergeven maar volgens mij moeten we gauw ophouden met het rondpompen met deze voor iedereen zichtbare informatie. Uiteindelijk is het immers niet ondenkbaar dat je het niet alleen voor anderen maar ook voor jezelf verpest.

Ik ben me er van bewust dat ik belerend klink (sorry) maar denk na voordat je iets op het forum schrijftof toont.

GR. Stefano

Wat is er dan precies het probleem? Dat we elkaar vertellen dat er vele soorten tabak niet in NL te krijgen zijn? Of dat we vermelden wie het wel verkoopt? Dat weet de overheid vast wel. Als ik het risico wil lopen dat een buitenlandse tabaksbestelling door de douane gevonden en vernietigd word moet ik dat toch zelf weten? Een evt. buitenlandse verstuurder doet niks illegaals, het risico ligt bij mij. De overheid weet beter dan jij of ik hoe tabak vanuit het buitenland hier in NL terecht komt. Avontuur je het en word het onderschept dan ben je de Sjaak en alles kwijt. Geld en tabak. Eigen risico! En als ik het in bijv. Duitsland of Belgie ga ophalen mag ik een kilo invoeren volgens mij. Dat zijn 20 blikjesw van 50 gram. Doe ik dat de dag erna weer dan mag dat ook. Niks aan de hand dus.

En als de overheid ervoor zorgt dat deze tabakken hier in NL in de winkel ligt voor dezelfde prijs dan koop ik het hier. Ze zijn zelf verantwoordelijk voor het toenemen van de mensen die in het buitenland tanken en boodschappen doen.
+1 :wink:

Godfrey
+2
Consuetudinis vis magna est

Groeten, Robert.

www.twitter.com/Robert_W65

stefano
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 sep 2013 21:46

Re: Esoterica Tobacciana - Penzance

Bericht door stefano »

Gut, gut heren: ik bespeur een ietwat geïrriteerde ondertoon. Sorry als ik jullie 'toorn' heb opgewekt.

Het enige wat ik wil zeggen is dat je dit naar mijn mening niet aan de grote klok moet hangen. Onder het motto 'maak geen slapende honden wakker'.

Is jullie dat onwelgevallig? Als je in het buitenland via internet aanschaft dan hoeft dat toch openlijk te worden rondgetetterd? Je kan er ook voor kiezen iets voor je te houden. Discretie?

Het is inderdaad toegestaan om een vastgestelde hoeveelheid rooktabak fysiek mee te nemen zonder dat daar accijns over verschuldigd is. Tabaksbestellingen via Internet daarentegen zijn niet toegestaan. En nee: het is ook niet zo dat de leverancier in juridisch opzicht per definitie altijd gevrijwaard is.

En mocht het ooit tot een geschil komen wees er dan van overtuigd dat analogiëen met al dan niet semi - illegale activiteiten van andere Europa burgers totaal irrelevant zijn. En datzelfde geldt voor persoonlijke opvattingen voor wat betreft de hoogte van accijnzen in het bijzonder of het prijspeil van consumptiegoederen in het algemeen. Argumenten in de trant van 'maar Piet deed het ook' snijden geen hout zou ik toch écht denken.

Dus nogmaals voor alle duidelijkheid: Nederland is voor mijn pijptabaksmaak nu ook niet bepaald de Tuin van Eden. Dit betekent dat ik mijn heil elders moet zoeken. Ik geef er echter de voorkeur aan dit op een discrete manier te doen en daar geen OPENLIJKE ruchtbaarheid aan te geven.

En als je er niet tegen kunt dat ik deze opvatting met je deel: jammer dan.

Geloof

Re: Esoterica Tobacciana - Penzance

Bericht door Geloof »

Stefano.....
Ik begrijp wel ongeveer wat je hierboven bedoeld te zeggen, maar wil je dan ook even terug lezen in het stel je voor topic, wat je vragen waren toen je jezelf hier aanmeldde.

Naar mijn idee vraag je daar toch echt hoe, en bij wie je in het buitenland kunt bestellen.

stefano
Berichten: 44
Lid geworden op: 04 sep 2013 21:46

Re: Esoterica Tobacciana - Penzance

Bericht door stefano »

Geloof: je constatering is volkomen juist. Dat heb ik inderdaad gevraagd.

Vóór dat ik dit forum ontdekte kocht ik SG tabak hier in Nederland (toen dat nog te verkrijgen was) óf ik nam het mee uit uit GB waar ik regelmatig kwam/kom.

Natuurlijk wist ik dat ik fysiek tabak in bepaalde hoeveelheden kan menemen vanuit het buitenland. Ik informeerde in eerste instantie ook naar locaties in het buitenland met de bedoeling daar naar toe te gaan.

Bij de mogelijkheid om tabak via internet te bestellen had ik nog niet stilgestaan. Klinkt wellicht wat naïef, maar daar had ik geen notie van. Ik wist zelfs niet eens dat dit strikt genomen niet is toegestaan.

Heb snel bijgeleerd en ontdekt dat ik er in meer dan een opzicht mijn voordeel mee kan doen. Voor alle duidelijkheid: ik bestel sinds mijn aanschuiven hier in september ook buiten de landsgrens.

Maar dat neemt niet weg dat ik van mening ben dit op een discrete manier dient te gebeuren. Hier wordt er naar mijn mening té openlijk op een té gedetailleerde wijze over gesproken.

Godfrey59

Re: Esoterica Tobacciana - Penzance

Bericht door Godfrey59 »

Hoi

Je wilt toch niet vertellen dat sind je aanschuiven hier op het forum je buiten de landsgrenzen tabak besteld :shock: Dit kan het forum niet op zijn geweten hebben want wij promoten geen illegale activiteiten.

Godfrey

Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Re: Esoterica Tobacciana - Penzance

Bericht door dinck »

En ik wilde eigenlijk alleen weten waar Penzance te krijgen is omdat ik overweeg daar desnoods heen te emigreren, en niet om het illegaal te importeren, stel je voor!
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

Winslow Collector

Re: Esoterica Tobacciana - Penzance

Bericht door Winslow Collector »

dinck schreef:En ik wilde eigenlijk alleen weten waar Penzance te krijgen is omdat ik overweeg daar desnoods heen te emigreren, en niet om het illegaal te importeren, stel je voor!
:mrgreen: Kijk, dát is nu eens prioriteiten stellen. Daar houd ik van: geen halve maatregelen, gewoon verhuizen naar dáár, waar men Penzance om de hoek kan kopen. =D>

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Esoterica Tobacciana - Penzance

Bericht door Eliminator »

stefano schreef:Gut, gut heren: ik bespeur een ietwat geïrriteerde ondertoon. Sorry als ik jullie 'toorn' heb opgewekt.

En als je er niet tegen kunt dat ik deze opvatting met je deel: jammer dan.
Los van je mening, die je uiteraard altijd mag geven, vind ik je houding erg vijandig Stefano,... als ik zo vrij mag zijn.

We delen onze kennis hier op dit forum en daar mag een ieder mee doen wat hij wil, niemand wordt verplicht over de landsgrenzen te shoppen. Niemand wordt in diskrediet gebracht, de winkelier niet en de klant niet,.... we sommen slechts op wat een ieder die een beetje kan googlen ook elders op het internet kan vinden.
Doe er je voordeel mee, of niet, mij om het even, maar als er ergens een 'geïrriteerde ondertoon' bespeurt wordt is het in jouw laatste paar posts !

Back on topic ! Als je je ei kwijt wilt mag dat per PB, hier gaan we back on track !
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2560
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Re: Esoterica Tobacciana - Penzance

Bericht door Dukdalf »

dinck schreef:En ik wilde eigenlijk alleen weten waar Penzance te krijgen is omdat ik overweeg daar desnoods heen te emigreren, en niet om het illegaal te importeren, stel je voor!
Gefeliciteerd, u hebt gekozen voor Guernsey: al uw Penzance af fabriek en tegen gunstig belastingtarief :wink: .

Plaats reactie