Amphora - Original Blend

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Amphora - Original Blend

Bericht door Eliminator »

Original Blend
--------------------------------------------------------------------------------

Brand: Amphora
Blender: Douwe Egberts Royal Factories
Tin Description: A well-rounded blend, emphasizing the chocolate flavour of Burley tobacco.
Country of Origin: NL
Curing Group: Air Cured
Contents: Burley
Kentucky
Cavendish
Virginia
Flavoring: Cocoa / Chocolate
Cut: Ribbon
Packaging: 50g pouch
http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... O&TID=3884


Afbeelding
Afbeelding

Harmen
Berichten: 448
Lid geworden op: 17 sep 2009 18:02
Locatie: Lelystad

Re: Amphora - Original Blend

Bericht door Harmen »

Deze tabak heeft een paar maanden terug m'n hart veroverd. Ik zat 2 weken op een boerderij in Groningen met niemand meer als dan geiten en m'n pijpen als gezelschap. Wat schetst de verbazing, ik was zo door m'n blik vanilla cream heen en had bedacht "er zijn vast wel tabakzaken in de buurt", jammer harmen...

Maar goed op een uur fietsen toch een supermarkt gevonden, en het enige wat ze hadden: Amphora. De tabak bevalt me nu nog prima, zelden zo lang aan een zelfde tabak vast gezeten, ik denk dat de helft van de pijpen die ik sinds die weken heb gerookt met deze tabak gevuld zijn geweest.

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Re: Amphora - Original Blend

Bericht door metaltommy »

toch is kopen.., de full-aroma ken ik wel en behoorlijk rookbaar in mijn visie.
Groet,
Tom

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Amphora - Original Blend

Bericht door robvoorburg »

Ik ken mensen die zweren bij deze.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Amphora - Original Blend

Bericht door Eliminator »

hmm,.. maakt me toch nieuwsgierig,.. ik ga er ook eens naar kijken
Afbeelding

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Amphora - Original Blend

Bericht door robvoorburg »

Het was mijn eerste pakje pijptabak toen ik 15 jaar was. Zou niet weten hoe het mij nu smaakt. Bob van Renssen rookt niet anders.

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Re: Amphora - Original Blend

Bericht door metaltommy »

ik ben begonnen met full aroma toen ik 16 was, en toen ik weer begonnen ben vorig jaar :D
Groet,
Tom

Harmen
Berichten: 448
Lid geworden op: 17 sep 2009 18:02
Locatie: Lelystad

Re: Amphora - Original Blend

Bericht door Harmen »

Het is voor mij ook een van de eerste tabakken geweest, naast clan en en schippersbaai. Is toen wel als een van de betere blijven hangen, maar eigenlijk vrijwel direct door gestoomt naar t zoetere spul.

T is er voor mij een in de categorie Neptune, interessant genoeg om te roken, makkelijk genoeg om er ook bij te kunnen werken.

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Re: Amphora - Original Blend

Bericht door metaltommy »

mijn pakje is nu zn beetje aan het einde dus tijd voor een kleine review.
nou wist ik dat volgens dr Watson dat dit een burley blend was van voornamelijk burleys. toch zitten hier ook kentucky en orientals in. nou heb ik die laatsten niet echt kunnen ontdekken en in het begin moest ik er ook erg aan wennen, moest hem echt ontdekken, natte prop, niet blijven branden etc.
naar mate het pakje langer open was en dus meer uit droogde kwam de tabak meer en meer tot zijn recht, en nu haal ik er een zachte chocolade achtige smaak uit zoals je wel vaker bij burleys proeft, wat mij erg aan staat.
mijn conclusie, niet direct uit het pakje rookbaar ik persoonlijk vind hem dat te vochtig. niet heel erg zoet, meer natuurlijk zoet. rook de tabak rustig dan is het een fijne tabak om is te roken, ik heb geen tonguebite ervaren moet ik er misschien toch even bjzeggen. of het een blijvertje word weet ik nog niet.
Groet,
Tom

Gebruikersavatar
Dremel
Berichten: 90
Lid geworden op: 10 okt 2011 23:47

Re: Amphora - Original Blend

Bericht door Dremel »

robvoorburg schreef:Ik ken mensen die zweren bij deze.
Hij kent me niet, maar ik ben één van die mensen. Naast vijf andere tabakskes is dit (zoals Janneman dat noemt) mijn dagelijkse brood. En nog redelijk verkrijgbaar ook (o.a. bij Primera).
'Waar het rookt is het warm', sprak Tijl Uilenspiegel en hij scheet op het ijs.

Whitesnake

Re: Amphora - Original Blend

Bericht door Whitesnake »

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat Amphora enorm geslinkt is van gamma. Is die tabak in populatiteit gedaald (= thans goeie tabak) of wordt er minder geproduceerd? Wie kan hierop antwoorden?

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Re: Amphora - Original Blend

Bericht door metaltommy »

vind ik dit nou een echte burley tabak .. nee.. is wel lekker ja als je hem leert roken wel, in mijn geval flink laten uitdrogen en dan nog heel rustig roken vind ik het best een ok tabak om zo af en toe te roken, toch zal ik hem niet heel vaak gaan kopen ik ken echt fijnere tabakken voor dezelfde prijs, en zeker als het gaat om burleys zijn er zeker betere.
Groet,
Tom

Gebruikersavatar
The_Cigar
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 feb 2010 20:52
Locatie: Groningen

Re: Amphora - Original Blend

Bericht door The_Cigar »

Zo karaktervol ik de Full Aroma van Amphora vind, zo karakterloos vind ik deze tabak. Ik heb een hele pouch gerookt, maar er zijn me geen echte smaakkenmerken bijgebleven. Van de huis/tuin/keuken tabakken vind ik deze het meest karakterloos, Sail heeft een sailsmaak, Mac Baren's herken je meteen, Skandinavik tabakken hebben ook hun eigen karakter, Neptune is Neptune, maar Amphora Original Blend... Hoe was de naam ook alweer....?
Afbeelding

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Re: Amphora - Original Blend

Bericht door dr. Watson »

Zachte burleytabak met voor mij weinig persoonlijkheid en weinig vitamine N.
Gediplomeerd Clan Roker

Plaats reactie