Ashton - Artisan's Blend

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
witte rasta
Berichten: 648
Lid geworden op: 24 okt 2010 12:08
Locatie: Moos-Herk

Ashton - Artisan's Blend

Bericht door witte rasta »

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb deze vandaag gekocht
trok et blikkie open,en een felle gerookte geur kwam me tegemoet
Big Ben Shannon gestopt ermee

fantastisch!!!!in 1 woord
liefde op het eerste zicht!!
viva latakia&perique!!!!
ik ervaarde zelfs een lichte nicotine ''high''m'n koppie duizelde dervan
dit wordt een blijver!!

veel beter dan wat ik tot nu toe al gerookt heb van pijptabakken

vooral die heerlijke gerookte,kruidige smaak die erin zit

voor de latakia liefhebbers zeker een aanrader
prijs 10 euries
grtz
WR
rasta live up!!
beat down babylon!!
Clan-smoker

Afbeelding

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Bericht door metaltommy »

klinkt zeer goed.. 50 gr blik ?

witte rasta
Berichten: 648
Lid geworden op: 24 okt 2010 12:08
Locatie: Moos-Herk

Bericht door witte rasta »

metalhead schreef:klinkt zeer goed.. 50 gr blik ?
yep,
net 2de pijp gerookt ermee,weer die lichte duizeling in't kopke,wel lekker

heb net ook gemerkt dat ik geen piepadempje krijg ,dit heb ik meestal wel met andere tabakken
zal wel aan de toevoegingen liggen
de bbq smaak blijft lang aan het gehemelte plakken,en ik proef ook iets houterigs op een goeie manier
WR
rasta live up!!
beat down babylon!!
Clan-smoker

Afbeelding

Gebruikersavatar
Terpentijn
Berichten: 469
Lid geworden op: 02 jul 2010 21:17

Bericht door Terpentijn »

ashton hè? ;-)
'Aan m'n zolen met die sigaretten!'

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Ashton is een goed merk.

Enrique
Berichten: 103
Lid geworden op: 08 okt 2009 17:01
Locatie: Amstelveen

Bericht door Enrique »

Eerst liet ik me een beetje afschrikken door de tekst over 'alleen geschikt voor ervaren pijprokers' oid. Ik vond latakia al lekker maar dacht dat ik het in te grote verhoudingen niet aan zou kunnen. Nu heb ik deze tabak uit een ruil over dit forum mogen ontvangen, en ik moet zeggen; heerlijk deze blend! Ik kan de zwaarte juist erg waarderen in deze tabak en vind het zelfs erg meevallen in vergelijking met mijn verwachtingen! Zeker het begin van een volgestopte pijp komt op mij juist bloemig en soepel over. Daarna word hij wel wat pittiger maar zeker niet TE.

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Bericht door Ribbon »

Enrique schreef:Eerst liet ik me een beetje afschrikken door de tekst over 'alleen geschikt voor ervaren pijprokers' oid. Ik vond latakia al lekker maar dacht dat ik het in te grote verhoudingen niet aan zou kunnen. Nu heb ik deze tabak uit een ruil over dit forum mogen ontvangen, en ik moet zeggen; heerlijk deze blend! Ik kan de zwaarte juist erg waarderen in deze tabak en vind het zelfs erg meevallen in vergelijking met mijn verwachtingen! Zeker het begin van een volgestopte pijp komt op mij juist bloemig en soepel over. Daarna word hij wel wat pittiger maar zeker niet TE.
Mooi. Zo te horen heeft hij een goed plekje gekregen :wink: . Ik vind hem ook zeker niet te heftig, maar ik vind de Latakia wel echt de overhand hebben in deze blend. Ik heb geen hele grote collectie tabakken om hem mee te vergelijken, maar bij bijvoorbeeld Solani 779 komen er naast de Latakia ook andere smaken om de hoek kijken. En dat laatste is toch meer mijn ding op het moment. Desondanks, voor Latakia liefhebbers toch wel een aanrader.

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Bericht door dr. Watson »

Mooi om te lezen dat hij zo goed bevalt Witte Rasta! Ik weet haast wel zeker dat de Nightcap van Dunhill je ook goed zal bevallen.....misschien nog wel meer!!! Ik kan deze tabak ook waarderen maar ben toch nog steeds bezig met mijn eerste blikje. Van de Nightcap heb ik inmiddels meerdere blikjes gerookt.
Zelf kan ik overigens de Consumate Gentleman zeer hoog waarderen. Deze doet niet onder voor Dunhill.

Gebruikersavatar
annie69
Berichten: 1716
Lid geworden op: 30 dec 2009 20:11
Locatie: maasgouw
Contacteer:

Bericht door annie69 »

Maar mannen wat is de volgende stap pure latakia,dan krijg je zeker een blijvende duizeling in je hoofd,als ik die moest roken dan leg ik het loodje :lol:

witte rasta
Berichten: 648
Lid geworden op: 24 okt 2010 12:08
Locatie: Moos-Herk

Bericht door witte rasta »

annie69 schreef:Maar mannen wat is de volgende stap pure latakia,dan krijg je zeker een blijvende duizeling in je hoofd,als ik die moest roken dan leg ik het loodje :lol:
:lol: :lol:
ik wil het wel proberen,bestaat dat?

grtz
WR
rasta live up!!
beat down babylon!!
Clan-smoker

Afbeelding

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Bericht door dr. Watson »

witte rasta schreef:
annie69 schreef:Maar mannen wat is de volgende stap pure latakia,dan krijg je zeker een blijvende duizeling in je hoofd,als ik die moest roken dan leg ik het loodje :lol:
:lol: :lol:
ik wil het wel proberen,bestaat dat?

grtz
WR
Jazeker!! Robert McConnell heeft pure latakia. Ik gebruik hem om te mengen maar je kunt hem zeer zeker ook puur roken :D

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Ik heb de Robert McConnell Latakia puur gerookt. Dat is al wel een tijd geleden en ik kan je verzekeren dat je er een sterke maag voor nodig hebt.

Dat heb ik en de eerste 10 minuten was er geen vuiltje aan de lucht maar daarna begreep ik wel waarom veel mensen hier niet de voorkeur aan geven :lol:

witte rasta
Berichten: 648
Lid geworden op: 24 okt 2010 12:08
Locatie: Moos-Herk

Bericht door witte rasta »

mmmmmz.......
rasta live up!!
beat down babylon!!
Clan-smoker

Afbeelding

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Bericht door dr. Watson »

drfretboard schreef:Ik heb de Robert McConnell Latakia puur gerookt. Dat is al wel een tijd geleden en ik kan je verzekeren dat je er een sterke maag voor nodig hebt.

Dat heb ik en de eerste 10 minuten was er geen vuiltje aan de lucht maar daarna begreep ik wel waarom veel mensen hier niet de voorkeur aan geven :lol:
Nooit wat van gemerkt. Misschien helpt het omdat ik graag vaak en veel eet :D

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Ashton - Artisan's Blend

Bericht door robvoorburg »

Op het deksel staat: "for the experienced pipe smoker" Aan de tabak ligt het niet, deze steekt eenvoudig aan en brandt makkelijk. Het zal de hoeveelheid latakia zijn die in deze mixture zit.
Het is lang geleden dat ik de Night Cap van Dunhill gerookt heb, maar qua sterkte lijkt deze tabak daar een beetje op.
Eigenlijk eentje om later op de dag, zoniet als laatste in de avond te roken.

Een volle, romige, zachte tabak. Een beetje latakia liefhebber zal met de aanschaf van zo'n blikje een aantal prettige avonden beleven.

Gebruikersavatar
pipealicious
Berichten: 281
Lid geworden op: 14 nov 2011 22:48
Locatie: Antwerpen

Re: Ashton - Artisan's Blend

Bericht door pipealicious »

Ik heb 'm ook gerookt als mijn eerste echte latakia blend (na MC Baren plumcake waar een zeer kleine hoeveelheid latakia in zit).
Ik moet zeggen dat het te overweldigend was als entree in latakia. Het aroma in het blik is echt alsof je een meter boven een kampvuur de rook aan het opsnuiven bent. Bij het roken had ik gemengde gevoelens: ik vond 'm ietwat te pikant, maar tegelijk was de rook heel erg romig en dat vond ik heel aangenaam.
Er waren dagen dat ik dit met plezier rookte en ook momenten dat ik na 5 min m'n pijp moest opzij leggen. Ik vond het makkelijker om 'm in open lucht te roken want ook de roomnote kon redelijk bedwelmend zijn. Iets wat ik niet elke dag zou kunnen roken, maar zeker een super kwaliteit tabak.
Enig negatief punt: er zaten in mijn blik redelijk wat harde stelen.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Ashton - Artisan's Blend

Bericht door robvoorburg »

Vorige week weer eens een blikje van gekocht, was deze een beetje uit
het oog verloren. Een heerlijke tabak en beetje tabakswinkel in Nederland
heeft deze op voorraad, gek genoeg de Oude Leeuw niet.

Bert van Hell
Berichten: 693
Lid geworden op: 04 jan 2010 22:33
Locatie: Houten

Re: Ashton - Artisan's Blend

Bericht door Bert van Hell »

De Oude Tijd in Utrecht heeft hem ook niet op voorraad. Deze week heb ik bij mijn bestelling van Domino.BE een blikje Ashton gevoegd. Maandag krijg ik de zending binnen. Ik ben benieuwd. Daarnaast bestelde ik de Old London Pebble Cut en de Black Parrot. Over de laatste twee is weinig info op het forum.

Bert van Hell
Berichten: 693
Lid geworden op: 04 jan 2010 22:33
Locatie: Houten

Re: Ashton - Artisan's Blend

Bericht door Bert van Hell »

Deze week heb ik meermalen van een pijp met Artisan's blend genoten. Wat een heerlijke volle Latakia tabak. De tabak is donkerder van kleur dan de Dunhill Nightcap. Qua smaak is hij zelfs nog iets voller. Dit wordt een blijver. Ik zal hem dan wel in België moeten bestellen, maar daar kost ie dan ook "slechts" € 11,00.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Ashton - Artisan's Blend

Bericht door Arno »

Inderdaad een lekker tabakje! Ik zit er nu toevallig een pijp van te roken uit een blik wat al een paar jaar oud is (met dank aan Smoking Rob). Deze tabak vind ik ook beter als de huidige Nightcap.
Afbeelding

Bert van Hell
Berichten: 693
Lid geworden op: 04 jan 2010 22:33
Locatie: Houten

Re: Ashton - Artisan's Blend

Bericht door Bert van Hell »

Ja dat vind ik ook Arno. De Nightcap haalt het net niet bij Ashton.

Patrickpijp
Berichten: 24
Lid geworden op: 30 jan 2013 23:42

Re: Ashton - Artisan's Blend

Bericht door Patrickpijp »

Ben hem net aan het roken en vindt hem inderdaad beter als de Nightcap van Dunhill. Hij is een stuk romiger, maar wel iets minder complex. Moet toch wel zeggen dat ik ervoor een pijp Old Dublin had verorbert en dat de Ashton mij toch iets zachter lijkt qua nicotine gehalte. Moet wel zeggen dat ik nu de Ashton in een Peterson 303 rook en de Old Dublin uit een Peterson BULLDOG heb gerookt en deze pijpen verschillen nogal wat want de één is een Peterson System pijp en de andere niet.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Ashton - Artisan's Blend

Bericht door robvoorburg »

Mocht je toevalligerwijs in een tabakszaak tegen zo'n
blikje aanlopen koop het dan, het is de moeite van
het proberen beslist waard.

De inhoud ziet er zwart uit, laat je daar echter niet door
afschrikken, het stopt gemakkelijk, het steekt eenvoudig
aan en blijft redelijk tot goed branden en nog
belangrijker de smaak van de tabak blijft vanaf aansteken
tot op de bodem van je pijp hetzelfde, iets dat je niet van
alle pijptabak kan zeggen.

Zwaar? Vind ik niet, eerder vol en heerlijk zoetig van smaak.

Laat eens weten wat je ervan vond.

Gebruikersavatar
Nico59
Berichten: 80
Lid geworden op: 22 mei 2021 12:58

Re: Ashton - Artisan's Blend

Bericht door Nico59 »

Nu nog steeds een heerlijke tabak, rookt makkelijk en een lekkere hoeveelheid latakia. Blijft na het roken ook nog lekker hangen in je smaak papillen. Kom je hem tegen zeker de moeite waard.
Leer van gisteren, droom over morgen, maar leef vandaag.

PietGeniet
Berichten: 700
Lid geworden op: 10 apr 2022 21:37
Locatie: Dessel

Re: Ashton - Artisan's Blend

Bericht door PietGeniet »

Bert van Hell schreef: 09 feb 2013 21:44 Deze week heb ik meermalen van een pijp met Artisan's blend genoten. Wat een heerlijke volle Latakia tabak. De tabak is donkerder van kleur dan de Dunhill Nightcap. Qua smaak is hij zelfs nog iets voller. Dit wordt een blijver. Ik zal hem dan wel in België moeten bestellen, maar daar kost ie dan ook "slechts" € 11,00.
Ben het helemaal met je eens. Een erg fijne tabak die ik graag rook.
Het verbaast me dat hij in België slechts 11 euro kost, waarschijnlijk is dat nog tegen een oude prijs. In Duitsland betaal je nu € 10,40 en daar is de tabak toch een stuk goedkoper. Ik heb hier nog een paar blikjes liggen die ik daar in december 2022 kocht voor € 9,40. Zo zie je weer hoe snel de prijzen omhoog schieten.
Wie het kleine niet eert is het grote niet weert.

dave22
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 jul 2023 01:08

Re: Ashton - Artisan's Blend

Bericht door dave22 »

Zou deze graag eens proberen!

Plaats reactie