Mac Baren - Golden Blend

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Gebruikersavatar
gewoon ik
Berichten: 1145
Lid geworden op: 26 aug 2013 11:48
Locatie: Flora

Re: Mac Baren - Golden Blend

Bericht door gewoon ik »

na lange tijd aan de kant gelegen te hebben deze opnieuw gerookt.

Niet slecht, bevalt mij goed. Maar halverwege veranderd de smaak altijd en wordt hij minder lekker.

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re:

Bericht door Ribbon »

Kynikos schreef:Tobaccoreviews is soms wel een beetje het slachtoffer van 'ik vreet latakia als ontbijt' stoerdoenerij volgens mij. Waar ik me vooral aan stoor zijn mensen die bij een tabaksoort die ze geheel niet waarderen (vaak aromatics) gaan posten dat ze het niks vinden. Dat kan je dan verwachten, hou gewoon je muil. Je gaat toch ook niet op een muzieksite genres opzoeken die je niet liggen en dan alles slechte punten geven omdat het niet je smaak is? .
Wellicht wat terug in de tijd off-topic, maar ik kan het niet laten mijn waardering uit te spreken voor dit soort bijdragen. Heerlijk :)

Is de Golden Blend bij jou nog in de smaak gevallen trouwens Deadlock?
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Mac Baren - Golden Blend

Bericht door robvoorburg »

Toen ik dit topic herlas had ik dezelfde gedachte Ropp.

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Re:

Bericht door Deadl0ck »

Robb schreef:
Is de Golden Blend bij jou nog in de smaak gevallen trouwens Deadlock?
Zeker, vind het een heerlijke neutrale tabak om een pijp mee te leren kennen en in te roken, om daarna eens te gaan zoeken naar een passende tabak.
Groet, Mark

Gebruikersavatar
wiele
Berichten: 350
Lid geworden op: 13 jul 2015 10:59

Re: Mac Baren - Golden Blend

Bericht door wiele »

Heb vorig jaar eens een 100gr blikje opgerookt maar was blij dat ie leeg was. Niet stevig genoeg in nicotine en vlak waren mijn conclusies zowat. Ik vond de mixture scottish blend beter, gevarieerder en vooral fris. Hetbis ook een burley based tabak wat in mijn ogen (toen toch) iets inferieurs had (burley was toch opvultabak? Wat kon de nou goed aan zijn?)
Nu laatst toch eens een pouch gekocht om nog eens te herkansen. Ik had dan ook weinig ervaring toen. Burley ken ik nu beter en kan de verschillende tabakken ook beter herkennen tegenwoordig. Dus ik herken nu de eigenschappen beter zoals het noteringen, chocolade. De virginia geeft wat zoetig af. En de pouch vorm zorgt ervoor dat ik hem sneller op kan roken en dus sneller kan afwisselen met iets anders. Dat komt precies minder bedreigend over :wink: .

Leuke tabak. Degelijk in smaak. En makkelijk aan te steken en brandend te houden. Zoet en rokerig als je traag puft. Geen bite bij mij. Wel wat heet als je niet goed oplet. Ik zou het zelfs naturel durven noemen want een topping proef ik niet. Het zit hel allemaal in de tabak en de hantering ervan.

Leuke tabak dus voor mij en komt nog wel eens in mijn schuif.

Gebruikersavatar
Willem-Jan
Berichten: 281
Lid geworden op: 19 jan 2018 18:09

Re: Mac Baren - Golden Blend

Bericht door Willem-Jan »

Vandaag ook een blik van gekocht zonder echt te weten wat ik kon verwachten. Ik durf dat al eens doen dergelijke blinde aankopen en in dit geval is het goed uitgedraaid. Voor mij is de burley in deze blend heel lekker. Het doet mij denken aan de smaken die je uit Semois of aanverwanten kan halen, maar dan veel toegankelijker. Dit moet zowat de makkelijkste tabak zijn die ik al geprobeerd heb. Geen sprake van bite en hij blijft heel de pijp goed smaken. De burley domineert, maar virginia is zeker detecteerbaar. De smaak van chocolade (eigenlijk meer cacao) is redelijk duidelijk en er is een milde zoetheid aanwezig. Het valt nog te bezien of deze me kan blijven boeien, maar de eerste rooksessie uit een missouri hardwood(die zelfs nog niet goed ingerookt is), was toch veelbelovend.

sim
Berichten: 160
Lid geworden op: 17 jun 2015 11:30
Locatie: Leuven

Re: Mac Baren - Golden Blend

Bericht door sim »

Dat is ongeveer exact wat ik ook vond toen ik Golden Blend voor het eerst rookte.
Ik had het gevoel: dit had mijn persoonlijke starterstabak moeten geweest zijn.
Nadien heb ik wel eens een keer een pakje gehad dat ik veel minder lekker vond, maar dat moet aan het pakje gelegen hebben. Met een blik Davidoff Royalty heb ik dat ook eens meegemaakt.
Love makes men sail from shore to shore, so doth tobacco.
'Tis fond love often makes men poor, so doth tobacco.

Gebruikersavatar
Victor Baarn
Berichten: 1024
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:06

Re: Mac Baren - Golden Blend

Bericht door Victor Baarn »

Afgelopen jaren sporadisch pijp gerookt en dat gedaan met de tabakken die ik nog op voorraad had. Vooral een 100 gr blik Neptune. Merendeel recent vakkundig om zeep geholpen door uitdroging iets te krachtig aan te pakken -> schimmel -> kliko. Deze week een lokale tabaksboer binnen gelopen. Divers pijptabak maar helaas allemaal achter de kassa. Op afstand gekozen voor een Sail (nav oude reclames uit de zeventiger jaren) en een Mac Baren Golden Blend. Puur op de gok en vanwege het feit dat Mac Baren Vanille destijds een favoriet was.

Bij het openmaken van het pakje schrok ik een beetje: ik vond het zo droog en zo grof gesneden. Ik was alleen de gesausde, fijne tabakken a la Neptune gewend. Google leert mij dat het een voorgesneden flake is en hoe je deze moet stoppen. Zo gelezen zo gedaan en deze tabak is een openbaring voor me. Hij ruikt heerlijk en smaakt goed en rookt gemakkelijk. Ik denk mijn fijnste tabak tot nu toe. Kortom, tijd om te verdiepen in meer flake tabak. Ik vind het namelijk prettiger roken dan de zoete, gesausde tabakken die ik gewend was.

Plaats reactie