Borkum Riff - Bourbon Whiskey

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Borkum Riff - Bourbon Whiskey

Bericht door Eliminator »

Brand: Borkum Riff

Blender: Swedish Match
Tin Description: Selected quality, bright aromatic Virginia and rich, cool-smoking Burly tobaccos are blended to give an exquisite taste and aroma, enhanced by the finest Kentucky Bourbon whiskey traditionally matured for over eight years to develop its full complex flavour. Serious yet dynamic, Borkum Riff Bourbon Whiskey has a unique, captivating taste and aroma. Infused with eight-year old Kentucky Bourbon, it combines the natural flavour of the tobacco with a distinctive aroma that is both traditional and discreetly masculine.
Country of Origin: SE
Curing Group: Air Cured
Contents: Burley
Virginia
Flavoring: Bourbon
Cut: Ribbon
Packaging: 50g Pouch, 250g Can
http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... B&TID=2888

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
pijpliefhebberrobin
Berichten: 1695
Lid geworden op: 23 mar 2011 18:41
Locatie: arnhem

Bericht door pijpliefhebberrobin »

zit er een boubon vanille geur aan als je het openmaakt?
The eagle flies alone!

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

De geur is zeker niet nadrukkelijk aanwezig, het is een hele redelijke tabak,... van de whisk(e)y tabakken is Sweet Dublin - Danish Mixture fl. Irish Whiskey mijn favoriet, dan de Borkum Riff - Bourbon Whiskey en de minste de Alsbo - Whisky, deze laatste vind ik vrij smakeloos.

Voor alle hierboven genoemde tabakken geldt eigenlijk hetzelfde, bij de één is de smaak beduidend lekkerder dan de ander, maar van een echte Whisk(e)y geur of smaak kun je eigenlijk niet spreken.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Turin
Berichten: 337
Lid geworden op: 23 sep 2009 18:56

Bericht door Turin »

Ik heb hem ook eens gehad vond hem bijzonder scherp, en echt niet lekker.
Zal hem nooit meer kopen.

Betere beschrijving van de smaak kan ik niet geven het is lang terug.
Leave a light on......
and god is on your side
dividing soldiers from the fisherman
watching all the time
dividing warships from the ferryboats

the sparrows an the nightinggales, Wolfsheim

Schieper
Berichten: 63
Lid geworden op: 10 jan 2011 15:50
Locatie: Wateringen

Bericht door Schieper »

Ik vond hem zelf ook niet echt smakelijk. Wel scherp.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Al lang op de markt. Vroeger zat deze in een leuke aansprekende verpakking.
Voor mij geen blijver gebleken.

Gebruikersavatar
belgianpipesmoker
Berichten: 398
Lid geworden op: 20 okt 2010 10:31
Locatie: Belgie Vlaams brabant

Bericht door belgianpipesmoker »

Ook voor mij is deze niets speciaals.
Op aanraden van lokale verkoper toch maar gekocht ( as ook niet zo heel duur).

Op zich niets mis mee, ruikt lekker in de verpakking maar geeft zijn smaak niet door tijdens het roken.
Niets speciaals eigenlijk. Ik zou hem een 3/10 geven
Mijn persoonlijke collectie pijpen
viewtopic.php?f=41&t=1794


Afbeelding

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Borkum Riff - Bourbon Whiskey

Bericht door Nekker »

Goed hier even tegen de tendens in gaan. Ik vind hem eigenlijk heerlijk! Je proeft zeer goed het vleugje toegevoegde whiskey. Hij geeft een aangename geur af, en ik beschouw hem als normaal lekker. Het is een lekkere dagelijkse tabak, maar als je zin hebt in iets speciaal, is deze zeker niet aangeraden. Ik rook hem gewoon graag zonder na te denken als ik in de tuin ben aan het werken. Noem hem maar een soort van: werktabak. :P
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

Re: Borkum Riff - Bourbon Whiskey

Bericht door teunis »

Nekker schreef:Goed hier even tegen de tendens in gaan. Ik vind hem eigenlijk heerlijk! Je proeft zeer goed het vleugje toegevoegde whiskey. Hij geeft een aangename geur af, en ik beschouw hem als normaal lekker. Het is een lekkere dagelijkse tabak, maar als je zin hebt in iets speciaal, is deze zeker niet aangeraden. Ik rook hem gewoon graag zonder na te denken als ik in de tuin ben aan het werken. Noem hem maar een soort van: werktabak. :P
+1
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Borkum Riff - Bourbon Whiskey

Bericht door Nekker »

Terug opnieuw gekocht, en wederom bevalt deze tabak mij. Lekker neutraal van smaak maar toch met een vleugje whisky om hem niet saai te maken. Erg goedkope tabak, namelijk €4,10 voor 50g, ik denk dat dit de goedkoopste tabak is die ik ken. Ik zou hem een 7/10 geven. Niks bijzonder, maar voldoende om al wandelend of werkend te roken.
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
Generaal
Berichten: 866
Lid geworden op: 06 mar 2012 19:31
Locatie: Bilzen, Limburg, Belgie

Re: Borkum Riff - Bourbon Whiskey

Bericht door Generaal »

Vind het 'n 13 in 'n dozijn tabak, zou er niet voor om rijden om hem in huis te halen.
De enige reis waar de reis mooier is dan de bestemming, is de levensreis.
Time is money, but with hobby you need them both.

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Borkum Riff - Bourbon Whiskey

Bericht door Nekker »

Neen dat zeker niet, maar prijs-kwaliteit gezien, prima tabak. Ik wil maar zeggen 4 euro 10 voor een 50g? Wow...
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Bert van Hell
Berichten: 693
Lid geworden op: 04 jan 2010 22:33
Locatie: Houten

Re: Borkum Riff - Bourbon Whiskey

Bericht door Bert van Hell »

Deze week na vele jaren weer eens een pakje Borkum Riff gekocht. Ik vind de smaak nogal vlak. Nee, dit pakje zal geen vervolg hebben. Wellicht ben ik teveel verwend door de tabakken van o.a. Peterson.

Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

Re: Borkum Riff - Bourbon Whiskey

Bericht door teunis »

Weer eens een pakje gekocht; in tegenstelling tot het eerste pakje, smaakt dit pakje scherp.
De geur in het pakje zit wel goed, maar weinig bourbon-smaak en, zoals gezegd, scherp.
Is toch geen blijver, ondanks de schappelijke prijs (in België, althans).
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: Borkum Riff - Bourbon Whiskey

Bericht door jarnogab »

Ik heb nu een paar keer deze tabak gerookt (zonet zelfs nog) en hij ontgoochelt me.
Scherp smaken doet ie niet, maar ik vind de smaak onvoldoende naar whisky proeven.
De tabak laat eerder een droge smaak achter tegen het verhemelte, zoals je dat met alcohol ook kan hebben.
Maar dat is het dan ook. Onvoldoende whisky smaak, eerder een neutrale en droge smaak.

Deze doet het 'm niet voor mij.
Groeten,
jarnogab

gezel
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05 okt 2012 12:39
Locatie: Nederlands Limburg

Re: Borkum Riff - Bourbon Whiskey

Bericht door gezel »

Nekker schreef:Terug opnieuw gekocht, en wederom bevalt deze tabak mij. Lekker neutraal van smaak maar toch met een vleugje whisky om hem niet saai te maken. Erg goedkope tabak, namelijk €4,10 voor 50g, ik denk dat dit de goedkoopste tabak is die ik ken. Ik zou hem een 7/10 geven. Niks bijzonder, maar voldoende om al wandelend of werkend te roken.
Slechts 4,10 :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:
Daar gaat een Nederlander van watertanden. ;p

Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

Re: Borkum Riff - Bourbon Whiskey

Bericht door teunis »

ja, misschien iets voor Wuustwezel.

Houd echter de vochtigheid van deze tabak in de gaten, iets (en dan ook maar echt iets) te droog en je hebt een serieus probleem met de scherpte en daarmee je tong. Ook iets te fel roken heeft dit effect.

De smaak is niet bijzonder, het "gevecht" om deze tabak rookbaar te krijgen is wel interessant. :D
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Whitesnake

Re: Borkum Riff - Bourbon Whiskey

Bericht door Whitesnake »

+1 Jarno. En een goeie tongbite heeft ie ook. Rustig roken geblazen.

Slecht is hij niet maar toch ondermaats vind ik.

Gebruikersavatar
Oscar Lucite
Berichten: 142
Lid geworden op: 29 dec 2012 16:17
Locatie: Zoetermeer

Re: Borkum Riff - Bourbon Whiskey

Bericht door Oscar Lucite »

Nekker schreef:Goed hier even tegen de tendens in gaan. Ik vind hem eigenlijk heerlijk! Je proeft zeer goed het vleugje toegevoegde whiskey. Hij geeft een aangename geur af, en ik beschouw hem als normaal lekker. Het is een lekkere dagelijkse tabak, maar als je zin hebt in iets speciaal, is deze zeker niet aangeraden. Ik rook hem gewoon graag zonder na te denken als ik in de tuin ben aan het werken. Noem hem maar een soort van: werktabak. :P
Helemaal eens met Nekker. Ik heb mijn eerste pakje achter elkaar leeggerookt in mijn drie 'werkpijpen'. En meteen het tweede gekocht. Hij kan als hij te droog is, wel een beetje scherper worden zoals de anderen hebben ervaren. Ik vind deze Borkum Riff iets meer smaak hebben dan de Sweet Dublin, maar met de laatste loop je minder kans op scherpte, zelfs al rook je 'm snel. Mijn keuze is momenteel omgekeerd aan die van Eli: 1e Borkum, 2e Sweet Dublin. Daarom heb ik ze allebei maar in huis. :wink:
Hartelijke groet van Oscar

Het is verstandiger een kaars aan te steken dan te klagen over de duisternis. Lao-Tse

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: Borkum Riff - Bourbon Whiskey

Bericht door jarnogab »

Oscar Lucite schreef:
Nekker schreef:Goed hier even tegen de tendens in gaan. Ik vind hem eigenlijk heerlijk! Je proeft zeer goed het vleugje toegevoegde whiskey. Hij geeft een aangename geur af, en ik beschouw hem als normaal lekker. Het is een lekkere dagelijkse tabak, maar als je zin hebt in iets speciaal, is deze zeker niet aangeraden. Ik rook hem gewoon graag zonder na te denken als ik in de tuin ben aan het werken. Noem hem maar een soort van: werktabak. :P
Helemaal eens met Nekker. Ik heb mijn eerste pakje achter elkaar leeggerookt in mijn drie 'werkpijpen'. En meteen het tweede gekocht. Hij kan als hij te droog is, wel een beetje scherper worden zoals de anderen hebben ervaren. Ik vind deze Borkum Riff iets meer smaak hebben dan de Sweet Dublin, maar met de laatste loop je minder kans op scherpte, zelfs al rook je 'm snel. Mijn keuze is momenteel omgekeerd aan die van Eli: 1e Borkum, 2e Sweet Dublin. Daarom heb ik ze allebei maar in huis. :wink:

Zo zie je maar, smaken verschillen en vooral roken wat je zelf wil! Leuk dat er in dit recensietopic duidelijk uiteenlopende meningen over deze tabak bestaan. Ik zou zeggen aan de geïnteresseerde: vooral zelf eens proberen en je eigen mening vormen :)
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
sp113438
Berichten: 62
Lid geworden op: 20 mei 2013 05:35

Re: Borkum Riff - Bourbon Whiskey

Bericht door sp113438 »

Is een lekkere tabak.
Heb een slof besteld en gekregen.
Borkum Riff is sowieso mijn favoriete merk.
Falcon pijpen, Djeep Paris aansteker, Troost & Borkum Riff Tabakken

Ronald VE
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 sep 2013 16:12
Locatie: Apeldoorn

Re: Borkum Riff - Bourbon Whiskey

Bericht door Ronald VE »

Lekkerste whiskey tabak vind ik de davidoff Scottish mixture
Maar zal nog eens de borkum riff kopen. Vroeger Rookte ik m veel, samen met amphora whiskey
Mens sana non potest vivere in corpore secco

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Borkum Riff - Bourbon Whiskey

Bericht door Nekker »

Ronald VE schreef:Lekkerste whiskey tabak vind ik de davidoff Scottish mixture
Maar zal nog eens de borkum riff kopen. Vroeger Rookte ik m veel, samen met amphora whiskey
Ik wist niet dat er aan de Davidoff - Scottish Mixture, whisky werd toegevoegd? Ik moet toegeven, ik ken redelijk weinig van de Davidoff tabakken. Naar mijn mening zijn ze zeer prijzig, voor wat het is...
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

jvanhennik

Re: Borkum Riff - Bourbon Whiskey

Bericht door jvanhennik »

Nekker schreef:Goed hier even tegen de tendens in gaan. Ik vind hem eigenlijk heerlijk! Je proeft zeer goed het vleugje toegevoegde whiskey. Hij geeft een aangename geur af, en ik beschouw hem als normaal lekker. Het is een lekkere dagelijkse tabak, maar als je zin hebt in iets speciaal, is deze zeker niet aangeraden. Ik rook hem gewoon graag zonder na te denken als ik in de tuin ben aan het werken. Noem hem maar een soort van: werktabak. :P
Dat Borkum Riff een prettige tabak is kan ik zeker beamen.
Ik twijfel iedere keer tussen deze en Van Rossum's Troost Cavendish

Een goede beginnerstabak

Winslow Collector

Re: Borkum Riff - Bourbon Whiskey

Bericht door Winslow Collector »

Inmiddels weten we, dat er dus geen whisk(e)y in de tabakken wordt toegevoegd, omdat dit niet werkt als smaakstof.

Met gebruikt synthetische aromastoffen, die de tabak dan een bourbon-aroma en dito smaakje geven. De grote Deense en Duitse tabaksfabrikanten hebben de "mythen" van whisk(e)y toevoeging al doorgeprikt. :wink:

Chieftain's heeft nog wel eens tabakken laten rijpen in verschillende ex-whisky vaten, maar met dat experiment zijn ze ook gestopt. Te weinig invloed en nul-komma-nul controle op het verloop van het proces.

Gebruikersavatar
magicmarcello
Berichten: 2019
Lid geworden op: 27 jan 2011 17:10
Locatie: Veenendaal

Re: Borkum Riff - Bourbon Whiskey

Bericht door magicmarcello »

Winslow Collector schreef:Inmiddels weten we, dat er dus geen whisk(e)y in de tabakken wordt toegevoegd, omdat dit niet werkt als smaakstof.

Met gebruikt synthetische aromastoffen, die de tabak dan een bourbon-aroma en dito smaakje geven. De grote Deense en Duitse tabaksfabrikanten hebben de "mythen" van whisk(e)y toevoeging al doorgeprikt. :wink:

Chieftain's heeft nog wel eens tabakken laten rijpen in verschillende ex-whisky vaten, maar met dat experiment zijn ze ook gestopt. Te weinig invloed en nul-komma-nul controle op het verloop van het proces.
...vakkennis... :wink:
Magus des Forums

Ignis Mutatres

www.ateliermarcel.nl

Gebruikersavatar
Mikali
Berichten: 1127
Lid geworden op: 21 sep 2011 16:57
Locatie: Ranst

Re: Borkum Riff - Bourbon Whiskey

Bericht door Mikali »

Ik flikker gewoon zelf wiskey op tabak en meng het njamie ;-)
"Een tevreden pijproker is geen onruststoker"

Plaats reactie