Havezaethe - Edelman

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Havezaethe - Edelman

Bericht door Eliminator »

Afbeelding


Omschrijving op Tabakado
Tabakssoorten: exclusieve Black Cavendish
met Virginia en Burley
Aroma: Fruitig aroma met een tipje vanille
Zeer zachte smaak, geurig en tongvriendelijk
Snede: Middel en kort
Pijpenkop: Ruime kop
Afbeelding

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Heb hier een pakje van gehad van Hagar666, één van zijn favoriete tabakken, keek er naar uit deze tabak aan te breken, maar zoals vaker 'smaken verschillen'.

De tabak brandt goed, bijvuren vrijwel niet nodig en er blijft slechts grijs as over in de bowl.
De smaak echter kon mij minder bekoren, tikkeltje vreemd en té veel aanwezig het heeft iets chemisch in mijn ogen, gaat hem voor ondergetekende niet worden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Burrey
Berichten: 594
Lid geworden op: 10 jul 2010 01:39

Bericht door Burrey »

Laatst een pakje opgerookt en dat beviel mij uitstekend. De chemische smaak die Eliminator beschrijft kon ik niet ontdekken. Smaken verschillen. Nu ben ik echter benieuwd wat ik van deze tabak vind na het roken van een wat "exclusieve aromatische tabak".

Het fruitige aroma proef je meteen, maar blijft toch enigsinds op de vlakte. Het is niet intens. Vanille kon ik niet ontdekken. Het mondgevoel is aangenaam. Langzaam openbaart zich de lichte smaak uit de rook en laat een sluimerend zoet aroma achter van rood fruit.
Beginnende pijprokende vrienden van mij reageerde enthousiast.

De tabak brandt prima en behoeft niet vaak aangestoken te worden.

Voor mij persoonlijk een tabakje dat zich uitstekend leent om even op een terrasje te gebruiken bij een lekker wit biertje!

Gebruikersavatar
maboc
Berichten: 1323
Lid geworden op: 17 feb 2012 13:05
Locatie: Wateringen

Re: Havezaethe - Edelman

Bericht door maboc »

Ben benieuwd naar deze tabak.
Heb 'm net gekocht. Zodra ik deze heb gerookt zal ik er wat over proberen te vertellen.

De tabak ruikt in ieder geval heerlijk.

--edit :
Ondertussen een keer gerookt.
Helaas kan ik er niet zoveel smaak in herkennen. Waarschijnlijk omdat ik nog slechts een onervaren pijproker ben.
Anyway...de tabak is wat droger dan ik ken (Mac Baren) en brandt in mijn optiek makkelijk.
--
Cheers maboc

Gebruikersavatar
Bastiaan
Berichten: 35
Lid geworden op: 21 mei 2016 11:56

Re: Havezaethe - Edelman

Bericht door Bastiaan »

Zojuist deze tabak om te proberen gerookt. Ik vind deze echt heerlijk. Ik ben een beginnende roker, en ik ben begonnen met een pakje coopvaert naturel. Vergeleken met deze edelman was dat een goede leerschool. De naturel was wat lichter van structuur, minder vet, en het kostte mij redelijk veel moeite om hem aan te houden. Maar dat is natuurlijk niet erg. De smaak was inderdaad naturel, en soms best pittig. Met deze edelman is dat voor mij echt een wereld van verschil ! Je ruikt gelijk de aroma's als je hem openmaakt. De tabak is wat vetter en minder korrelig dan de coopvaert, en makkelijk te stoppen. Zodra in de brand, dan proef je gelijk verschil, en wat voor een verschil. Natuurlijk heb ik 0 andere referenties, en ben ik blij dat ik met de naturel gestart ben, maar voor mij is deze tabak echt nog veel meer genieten ! Ik kan alle smaken proeven, en sluit me bij bovenstaande commentaren aan. Of het chemisch is ? Dat kan ik niet beoordelen, ik vind hem gewoon top smaken ! Wat verder opvalt is dat hij minder scherp in de mond komt. Inderdaad prima voor op een terrasje met een biertje ! Prima tabakje !

Plaats reactie