WO Larsen - Old Fashioned

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DeGoUdScHePijP
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 jul 2010 19:01
Locatie: Ergens in Gouda

WO Larsen - Old Fashioned

Bericht door DeGoUdScHePijP »

Deze tabak met virginia en burley tabak is verrijkt met ahorn en chocolade aroma.
De ahorn is goed te proeven als je al eens eerder ahornsiroop hebt geproefd.
De chocola komt ook goed tot zijn recht.
Wederom een aanbevelsens waardig tabakje.
Afbeelding
Pijproken ....het nieuwe walhalla.

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

Dank je om me weer eens aan deze tabak te herinneren. :idea: Ben de smaak- en aroma-ervaringen even kwijt :oops: , omdat het te lang geleden is dat ik deze heb gerookt. Maar de zeer positieve indruk blijft me wel bij. Gauw weer eens aanschaffen en opnieuw beoordelen...

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Klopt, leuk blikje en een prettige tabak. Larsen's tabakken zijn meestal zoet of zoetig, maar met een verfijning die ik mis bij Mac Baren.

Gebruikersavatar
Remon
Berichten: 92
Lid geworden op: 30 jan 2010 21:49
Locatie: Rena, Noorwegen
Contacteer:

Bericht door Remon »

Oei, deze staat nog ongeopend bij mij in de kast, maar eerder heb ik er al twee blikken van leeggerookt. Erg fijne tabak, ik proefde er vooral iets toffee-achtigs in, voor zover ik me kan herinneren.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15085
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Ook deze heb ik op m'n 'wanted' lijstje gezet, voor als de huidige voorraad slinkt.
Afbeelding

drfretboard

Re: WO Larsen - Old Fashioned

Bericht door drfretboard »

Vandaag een goed moment gevonden om mijn onaangebroken blik van deze tabak eens tevoorschijn te halen. Ben benieuwd, want nooit gerookt! Qua beschrijving lijkt't me dat als het dan toch gearomatiseerd moet zijn, dit wel eens iets voor mij zou kunnen zijn. :-T

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: WO Larsen - Old Fashioned

Bericht door St Patrick »

Deze heb ik vroeger idd een keertje gerookt. Ik vond de eerste paar trekken erg lekker, maar na een half uurtje begon voor mij de smaak wat terug te lopen. Wel lekker voor een keertje, dus ik zal binnenkort eens bij Schimmel kijken of hij deze heeft...
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

drfretboard

Re: WO Larsen - Old Fashioned

Bericht door drfretboard »

Eerste indruk van deze tabak: Goed te roken voor een aromatic, maar ik blijf iets hebben tegen aromatics. De zurige nasmaak waarschijnlijk, die me ontbreekt na het roken van een sigaar of naturel tabak. De roomnote mag er wezen trouwens. Smaak-specifiek kan ik er nog te weinig over zeggen, moet 'm vaker roken om dat goed te proeven.

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Re: WO Larsen - Old Fashioned

Bericht door Kynikos »

Ahornsiroop klinkt toch wel als een heel goed idee bij een aromatic.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15085
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: WO Larsen - Old Fashioned

Bericht door Eliminator »

Deze eindelijk eens aan de collectie toegevoegd, nog niet gerookt maar dat gaat vast niet lang meer duren :D
Afbeelding

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15085
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: WO Larsen - Old Fashioned

Bericht door Eliminator »

Vandaag voor 't eerst gerookt, te vroeg voor een definitief oordeel, maar de eerste kennismaking was zeer plezierig !
Afbeelding

Gebruikersavatar
eendrieenzestig
Berichten: 398
Lid geworden op: 12 aug 2011 21:06
Locatie: Deurne
Contacteer:

Re: WO Larsen - Old Fashioned

Bericht door eendrieenzestig »

bij mij was de ervaring ook positief. Blikje wordt zeker door mij leeg gerookt.
Het doosje is inmiddels veranderd :wink:
003 (600 x 450).jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Afbeelding

Het leven dat de natuur ons geeft is kort,
Maar de herinnering aan een welbesteed leven duurt eeuwig.

Cicero

Gebruikersavatar
Remon
Berichten: 92
Lid geworden op: 30 jan 2010 21:49
Locatie: Rena, Noorwegen
Contacteer:

Re: WO Larsen - Old Fashioned

Bericht door Remon »

Heb deze tabak in de vakantie maar weer eens aangeschaft. In mijn tweejarige pijprokerscarrière heb ik al twee van deze blikken leeggerookt, en het blijft een lekkere tabak. Plezierige smaak, lekkere geur en rookt plezierig. Al met al blijft dit toch wel een tabak die ik met enige regelmaat aan zal blijven schaffen.
They proved that if you quit smoking, it will prolong your life. What they haven't proved is that a prolonged life is a good thing. I haven't seen the stats on that yet.' - Bill Hicks

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15085
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: WO Larsen - Old Fashioned

Bericht door Eliminator »

Mijn blik hiervan is inmiddels op, een tabak die zeker nogmaals in de collectie komt, erg lekker !
Afbeelding

Gebruikersavatar
The_Cigar
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 feb 2010 20:52
Locatie: Groningen

Re: WO Larsen - Old Fashioned

Bericht door The_Cigar »

Old Fashioned is een heerlijke mixture. De Ahorn is aanwezig, maar niet te sterk. Ook ontwaar ik een ietsjepietsje Clan achtige toffee! Voor de rest vind ik het opvallend hoe droog deze aromatic rookt. Al met al een goed uitgebalanceerde Mixture die ik voordelig taxfree op de boot van Turku naar Stockholm kocht. Het blik is ook erg mooi en sluit heel goed af. Met een ferme klik zit het deksel zo vast als een huis. Het blik komt dus zeker weer van pas!
Afbeelding

Gebruikersavatar
TabaccoPeanutsch
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 mar 2015 15:12
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: WO Larsen - Old Fashioned

Bericht door TabaccoPeanutsch »

Ik zag deze laatst bij een tabakstoko liggen en heb 'm meegenomen.
Een milde tabak die mooi brandt. Smaak is niet zo enorm zoet als de tabakken van Mac Baren, wat mij wel bevalt.
Het is wel een hele milde tabak. Een heeeeele milde! Het had van mij wel iets meer karakter mogen hebben.
Heb net mijn 3de pijpje weg gepaft, maar weet nog niet of deze terug gaat komen.
~Puff the sorrow away~

Plaats reactie