Solani - X Sweet Mystery (Blend 113)

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
drfretboard

Solani - X Sweet Mystery (Blend 113)

Bericht door drfretboard »

Brand: Solani
Blender: R.L. Will
Tin Description: This is a blend of Coarse Cut Sweet Red Virginia, Bright Broad Cut Virginia, Broken Viginia Flake and Sweet Black Cavandish. Two toppings are used, Balck Currants treated with Bacardi and Coco Cream, resulting in a wonderful tin and room aroma.
Country of Origin: DE
Curing Group: Air Cured
Contents: Black Cavendish, Virginia
Cut: Coarse Cut
Packaging: 50g Tin, 100g Tin

===================================
Dit is een mengsel van grof gesneden zoete rode Virginia, lichte breed gesneden Virginia, gebroken Viginia Flake en zoete Black Cavandish. Twee toppings worden gebruikt, zwarte Aalbessen behandeld met Bacardi en Coco Cream, wat resulteert in een prachtig blik en kamer aroma.

Sterkte: Mild
Aroma: Medium
Smaak: Zacht
Kamer Opmerking: Zeer Aangenaam

Afbeelding

Afbeelding

- http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... 1&TID=1985

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Deze per ongeluk in het bezit gekregen, ik was in de veronderstelling Solani 779 gekocht te hebben.
Alhoewel ik Solani als een heel goed merk beschouw met een paar tabakken die ik zeer waardeer, kon deze me niet zo bekoren. Volledigheidshalve moet ik eraan toevoegen slechts 1 blikje hiervan gerookt te hebben.

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Bericht door St Patrick »

Ik heb hiervan een proefmonster mogen ontvangen maar wat is dit lekker zeg... Wordt ook een van mijn vaste tabakken... Erg lekker en vol van smaak.
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Bericht door St Patrick »

Afgelopen nacht nog een klein pijpje hiervan mogen roken... Heel erg lekker en volgens mij wordt er momenteel ergens een pakketje voor mij afgeleverd...:)
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Gypscoprotheres
Berichten: 1933
Lid geworden op: 07 feb 2010 22:08
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Gypscoprotheres »

Afgelopen maandag voor het eerst gerookt. Een lekkere geur toen ik het blik opende, alleen is de tabak wel erg vochtig. De pijp bleef maar uitgaan! (en met vochtig bedoel ik VOCHTIG)

De tabak smaakt zacht, ondanks het snellere roken om de pijp niet uit te laten gaan. Geen tongue-bite.

Ik laat de tabak nu eerst wat drogen (door een kleine hoeveelheid uit het blik te halen) en dan nog een keer proberen.

De dag erop hing er nog steeds een lekkere geur in mijn rookkamer. :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Bericht door St Patrick »

Vreemd dat deze tabak bij jou vochtig is... Ik heb hiermee geen problemen, maar ik hou zelf niet zo van droge tabak... Zo zie je maar dat smaken wederom weer kunne verschillen.
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Gypscoprotheres
Berichten: 1933
Lid geworden op: 07 feb 2010 22:08
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Gypscoprotheres »

Ik heb nog nooit tabak zo vochtig rechtstreeks uit het blik gevoeld. Meestal vind ik tabak te droog, maar meestal als ik het al een tijdje heb.

In wat voor pijp rook jij deze tabak? (misschien moet ik een wat grotere kop gebruiken en iets luchtiger stoppen...)
Afbeelding

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Bericht door St Patrick »

Ik rook deze in mijn BB Giant en Winslow grade E. Dit zijn idd pijpen met een vrij grote ketel... Beide, zijn rechte modellen, hebben een doorsnede van 20-21 mm en een diepte van 35-40mm. Ik hou overigens wel in al mijn pijpen én met verschillende soorten tabak een natte prop onderin de pijp...
Succes en ik hoor graag of het is gelukt...
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Het lukt me door rustig de roken vrijwel elke pijp geheel leeg te roken.
Aangezien je pijp dat niet gewent is vergt het de eerste keren wat meer lucifers en geduld, bovendien is de smaak, vanwege die natte prop niet echt erg lekker, maar dat verdwijnt na enkele malen roken.

Gebruikersavatar
Gypscoprotheres
Berichten: 1933
Lid geworden op: 07 feb 2010 22:08
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Gypscoprotheres »

Bedankt voor de info en de tips! Aankomend weekend ga ik mijn 307 system van Peterson gebruiken. :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Bericht door St Patrick »

@Robvoorburg; Thanks voor de tip... Ik probeer steeds verder te roken maar soms wordt de bittere smaak mij toch net iets teveel...
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Gypscoprotheres
Berichten: 1933
Lid geworden op: 07 feb 2010 22:08
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Gypscoprotheres »

Ik heb deze tabak net uit in m'n Peterson 307 System gerookt en het smaakte stukke beter. Hele koele rook en ik proefde de tabak veel meer. Erg lekker!

Ook ging hij minder vaak uit.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15085
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Solani - X Sweet Mystery (Blend 113)

Bericht door Eliminator »

Sample van Gypsco gehad, een prima tabak die voor een keer best lekker is, alleen pakt de smaak me niet op een dusdanige manier dat ik hier snel een blik van zal aanschaffen.
Okay, een oordeel vellen door een sample is soms misschien niet helemaal eerlijk, maar vooralsnog blijft het hierbij.
Afbeelding

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8798
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Solani - X Sweet Mystery (Blend 113)

Bericht door The_Undertaker »

Deze heb ik ook uit een sample mogen ontvangen. Afgelopen weekend in Dublin gerookt, en vanavond weer. Ik weet nog niet goed wat ik er van moet denken, hij geurt tijdens 't stoppen al lekker, en hij smaakt ook zeker goed, toch is het misschien niet helemaal de mijne, alhoewel ik verwacht na de volgende rookbeurt (en mijn sample hiervan dus op is) toch een blikje te moeten aanschaffen. Alleen even keuzes maken, want er zitten al wat meer blikken op me te wachten in W'Wezel :wink: Eerst nog maar eens een pijp roken hiervan, later deze week..
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4925
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Solani - X Sweet Mystery (Blend 113)

Bericht door Sidekickelvis »

Op WW meerdere samples mogen ontvangen van Winslow Collector en deze springt er echt uit! Vind hem, na 1 pijp, echt heerlijk. Deze gaat echt wel aangeschaft worden....
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
MilleLuci
Berichten: 5263
Lid geworden op: 09 mei 2012 21:52
Contacteer:

Re: Solani - X Sweet Mystery (Blend 113)

Bericht door MilleLuci »

Net de eerste keer geprobeerd, lekker, zacht en blijft goed branden. Niet heel zoet maar wel goed.
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Gebruikersavatar
Moonhowler
Berichten: 886
Lid geworden op: 01 mar 2013 22:00
Locatie: Barendrecht

Re: Solani - X Sweet Mystery (Blend 113)

Bericht door Moonhowler »

Deze heb ik in zondag gekocht. Op aanraden van Sidekickelvis.
Vandaag gerookt. En ik moet zeggen dit is een blijvertje.
Zoet maar niet TE. Lekker subtiel. Heerlijk.
Howling for the masses!
Alles voor de BTW (Bier, Tabak en Wartaal)

Mijn pijpen collectie: viewtopic.php?f=41&t=5573&p=157262#p157262
Mijn Tabak collectie: viewtopic.php?f=48&t=6027

Plaats reactie