Peterson - Sweet Killarney

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Gebruikersavatar
Gypscoprotheres
Berichten: 1933
Lid geworden op: 07 feb 2010 22:08
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Peterson - Sweet Killarney

Bericht door Gypscoprotheres »

Brand: Peterson
Blender: Kohlhase, Kopp & Co.
Tin Description: A unique mixture of selected tobaccos including Virginia, Burley and Maryland leaf with some Black Cavendish and topped with a cream caramel flavor. To make this wonderful tobacco even more attractive, it is blended with hand-rubbed Virginia flake which results in a fantastic aroma.
Country of Origin: IE
Curing Group: Air Cured
Contents: Burley
Black Cavendish
Virginia
Maryland
Flavoring: Caramel
Cut: Ribbon
Packaging: 50g Tin
http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... S&TID=1697

Afbeelding

A unique mixture of Virginia Burley, Maryland and Black Cavendish, topped with a Cream Caramel flavour and blended with hand-rubbed Virginia Flake.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gypscoprotheres
Berichten: 1933
Lid geworden op: 07 feb 2010 22:08
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Gypscoprotheres »

Vandaag heb ik deze tabak voor het eerst gerookt uit mijn Peterson System Standard 307 en vind de tabak tot nu toe veelbelovend.

Een uitgebreidere mening en smaakomschrijving zal ik pas over een paar weken geven... Eerst moet ik - en de pijp - even wennen aan de tabak. :)

De eerste keer smaakte het in ieder geval goed, maar ik verwacht dat hij beter zal gaan smaken na een tijdje.
Afbeelding

Gebruikersavatar
multiballs
Berichten: 1230
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:18

Bericht door multiballs »

is 1 van mijn vaste tabakken voor in de auto...
goede smaak,mooi brandend

Gebruikersavatar
belgianpipesmoker
Berichten: 398
Lid geworden op: 20 okt 2010 10:31
Locatie: Belgie Vlaams brabant

Bericht door belgianpipesmoker »

ook ik vind deze zeer lekker.
zit zeker in mijn top 5.
Mijn persoonlijke collectie pijpen
viewtopic.php?f=41&t=1794


Afbeelding

Gebruikersavatar
annie69
Berichten: 1716
Lid geworden op: 30 dec 2009 20:11
Locatie: maasgouw
Contacteer:

Bericht door annie69 »

Prachtig brandend tabak met een heel mooie aroma,begin weer te watertanden,wat was die toen fijn drie nachten wakker gelegen dat hij op was. :wink:

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4037
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Bericht door Martin Romijn »

Blij hier positieve berichten te lezen....had zondag in een ander draadje dit gepost:

Gisteren een bezoekje aan mijn schoonouders gebracht in Middelburg. Samen met vrouw en schoonmoeder de stad door gewandeld en, zoals gewoonlijk, even de tabakszaak op de markt binnen geglipt. Ik heb er een blikje Peterson Sweet Killarney gekocht. Heb het niet eerder gerookt maar als ik de reviews op http://www.tobaccoreviews.com/ mag geloven is het niet één van de betere Peterson blends
Maar... het zal niet het eerste tabakje zijn dat slechte reviews krijgt maar bij mij toch goed in de smaak blijkt te vallen. Wie weet. Het kan echter nog even duren voor het blikje open gaat. Eerst het één en ander oproken. Iemand hier ervaring met deze tabak ?
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

Gebruikersavatar
Gypscoprotheres
Berichten: 1933
Lid geworden op: 07 feb 2010 22:08
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Gypscoprotheres »

Ik heb de reviews op de site gisteren gelezen, maar ik kan nu al vertellen dat ik m'n tong nog steeds heb, dus dat de "tongue-bite" voor mij in ieder geval reuze meevalt. En ik zie mezelf nog steeds als een lerende roker... Daarmee bedoel ik dat ik naar mijn mening nog iets te snel moet roken om de pijp aan te houden.

Mijn eerste kennismaking kostte me 3 lucifers, dus dat valt reuze mee. (en dat zonder tongue-bite)

Aan het einde lagen er wel een paar korrels natte tabak in die niet meer wilde branden.

Over de smaak laat ik me nog niet uit. :) Dat komt na een beurt of drie/vier wel.
Afbeelding

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Bericht door dr. Watson »

Op een of andere manier heb ik geen aansluiting met de aromatabak van Peterson...uitgezonderd de jaartabak. Ik ben daarom deze tabak nog niet aangeschaft.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Eerste post aangevuld
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gypscoprotheres
Berichten: 1933
Lid geworden op: 07 feb 2010 22:08
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Gypscoprotheres »

Op de één of andere manier klikt het niet tussen mij en deze tabak. Ik heb hem nu meerdere malen gerookt uit verschillende pijpen en vind hem iets te scherp. Zelfs als ik rustig rook... De smaak vind ik niet zo lekker en de roomnote vind ik op zich wel ok, maar lang niet zo lekker als De Luxe Mixture.

Ik vind hem ook niet lekker branden. Meerdere malen ging de pijp uit en nu vind ik dat niet zo erg, maar nu gebeurde het wat vaker dan gemiddeld.

Smaken verschillen, dus gewoon zelf ondervinden en dan oordelen. Mijn ding is 't niet. ;)
Afbeelding

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Ben het eens met je Gypscoprotheres.
Overigens heeft Peterson's een stuk of 4, 5 tabakken die ik bijzonder graag in mijn pijp stop.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Peterson - Sweet Killarney

Bericht door Eliminator »

Na drie pijpjes van verschillend formaat gerookt te hebben van de sample van Gypsco lijkt deze tabak me prima te bevallen, thanks !
Afbeelding

Whitesnake

Re: Peterson - Sweet Killarney

Bericht door Whitesnake »

Fantastisch, alhoewel tot nu toe voor mij de Sunset Breeze een absolute topper is.

Gebruikersavatar
Geoff
Berichten: 1585
Lid geworden op: 03 feb 2012 17:08
Locatie: Turnhout, België

Re: Peterson - Sweet Killarney

Bericht door Geoff »

Ook ik vindt deze tabak de moeite waard. Hoewel ik meer de Irish oak verkies. Alvast veel rookplezier!
“Nowhere in the world will such a brotherly feeling of confidence be experienced as amongst those who sit together smoking their pipes.”
- The Results and Merits of Tobacco, 1844, Doctor Barnstein -

Whitesnake

Re: Peterson - Sweet Killarney

Bericht door Whitesnake »

Irish oak vind ik leuk voor af en toe. Heeft zo'n "oemf" gehalte...een echt nicotineshot krijg je ervan vind ik.

Gebruikersavatar
Alvader
Berichten: 190
Lid geworden op: 28 feb 2012 16:14
Locatie: Doesburg

Re: Peterson - Sweet Killarney

Bericht door Alvader »

Naast connoseurs choice de lekkerste van de peterson tabakjes voor mij! :D
'There was never a winner who wasnt a beginner'

Gebruikersavatar
eka_nl
Berichten: 413
Lid geworden op: 01 mar 2013 22:43
Locatie: Arnhem

Re: Peterson - Sweet Killarney

Bericht door eka_nl »

Ik heb vorige week zondag een sample gekregen van een vriend van mij voor ongeveer een pijpje of 6. Ik heb er inmiddels 3 gerookt in 2 verschillende pijpen (twee keer de Duncan Delta en 1 keer mijn Big ben). Ik vind het een geweldige tabak! De geur is ongelooflijk lekker en als ik hem rook komt de zoete smaak goed naar voren. Naarmate ik op de helft kom wordt de tabak iets zwaarder en komt er meer een tabak smaak naar voren die sterker wordt naarmate je het einde nadert maar het zoetige verdwijnt niet helemaal. Ik heb met deze tabak totaal geen last van tong bite, ook niet in mijn vrij korte, rechte, filterloze big ben. Ik rook hem het liefste in mijn Duncan Delta. Daarin wordt de rook heel zacht. Ik ben er bang voor dat ik snel door de sample heen ben en een blikje moet gaan kopen :-D Ben erug gek van deze tabak! Ik had veel slechte reviews gelezen maar begin te twijfelen of het dezelfde tabak is gezien mijn ervaring :-)

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Re: Peterson - Sweet Killarney

Bericht door dr. Watson »

Is hij net zo goed als Clan?
Gediplomeerd Clan Roker

Gebruikersavatar
eka_nl
Berichten: 413
Lid geworden op: 01 mar 2013 22:43
Locatie: Arnhem

Re: Peterson - Sweet Killarney

Bericht door eka_nl »

Naar mijn mening veel lekkerder.

Gebruikersavatar
Alvader
Berichten: 190
Lid geworden op: 28 feb 2012 16:14
Locatie: Doesburg

Re: Peterson - Sweet Killarney

Bericht door Alvader »

HIer ook een fan, met stip samen met connoiseurs choice mijn favo! Heb je die al eens geproefd eka?
ZO niet geef maar een gil en je kunt een sample krijgen. ;)
'There was never a winner who wasnt a beginner'

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14872
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Peterson - Sweet Killarney

Bericht door Bommel »

Nu moet ik binnenkort mijn vaste voorraad gaan aanvullen bij mijn grote vriend Vantoor, de enige in het dorp die een ruim assortiment heeft in een straal van 40 km en voornemens deze tabak te proberen.
Maar om geen buil te vallen wil ik vragen wie een sampletje overheeft om enige voorkennis te ontvouwen?
Afbeelding

Gebruikersavatar
eka_nl
Berichten: 413
Lid geworden op: 01 mar 2013 22:43
Locatie: Arnhem

Re: Peterson - Sweet Killarney

Bericht door eka_nl »

Alvader schreef:HIer ook een fan, met stip samen met connoiseurs choice mijn favo! Heb je die al eens geproefd eka?
ZO niet geef maar een gil en je kunt een sample krijgen. ;)
Nou dat sla ik niet af. Altijd leuk om nieuwe tabakjes te proberen :D

Gebruikersavatar
eka_nl
Berichten: 413
Lid geworden op: 01 mar 2013 22:43
Locatie: Arnhem

Re: Peterson - Sweet Killarney

Bericht door eka_nl »

Bommel schreef:Nu moet ik binnenkort mijn vaste voorraad gaan aanvullen bij mijn grote vriend Vantoor, de enige in het dorp die een ruim assortiment heeft in een straal van 40 km en voornemens deze tabak te proberen.
Maar om geen buil te vallen wil ik vragen wie een sampletje overheeft om enige voorkennis te ontvouwen?
Misschien koop ik een blik. Morgen of volgende week mits op voorraad. Als het lukt wil ik je wel wat sturen. Laat het nog wel weten.

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14872
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Peterson - Sweet Killarney

Bericht door Bommel »

eka_nl schreef:
Bommel schreef:Nu moet ik binnenkort mijn vaste voorraad gaan aanvullen bij mijn grote vriend Vantoor, de enige in het dorp die een ruim assortiment heeft in een straal van 40 km en voornemens deze tabak te proberen.
Maar om geen buil te vallen wil ik vragen wie een sampletje overheeft om enige voorkennis te ontvouwen?
Misschien koop ik een blik. Morgen of volgende week mits op voorraad. Als het lukt wil ik je wel wat sturen. Laat het nog wel weten.
Top Eka, ik lees het wel
Afbeelding

Gebruikersavatar
eka_nl
Berichten: 413
Lid geworden op: 01 mar 2013 22:43
Locatie: Arnhem

Re: Peterson - Sweet Killarney

Bericht door eka_nl »

Bommel, Als je mij jouw adres geeft stuur ik een pluk sweet killarney. Heb vanmiddag een blik gekocht.

Gebruikersavatar
eka_nl
Berichten: 413
Lid geworden op: 01 mar 2013 22:43
Locatie: Arnhem

Re: Peterson - Sweet Killarney

Bericht door eka_nl »

Hier kost een blik €13,50 en ik zag hem net online in Amerika voor omgerekend €7,53............. ($9,95)

Whitesnake

Re: Peterson - Sweet Killarney

Bericht door Whitesnake »

Ben bijna door mijn blikkie heen. Aaangename kennismaking en "ooit nog eens" maar een blijver is ie niet.
Sunset breeze is voor mij tot nu toe de best meevallende Peterson. (Als je van zoet houdt.)

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14872
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Peterson - Sweet Killarney

Bericht door Bommel »

Na een pijpje is het moeilijk om direct iets te zeggen van een tabak die men test.
Maar een eerste indruk, deze tabak rookt iets scherp uit een pijp zonder filter waar door de smaak iets achter blijft.
De odeur die de kamer vult is acceptabel en niet overheersend.
De tabak rookt prettig en bij goed onderhoud hoeft men niet bij te vlammen.
Wel een lekker tabaksmaak, de topping van caramel is, wellicht door niet filter roken, niet merkbaar.
Morgen een filter pijp verwennen en dan zien wat de verschillen zijn.
Op dit moment geen min of plus.
Ergo ze springt er nu nog niet uit.
Afbeelding

Gebruikersavatar
eka_nl
Berichten: 413
Lid geworden op: 01 mar 2013 22:43
Locatie: Arnhem

Re: Peterson - Sweet Killarney

Bericht door eka_nl »

Bommel schreef:Na een pijpje is het moeilijk om direct iets te zeggen van een tabak die men test.
Maar een eerste indruk, deze tabak rookt iets scherp uit een pijp zonder filter waar door de smaak iets achter blijft.
De odeur die de kamer vult is acceptabel en niet overheersend.
De tabak rookt prettig en bij goed onderhoud hoeft men niet bij te vlammen.
Wel een lekker tabaksmaak, de topping van caramel is, wellicht door niet filter roken, niet merkbaar.
Morgen een filter pijp verwennen en dan zien wat de verschillen zijn.
Op dit moment geen min of plus.
Ergo ze springt er nu nog niet uit.
Hou ons op de hoogte :-) Het was vers uit het blik. Ik heb het blik open gemaakt en direct een sample eruit gehaald en opgestuurd.
Ik vind de tabak beter smaken in mijn duncan delta dan in mijn big ben. Het rookkanaal van de big ben is ook groter omdat daar eigenlijk een mesje in zit die ik eruit gehaald heb dus qua filter kun je mischien wel gelijk hebben.

Whitesnake

Re: Peterson - Sweet Killarney

Bericht door Whitesnake »

+1 Bommel!

Plaats reactie