Danske - Red Sunset

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Danske - Red Sunset

Bericht door Mus »

Afbeelding

Deze tabak komt van Orlik in Denemarken en met €6,55 per pouch van 50 gram is het niet echt een prijzige tabak.

De tabak ruikt veel zoeter dan hij smaakt, en ik vind de geur van de tabak wat kunstmatig aandoen.

De smaak is licht zoet, maar een uitgesproken kersensmaak is er niet. Om eerlijk te zijn kan de smaak me niet zo heel erg boeien.

De tabak brandt goed droog en er blijven geen zwarte restjes achter. Wel opletten: als je ook maar iets te snel rookt wordt de smaak scherp en onprettig.

Mijn oordeel: Een goed te roken tabak voor langzame rokers, maar nu het pakje bijna leeg is weet ik al dat het vast nog wel een tijd gaat duren voordat ik het volgende pakje aan ga schaffen.

SmokingPriest
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 jul 2011 19:24
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Danske - Red Sunset

Bericht door SmokingPriest »

Net weer aan een pakje begonnen. Toch lekker voor zomeravonden (hoewel er nu geen zomerweer is) een glas wijn en een boek....
Professor van Ruler, een hervormd theoloog had de gewoonte om voor het betreden van de collegezaal aan zijn pijp te trekken en in een wolk rook binnen te stappen, zeggende: ''Heren, ik ruik het Koninkrijk Gods.''

Gebruikersavatar
maboc
Berichten: 1323
Lid geworden op: 17 feb 2012 13:05
Locatie: Wateringen

Re: Danske - Red Sunset

Bericht door maboc »

Tot nog toe 2 pijpjes van gerookt.
Ik ben er niet kapot van. De kersensmaak/geur vind ik wat bescheiden.
Mus schreef:...
De smaak is licht zoet, maar een uitgesproken kersensmaak is er niet. Om eerlijk te zijn kan de smaak me niet zo heel erg boeien.
...
Wel opletten: als je ook maar iets te snel rookt wordt de smaak scherp en onprettig.
...
Inderdaad erg snel erg scherp.

Ik geloof dat ik na dit eerste pakje evenzo als Mus wel even zal wachten nog een pakje te kopen.
--
Cheers maboc

Plaats reactie