Stad Ootmarsum - Heerenbaai

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Stad Ootmarsum - Heerenbaai

Bericht door Eliminator »

Tabakssoorten:
Indonesische tabakken, Virginia en Burley.

Aroma:
Puur tabak.

Snede:
Baai, fijne snede.

Deze oer-Hollandse baai tabak is samengesteld uit topkwaliteit Indonesische tabakken uit o.a. Lumadjang, Besuki, Vorstenland, Boyolaby en Sumatra. Daaraan toegevoegd worden Noord- en Zuidamerikaanse tabakken waaronder Maryland en Paraguay. Verder wordt dit gemengd met een beetje Franse Burley. Het resultaat is een oprechte tabak voor de rustige pijproker

Afbeelding
Afbeelding

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Bericht door metaltommy »

zeer fijne snede, zeker zo dun gesneden als roltabak. ook deze vond ik geen fijne tabak, vlak en saai ik hoop dat de extra krul van hetzelfde merk lekkerder zal zijn voor mijn smaakpalet.
Groet,
Tom

Bert van Hell
Berichten: 693
Lid geworden op: 04 jan 2010 22:33
Locatie: Houten

Re: Stad Ootmarsum - Heerenbaai

Bericht door Bert van Hell »

De extra krul smaakt anders. Veel lekkerder. Extra krul brandt langzamer. Ik denk dat het mede daaraan ligt.

Whitesnake

Re: Stad Ootmarsum - Heerenbaai

Bericht door Whitesnake »

DIT is zowat het slechtste wat ik tot nu toe heb gepaft. Na de pijp...3 Rennies. Zegt genoeg! :shock:

Laafke

Re: Stad Ootmarsum - Heerenbaai

Bericht door Laafke »

Ik heb weleens een pakje Baai gekocht maar of de pijp was te klein of ik rookte te haastig...in ieder geval een loeihete kop en een gloeiende tong.... plus een natte prop....

Whitesnake

Re: Stad Ootmarsum - Heerenbaai

Bericht door Whitesnake »

Wanneer dit de laatste tabak op de wereld zou zijn, dan nog zou ik serieus overwegen mijn autobanden op te roken! :shock:

Bert van Hell
Berichten: 693
Lid geworden op: 04 jan 2010 22:33
Locatie: Houten

Re: Stad Ootmarsum - Heerenbaai

Bericht door Bert van Hell »

Whitesnake schreef:Wanneer dit de laatste tabak op de wereld zou zijn, dan nog zou ik serieus overwegen mijn autobanden op te roken! :shock:
Autobanden oproken? Doe mij maar een heerlijke pijp met Stad Ootmarsum. Wel de extra krul graag. Ik vind dat zo'n heerlijke pure naturel tabak. Naast de Semois is dit voor mij de tabak om de dag mee te beginnen. Lekker laten smeulen in je pijp. geweldig. Terwijl ik dit schrijf zit ik aan een pijp met 1792 Flake van Samuel Gawith. Ook niet te versmaden, maar niet om de dag mee te beginnen. Wat kunnen smaken verschillen. En dat is maar goed ook.

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Stad Ootmarsum - Heerenbaai

Bericht door janneman »

Het verschil tussen deze Heerenbaai en Extra Krul is in mijn geheugen gigantisch groot. Dit is een erg smalle, fijne snede, en ik vond het inderdaad een bekverbrander van het zuiverste water. Stad Oosmarsum Extra Krul - op de chat door een aantal lieden liefkozend SOEK genoemd- daarentegen is een heerlijke Baai met alle goeds dat een baai kan hebben. Verbijsterend hoe zo'n enorme verschillende tabakken van één merk kunnen komen. Al moet ik ook meteen zeggen dat ik die twee nooit naast elkaar gerookt heb. De Ootmarsum Heerenbaai heb ik maar twee keer gekocht, en de tweede keer was een vergissing (Wat was dat ook al weer met deze tabak? O ja, NOOIT MEER DOEN! 8))
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Plaats reactie