Dunhill - Nightcap

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Gebruikersavatar
oldgreenfield
Berichten: 525
Lid geworden op: 21 jun 2014 22:34
Locatie: Ten Boer (gr)

Re: Dunhill - Nightcap

Bericht door oldgreenfield »

De oude Leeuw verkoopt het. 15 euro voor een blik van 50gr. :D lekker joh :sherlock:
http://www.deoudeleeuw.nl/index.php?p=p ... &prod=2239

PS: excuses er was nog een tweede pagina. :oops:
Problemen zijn zo opgelost, wonderen duren wat langer.

Geloof

Re: Dunhill - Nightcap

Bericht door Geloof »

Maak zojuist een blik open welke ik drie jaar terug van superpelic heb over genomen.
Hoe oud deze is weet ik niet, het prijslabel geeft aan 7,50 euro, maar dat zegd mij helaas niets.
Zware tabak? Welnee, gewoon 50 gram in een blikkie, en erg makkelijk rookbaar.
Voor mijn idee wel minder latakia dan in Petersons old dublin.
Wel erg makkelijk brandend en smaakvol.
Gelukkig heb ik nog twee blikjes van deze in de voorraad, en zal deze over een paar jaar met plezier gaan nuttigen.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Dunhill - Nightcap

Bericht door Arno »

Geniet ervan Ad!
Afbeelding

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8804
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Dunhill - Nightcap

Bericht door The_Undertaker »

Geloof schreef: Zware tabak? Welnee, gewoon 50 gram in een blikkie
:lol:
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
Ronald57
Berichten: 120
Lid geworden op: 03 jan 2013 18:52

Re: Dunhill - Nightcap

Bericht door Ronald57 »

Ik was vroeger fan van deze tabak. Tegenwoordig vind ik hem een beetje saai en droog.

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: Dunhill - Nightcap

Bericht door NoneNicer »

Gisteren kwam een lading Dunhill tabak binnen bij mijn lokale tabakshandel in Lisse. De prijs voor een blik ligt tegenwoordig op €15,- voor 50 gram

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Dunhill nightcap

Bericht door junksculp »

Vandaag een pijpje gevuld met nightcap. Ik had veel van deze tabak verwacht maar hij is me echt zwaar tegen gevallen.
Afbeelding
Hij smaakt zwaar, dat had ik ook verwacht. Smaak heeft hij zeker ook, maar niet mijn smaak. Ik vind hem heel droog smaken. Van de nicotine merk ik niet veel. Beter dan de Deense tabakken die ik geproefd heb, dat was voor mij hete lucht, max baren plumcake, vanille en van Dunhill de yaght. De davidoff english mixture blijft mijn topper als 2de de Bentley London pine en als 3de rattray black mallory. Dus ben ik dan geen latakia fan?

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6403
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Dunhill nightcap

Bericht door Wowbagger »

Om met de woorden van iemand, veel wijzer dan mijzelf, te spreken : "Patience you must have, my young Padawan."

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Dunhill nightcap

Bericht door Arno »

junksculp schreef:Vandaag een pijpje gevuld met nightcap. Ik had veel van deze tabak verwacht maar hij is me echt zwaar tegen gevallen.
Afbeelding
Hij smaakt zwaar, dat had ik ook verwacht. Smaak heeft hij zeker ook, maar niet mijn smaak. Ik vind hem heel droog smaken. Van de nicotine merk ik niet veel. Beter dan de Deense tabakken die ik geproefd heb, dat was voor mij hete lucht, max baren plumcake, vanille en van Dunhill de yaght. De davidoff english mixture blijft mijn topper als 2de de Bentley London pine en als 3de rattray black mallory. Dus ben ik dan geen latakia fan?
Gewoon latakia houdende tabakken blijven proberen, dan vind je vanzelf blends die je bevallen :) Ikzelf vond Nightcap ook geen hoogvlieger.. Heb je Dunhill London Mixture of Peterson Old Dublin al geprobeerd?
Afbeelding

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Dunhill nightcap

Bericht door junksculp »

Wowbagger schreef:Om met de woorden van iemand, veel wijzer dan mijzelf, te spreken : "Patience you must have, my young Padawan."
Ik denk niet dat er een dag komt dat ik de smaak kan waarderen

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Dunhill nightcap

Bericht door junksculp »

Arno schreef:
junksculp schreef:Vandaag een pijpje gevuld met nightcap. Ik had veel van deze tabak verwacht maar hij is me echt zwaar tegen gevallen.
Afbeelding
Hij smaakt zwaar, dat had ik ook verwacht. Smaak heeft hij zeker ook, maar niet mijn smaak. Ik vind hem heel droog smaken. Van de nicotine merk ik niet veel. Beter dan de Deense tabakken die ik geproefd heb, dat was voor mij hete lucht, max baren plumcake, vanille en van Dunhill de yaght. De davidoff english mixture blijft mijn topper als 2de de Bentley London pine en als 3de rattray black mallory. Dus ben ik dan geen latakia fan?
Gewoon latakia houdende tabakken blijven proberen, dan vind je vanzelf blends die je bevallen :) Ikzelf vond Nightcap ook geen hoogvlieger.. Heb je Dunhill London Mixture of Peterson Old Dublin al geprobeerd?
Die 2 heb ik nog niet geprobeerd, ik zet ze op mijn verlanglijstje. Ik houd van tabakken met een natuurlijke smaak. Ik zelf zat te denken aan de royalty van davidoff omdat ik de english mixture van hun ook goed vind en de oriental spice van Bentley omdat ik de London pine ook best lekker vond.

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6403
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Dunhill nightcap

Bericht door Wowbagger »

Aangezien Samuel Gawith in het land is sinds deze week, zou ik je aanraden om eens hun Squadron Leader te proberen. Helaas heb ik die momenteel niet open, anders had je een sample kunnen krijgen.

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Dunhill nightcap

Bericht door junksculp »

Wowbagger schreef:Aangezien Samuel Gawith in het land is sinds deze week, zou ik je aanraden om eens hun Squadron Leader te proberen. Helaas heb ik die momenteel niet open, anders had je een sample kunnen krijgen.
Kijk weer eentje voor op mijn lijstje. Bedankt.

Gebruikersavatar
Jekke
Berichten: 1001
Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
Locatie: Bornem

Re: Dunhill nightcap

Bericht door Jekke »

Ik heb laatst de London Mixture in Nieuwpoort gekocht, en zoals vermeld is het een aangename tabak......de verkoper wist me te vermelden dat die uit het gamma zou gaan.....of dit effectief zal gebeuren weet ik niet, maar aangezien hier veel aanwezigen zijn op dit forum heeft mss al iemand er iets over horen vallen....

Robbie-san
Berichten: 2084
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: Dunhill nightcap

Bericht door Robbie-san »

Perfection, daar zit veel smaak aan!

Je queeste zal lang zijn, gevuld met teleurstelling en blijde verassingen, blijf ontdekken, maar vooral, genieten!!!!!!
Ad impossibile nemo tenetur

dan5102
Berichten: 64
Lid geworden op: 06 jan 2014 15:37
Locatie: 3510 Hasselt-België

Re: Dunhill nightcap

Bericht door dan5102 »

Sporadisch heb ik zin in Latakia en heb er al verschillende gerookt. Toch één uitschieter voor mijn smaak : Mac Baren Latakia Flake.


Afbeelding

Gebruikersavatar
Lonny
Berichten: 1112
Lid geworden op: 07 feb 2014 15:28
Locatie: Luxemburg

Re: Dunhill nightcap

Bericht door Lonny »

Davidoff Royalty kan ik je ten zeerste aanbevelen.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 1116
Lid geworden op: 19 feb 2015 21:30
Locatie: Tilburg

Re: Dunhill nightcap

Bericht door Chris »

De grootte van de pijpenkop is ook wel van belang heb ik ondervonden. Ik rookte laatst Dunhill Aperitif in een pijp met toch wel een kop waar een herenduim makkelijk in past, gisterenavond in een smallere pijpenkop. Tijdsduur gelijk maar de smaak kwam beter over van begin tot eind. On topic: Ik kan me voorstellen dat het voor nightcap hetzelfde is (nog niet geprobeerd dus, dus dat wordt het volgende experiment). Ik vind het een heerlijke tabak ter ontspanning.

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Dunhill nightcap

Bericht door junksculp »

Lonny schreef:Davidoff Royalty kan ik je ten zeerste aanbevelen.
Wat is het verschil met de english mixture? Haal me deze wel in Duitsland, stuk goedkoper.

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Dunhill nightcap

Bericht door junksculp »

Chris schreef:De grootte van de pijpenkop is ook wel van belang heb ik ondervonden. Ik rookte laatst Dunhill Aperitif in een pijp met toch wel een kop waar een herenduim makkelijk in past, gisterenavond in een smallere pijpenkop. Tijdsduur gelijk maar de smaak kwam beter over van begin tot eind. On topic: Ik kan me voorstellen dat het voor nightcap hetzelfde is (nog niet geprobeerd dus, dus dat wordt het volgende experiment). Ik vind het een heerlijke tabak ter ontspanning.
Heb helaas nog maar 1 pijp.

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Dunhill nightcap

Bericht door junksculp »

dan5102 schreef:Sporadisch heb ik zin in Latakia en heb er al verschillende gerookt. Toch één uitschieter voor mijn smaak : Mac Baren Latakia Flake.


Afbeelding
Nog nooit een flake gerookt. Heb je een kleine pijp voor nodig toch?

Gebruikersavatar
Lonny
Berichten: 1112
Lid geworden op: 07 feb 2014 15:28
Locatie: Luxemburg

Re: Dunhill nightcap

Bericht door Lonny »

junksculp schreef:
Lonny schreef:Davidoff Royalty kan ik je ten zeerste aanbevelen.
Wat is het verschil met de english mixture? Haal me deze wel in Duitsland, stuk goedkoper.
English mixture ken ik niet dus het verschil kan ik je niet uitleggen.
Mijn eerste ervaring met latakia was Royalty en dat is tot nu toe de favoriet gebleven. Vandaar mijn aanbeveling. Eerlijke, zachte, iets romige smaak. Bijt nooit en rookt mooi grijs op.
Geen bittere smaak achteraf. Dat is natuurlijk zeer persoonlijk maar zoek maar op het forum. Er is nog meer over geschreven.

http://pijprokersforum.nl/viewtopic.php?t=2480

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Dunhill nightcap

Bericht door junksculp »

Lonny schreef:
junksculp schreef:
Lonny schreef:Davidoff Royalty kan ik je ten zeerste aanbevelen.
Wat is het verschil met de english mixture? Haal me deze wel in Duitsland, stuk goedkoper.
English mixture ken ik niet dus het verschil kan ik je niet uitleggen.
Mijn eerste ervaring met latakia was Royalty en dat is tot nu toe de favoriet gebleven. Vandaar mijn aanbeveling. Eerlijke, zachte, iets romige smaak. Bijt nooit en rookt mooi grijs op.
Geen bittere smaak achteraf. Dat is natuurlijk zeer persoonlijk maar zoek maar op het forum. Er is nog meer over geschreven.

http://pijprokersforum.nl/viewtopic.php?t=2480
Dank je

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 956
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Dunhill nightcap

Bericht door roocker »

Kijk anders eens op www. tobaccorevieuws.com . Daarop kun je selecteren op alle merken en smaken , ook te lezen welke tabakken er in een bepaalde melange wel of niet zitten . Zo kun je al een voorselectie maken en evt dingen laten schieten of er juist verder op doorgaan.

Minimaal 1 pijp bijkopen lijkt me ook een goede investering. Niet alles door elkaar roken uit 1 pijp zoals je nu doet, zo ontdek je nooit de echte smaak van een bepaalde soort , of je moet 1 blik oproken voor het ander . Maar gezien de korte tijd dat je aan het inkopen bent en al wat geproefd hebt ga ik er wel van uit .

Dus gooi er een kleine honderd Euro tegenaan of koop een mooie 2e hands via dit forum . Ook beginnen met een filterpijp (9mm) , is niet onverstandig . Bij de oude Leeuw hebben ze leuke Falcon sets. Bij de systeempijpen kun je de koppen wisselen . Er is al een setje met 2 koppen , ragers en dry rings voor 65 Euro . Weliswaar geen filterpijp maar wel goede pijpen vind ik . Ik bezit er 3 van .

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Dunhill - Nightcap

Bericht door Eliminator »

Daar was natuurlijk al een topicje over, dus samengevoegd :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Dunhill nightcap

Bericht door junksculp »

roocker schreef:Kijk anders eens op www. tobaccorevieuws.com . Daarop kun je selecteren op alle merken en smaken , ook te lezen welke tabakken er in een bepaalde melange wel of niet zitten . Zo kun je al een voorselectie maken en evt dingen laten schieten of er juist verder op doorgaan.

Minimaal 1 pijp bijkopen lijkt me ook een goede investering. Niet alles door elkaar roken uit 1 pijp zoals je nu doet, zo ontdek je nooit de echte smaak van een bepaalde soort , of je moet 1 blik oproken voor het ander . Maar gezien de korte tijd dat je aan het inkopen bent en al wat geproefd hebt ga ik er wel van uit .

Dus gooi er een kleine honderd Euro tegenaan of koop een mooie 2e hands via dit forum . Ook beginnen met een filterpijp (9mm) , is niet onverstandig . Bij de oude Leeuw hebben ze leuke Falcon sets. Bij de systeempijpen kun je de koppen wisselen . Er is al een setje met 2 koppen , ragers en dry rings voor 65 Euro . Weliswaar geen filterpijp maar wel goede pijpen vind ik . Ik bezit er 3 van .
Ik heb inderdaad al verschillende tabakken uit 1 pijp gerookt. Ik heb nu een vauen giant:

Afbeelding

Ik wil deze gaan kopen ook van vauen:

Afbeelding

Ik was bekend met tobaccoreviews. Heb net nog eeen blik Davidoff royalty gekocht.

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 956
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Dunhill - Nightcap

Bericht door roocker »

De juiste investering :sherlock: !

Je zult het na het inroken wel merken , dat de ene pijp de andere niet is . Zo ga je jezelf ontwikkelen , en kun je later iemand anders advies geven . Ikzelf ben na 20 jaar weer ruim 3 maanden aan het pijproken , en het bevalt me prima omdat ik meer de rust ervoor heb gekregen . Rook nu meer pijp dan sigaar , en heb al wat tabakken liggen. Veel flakes , terwijl de humidor en kast nog volzitten met sigaren :mrgreen: .

Gebruikersavatar
Lonny
Berichten: 1112
Lid geworden op: 07 feb 2014 15:28
Locatie: Luxemburg

Re: Dunhill nightcap

Bericht door Lonny »

junksculp schreef:
Heb net nog een blik Davidoff royalty gekocht.
Dat het je goed moge smaken.

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Dunhill nightcap

Bericht door junksculp »

Lonny schreef:
junksculp schreef:
Heb net nog een blik Davidoff royalty gekocht.
Dat het je goed moge smaken.
Dank je dat gaat zeker lukken

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Dunhill - Nightcap

Bericht door junksculp »

roocker schreef:De juiste investering :sherlock: !

Je zult het na het inroken wel merken , dat de ene pijp de andere niet is . Zo ga je jezelf ontwikkelen , en kun je later iemand anders advies geven . Ikzelf ben na 20 jaar weer ruim 3 maanden aan het pijproken , en het bevalt me prima omdat ik meer de rust ervoor heb gekregen . Rook nu meer pijp dan sigaar , en heb al wat tabakken liggen. Veel flakes , terwijl de humidor en kast nog volzitten met sigaren :mrgreen: .
Ik heb ook nog aardig wat sigaren in de humidor waaronder heerlijke oliva v. Ik merk bij het pijproken dat de smaak snel verandert. Pijproken is heel anders dan longfillers roken. Bij longfillers ben ik echt van de Zware sigaren uit Nicaragua, oliva en my father. Bij de pijp kunnen me de zware zoals nightcap en rattray black mallory me niet echt bekoren. De gesausde tabakken zijn helemaal mijn ding niet.

Plaats reactie