Borkum Riff - Black Cavendish

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Borkum Riff - Black Cavendish

Bericht door Eliminator »

Borkum Riff – Black Cavendish
Brand: Borkum Riff

Blender: Swedish Match
Tin Description: Rich and powerfully masculine with an elegance and seriousness that entirely befits its status as a premium quality tobacco, Borkum Riff Black Cavendish is an intensely aromatic mix of dark Kentucky and Burley tobacco with a touch of choice bright Virginia leaves. The blend is heavily fermented to give a full-flavoured, cool smoke with an intense, gratifying aroma enhanced with hints of truffle, nougat and nuts.
Country of Origin: SE
Curing Group: Fire Cured
Contents: Burley
Kentucky
Cavendish
Black Cavendish
Flavoring: Nuts / Beans
Nougat
Other / Misc
Cut: Ribbon
Packaging: 50g Pouch, 250g Can
http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... B&TID=1795

Afbeelding
Afbeelding

Gradje
Berichten: 132
Lid geworden op: 19 jul 2014 14:27
Locatie: Oss

Re: Borkum Riff - Black Cavendish

Bericht door Gradje »

Ben in juni voor werk twee weken in zuid Afrika geweest en verloor er tijdens een safari tripje in het weekend een pijp, maar ook mijn geliefde Troost. In de enige tabakswinkel die ik kon vinden was het aanbod schraal en koos ik bij gebrek aan beter voor deze donkere cavendish, in de verwachting dat het iets in de richting van Neptune zou zijn.

Erg sterke en heel zoete tabak, waar qua tabakken met name de nootachtige burley goed doorheen kwam. Dus zoet, maar toch echt een stevige tabaksmaak. Wat dat betreft wel lekker.

Helaas werd dat ruimschoots verpest doordat dit de meest tong verschroeiende tabak is die ik ooit geproefd heb. Over het algemeen word ik niet bovenmatig geplaagd door tongue bite problemen, maar dit spulletje, ongelofelijk. Ook na enkele dagen proberen lukte het niet hem te roken zonder dat de parodontax bij het tandenpoetsen s-avonds mijn bekkie uit brandde... Jammer, uiteindelijk de rest bij vertrek maar achtergelaten.

sim
Berichten: 160
Lid geworden op: 17 jun 2015 11:30
Locatie: Leuven

Re: Borkum Riff - Black Cavendish

Bericht door sim »

Spijtig. Op basis van wat ik op tobaccoreviews gelen heb (waar je kan sorteren op land), had ik mij nochtans de indruk gevormd dat je in Zuid-Afrika goede tabakken kon vinden.
Love makes men sail from shore to shore, so doth tobacco.
'Tis fond love often makes men poor, so doth tobacco.

Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

Re: Borkum Riff - Black Cavendish

Bericht door teunis »

Waarschijnlijk wel, maar Borkum Riff valt daar volgens mij niet onder.
Ik heb heel wat BR geprobeerd, ze bijten allemaal!
Dan zou ik nog liever Clan roken.
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Gradje
Berichten: 132
Lid geworden op: 19 jul 2014 14:27
Locatie: Oss

Re: Borkum Riff - Black Cavendish

Bericht door Gradje »

De keten Wesley's heeft een aantal huis melanges waarvan ik er één geprobeerd heb. Daar is echter weinig typisch zuid Afrikaans aan, het zijn kopieën van bekende tabakken.

Echter, de lokale Xhosa stam (dat spreek je uit met zo'n klikgeluidje dat wij niet uit kunnen spreken, niet te doen gewoon) zijn traditioneel verwoede pijprokers. Die roken wel typisch zuid Afrikaanse tabak, uit traditionele houten pijpen, vaak rijk versierd met kralen. Wordt per pond of zelfs per kilo verkocht maar wat ik ervan zag leek me weinig aantrekkelijk. Om niet te zeggen, het leek me een soort hooi, eigenlijk. Ik heb me er niet aan gewaagd.

Plaats reactie