Davidoff - English Mixture

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Davidoff - English Mixture

Bericht door Eliminator »

Tabakssoorten:
Virginia, Burley, Latakia en Perique.

Aroma:
Licht rokerig.

Snede:
Mixture.

Een traditionele, medium cut, Engelse mixture die bestaat uit: Virginia, Burley en Latakia. Om de smaak nog te verrijken is een vleugje Perique toegevoegd.

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Bericht door dr. Watson »

Eerlijk gezegd vind ik dit helemaal geen traditionele Engelse mixture. De latakia en de orient proef ik nauwelijks. Ik zal hem overigens weer eens gaan roken. Mijn herinnering hierover was: vlees noch visch!

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Bericht door dr. Watson »

Gisteren heb ik hem na lange tijd weer eens gerookt. Bij de opening van het blikje ruik ik de zoete geur van rode virginia. De tabak heeft een fijn versneden loose cut snede. Bij het roken merk ik al gauw dat het een tongbrandertje is. Je moet hem zeer....zeer.....langzaam roken. Wanneer dat lukt proef je een mengeling van rode virginia en zoete burley. Hoe ze deze tabak traditioneel Engels durven noemen is voor mij een grote vraag. Ik denk dan aan b.v. Old Dublin of Early morning pipe. Misschien is het een namaak Sherlock Holmes van Peterson? Associaties met Winding Road van Ashton krijg ik ook bij deze tabak. Te meer daar het blikje het opschrift "aromatic" draagt.

Grof gezegd kan ik alleen het mooie blikje waarderen. Pijprokers die niet kunnen omgaan met Clan zijn hierbij gewaarschuwd. Deze tabak is dubbel zo erg!!! Zeker geen tabak voor beginners.

Gebruikersavatar
culann
Berichten: 1074
Lid geworden op: 09 apr 2011 13:36
Locatie: Eindhoven

Re: Davidoff - English Mixture

Bericht door culann »

English Mixture mag deze tabak inderdaad niet heten...
Toe ik het blik aanschafte was het dan ook een grote teleurstelling, en dat vooral voor die prijs!
Maar echter, toch maar weer een een pijpje van opgestoken, voor de tweede keer vandaag deze tabak. Deze keer niet met de veronderstelling een English Mixture te roken, en eigenlijk vind ik 'm helemaal niet vies, beetje vreemd is de menthol smaak op de achtergrond wel. Een tweede blik zal ik er waarschijnlijk niet van kopen, vooral ook door de prijs, maar dit blik komt zeker wel leeg.

Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

Re: Davidoff - English Mixture

Bericht door smoking-rob »

Die menthol smaak was mij ook opgevallen, erg vreemd!
Mijn review van wat jaren geleden, onder aan deze pagina:
http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... =E&TID=435
Veel van mijn geld gaat in rook op...

Bert van Hell
Berichten: 693
Lid geworden op: 04 jan 2010 22:33
Locatie: Houten

Re: Davidoff - English Mixture

Bericht door Bert van Hell »

Ik vind deze wel lekker. Niet teveel latakia. Smaakvol in een pijp met een wat kleinere kop. Ik heb er recent nog twee blikjes van gekocht voor de oude prijs.

Gebruikersavatar
MaartenS
Berichten: 1339
Lid geworden op: 24 feb 2014 19:03
Locatie: ASD - JO22KI

Re: Davidoff - English Mixture

Bericht door MaartenS »

Bert van Hell schreef:Ik vind deze wel lekker. Niet teveel latakia. Smaakvol in een pijp met een wat kleinere kop. Ik heb er recent nog twee blikjes van gekocht voor de oude prijs.

Juist, ik heb deze blikken over genomen..
En diverse pijpjes met ketelgat van ong 16 tot 18 mm uitgeprobeert..
Niets smaakte naar iets redelijks.Rook zonder beleving..

Tenslotte een oude Pioneer bruldog met meerschuim lining
en een ketelgat van 23 mm en 32 mm diepte
En Ja, Bingo een Match..

Mijn beleving van deze tabak :
De menthol smaak bespeur ik heel erg op de achtergrond, meer een hintje..
De tabak is luchtig en licht zoetig met af en toe een lift van een stukje Latakia..
door de wisselende smaak sterkten , een plezier om te roken..


MaartenS
The ultimate tyranny in a society is not control by martial law.
It is control by the psychological manipulation of consciousness,
through which reality is defined so that those who exist within it
do not even realize that they are in prison.
They do not even realize that there is something outside of where they exist.

Barbara Marciniak

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Davidoff - English Mixture

Bericht door robvoorburg »

Gisteren en vandaag gerookt en vind het een aangename tabak,
steekt eenvoudig aan en brandt goed, hetgeen rustig roken
makkelijk maakt en dat moet wel, want ik merkte al snel dat
het een tongbijter is.

Ik proef overigens geen menthol, sterker ik denk dat het er niet
inzit.

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Davidoff - English Mixture

Bericht door junksculp »

Ik blijf deze lekker vinden. Weet iemand van welke tabak de specifieke geur komt als je aan de tabak ruikt? Ik vind het een heerlijke geur. Bij het roken proef ik zout en salmiak? Wie proeft dit ook en welke tabak zorgt voor deze smaak? Voor mij een echte topper net als de royalty van Davidoff.

Gebruikersavatar
rivulus
Berichten: 1389
Lid geworden op: 01 jun 2014 13:44
Locatie: Leiden

Re: Davidoff - English Mixture

Bericht door rivulus »

junksculp schreef:Ik blijf deze lekker vinden. Weet iemand van welke tabak de specifieke geur komt als je aan de tabak ruikt? Ik vind het een heerlijke geur. Bij het roken proef ik zout en salmiak? Wie proeft dit ook en welke tabak zorgt voor deze smaak? Voor mij een echte topper net als de royalty van Davidoff.
Dat zal de latakia wezen...
"I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new."
Robert W. Service

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Davidoff - English Mixture

Bericht door junksculp »

Vandaag in het Duitse Passau weer een blikje van deze tabak aangeschaft. Ik heb inmiddels meerdere tabakken geprobeerd, maar deze blijf ik een topper vinden, ik kan alleen moeilijk beschrijven waarom ik deze smaak zo bijzonder vind en heb ook geen tabak gevonden die ongeveer zo smaakt.

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Davidoff - English Mixture

Bericht door junksculp »

Ik heb onlangs weer een blikje aangeschaft van deze tabak. Net mijn giant Winsløw gevuld en 2 uur van deze tabak genoten. Ik heb al heel veel tabakken geprobeerd de laatste jaren maar nog nooit zo genoten als vandaag. Deze is vanaf vandaag mijn top 1 tabak en zal dat ook wel blijven, wat een topper.

Plaats reactie