Sail - Natural

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
metaltommy

Sail - Natural

Berichtdoor metaltommy » 07 jan 2011 20:00

Edit Mod: klopt deze post? Voor 'regular' bestaat al het volgende topic:
http://pijprokersforum.forum2go.nl/sail ... t1889.html daarom deze hernoemd in 'natural'.

na een pakje van Joey gehad te hebben die erg goed beviel een nieuw pakje gekocht. die bleek nog afkomstig te zijn van niemeyer ( 5.65 euro ) die smaakte heel anders in mijn beleving, bitterder ofzo niet echt lekker, waarom kan ik niet achterkomen.
efin nu weer een pakje van de beige sail gekocht nu dus van orik ( 6.55 euro ) die het overgenomen heeft deze smaak wel erg lekker deze smaak zoeter dan degene het oude pakje nog van niemeyer misschien meer virginnia gebruikt in dit pakje ik weet het niet maar smaakt erg goed. veel tabakssmaak, geen tongbite en blijft ook bij rustig roken goed branden
Afbeelding

Mus

Berichtdoor Mus » 22 feb 2011 23:52

Ik heb ook een beige pakje Sail leeggepaft, alleen heette de mijne Sail Natural ("made in Denmark by Scandinavian Tobacco Group"). Is dit dezelfde?

Foto van mijn pakje:

Afbeelding

drfretboard

Berichtdoor drfretboard » 23 feb 2011 00:00

Ja, dat is'm.

Mus

Berichtdoor Mus » 23 feb 2011 00:09

Okee, dan komt hier mijn recensie:

Sail Natural, "Made in Denmark by Scandinavian Tobacco Group".

Tekst op het pakje: "Sail Natural is a blend of easy burning rich Burley and Virginia to which tobaccos from Latakia, India and Indonesia are added."

De tabak is licht- tot goudbruin en ruikt zoetig met een zweem van rozijnen en chocolade. De tabak smaakt niet zo zoet als hij ruikt, maar hij heeft een niet te overheersende licht zoete smaak. Het is wel even opletten dat je 'm niet te vast stopt, maar als je het goed doet is brandt hij verder prima. Mij is verteld dat de room note redelijk is, maar niet iedereen was onverdeeld positief.

Al met al een fijne tabak die ik kan aanraden voor de beginner, maar ook de gevorderde pijproker zal 'm denk ik kunnen waarderen.

€6,55 per pouch van 50 gram.

metaltommy

Berichtdoor metaltommy » 23 feb 2011 00:13

daar kan ik mij zeker in vinden.. 8)
Groet,
Tom

annie69
Contacteer:

Berichtdoor annie69 » 23 feb 2011 00:16

Niks mis mee met die tabak,zeker niet voor een beginner.

janneman
Contacteer:

Berichtdoor janneman » 23 feb 2011 14:30

Let op, Sail Regular is echt een andere tabak dan Sail Natural. Ik haal ze ook altijd door elkaar omdat de pakjes teveel op elkaar lijken, de Natural vind ik wel lekker, de Regular duidelijk minder...

Sail Natural is een Latakiatabak van het ouderwetse soort, met maar heel weinig Latakia; je proeft de Latakia niet of nauwelijks, hij geeft alleen een zekere diepte en zwaarte aan de smaak.

(http://www.deoudeleeuw.nl/?p=producten&scat=132

Paasei

Berichtdoor Paasei » 23 feb 2011 15:28

Nu ben ik niet meer mee...

Dré, dat proefje dat ik van je mocht ontvangen, was dat nu Sail Groen?
De geneugten van de pijp (her)ontdekt in december 2008...

Mus

Berichtdoor Mus » 25 feb 2011 13:32

janneman schreef:de Natural vind ik wel lekker, de Regular duidelijk minder...
Je bent niet de enige. Bij de eerste keer roken vond ik 'm wat tegenvallen, en dat vind ik nog steeds. Ik vind dat er erg weinig smaak aan zit, al rookt-ie verder prima.

drfretboard

Berichtdoor drfretboard » 25 feb 2011 13:58

Dit topic heet nu "Sail Natural". Voor Sail Regular bestaat een ander topic.

Als nodig,kunnen we het "Natural" topic helemaal opnieuw beginnen.

Hans1

Re: Sail - Natural

Berichtdoor Hans1 » 25 mar 2017 11:21

Om het verwarrender te maken hebben ze besloten de naam te veranderen in Sail Authentic.
Een heel licht gezoete tabak, een nauwelijks waar te nemen vleugje Latakia. Ik vind het een lekkere tabak als je eens geen behoefte hebt aan een al te zeer uitgesproken smaak.
Oh ja, ten opzichte van het eerste bericht hier is de prijs verdubbeld naar 10,70 euro per 50 gram.

Terug naar “Merken en Recensies”