Peterson - Perfect Plug (3P's)

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Peterson - Perfect Plug (3P's)

Bericht door Sidekickelvis »

robvoorburg schreef: Oh, ik vergeet (ben de naam even kwijt) de flake die ik van
Jos gerookt heb vorige week, deze was zeer aangenaam.
Lancer's Slices?
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Peterson - Perfect Plug (3P's)

Bericht door robvoorburg »

Die ja, heel prettig om in de pijp te hebben.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Peterson - Perfect Plug (3P's)

Bericht door Eliminator »

Ook in de Chocolate Flake van Samuel Gawith zit latakia, overigens een minder zoete tabak dan de naam doet vermoeden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Peterson - Perfect Plug (3P's)

Bericht door Ribbon »

En de Special Latakia Flake van Germain's.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6403
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Peterson - Perfect Plug (3P's)

Bericht door Wowbagger »

Penzance, hollys discovery en Old Ironsides van dtm.

Arclaud
Berichten: 1406
Lid geworden op: 02 jan 2012 23:28
Locatie: Antwerpen

Re: Peterson - Perfect Plug (3P's)

Bericht door Arclaud »

Heb deze tabak vanavond voor het eerst gerookt. De pijp van dienst was m'n Peterson Churchwarden met kleine Prince-kop. De plakjes wat verkruimeld, niet te fijn en niet te grof, en zachtjes in de pijp gestopt. Dan de boel enkele malen onder de vlam gehouden en ik was vertrokken.

Na een kwartier à twintig minuten voelde ik dat de pijp een eerste maal zou uitgaan. Ik ben niet als een gek beginnen lurken, maar heb er terug de vlam boven gehouden. Even later hoorde ik gefluit tijdens het trekken, dus probeerde ik de tabak zachtjes aan te tampen. Dat ging niet wegens beenhard, dus heb ik met het pijpbestek de bovenste aslaag eruit geprutst. De boel weer zachtjes aangetampt en aangestoken.

Het gefluit was minder hard, maar toch nog aanwezig en dat rookt helemaal niet prettig. Iemand enig idee wat ik fout doe? Misschien heb ik de tabak te grof gelaten?
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Peterson - Perfect Plug (3P's)

Bericht door Sidekickelvis »

[quote="Arclaud"]Heb deze tabak vanavond voor het eerst gerookt. De pijp van dienst was m'n Peterson Churchwarden met kleine Prince-kop. De plakjes wat verkruimeld, niet te fijn en niet te grof, en zachtjes in de pijp gestopt. Dan de boel enkele malen onder de vlam gehouden en ik was vertrokken.

Na een kwartier à twintig minuten voelde ik dat de pijp een eerste maal zou uitgaan. Ik ben niet als een gek beginnen lurken, maar heb er terug de vlam boven gehouden. Even later hoorde ik gefluit tijdens het trekken, dus probeerde ik de tabak zachtjes aan te tampen. Dat ging niet wegens beenhard, dus heb ik met het pijpbestek de bovenste aslaag eruit geprutst. De boel weer zachtjes aangetampt en aangestoken.

Het gefluit was minder hard, maar toch nog aanwezig en dat rookt helemaal niet prettig. Iemand enig idee wat ik fout doe? Misschien heb ik de tabak te grof gelaten?[/quote]

Denk het wel, als er dan een strengetje rechtop in de ketel staat kun je tampen wat je wil, het gaat hem niet meer worden. Volgende keer wat verder uitwrijven en kijken of dat beter gaat. Misschien ook ff laten drogen of eigenlijk laten luchten??
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Winslow Collector

Re: Peterson - Perfect Plug (3P's)

Bericht door Winslow Collector »

Arclaud schreef:Het gefluit was minder hard, maar toch nog aanwezig en dat rookt helemaal niet prettig. Iemand enig idee wat ik fout doe? Misschien heb ik de tabak te grof gelaten?
Niet direct "fout", maar als ik zo'n tabaksvezeltje voor het rookkanaal heb zitten, wat het fluiten veroorzaakt, dan prik ik met de dunne prikker van het pijpbestek langs de binnenwand naar beneden om het rookkanaal weer vrij te krijgen. In 9 van de 10 gevallen lukt dat prima, even zachtjes tampen en weer verder.

Voorkomend kun je het nauwelijks, je hebt geen controle over de tabaksvezels die wel of niet de opening van het rookkanaal blokkeren. Hooguit, en sommige pijprokers doen dit, kun je:
a. Na het stoppen en vóór het vuren even het mondstuk loshalen en met de prikker via de steel de tabak voor de opening wegdrukken, de ketel in. Of
b. Voor het stoppen eerst een rager in de steel steken tot onder in de ketel, zodat er in die onderste millimeter in de ketel geen tabak komt. Dan rager eruit trekken, mondstuk erop en vuren.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Peterson - Perfect Plug (3P's)

Bericht door robvoorburg »

Maar wat vond je van de tabak Arclaud, of kunnen wij daar
naar fluiten?

Arclaud
Berichten: 1406
Lid geworden op: 02 jan 2012 23:28
Locatie: Antwerpen

Re: Peterson - Perfect Plug (3P's)

Bericht door Arclaud »

Winslow Collector schreef: b. Voor het stoppen eerst een rager in de steel steken tot onder in de ketel, zodat er in die onderste millimeter in de ketel geen tabak komt. Dan rager eruit trekken, mondstuk erop en vuren.
Gouden tip, waarvoor dank! Vanochtend de churchwarden weer even ter hand genomen en gevuld met Neptune. Na een kwartiertje kwam dat gefluit er weer en kreeg ik geen rook meer. Even een rager tot in de ketel geduwd en het probleem was opgelost. Ikke blij! :D
robvoorburg schreef:Maar wat vond je van de tabak Arclaud, of kunnen wij daar
naar fluiten?
Om eerlijk te zijn vond ik hem niet denderend. Maar goed, ik degusteerde met een zoet wit wijntje, en die combo vond ik echt niet lekker... :evil: Binnenkort maar eens een herkansing.
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Peterson - Perfect Plug (3P's)

Bericht door robvoorburg »

Dat herken ik wel, mijn eerste blikje vond ik lekker en het
tweede en derde begon steeds meer tegen te vallen.

Stanwell

Re: Peterson - Perfect Plug (3P's)

Bericht door Stanwell »

Ik herken het gefluit ook. Maar is in mijn beleving niet relevant.
Pas wanneer de smaak vedwijnt is er een rager nodig tot in de kop.
Als er verstopping is ook.
Een kruimeltje. :?
Daarom neig ik nu licht naar miltary mounts.

Maar Peterson Perfect Plug ken ik niet. Neptune is en blijft een OTC ("over the counter").
Mijn OTC is Troost, maar omdat ik alleen nog in België koop is dat nu Kentucky Bird.
Verwacht niet teveel diepgang, alleen "gewoon lekker" en "gezellig".

Gebruikersavatar
Timmy
Berichten: 452
Lid geworden op: 30 sep 2013 13:57
Locatie: Beuningen gld

Re: Peterson - Perfect Plug (3P's)

Bericht door Timmy »

Heb m'n plug na twee maanden ook weer opgedoken, had er klein vochtsteentje bijgestopt, omdat hij behoorlijk was uitgedroogd. Het aardappelschillen herken ik, met schilmesje flakes en schilletjes snijden, beetje tussen de vingers verkruimelen, niet te grote pijp mee stoppen en een voortreffelijke volle smaak, blijft branden bij rustig roken, op en top genot. Extra volle diepe smaak vergeleken met de flakes, rattrays en dunhills die ik normalier rook. Vast van plan hier een wekelijke plugavond in te bouwen
Afbeelding
Die rager in de pijp voor het stoppen is inderdaad ideaal bij kleinere kruimels, stop toch meestal eerst groter stuk eerst onderin, naar boven steeds vaster en fijner

Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2558
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Re: Peterson - Perfect Plug (3P's)

Bericht door Dukdalf »

Uit nieuwsgierigheid vandaag twee blikjes 3P's gescoord bij Van Toor in Alphen, nog voor 12,50. Eentje om te roken en eentje voor de lagerla. Ik was er al een tijd niet geweest, maar het assortiment viel me eigenlijk niet tegen: drie schappen vol pouches en drie met blik, van Dunhill en Davidoff tot en met de nieuwe tabakken van Hajenius. De 3P's is nu wel op :mrgreen: .

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Peterson - Perfect Plug (3P's)

Bericht door robvoorburg »

De laatste keer dat ik er was (twee jaar geleden) had Van Toor behalve
een vrij grote keuze aan tabak ook een heel redelijk aanbod aan pijpen,
jammer dat de man alles wat op bevlogenheid lijkt mist.

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14892
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Peterson - Perfect Plug (3P's)

Bericht door Bommel »

Laten we het dan niet hebben over Mme van Toor.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2558
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Re: Peterson - Perfect Plug (3P's)

Bericht door Dukdalf »

Kijk, we kunnen dan wel een redelijk assortiment aan tabak verwachten en een flinke stapel verstofte Petersons in de vitrine, maar dan is madame onze verdiende straf :mrgreen: .

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14892
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Peterson - Perfect Plug (3P's)

Bericht door Bommel »

Het jammere van die winkel is dat men bij binnen komst gelijk in de figuurlijke nekvel gegrepen wordt zonder een vriendelijk goede morgen of middag, neen gelijk kan ik helpen.
En als je als klant aangeeft even te willen rond kijken wordt je lijfelijk of met de ogen in de gaten gehouden als een latente crimineel. :evil:
Neen gezellig winkelen is daar niet bij, gericht kopen ivm het wat grotere een assortiment tabak is het devies.
Struinen, shoppen, kwijlen, ogen uitkijken en advies vergaren doe ik elders waar het welkom gevoel overheers en de kennis met passie aanwezig is.
Afbeelding

keesvg
Berichten: 150
Lid geworden op: 07 mar 2014 19:15
Locatie: Delft

Re: Peterson - Perfect Plug (3P's)

Bericht door keesvg »

Bommel schreef:Het jammere van die winkel is dat men bij binnen komst gelijk in de figuurlijke nekvel gegrepen wordt zonder een vriendelijk goede morgen of middag, neen gelijk kan ik helpen.
En als je als klant aangeeft even te willen rond kijken wordt je lijfelijk of met de ogen in de gaten gehouden als een latente crimineel. :evil:
Neen gezellig winkelen is daar niet bij, gericht kopen ivm het wat grotere een assortiment tabak is het devies.
Struinen, shoppen, kwijlen, ogen uitkijken en advies vergaren doe ik elders waar het welkom gevoel overheers en de kennis met passie aanwezig is.
Ik dacht dat ik de enige was met dat gevoel, "gelukkig" dus niet, aan de ene kant wel jammer want het is wel een mooie grote winkel.

kiske

Re: Peterson - Perfect Plug (3P's)

Bericht door kiske »

Zojuist de 2e pijp met deze tabak gerookt. Een heerlijke volle zachte smaak. Heel apart dat je de tabak eerst met een scherp mes te lijf moet. Dit laatste vind ik ook een nadeel. Het hele ritueel voordat ik een pijp gestopt heb vind ik niets toevoegen. Ik heb liever mijn tabak in flakevorm of reeds fijn gesneden. De smaak vind ik niet speciaal genoeg om dat ritueel te doorlopen. Dan kies ik liever voor de University Flake van Peterson.
Maar nogmaals, heerlijke tabak. Ik heb hem wat langer laten drogen, maar geen enkele bijterigheid. Aansteken vraagt wat meer tijd maar daarna heb ik geen enkel probleem met de brandbaarheid ervaren. Flink nicotine, langzaam brandend en fijne as na de rooksessie.

Gebruikersavatar
Smokomang
Berichten: 1520
Lid geworden op: 16 sep 2014 22:23
Locatie: Goes

Re: Peterson - Perfect Plug (3P's)

Bericht door Smokomang »

Ben ook benieuwd ik heb hem nog niet open gemaakt maar ben nieuwsgierig zeker nu.
The fact is, the moment a man takes to a pipe, he becomes a philosopher. It's the poor man's friend; it calms the mind, soothes the temper, and makes a man patient under difficulties. It has made more good men, good husbands, kind masters, indulgent fathers, than any other blessed thing on this universal earth.

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Peterson - Perfect Plug (3P's)

Bericht door janneman »

Ik ben op gegeven moment er toe over gegaan om bij deze tabak telkens een hele berg flakes te snijden. Een voorraadje flakes van zeg maar 1/3e blokje. Zo kon ik daarna een aantal keren gewoon als normale flake opsteken; even wriemelen en wrijven, in de pijp, en vuur! Om voor elke pijp met koksmuts en big knife in de weer te gaan is ook al zoiets. Het blijft overigens wel een lekkere tabak.
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Arclaud
Berichten: 1406
Lid geworden op: 02 jan 2012 23:28
Locatie: Antwerpen

Re: Peterson - Perfect Plug (3P's)

Bericht door Arclaud »

kiske schreef:Het hele ritueel voordat ik een pijp gestopt heb vind ik niets toevoegen. Ik heb liever mijn tabak in flakevorm of reeds fijn gesneden.
Ook niet mijn favoriete bezigheid, maar wellicht is het de gemakzucht van de moderne tijd? We zijn eraan gewend dat alles klaar is voor consumptie.
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.

kiske

Re: Peterson - Perfect Plug (3P's)

Bericht door kiske »

Arclaud schreef:
kiske schreef:Het hele ritueel voordat ik een pijp gestopt heb vind ik niets toevoegen. Ik heb liever mijn tabak in flakevorm of reeds fijn gesneden.
Ook niet mijn favoriete bezigheid, maar wellicht is het de gemakzucht van de moderne tijd? We zijn eraan gewend dat alles klaar is voor consumptie.

Zou zomaar kunnen. Ik vind een lekkere tabak uitzoeken, daarbij de juiste pijp uitzoeken uit m'n rek, pijp op de wijze stoppen die de tabak vraagt, nadien mijn luie zetel opzoeken, zorgvuldig de pijp aansteken en genieten leuk. Ook het naderhand weer schoonmaken van de pijp en weer op haar eigen plekje terugzetten zodat ze, nadat ze weer is uitgedampt en fris is, weer klaar is voor gebruik vind ik zelfs leuk.
Eerst met de tabak een snijplank en scherp mes in de keuken bezig zijn hoort er voor mij niet bij gewoon. Ik heb er gewoon niets mee. Op 1 of andere manier maak ik de link niet denk ik.

Arclaud
Berichten: 1406
Lid geworden op: 02 jan 2012 23:28
Locatie: Antwerpen

Re: Peterson - Perfect Plug (3P's)

Bericht door Arclaud »

Ik haak al af bij de pijp schoonmaken. Het hoort erbij, maar ik vind het niet leuk. Zo'n beetje als plug snijden. :)
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.

dan5102
Berichten: 64
Lid geworden op: 06 jan 2014 15:37
Locatie: 3510 Hasselt-België

Re: Peterson - Perfect Plug (3P's)

Bericht door dan5102 »

Ook verkrijgbaar in ronde verpakking!!
Afbeelding
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
PhilipV
Berichten: 2120
Lid geworden op: 04 aug 2012 21:07
Locatie: Deinze, België

Re: Peterson - Perfect Plug (3P's)

Bericht door PhilipV »

Ja, heb er net zo eentje ontvangen. Ik vind het zowat een beetje contra-intuïtief :)
“It is quite a three pipe problem, and I beg that you won't speak to me for fifty minutes.”
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Peterson - Perfect Plug (3P's)

Bericht door Ribbon »

Net mijn eerste pijp PPP gerookt. Kan er eigenlijk niets over melden wat er nog niet in dit topic is geschreven. Vriendelijke iets romige VaBur met een assertieve dosis nicotine, maar niet te heftig a la Irish Flake ofzo.

Heb dit blik 4 jaar laten rijpen maar kan hem niet vergelijken met een vers blik. 'Smooth' is ie iig wel.

Positief gestemd dus, maar geen smaakbom als Stonehaven of Rich Dark Flake.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Plaats reactie