Solani - Virginia, Burley, Sweet-Perique (Blend 369)

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
drfretboard

Solani - Virginia, Burley, Sweet-Perique (Blend 369)

Bericht door drfretboard »

Brand: Solani
Tin Description: Bright and red Virginias, some burley and mild black cavendish in addition to perique makes this a mild blend with flavor.
Country of Origin: DE
Curing Group: Air Cured
Contents: Burley, Black Cavendish, Virginia, Perique
Cut: Ribbon
Packaging: 50g Tin


- http://luxurytobaccoreviews.com/t/solan ... -blend-369

Afbeelding

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Telkens vergeet ik iets over deze smaakvolle tabak op te schrijven. Inmiddels ben ik aan het 3e blikje begonnen en deze is deel uit gaan maken van mijn vaste clubje blikjes waar ik er altijd wat van achter de hand heb.

Het is een traag brandende mixture, die een egale witte as achterlaat. Echt iets om in het voorjaar en de zomer te roken. Fris en fruitig.
Qua smaak lijkt deze nog het meest op de Sunset Breeze van Peterson.
De aangekondigde Perique haal ik er niet uit tijdens het roken. Gedurende de pijp vervlakt de tabak niet, maar blijft goed op smaak.

Bert van Hell
Berichten: 693
Lid geworden op: 04 jan 2010 22:33
Locatie: Houten

Bericht door Bert van Hell »

Ik heb hiervan begin februari een blikje gekocht bij Schimmel in Zutphen. Voor een enkele keer vind ik het wel lekkere tabak. Als je het blikje opent, komt de zoete geur je al tegemoet. Nu ben ik niet zo erg op zoete tabak, maar deze waardeer ik op z'n tijd wel. Ik heb net vanavond de laatste pijp uit het blik gerookt. Lijkt ie wat op Winslow nr. 1, Rob?

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Vind Winslow no.1 stukkie lekkerder/aparter.

Whitesnake

Re: Solani - Virginia, Burley, Sweet-Perique (Blend 369)

Bericht door Whitesnake »

Heerlijk! Wat VB-achtig maar véééél fijner en beter. Toptabak als je 't mij vraagt met een aardig zoetje en een goeie roomnote.

Plaats reactie