Mac Baren - HH Mature Virginia

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15085
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Mac Baren - HH Mature Virginia

Bericht door Eliminator »

HH Mature Virginia
--------------------------------------------------------------------------------

Brand: Mac Baren
Blender: Harald Halberg
Tin Description: Once you light up your pipe with HH Mature Virginia the sweet Virginia tobaccos will greet you and slowly the dark Virginia will enter the taste. Over time experience how the complex naturally sweet and smoky taste grows in power making HH Mature Virginia a satisfying blend to smoke? And with no tongue bite.
Country of Origin: DK
Curing Group: Air Cured
Contents: Virginia
Cut: Ready Rubbed
Packaging: 100g Tin

http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... H&TID=2821


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
pipealicious
Berichten: 281
Lid geworden op: 14 nov 2011 22:48
Locatie: Antwerpen

Re: Mac Baren - HH Mature Virginia

Bericht door pipealicious »

Op vakantie een vijftal pijpjes van deze tabak gerookt, in een nieuwe peterson sherlock holmes squire (grote bent bulldog). Het is maar een eerste indruk, maar here goes:

Bij het openen van het blik een zoutzurig aroma. Heeft wat weg van een potje augurken of olijven. De tabak is vrij vochtig, te vochtig om te roken. De tabak is een mooie donkerbruine en zwarte ribbon cut die na wat uitdrogen makkelijk stopt. De brandeigenschappen zijn uitstekend, een enkele keer bijvlammen volstaat en alles brandt vrij snel op tot een lichtgrijze as. Mijn vrij grote ketel is na een goed halfuur opgerookt.
Smaak: alle smaken zijn wat gedempt, hetgeen een beetje teleurstellend is. Het is wel interessant, eerst wat zoet, dan weer wat zurig, gestoofd fruit, dan weer wat peperig. Het is zeker een complexe tabak, maar de rook is wat dunnetjes, het had wat rijker/voller gekund aangezien het om oude gestoofde virginia gaat. Als je echt voor de volle zoete smaak van gefermenteerde virginia bent, kan je volgens mij beter marlin flake proberen. Dit is iets voor fijnproevers die lichte tabak verkiezen. Al bij al niet slecht, maar ik viel er zeker niet van achterover.

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Mac Baren - HH Mature Virginia

Bericht door robvoorburg »

alle smaken zijn wat gedempt

Daar schrijf je een paar woorden Pipealicious, waarvan ik denk dat de
tabak van Mac Baren die ik heb gerookt aan voldoet.

Het rookt prettig en aangenaam, maar het wordt nooit spannend.

Gebruikersavatar
pipealicious
Berichten: 281
Lid geworden op: 14 nov 2011 22:48
Locatie: Antwerpen

Re: Mac Baren - HH Mature Virginia

Bericht door pipealicious »

Hierbij een revisie van mijn eerder geschreven recensie van de HH Mature Virginia.
Blik in Augustus gekocht en na het roken van een 8-tal pijpjes aan de kant gelegd.
Nu, 3 maand later open ik het blik weer. Het verluchten van de tabak heeft de zaak duidelijk goed gedaan.
het aroma is veel aangenamer en minder zuur. Ik lees trouwens op tobaccoreviews dat er met balsamico azijn als lichte topping werd gewerkt.
Zou dit echt kunnen? Het heeft er wel iets van weg.
Na het roken van 2 pijpjes, eentje met koolstoffilter en eentje zonder merk ik op dat de filter de scherpere kantjes er wat afhaalt en dat de tabak een mooie subtiele complexe smaak heeft ontwikkeld. Beetje zoet van de Virginia's, beetje kruidig van de orientals, wat zout van de topping, voldoende nicotine van de Burley.
Een aparte maar zeer smakelijke tabak waar niets overheerst, en je de rust en tijd moet nemen om de smaken te ontdekken. Ik heb er nu echt van genoten.
Ik vond 'm het lekkerst in een middelgrote bulldog met koolfilter en p-lip.

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Re: Mac Baren - HH Mature Virginia

Bericht door dr. Watson »

Jammer dat je deze MB ondanks dat hij puur is toch met filter moet roken. Oude virginia spreekt mij trouwens ook niet aan; jonge virginia, b.v. gold block weer wel. Misschien wel een goede tabak om te mengen met latakia en/of turkse tabak.
Gediplomeerd Clan Roker

Gebruikersavatar
pipealicious
Berichten: 281
Lid geworden op: 14 nov 2011 22:48
Locatie: Antwerpen

Re: Mac Baren - HH Mature Virginia

Bericht door pipealicious »

dr. Watson schreef:Jammer dat je deze MB ondanks dat hij puur is toch met filter moet roken. Oude virginia spreekt mij trouwens ook niet aan; jonge virginia, b.v. gold block weer wel. Misschien wel een goede tabak om te mengen met latakia en/of turkse tabak.
Is niet verplicht met filter hoor, hangt gewoon van je eigen gevoeligheid af.
Ik zou deze tabak niet mengen met iets anders, hij is op zich al heel complex en bevat al Orientals.

Patrickpijp
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 jan 2013 23:42

Re: Mac Baren - HH Mature Virginia

Bericht door Patrickpijp »

pipealicious schreef:
dr. Watson schreef:Jammer dat je deze MB ondanks dat hij puur is toch met filter moet roken. Oude virginia spreekt mij trouwens ook niet aan; jonge virginia, b.v. gold block weer wel. Misschien wel een goede tabak om te mengen met latakia en/of turkse tabak.
Is niet verplicht met filter hoor, hangt gewoon van je eigen gevoeligheid af.
Ik zou deze tabak niet mengen met iets anders, hij is op zich al heel complex en bevat al Orientals.
Ben nu aan mijn tweede blik begonnen en moet zeggen dat ik deze tabak ervaar als een "all-day" tabak. Ik kan er dus gewoon van blijven roken de godganse dag door. Steeds weer wordt ik gelukkig gestemd door het feit dat ik iedere keer weer nieuwe smaken ervaar of kleine verschillen t.o.v. een vorige rooksessie. Deze tabak smaakt vooral heerlijk in een iets grotere pijp zoals een Peterson 68 bijvoorbeeld. Is voor mij echt een blijver, net zoals de Old Dublin van Peterson of de Ariston's blend van ashton.

Plaats reactie