Stanwell - Kentucky Bird

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Gebruikersavatar
wiele
Berichten: 350
Lid geworden op: 13 jul 2015 10:59

Re: Stanwell - Kentucky Bird

Bericht door wiele »

misschien mijn verder ervaringen met de tabak wat kaderen: hij begint me te bevallen. ben er nog steeds niet wild van, maar de pickles geur is precies verdwenen (en nee, dat ligt niet aan het handen wassen :lol: ).
tabak is zoet genoeg, en de bloemengeur is best wel te pruimen 8p. tis zo eens iets anders.
zal hem nog wel eens kopen als de pouch leeg is, maar ga eerst eens andere tabakken proberen. ben nog niet door mn zoektocht heen 8)

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Stanwell - Kentucky Bird

Bericht door junksculp »

Van deze tabak een proefmonster gekregen van een vriend. Ik vind de tabak echt lekker ruiken in het zakje. Ik ben geen fan van aromaten maar wil deze tabak een kans geven. Ik heb mijn db Magnum gevuld en aangestoken. Ik proef meteen een lekkere beetje zoete smaak die van begin tot einde blijft. Ik proef weinig tabak?? Komt dit omdat ik normaal Engelse tabakken rook? Ik ga hem later op de avond nog eens roken en hoop dan meer tabak te proeven naast de heerlijke zoetige smaak.

Gebruikersavatar
TommyLF
Berichten: 722
Lid geworden op: 05 apr 2016 22:57
Locatie: Playa Almeria
Contacteer:

Re: Stanwell - Kentucky Bird

Bericht door TommyLF »

junksculp schreef:Van deze tabak een proefmonster gekregen van een vriend. Ik vind de tabak echt lekker ruiken in het zakje. Ik ben geen fan van aromaten maar wil deze tabak een kans geven. Ik heb mijn db Magnum gevuld en aangestoken. Ik proef meteen een lekkere beetje zoete smaak die van begin tot einde blijft. Ik proef weinig tabak?? Komt dit omdat ik normaal Engelse tabakken rook? Ik ga hem later op de avond nog eens roken en hoop dan meer tabak te proeven naast de heerlijke zoetige smaak.
Het is een hele lichte floraal smakende tabak, dus veel tabaksmaak zul je in deze blend niet gaan aantraffen! Kentucky bird word veelal gewoon gebruikt om een pijp in te roken!
Een pijp- en/of sigarenroker is geen onruststoker... :-?

"Ask not what your country can do for you. Ask what you can do for your country" JFK

mama fumant une pipe
Berichten: 53
Lid geworden op: 08 jun 2017 16:20

Re: Stanwell - Kentucky Bird

Bericht door mama fumant une pipe »

Met de ze tabak heb ik heel wat plezante uurtjes gevuld.
1 blik kentucky van 100 gr.gemixt met holger danske light 50gr.
tjonge jonge hoop dat ik beide hier eens tegenkom....!!!

Gebruikersavatar
Victor Baarn
Berichten: 1024
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:06

Re: Stanwell - Kentucky Bird

Bericht door Victor Baarn »

Gisteren deze tabak voor een tweede keer geprobeerd. Me zeer geconcentreerd om de tabak te proeven (omdat ik de eerste keer namelijk niks proefde). Ik heb zelfs gezondigd door halverwege het filter uit de pijp te halen om te zien of dat effect op de smaak had.
Conclusie is dat het een zeer lichte, milde tabak is. De smaak is bloemig, bloesem, bloemblaadjes. Een heel lenteachtige, milde, lichte tabak. Af en toe kruidig, iets peperachtig. Ik had op enig moment visioenen van snoepjes van vroeger. Van die Schuttelaar roomboterwafel snoepjes. Later dacht ik echter dat dat bekende ouderwetse ronde blikjes met oudhollandse ronde zuurtjes in verschillende kleuren. Vergevingsgezinde tabak want aan het einde deze enigszins mishandeld door snel te roken om meer smaak te proeven, pijp werd dan wel heet maar beet niet op de tong.

Het plaatje op de tabak past precies bij de tabak! Bloesem, licht.

Afbeelding

Plaats reactie