Holger Danske - Mango Vanilla

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Holger Danske - Mango Vanilla

Bericht door Eliminator »

Mango and Vanilla
--------------------------------------------------------------------------------

Brand: Holger Danske
Blender: Planta
Tin Description: A blend of selected, slightly toasted Virginia and Burley tobaccos. The aroma of mellow Mango fruit topped with a touch of Vanilla gives this mixture a unique tropical character.
Country of Origin: DE
Curing Group: Air Cured
Contents: Burley
Virginia
Flavoring: Mango
Vanilla
Cut: Ribbon
Packaging: 50g Pouch, 100g Tin
http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... M&TID=1157


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Bericht door jarnogab »

Iemand van het forum deze al gerookt? Ik heb namelijk al een paar keren getwijfeld deze aan te schaffen...
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Bericht door St Patrick »

@Jarno; Hier idem... Ik heb er al een aantal keer mee in de handen gestaan maar niet aangedurfd. Ben benieuwd naar een mooi recentie...
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Master-Fan
Berichten: 467
Lid geworden op: 09 jun 2011 13:57
Locatie: Delluft

Re: Holger Danske - Mango Vanilla

Bericht door Master-Fan »

jarnogab / St Patrick,

soms moet je de eerste zijn die de gok waagt. Ik heb vandaag een pakje Holger Danske gekocht, MAngo and Vanilla.

Deze tabak brand na 3 keer aansteken goed in mijn favoriete pijp. Ik probeer altijd in mijn makkelijkst te roken pijp, dan kan ik me goed concentreren op de tabak.

Deze tabak brand als hij aan is zeer makkelijk, je hoeft maar heel licht te trekken om rook binnen te krijgen. Bij dit langzaam en rustige trekken komt de aroma goed vrij, je proeft duidelijk de mango en vanille ( iets wat me niet vaak overkomt, meestal proef ik van alles en nog wat maar niet wat er beschreven is wat je moet proeven. )

Vooral bij uitblazen door de neus en dan aan het einde van de haal proef je een romige vanille mango smaak. Deze tabak bevalt me wel. Wellicht dus ook voor jullie de moeite waard, jullie houden geloof ik wel meer van de tabakken die ik rook, dus je kunt gerust op mijn smaak afgaan :D
Ik houd nl. ook van : Stanwell vanilla, Alsbo vanilla, alsbo black, kentucky bird, WALarsen golden blend.

Afbeelding
Winslow #1, Peterson de luxe Mixture, Peterson Connoisseur's choice, Stanwell Vanilla, Stanwell Guarana, Alsbo Vanilla, Danske Holger Mango & Vanilla, Kentucky Bird, WO Larsen golden dream, Alsbo Black, Mac Baren Navy Flake, Stad Ootmarsum extra krul

http://www.haraldmaas.nl

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: Holger Danske - Mango Vanilla

Bericht door jarnogab »

Ik ben een tijdje niet meer op het forum geweest en sta ettelijke honderden topics achter. Zonder speciale redenen overigens, gewoon vakantie, reis, huwelijksvoorbereidingen, wat tuinieren, gaan fietsen, kortom proberen te zomeren... en dan schiet forummen er al eens bij in.

Maar dankzij een privé-bericht van jou, Master Fan, toch even komen piepen in dit topic. En het heeft de moeite geloond zo te lezen. Een tabak die me hoogstwaarschijnlijk wel zal bevallen, inderdaad. Romige vanille, duidelijk uitgesproken smaak. Ik denk dat ik er een dezer dagen toch een pouchke van zal aanschaffen. Bedankt voor de info!
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1836
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Re: Holger Danske - Mango Vanilla

Bericht door Rob »

Master-Fan schreef:Ik houd nl. ook van : Stanwell vanilla, Alsbo vanilla, alsbo black, kentucky bird, WALarsen golden blend.
Dan is deze ook wat voor mij. Komt op m'n lijstje...

Gebruikersavatar
Master-Fan
Berichten: 467
Lid geworden op: 09 jun 2011 13:57
Locatie: Delluft

Re: Holger Danske - Mango Vanilla

Bericht door Master-Fan »

vandaag in een andere pijp gerookt. de pijp gestopt en voor de helft gerookt. toen 2 uur weggezet en de rest opgerookt. Ik heb wel wat last van mn tong, maar waarschijnlijk komt dat omdat ik de filterloze linburgh probeer in te roken .....

de tabak vraagt enige voorzichtigheid met roken tov de stanwell vanilla bevoorbeeld. Dat is een tabak waar je niet veel verkeerd aan kan doen. deze rookt sneller, je moet hem dus rustiger roken. Maar dat kan ook makkelijk want hij gaat niet snel uit.

de smaak : de vanille haal ik er niet extreem uit, maar de mango, woow. De nasmaak is alsof ik net een mango gegeten heb, erg treffend. ik vind dit een prima tabak met een bijzonder goede smaak voor wat het mag heten, mango en vanille. In die volgorde en niet andersom. Precies zoals het op het pakje vermeld staat. Ben benieuwd naar jullie ervaringen met deze tabak.
Winslow #1, Peterson de luxe Mixture, Peterson Connoisseur's choice, Stanwell Vanilla, Stanwell Guarana, Alsbo Vanilla, Danske Holger Mango & Vanilla, Kentucky Bird, WO Larsen golden dream, Alsbo Black, Mac Baren Navy Flake, Stad Ootmarsum extra krul

http://www.haraldmaas.nl

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Holger Danske - Mango Vanilla

Bericht door St Patrick »

Beste Master-Fan, bedankt voor je PBtje... Door vakantie ben ik ff een weekje niet online geweest, maar nu ben ik er weer. Ik zal deze de volgende keer een keertje meenemen, want door jouw recentie ben ik toch wel erg benieuwd geraakt... Thanx, :B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Harmen
Berichten: 448
Lid geworden op: 17 sep 2009 18:02
Locatie: Lelystad

Re: Holger Danske - Mango Vanilla

Bericht door Harmen »

Een van m'n eerste tabakken, natuurlijk gekocht naar aanleiding van de verpakking :D! Na dit topic gelezen te hebben toch weer een pakje gehaald.

Man wat is dit zoet :lol:! Maar zoals eerder gezegd, voor deze prijs vind ik het een eerlijke tabak, je krijgt wat je ruikt en dat is bij lang niet elke tabak zo!

Gebruikersavatar
Burrey
Berichten: 594
Lid geworden op: 10 jul 2010 01:39

Re: Holger Danske - Mango Vanilla

Bericht door Burrey »

Hm, ik ga eens uitkijken naar deze tabak.

Gebruikersavatar
pipealicious
Berichten: 281
Lid geworden op: 14 nov 2011 22:48
Locatie: Antwerpen

Re: Holger Danske - Mango Vanilla

Bericht door pipealicious »

Ik rook weinig aromaten, maar deze heb ik graag in huis. Hij werd me aangeraden door een zeer ervaren pijproker.
Ik vind het aroma al erg goed: mango en vanille zijn een zeer lekkere combinatie.
De tabak zelf is ook van erg goeie kwaliteit, korte, vrij breed gesneden tabak met vooral roodbruine burley, goudgele virginia en wat black cavendish. De tabak is vrij vochtig en kan best wat luchten bij openen van een pakje. Het aroma ruikt 'natuurlijk' en zacht zoet fruitig. Stop 'm niet te hard, rook rustig en hij bijt niet. De smaak is zeer mild met af een toe een wuft van mango die me erg bevalt.

Gebruikersavatar
lestat
Berichten: 2491
Lid geworden op: 25 mei 2012 06:29
Locatie: antwerpen

Re: Holger Danske - Mango Vanilla

Bericht door lestat »

vandaag een pakje gaan halen. De mango is overheersend tegenover de vanille maar krijgt een romige smaak ondertoon erdoor. De tabak rookt inderdaad bijna vanzelf. Je hoeft niet veel te trekken om ze brandend te houden. Daardoor kan ik er in ieder geval rustiger van genieten. Na het roken nog lang de smaak van mango in mijn mond gehad. Mijn moeder kan dus blij zijn dat ik nog eens wat fruit binnen krijg.

Voor mij zeker een aanrader
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: Holger Danske - Mango Vanilla

Bericht door jarnogab »

Ik merk dat ik mijn ervaringen betreffende deze tabak nog niet had neergeschreven.

Ik vind dit een voortreffelijke tabak, en dan valt de prijs bovendien nog goed mee ook.
Dit is geen zoveelste vanilla tabak noch puur noch vanilla-met-een-smaakje. Het is net andersom.
Het is een fruittabak. De mango proef je ook effectief, en ik vind 'm niet chemisch aandoen zoals je dat wel eens hebt met pakweg kersentabak.
De vanilla dient als ondersteuning voor de mango, en geeft er een extra vleugje zoet aan.

Je moet wel langzaam genoeg roken. Als je wat te snel rookt, word je wel dadelijk afgestraft met een hete pijp. Bij langzaam roken echter levert deze tabak een vrij koele rookbeleving op.

De roomnote vind ik persoonlijk voortreffelijk, al denken familieleden er anders over. Ze dwalen.

Warning: niet voor aromatic-haters. Je moet houden van sterk geprononceerde aromatics om deze te kunnen waarderen, althans dat denk ik erover.
Misschien ook wel goed om er een vaste pijp te voorzien. Deze tabak laat een nadrukkelijke ghost nablijven.
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
lestat
Berichten: 2491
Lid geworden op: 25 mei 2012 06:29
Locatie: antwerpen

Re: Holger Danske - Mango Vanilla

Bericht door lestat »

Over de roomnote heb ik ook al meerdere keren de opmerking gekregen dat hij stinkt.
Ik ga het mij in ieder geval niet aantrekken want hij is heerlijk. Net nog eens een pakje gekocht. Voor de prijs moet je het alvast niet laten
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood

Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

Re: Holger Danske - Mango Vanilla

Bericht door smoking-rob »

Howel ik niet meer zo van de zoete tabakken ben, dit heeft hoofdzakelijk te maken met het feit dat ik er eerder keelpijn van krijg, heb ik vandaag toch een pakje van deze tabak gekocht. Hij is (voor mijn smaak) erg zoet maar ik proef zowel de mango als de vanille er in terug.
Tevens is het geen stroperige tabak geworden (goopy in het Engels)
En de prijs voor dit moois in Duitsland? €5.25!
Afbeelding
Veel van mijn geld gaat in rook op...

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 956
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Holger Danske - Mango Vanilla

Bericht door roocker »

Een gekregen pouche van een schipper waar ik aan boord aan het werk was. Hij rookte pijp en ik vroeg hem welke tabak hij rookte . Het bleek Holger Danske M.V. Hij rook lekker . Na de reparatie vroeg ik of hij voorraad had en ik een pakje kon kopen? Kreeg een pakje kado .

Gelijk 's avonds een super twist gevuld in een kleine apple kop . Wat een lekkere tabak , rustig roken , dan proef je echt de aangegeven smaken. Overigens niet hinderlijk maar duidelijk te proeven , en ik vind het een milde tabak met maar een beetje nicotine .

Een tabak die ik zo weer zou kopen , zeker gezien de prijs .

Groet J.

Gebruikersavatar
MaartenS
Berichten: 1339
Lid geworden op: 24 feb 2014 19:03
Locatie: ASD - JO22KI

Re: Holger Danske - Mango Vanilla

Bericht door MaartenS »

Holger Danske Mango Vanilla heet nu : Holger Danske Golden Harmony.

verpakking:
7-1604-0_Holger_Danske_Golden_Harmony_40g_1_600x600.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
The ultimate tyranny in a society is not control by martial law.
It is control by the psychological manipulation of consciousness,
through which reality is defined so that those who exist within it
do not even realize that they are in prison.
They do not even realize that there is something outside of where they exist.

Barbara Marciniak

Johan86
Berichten: 423
Lid geworden op: 04 mei 2020 17:05
Locatie: Nijkerk

Re: Holger Danske - Mango Vanilla

Bericht door Johan86 »

Na bijna 2 pakjes gerookt te hebben, een kleine recensie van mijn kant.

De tabak heet geen mango vanille meer maar golden harmony 😁. Gelukkig zit er nog wel mango en een vleugje vanille in.
De tabak moet je naar mijn idee heeel los stoppen,
Brand erg gemakkelijk en word redelijk snel heet.

De smaak vind ik erg lekker, of het allemaal mango is wat ik proef weet ik niet, maar is wel een tropisch smaakje.
Wat ik meestal drink bij dit tabakje is Cola met bruine rum.

Plaats reactie