Mac Baren - Vanilla Cream (Loose Cut)

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Mac Baren - Vanilla Cream (Loose Cut)

Bericht door robvoorburg »

Wanneer je zorgt dat er constant een film van speeksel op
je tong aanwezig is, dan vermindert dat de kans op tong-bite
grotendeels.
Vroeger oefende ik dat, nu gaat dat vanzelf.

Zo voel ik door pijproken een griep (droge mond) aankomen
voordat ik me daadwerkelijk ziek ga voelen.

Gebruikersavatar
remi
Berichten: 404
Lid geworden op: 20 okt 2009 01:57
Locatie: Wijchen

Re: Mac Baren - Vanilla Cream (Loose Cut)

Bericht door remi »

Goede en lekkere tabak, maar mijn ervaring is deze moet je echt heel rustig roken anders verliest ie snel al zn lekkers en dat is zeker niet bij alle pijp tabak zo. teminste vind ik.
(The King of Cool)
(Dean Martin)
(June 7, 1917 – December 25, 1995)

Gebruikersavatar
magicmarcello
Berichten: 2019
Lid geworden op: 27 jan 2011 17:10
Locatie: Veenendaal

Re: Mac Baren - Vanilla Cream (Loose Cut)

Bericht door magicmarcello »

remi schreef:Goede en lekkere tabak, maar mijn ervaring is deze moet je echt heel rustig roken anders verliest ie snel al zn lekkers en dat is zeker niet bij alle pijp tabak zo. teminste vind ik.
...alle pijptabak moet je per definitie zo rustig mogelijk roken omwille van het daadwerkelijk kunnen proeven van alle smaaknuances...
;p
Magus des Forums

Ignis Mutatres

www.ateliermarcel.nl

Gebruikersavatar
remi
Berichten: 404
Lid geworden op: 20 okt 2009 01:57
Locatie: Wijchen

Re: Mac Baren - Vanilla Cream (Loose Cut)

Bericht door remi »

True maar ik heb er tussen zitten die ik sneller door kan roken als deze, mja iedereen is anders en proeft t anders natuurlijk [-X
(The King of Cool)
(Dean Martin)
(June 7, 1917 – December 25, 1995)

Gebruikersavatar
magicmarcello
Berichten: 2019
Lid geworden op: 27 jan 2011 17:10
Locatie: Veenendaal

Re: Mac Baren - Vanilla Cream (Loose Cut)

Bericht door magicmarcello »

remi schreef:True maar ik heb er tussen zitten die ik sneller door kan roken als deze, mja iedereen is anders en proeft t anders natuurlijk [-X
Klopt helemaal remi maar dat doet niets af aan hetgeen ik gezegd heb over rustig roken...
Het zou goed mogelijk kunnen zijn dat je ineens dingen gaat proeven in jouw favoriete tabakken die je voorheen niet proefde, simpelweg omdat je rustiger rookt...
;p
Magus des Forums

Ignis Mutatres

www.ateliermarcel.nl

Gebruikersavatar
Male Securus
Berichten: 52
Lid geworden op: 23 jun 2012 10:27
Locatie: Ardooie

Re: Mac Baren - Vanilla Cream (Loose Cut)

Bericht door Male Securus »

Ik herken wat Janneman schrijft...
Ik rookte deze tabak als eerste kennismaking met een aromatische tabak. Hij smaakt me het best als ie op z'n gemakje gerookt wordt in mijn goedkoopste pijpje van 20 €...

Zo zie je maar ...
Omdat denken zo vermoeiend is, geven velen de voorkeur aan oordelen.

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Re: Mac Baren - Vanilla Cream (Loose Cut)

Bericht door metaltommy »

valt weinig over te zeggen wat al niet gezegd is.
ik vind de tabak vanilla ( :mrgreen: duhh) met fruitig tonen. naarmate de bowl vordert is er wat smaak verlies, maar dat word gecompliceerd met wat meer tabakssmaak wat ik wel prettig vind.
voor mij echt een tabak waar je van denkt ja daar heb ik zin in en dus niet met mate gerookt zal worden.
desalniettemin prima tabak geen gebijt op de tong zeer makkelijk brandend te houden.
Groet,
Tom

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Mac Baren - Vanilla Cream (Loose Cut)

Bericht door Dolledokus »

Nou, kijk eens aan dan. ;p
Dan heb ik vandaag de juiste keuze gemaakt zo te lezen.
ik kocht vandaag mijn allereerste pouch pijptabak en dat was dus deze!!
Vanavond roken. Ik ben erg benieuwd. Al helemaal als ik lees dat de geur ERG lang blijft hangen. Daar hou ik wel van. Ik vind het heerlijk als ik mijn hok inkom en het ruikt er naar Stanwell Melange. Heerlijk gewoon, dus dat ze maar goed blijft kleven die geur, no problem!! (als kind ook ernstig verslaafd aan vanillevla!)
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Gebruikersavatar
Wallace
Berichten: 1976
Lid geworden op: 29 okt 2011 07:05
Locatie: Berghem

Re: Mac Baren - Vanilla Cream (Loose Cut)

Bericht door Wallace »

Dolledokus schreef:(als kind ook ernstig verslaafd aan vanillevla!)
Dat kan nooit lekker hebben gerookt. [-X
De definitie van "niets": een pijp zonder steel, waarvan de kop ontbreekt.

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Mac Baren - Vanilla Cream (Loose Cut)

Bericht door Dolledokus »

Wallace schreef:
Dolledokus schreef:(als kind ook ernstig verslaafd aan vanillevla!)
Dat kan nooit lekker hebben gerookt. [-X
Dat klopt ook!
Maar ik kan je zeggen dat als je als kind (dankzij pa`s werk) in een fabriek komt waar vanillevla gemaakt word en dat dan krijgt in een gigantische beker, zomaar uit een kraantje uit een leiding aan het plafond nota bene! Jaaah dan ben ik verkocht hoor!! ;p
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Gebruikersavatar
MilleLuci
Berichten: 5303
Lid geworden op: 09 mei 2012 21:52
Contacteer:

Re: Mac Baren - Vanilla Cream (Loose Cut)

Bericht door MilleLuci »

Ik ga hem vrijdag halen! De geur is heerlijk, maar nog niet geprobeerd!
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Mac Baren - Vanilla Cream (Loose Cut)

Bericht door Dolledokus »

Ik ben heel erg benieuwd Mille.
Ik ga me nu omkleden en dan steek ik er gauw eentje op in het roversholleke ;p
Zal de bevindingen laten weten, maar ik heb nu al het idee een goeie slag geslagen te hebben.
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Gebruikersavatar
Moonhowler
Berichten: 886
Lid geworden op: 01 mar 2013 22:00
Locatie: Barendrecht

Re: Mac Baren - Vanilla Cream (Loose Cut)

Bericht door Moonhowler »

Ja persoonlijk een erg lekkere tabak.
Dit is op dit moment ook de enige die ik regelmatig rook.
Howling for the masses!
Alles voor de BTW (Bier, Tabak en Wartaal)

Mijn pijpen collectie: viewtopic.php?f=41&t=5573&p=157262#p157262
Mijn Tabak collectie: viewtopic.php?f=48&t=6027

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Mac Baren - Vanilla Cream (Loose Cut)

Bericht door Dolledokus »

Ik heb er net eentje van op. Nou ja net. Uur geleden ongeveer.
Giga vol had ik ze niet, maar dik een uur en 15 min. van zitten roken. En lekker hoor! Ik vind em eigenlijk qua roken en niet qua smaak, maar smaak. Ja hoe leg je dat uit. Het is niet exact de smaak natuurlijk, maar toch de smaak, die is niet en wel hetzelfde. Ik was nogal verbaasd, want de eene is Stanwell, de ander Mac Baren! En toch een bepaalde gelijkenis hebben.
Ze rookte prima, aanhouden no problem. Als je te vlot rookt dan word ze idd een soort scherp en daar zeggen ze van dat het aan smaak verliest, echter vind ik nou net dat de smaak dan wel veranderd, maar niet ten nadele en zeker niet aan smaak verliest. Nee de smaak blijft, echter komt er een smaakje bij. Die naar mijn idee een leuke extra sensatie geeft. Dat vind ik bijvoorbeeld bij Friesche Baai weer niet fijn, dat word dan echt te scherp en smerig gewoon. Dit verraste me als het ware. Stanwell heeft dit weer niet. Net als de Baai. Bij de Sanwell, die ik toch ook praktisch als dagelijkse roker rook, word het ook vies en scherp en smerig. Hier niet. Het was wel scherp, maar toch zacht. Lekkor! :D
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Mac Baren - Vanilla Cream (Loose Cut)

Bericht door Eliminator »

Voor de liefhebbers van deze tabak, probeer ook zeker de Flake variant eens, persoonlijk vindt ik deze lekkerder (voller) !
http://pijprokersforum.nl/viewtopic.php?t=2491
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Mac Baren - Vanilla Cream (Loose Cut)

Bericht door Sidekickelvis »

Eliminator schreef:Voor de liefhebbers van deze tabak, probeer ook zeker de Flake variant eens, persoonlijk vindt ik deze lekkerder (voller) !
http://pijprokersforum.nl/viewtopic.php?t=2491

Als je het ergens kan krijgen bedoel je..... Heb al aardig gezocht maar moeilijk te krijgen, zelfs in het buitenland.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Winslow Collector

Re: Mac Baren - Vanilla Cream (Loose Cut)

Bericht door Winslow Collector »

Sidekickelvis schreef:
Eliminator schreef:Voor de liefhebbers van deze tabak, probeer ook zeker de Flake variant eens, persoonlijk vindt ik deze lekkerder (voller) !
http://pijprokersforum.nl/viewtopic.php?t=2491

Als je het ergens kan krijgen bedoel je..... Heb al aardig gezocht maar moeilijk te krijgen, zelfs in het buitenland.
DTM Duitsland, daar koop ik het normaal.

Als je er niet aan kunt komen, kan ik wel een blikje meenemen naar Schimmel Zutphen. Heb hier nog wel wat voorraad.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Mac Baren - Vanilla Cream (Loose Cut)

Bericht door Sidekickelvis »

Winslow Collector schreef:
Sidekickelvis schreef:
Eliminator schreef:Voor de liefhebbers van deze tabak, probeer ook zeker de Flake variant eens, persoonlijk vindt ik deze lekkerder (voller) !
http://pijprokersforum.nl/viewtopic.php?t=2491

Als je het ergens kan krijgen bedoel je..... Heb al aardig gezocht maar moeilijk te krijgen, zelfs in het buitenland.
DTM Duitsland, daar koop ik het normaal.

Als je er niet aan kunt komen, kan ik wel een blikje meenemen naar Schimmel Zutphen. Heb hier nog wel wat voorraad.
Dat zou ik toch ernstig fideel van je vinden WC.... Als dat zou kunnen graag want bestellen is voor mij niet echt een optie door gebrek aan geld op de bank. In mijn zak zit vast nog wel wat....
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Winslow Collector

Re: Mac Baren - Vanilla Cream (Loose Cut)

Bericht door Winslow Collector »

Sidekickelvis schreef:
Winslow Collector schreef:
Sidekickelvis schreef:
Eliminator schreef:Voor de liefhebbers van deze tabak, probeer ook zeker de Flake variant eens, persoonlijk vindt ik deze lekkerder (voller) !
http://pijprokersforum.nl/viewtopic.php?t=2491

Als je het ergens kan krijgen bedoel je..... Heb al aardig gezocht maar moeilijk te krijgen, zelfs in het buitenland.
DTM Duitsland, daar koop ik het normaal.

Als je er niet aan kunt komen, kan ik wel een blikje meenemen naar Schimmel Zutphen. Heb hier nog wel wat voorraad.
Dat zou ik toch ernstig fideel van je vinden WC.... Als dat zou kunnen graag want bestellen is voor mij niet echt een optie door gebrek aan geld op de bank. In mijn zak zit vast nog wel wat....
Staat genoteerd. Ik neem een blikje voor je mee. Prijs is € 8,95 (= prijs in Duitsland, in NL niet verkrijgbaar voor zover ik weet).

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Mac Baren - Vanilla Cream (Loose Cut)

Bericht door Sidekickelvis »

Winslow Collector schreef: Staat genoteerd. Ik neem een blikje voor je mee. Prijs is € 8,95 (= prijs in Duitsland, in NL niet verkrijgbaar voor zover ik weet).
Heel fijn!
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Major_Tom
Berichten: 367
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:20
Locatie: Deventer

Re: Mac Baren - Vanilla Cream (Loose Cut)

Bericht door Major_Tom »

450gram voor nog geen 30 dollar :shock: http://www.smokershaven.com/mac-baren-b ... am-lc.aspx
jammer dat je dat de grens niet over krijgt :(
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Mac Baren - Vanilla Cream (Loose Cut)

Bericht door Arno »

Major_Tom schreef:450gram voor nog geen 30 dollar :shock: http://www.smokershaven.com/mac-baren-b ... am-lc.aspx
jammer dat je dat de grens niet over krijgt :(
Out of stock helaas... Toevallig ken ik Smokers Haven. Hun werken hetzelfde als 4noggins. Als je tijdens de bestelling beleefd vraagt of ze het pakketje discreet willen verzenden komt het in orde. Premal (de eigenaar) is niet de snelste qua reageren op mail maar wel erg aardig.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Mac Baren - Vanilla Cream (Loose Cut)

Bericht door Dolledokus »

Ja ik lees net dat er in België diezelfde te vinden is in blik (100 gram) voor 6 euro meer! Dan valt je toch niets meer in hè. Benieuwd wat ze in DE zou kosten.
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Winslow Collector

Re: Mac Baren - Vanilla Cream (Loose Cut)

Bericht door Winslow Collector »

Dolledokus schreef:Ja ik lees net dat er in België diezelfde te vinden is in blik (100 gram) voor 6 euro meer! Dan valt je toch niets meer in hè. Benieuwd wat ze in DE zou kosten.
De flakes tegenwoordig al € 9,50 (50 gram, ik heb ze thuis nog van € 8,75 liggen).
De 50 gram pouch € 7,75 (= € 155,- per kg)
Het 100 grams blik € 15,90 (= € 159,- per kg)
De 125 gram navulverpakking € 18,75 (= € 150,- per kg).

Een van de vreemde soorten tabak waarbij de blikken per kg duurder is dan de pouches 50 gram. Waarom, weet ik niet.

Gebruikersavatar
Major_Tom
Berichten: 367
Lid geworden op: 05 mei 2013 21:20
Locatie: Deventer

Re: Mac Baren - Vanilla Cream (Loose Cut)

Bericht door Major_Tom »

Arno schreef:
Major_Tom schreef:450gram voor nog geen 30 dollar :shock: http://www.smokershaven.com/mac-baren-b ... am-lc.aspx
jammer dat je dat de grens niet over krijgt :(
Out of stock helaas... Toevallig ken ik Smokers Haven. Hun werken hetzelfde als 4noggins. Als je tijdens de bestelling beleefd vraagt of ze het pakketje discreet willen verzenden komt het in orde. Premal (de eigenaar) is niet de snelste qua reageren op mail maar wel erg aardig.
dat is dan misschien nog een optie.
de flakes heeft ie nog wel http://www.smokershaven.com/mac-baren-b ... flake.aspx
Afbeelding

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5240
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: Mac Baren - Vanilla Cream (Loose Cut)

Bericht door Massis »

Winslow Collector schreef:
Dolledokus schreef:Ja ik lees net dat er in België diezelfde te vinden is in blik (100 gram) voor 6 euro meer! Dan valt je toch niets meer in hè. Benieuwd wat ze in DE zou kosten.
De flakes tegenwoordig al € 9,50 (50 gram, ik heb ze thuis nog van € 8,75 liggen).
De 50 gram pouch € 7,75 (= € 155,- per kg)
Het 100 grams blik € 15,90 (= € 159,- per kg)
De 125 gram navulverpakking € 18,75 (= € 150,- per kg).

Een van de vreemde soorten tabak waarbij de blikken per kg duurder is dan de pouches 50 gram. Waarom, weet ik niet.
Stevig opgeslagen dan. Ik heb nog €13 betaald voor mijn laatste blik denk ik.
Vreemd genoeg vind ik deze tabak steeds slechter worden. Hij ruikt wel lekker, maar qua smaakbeleving vind ik hem maar erg mager eigenlijk...
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Winslow Collector

Re: Mac Baren - Vanilla Cream (Loose Cut)

Bericht door Winslow Collector »

Massis schreef:Stevig opgeslagen dan. Ik heb nog €13 betaald voor mijn laatste blik denk ik.
Tsja, je weet aan wie dat ligt, hè? :twisted:

Massis schreef: Vreemd genoeg vind ik deze tabak steeds slechter worden. Hij ruikt wel lekker, maar qua smaakbeleving vind ik hem maar erg mager eigenlijk...
Oh, die ervaring heb ik niet. Ik vind hem juist steeds beter worden. Gek (of beter: erg leuk) dat mensen zo verschillend op aroma's reageren. Zo zie je maar dat het overnemen of geloven van anderman's smaak en geur-belevingen geen nut heeft.

In dit geval zou jij de tabak afraden, terwijl ik hem zou aanraden. Mooie hobby, aroma's en smaken.

Gebruikersavatar
Wallace
Berichten: 1976
Lid geworden op: 29 okt 2011 07:05
Locatie: Berghem

Re: Mac Baren - Vanilla Cream (Loose Cut)

Bericht door Wallace »

Ik heb zojuist een pouch van 50 gram gekocht voor € 7,60, bij de lokale tabaksboer.
Heb meerdere pouches gerookt ondertussen, merkte weinig smaakverschil.
De definitie van "niets": een pijp zonder steel, waarvan de kop ontbreekt.

Gebruikersavatar
MilleLuci
Berichten: 5303
Lid geworden op: 09 mei 2012 21:52
Contacteer:

Re: Mac Baren - Vanilla Cream (Loose Cut)

Bericht door MilleLuci »

Ben heel benieuwd, hoop hem morgen te scoren. En ook benieuwd naar het verschil flake en loose cut. Is dat alleen de volle smaak? Apart hoor.
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Winslow Collector

Re: Mac Baren - Vanilla Cream (Loose Cut)

Bericht door Winslow Collector »

MilleLuci schreef:Ben heel benieuwd, hoop hem morgen te scoren. En ook benieuwd naar het verschil flake en loose cut. Is dat alleen de volle smaak? Apart hoor.
Zal ik voor jou een ook blikje flake meenemen van deze tabak (net zoals voor SKE, zie enkele posts hierboven)?

Plaats reactie