Just For Him - Ruins of Isengard

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1838
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Just For Him - Ruins of Isengard

Bericht door Rob »

Afbeelding

http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... R&TID=2633

te bestellen per ounce (1 ounce = 28,3 gram) $3,25
http://www.justforhim.com/catalog/index ... cts_id=611

Ik heb namelijk een sample zitten roken die ik in een ziplock had gekregen van Vandaahl.

Ik heb 'm gerookt in een Big Ben Barbados met filter. Hij rookt makkelijk, niet vaak hoeven aansteken, de as is wit-grijs.
In deze tabak zit wat latakia, en die proef en ruik ik ook. Het is niet veel, minder dan in bv Old Dublin, een beetje op het niveau van Smoorder's No.1. (hoewel die toch wel wat meer heeft).
Een prettige tabak die me voldoening geeft.

Toch denk ik dat ik 'm niet zo meteen zou kopen. Zou ik iets met latakia willen, dan ga ik eerder naar Old Dublin, wil ik iets pittigs dan wijk ik uit naar Mac Baren Scottish Mixture. Misschien heeft deze tabak van alles net niets. Gek eigenlijk, want lekker vind ik 'm wel.

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: Just For Him - Ruins of Isengard

Bericht door jarnogab »

Ik heb 'm nu vandaag gerookt en zodus nog te weinig voor een echte, voldragen review. Maar mijn eerste bevindingen kan ik hier toch al neerpennen.

Laat ik beginnen met zeggen dat latakia-bommen niet mijn ding zijn, maar dat ik een milde blend waarin wat latakia zit wel kan waarderen.
Wel, deze Ruins of Isengard voldoet hier perfect aan.
De mix van (black) cavendish en latakia is me al eerder goed bevallen in andere blends, en zo mogelijk vind ik deze tot het kransje favoriete
milde latakiablends behoren. Hij deed me toch denken aan Sillem's Black

De tabak is vol van smaak, maar de latakia overheerst niet. Eigenlijk springt er geen enkele van de verschillende tabakken echt bovenuit, ze vullen mekaar goed aan. En toch is deze tabak niet saai. Integendeel , het geeft je een heerlijk romige, zachte smaak in de mond. Een aangenaam, rustig en genotsvol palet.. Hier verschil ik dus van mening met Rob. Terwijl hij het een lekkere maar net-niet tabak vindt, vind ik het een lekkere net-wél tabak.

Kortom, een heerlijke tabak die ik nog vaker zal roken. Dan zal ik een uitgebreidere review schrijven.
Groeten,
jarnogab

Plaats reactie