Capstan - Gold Navy Cut

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Capstan - Gold Navy Cut

Bericht door St Patrick »

Verschil tussen oud en nieuw is er wel degelijk...
Mocht je het kunnen opbrengen (of nog de mogelijkheid tot kopen hebben) dan een blikkie 10 jaar wegleggen. Over 10 jaar roken, met in vergelijking een vers blikkie van over 10 jaar, WOW... Verschil is heerlijk...

Ben ik nog te volgen.. :?: :?: :?: ... :lol:
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Capstan - Gold Navy Cut

Bericht door Arno »

Wowbagger schreef:Heb in Wuustwezel een blikje bij Rudi gekocht. Het is de rechthoekige die ook in de eerste post te zien is (waar het stickertje prima vanaf gepeuterd kon worden :D ).
Nu kom ik her en der ook een vierkant (formaatje Troost slices) blik tegen. Is er ook een verschil in de inhoud (andere fabrikant o.i.d.) dat iemand weet? Of enkel en alleen nieuwe verpakking?
Ik weet precies wat je bedoeld, zat het me ook al af te vragen.

Van zo'n blik:
Afbeelding

Is het naar zo'n blik gegaan:
Afbeelding

De tabak is nog steeds "made in Denmark" dus ik denk dat er niets (of niet veel) veranderd zal zijn.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6378
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Capstan - Gold Navy Cut

Bericht door Wowbagger »

Inmiddels ben ik als een ware Razende Roeland door mijn eerste blikje Capstan Gold aan het gaan (allez, voor mijn doen dan toch in ieder geval). Het blikje dat ik in Wuustwezel bij Rudi heb gekocht ligt nog lekker te rijpen maar ik ben aan een nieuw blikje begonnen die laatst bij de meeting bij Schimmel aan mijn vingers is blijven plakken.
De hier veel gelezen opmerking "mild en romig" is zeker van toepassing, zelfs voor deze verse variant.
Wat ik wel gemerkt heb is dat het rooktempo bij deze tabak erg belangrijk is. Als je hem haastig wegpuft tijdens een activiteit is er niet super veel smaak aan te ontdekken, echter eenmaal goed tot rust en op het gemak eraan nippend komt er veel meer complexiteit voor de dag. De flakes zijn in mijn blikje in ieder geval redelijk hoog qua vochtgehalte maar branden desondanks uitstekend. Als alles goedkomt betreffende de geruchten over het stoppen van de productie door STG, zal dit spul tot in lengte van dagen in mijn rotatie blijven.
Mocht iemand trouwens nog zo'n rechthoekig blikje tegenkomen zoals in de post van Arno te zien is, hoor ik het graag.

Gebruikersavatar
JanSt
Berichten: 210
Lid geworden op: 14 jan 2013 11:31
Locatie: Lemele

Re: Capstan - Gold Navy Cut

Bericht door JanSt »

Deze tabak bevalt mij goed. Ik vind het een heerlijke ongecompliceerde Virginia. Het is een langzaambrande flake die ik in een pijp met smalle kop goed tot zijn recht komt. De smaak is erg mild en ja voor sommigen misschien en beetje saai maar ik vind het lekker om zo nu en dan een neutrale tabak te roken. In mijn opinie goed voor je smaak ontwikkeling. De tabak brandt rustig, geeft een licht grijze as. Roomnote is aangenaam, zeker niet overheersend. Het is niet nodig om deze tabak eerst voor te drogen. Direct uit het blik in de pijp. Rustig trekkend ben je zelfs met een kleine pijp nog wel een uurtje onderweg. Wanneer ik gras maai kost mij dit een uur, gras gemaaid, pijp is leeg.
Vind het trouwens altijd prettig wanner ik in de tuin werk een flake te roken omdat deze in de regel wat trager branden. Ik zal Capstan Gold Navy cut zeker weer aanschaffen, maar zal zeker ook nog de blauwe Capstan proberen
Met vriendelijke groet,
Jan

All that is gold does not glitter

Plaats reactie