Planta - Black Vanilla Flake

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Gebruikersavatar
tweetakt [*RIP*]
Berichten: 313
Lid geworden op: 03 jan 2011 23:31
Locatie: Beegden

Planta - Black Vanilla Flake

Bericht door tweetakt [*RIP*] »

Brand: Planta
Tin Description: Mild black cavendish and nutty burley are refined with aromatic vanilla. This mixture is pressed under high pressure and cut into flakes. A softly and aromatically smoking pleasure with marvelous fragrance, unmistakable.
Country of Origin: DE
Curing Group: Flue Cured
Contents: Burley
Black Cavendish
Flavoring: Vanilla
Cut: Flake
http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... D&TID=2554

Afbeelding

Ik ben een liefhebber van zoete tabak maar heb ook graag een kruidige smaak erbij. Deze tabak is voor mij de Troost slices van Jos. Ik blijf erop terugkomen. Ik heb nu de flake ontdekt en ben in de zevende hemel.
Als het aan mij ligt: zeer aan te raden
R.I.P. 08/04/2013

- Aangepast door Nekker

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Bericht door metaltommy »

zou je als je hem vaker gerookt heb dat kruidige uit kunnen leggen ? klinkt interesant al ben ik niet zo van de vanille.
Groet,
Tom

Gebruikersavatar
tweetakt [*RIP*]
Berichten: 313
Lid geworden op: 03 jan 2011 23:31
Locatie: Beegden

Bericht door tweetakt [*RIP*] »

metalhead schreef:zou je als je hem vaker gerookt heb dat kruidige uit kunnen leggen ? klinkt interesant al ben ik niet zo van de vanille.
Is wat moeilijk uit te leggen maar deze tabak is niet alleen vanille maar heeft net dat beetje extra smaak. Kan het helaas niet goed beschrijven maar ik ervaar het als zeer prettig. Ik weet dat het vaag is maar ik kan het niet anders zeggen :(
R.I.P. 08/04/2013

- Aangepast door Nekker

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

Ook een van mijn favorieten, Tweetakt. Heb ik altijd op voorraad en als een blikje leeg is, duurt het geen week eer het volgende week open gaat. Na een paar dagen mis ik die tabak gewoon en moet er weer een blikje open.

Over dat kruidige: heb ik eigenlijk nog niet zo naar gezocht. Zal ik vanavond eens proberen. Maar er zit zeker meer dan alleen vanille in.

Dat "meer dan vanille" dacht ik eerder te vinden in een ietsiepietsie bitterheid tengevolge van het karameliseren van deze zeer zoete tabak. Nog eens goed naar kruiden zoeken.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Ik ben nieuwsgierig geworden door jullie.

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

robvoorburg schreef:Ik ben nieuwsgierig geworden door jullie.
Als je een sample wil, stuur je me maar een PB met je adres, Rob. Dan stuur ik je maandag een proefje.

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Bericht door metaltommy »

een ik vond op youtube recentie begint 2.20min.
Groet,
Tom

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

W.C. dank je voor het aanbod, jouw smaak kennende denk ik dat deze goed is. Ik zag dat Verloo deze ook verkoopt, neem ik morgen een pakje van mee.

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

robvoorburg schreef:W.C. dank je voor het aanbod, jouw smaak kennende denk ik dat deze goed is. Ik zag dat Verloo deze ook verkoopt, neem ik morgen een pakje van mee.
Graag gedaan en Verloo heeft hem vast wel.

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Omschrijving van Tobaccoshop.nl:

Een mix van twaalf Amerikaanse en Koreaanse Virginias geselecteerd en gemengd met Burley. Het mengsel rijpt in een speciale Cavendish en behaalt zijn fantastische smaak door de toevoeging van echte Madagaskar vanille. Een zeer smakelijk, gelijk brandende tabak.

Sterkte: Mild
Aroma: Gemiddeld
Smaak: Mild tot Gemiddeld
Kamer Opmerking: Aangenaam

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Niet 1, maar 3 blikjes gekocht vanmiddag. Rook het de hele dag al en de eerste kennismaking verloopt zeer bevredigend.
Ook nog wat andere blikjes meegenomen die ik in Nederland niet gezien heb.
Antwerpen valt best aan te rijden eigenlijk, iets meer dan 1 uur van den Haag.

Gebruikersavatar
tweetakt [*RIP*]
Berichten: 313
Lid geworden op: 03 jan 2011 23:31
Locatie: Beegden

Bericht door tweetakt [*RIP*] »

Zojuist m'n voorraad gewone (geen flake) Vanilla aangebroken. De smaak is hetzelfde ofschoon minder intens en zachter (ik rook hem nu ook weer met filter) Heeft ook wel iets. Met de flake ben je gelijk een lange tijd zoet. Hij brandt prima ofschoon hij redelijk vochtig is. Kortom een prettige tabak die (na peterson sunset breeze) deel uitmaakt van mijn vaste tabakvoorraad. Wat de Troost slices voor Jos is, is deze Black Vanilla voor mij ahw.
Have a happy smoke

grtz Twostroke
R.I.P. 08/04/2013

- Aangepast door Nekker

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Klopt het dat de flake in Nederland goedkoper is, of heb ik oude prijzen gezien. Belgie € 10,-- Nederland € 7,--

Haddocks
Berichten: 90
Lid geworden op: 08 feb 2011 17:55
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Bericht door Haddocks »

De Flake kost in Nederland € 7,50, dus € 7,00 zal oude prijs zijn. Dat zal alleen maar beter smaken, het is al duur genoeg.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Rook deze nu precies 1 week. (1 Blikje)
Vind het een hele aangename tabak met een mooie witte as en prettig voor je omgeving. Mijn broer kwam afgelopen zondag met "kruidig luchtje" ruikt lekker.

Wel is me opgevallen dat deze niet overal verkrijgbaar is, tot nu toe alleen Van Dalen en daar was het de laatste.

Gebruikersavatar
tweetakt [*RIP*]
Berichten: 313
Lid geworden op: 03 jan 2011 23:31
Locatie: Beegden

Bericht door tweetakt [*RIP*] »

Het is een tabak waar ik ieder keer weer op terugkom. Dat hij goed brandt en een mooie witte as produceert kan ik alleen maar beamen. De smaak is natuurlijk strikt persoonlijk maar ik kon het ook niet anders beschrijven als kruidig.
R.I.P. 08/04/2013

- Aangepast door Nekker

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Nog bedankt voor je tip, had deze niet uit mezelf gekocht.

Bert van Hell
Berichten: 693
Lid geworden op: 04 jan 2010 22:33
Locatie: Houten

Bericht door Bert van Hell »

Ik kocht vandaag een blikje Black Vanilla. Bij het roken van de eerste pijp meende ik de smaak van Troost te proeven. Het is al jaren geleden dat ik Troost gerookt heb, maar het is Troost met wat meer aroma. Wel lekker, maar voor een keertje tussendoor. De tabak brandt wel lekker.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Inmiddels heeft Van Renssen deze gelukkig in zijn assortiment opgenomen en vorige week een paar blikjes van bijgekocht, omdat ik er niet vanaf kan blijven.
Heerlijk.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Eerste post aangevuld
Afbeelding

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

Over dat kruidige: vanille heeft als aroma min of meer dezelfde eigenschappen als kaneel en kruidnagel. Misschien dat dat de ervaring is van degenen die dit hierboven aanhaalden.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Voorraadje blik weer aangevuld, rook deze graag en met veel plezier.

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Bericht door St Patrick »

Dankzij WC een van mijn lekkerste tabakken momenteel... Ik heb er meteen een hussie besteld, en die zijn onderweg...
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Bericht door jarnogab »

Als beginneling kan ik nog niet teveel vergelijken maar ik vind deze een heerlijke tabak. Ik weet nu al dat ik er daarvan zeker bijbestel.
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Bericht door St Patrick »

Zondag kan ik deze tabak in ontvangst nemen. En dan meteen in de avond een pijpje er mee roken... Mooie voor uitzichten.
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: Planta - Black Vanilla Flake

Bericht door jarnogab »

tweetakt schreef:efhebber van zoete tabak maar heb ook graag een kruidige smaak erbij. Deze tabak is voor mij de Troost slices van Jos. Ik blijf erop terugkomen. Ik heb nu de flake ontdekt en ben in de zevende hemel.
Als het aan mij ligt: zeer aan te raden
+1!! Nieuw blik aangebroken. Dé tabak voor mij
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: Planta - Black Vanilla Flake

Bericht door jarnogab »

Vreemd. Nu al de derde of de vierde flake die ik van het nieuw geopende blik rook, en ik blijf het zelfde probleem ontmoeten: dit blik smaakt véél minder geconcentreerd dan het vorige blik. Alsof het flauwere namaak is; wat het natuurlijk niét is. De flakes leken me ook droger dan in het eerste blik, maar dan nog. Tegen halweg mijn eerste blik waren ze ook veel droger, en zelfs nog beter van smaak.
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
Master-Fan
Berichten: 467
Lid geworden op: 09 jun 2011 13:57
Locatie: Delluft

Re: Planta - Black Vanilla Flake

Bericht door Master-Fan »

zouden deze ook in Nederland te koop zijn ? is iemand ermee bekend ?

http://www.cigarre24.de/filterzigarillo ... rillos.php
Winslow #1, Peterson de luxe Mixture, Peterson Connoisseur's choice, Stanwell Vanilla, Stanwell Guarana, Alsbo Vanilla, Danske Holger Mango & Vanilla, Kentucky Bird, WO Larsen golden dream, Alsbo Black, Mac Baren Navy Flake, Stad Ootmarsum extra krul

http://www.haraldmaas.nl

Gebruikersavatar
Forza1961
Berichten: 121
Lid geworden op: 17 mar 2011 13:07
Locatie: Vroomshoop

Re: Planta - Black Vanilla Flake

Bericht door Forza1961 »

Ik rook de mixture hiervan. Wat is nu hét smaakverschil met de Flake uitvoering?
Succes hebben is één keer vaker opstaan dan het aantal keren dat je valt......

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Planta - Black Vanilla Flake

Bericht door Eliminator »

Qua smaak ervaar ik niet zo heel veel verschil, alleen qua rookeigenschappen, de flake rookt toch wat anders dan de loose cut, bij de Black Vanilla vindt ik de loose cut (mixture dus) prettiger, terwijl ik bij bijvoorbeeld de Vanilla Cream (ook in beide varianten te krijgen) de flake lekkerder, daar is de smaak echt wat voller en intenser dan de loose cut.
Afbeelding

Plaats reactie