Dunhill - Early Morning Pipe

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Dunhill - Early Morning Pipe

Bericht door Nekker »

Jaja, absoluut... Die rook ik hier op dagelijkse basis. :D Ik zie mij deze alleszins niet vroeg in de ochtend roken... :lol:
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Re: Dunhill - Early Morning Pipe

Bericht door dr. Watson »

Nekker schreef:Jaja, absoluut... Die rook ik hier op dagelijkse basis. :D Ik zie mij deze alleszins niet vroeg in de ochtend roken... :lol:
Ik zou hem zo vroeg in de ochtend roken; maar wel na nuttiging van een stevig ontbijt.
Gediplomeerd Clan Roker

Gebruikersavatar
Robbert
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 mei 2010 09:37
Locatie: Budel-Dorplein

Re: Dunhill - Early Morning Pipe

Bericht door Robbert »

Heb hem zo net bij van Dalen gehaald. Ben sowieso heel erg benieuwd hoe hij me gaat bevallen.
Ik laat nog iets horen!

EDIT: Raden jullie het aan om het eerst wat te laten drogen?

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Dunhill - Early Morning Pipe

Bericht door Ribbon »

Ah, ze hebben bij Van Dalen dus ook Dunhill tabakken. Goed om te weten.

Even drogen kan geen kwaad bij de Dunhills. Zeker de pas geopende blikken kunnen tamelijk vochtig zijn. Een voordeel is dan weer wel dat ze naar verhouding minder snel uitdrogen.

Rook ze. :)
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Robbert
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 mei 2010 09:37
Locatie: Budel-Dorplein

Re: Dunhill - Early Morning Pipe

Bericht door Robbert »

En hoe gaat dat drogen precies in zijn werk? Gewoon de deksel er vanaf en zo een dag laten liggen?

EDIT: Ik vind hem qua geur niet erg aangenaam. Roken heb ik nog geen kans voor gehad.
Laatst gewijzigd door Robbert op 18 okt 2012 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Dunhill - Early Morning Pipe

Bericht door Ribbon »

Tja dat kan, maar meestal verliest de tabak als je hem gesloten houdt gaandeweg ook vocht.

Ik haal de tabak die ik in de pijp ga stoppen meestal uit het blik en laat dat even drogen. Even losmaken, op een stukje papier leggen en een minuutje of 10 á 15 laten drogen is dan wel voldoende.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Robbert
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 mei 2010 09:37
Locatie: Budel-Dorplein

Re: Dunhill - Early Morning Pipe

Bericht door Robbert »

Robb schreef:Tja dat kan, maar meestal verliest de tabak als je hem gesloten houdt gaandeweg ook vocht.

Ik haal de tabak die ik in de pijp ga stoppen meestal uit het blik en laat dat even drogen. Even losmaken, op een stukje papier leggen en een minuutje of 10 á 15 laten drogen is dan wel voldoende.
Ook een manier natuurlijk.
Heb het blik zojuist opengemaakt en ik vind het niet aangenaam ruiken.
Nog niet gerookt, maar het zal me benieuwen.

Winslow Collector

Re: Dunhill - Early Morning Pipe

Bericht door Winslow Collector »

Robbert schreef:...ik vind het niet aangenaam ruiken.
Nog niet gerookt, maar het zal me benieuwen.
Dat herken ik, Robbert. Ik vind hem ook niet lekker ruiken, maar wel heel goed en lekker roken.
Geef hem zeker een eerlijke kans en vel je oordeel na enkele pijpjes gerookt te hebben.

Gebruikersavatar
Robbert
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 mei 2010 09:37
Locatie: Budel-Dorplein

Re: Dunhill - Early Morning Pipe

Bericht door Robbert »

Winslow Collector schreef:
Robbert schreef:...ik vind het niet aangenaam ruiken.
Nog niet gerookt, maar het zal me benieuwen.
Dat herken ik, Robbert. Ik vind hem ook niet lekker ruiken, maar wel heel goed en lekker roken.
Geef hem zeker een eerlijke kans en vel je oordeel na enkele pijpjes gerookt te hebben.
Ik ben benieuwd!

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Dunhill - Early Morning Pipe

Bericht door robvoorburg »

:lol:
De tabakken die je qua reuk het minste aanspreken zijn de tabakken
die veel pijprokers later het liefst in hun pijp stoppen.

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6403
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Dunhill - Early Morning Pipe

Bericht door Wowbagger »

robvoorburg schreef::lol:
De tabakken die je qua reuk het minste aanspreken zijn de tabakken
die veel pijprokers later het liefst in hun pijp stoppen.
Heel herkenbaar. Ik betrapte mezelf er gisteren zelfs op dat ik zonder enige reden mijn blikje Squadron Leader uit de kast pakte om er eens lekker aan te snuffelen.. :oops:

Gebruikersavatar
Robbert
Berichten: 22
Lid geworden op: 26 mei 2010 09:37
Locatie: Budel-Dorplein

Re: Dunhill - Early Morning Pipe

Bericht door Robbert »

Oke, eerlijk is eerlijk. Ik heb er ook al meer aan gesnuffeld. Begin het wel iets beter te vinden..

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Dunhill - Early Morning Pipe

Bericht door Ribbon »

Robb schreef:
Uiteindelijk gaat het tussen mij en EMP wel goed komen denk ik. :)
Grappig om dit terug te lezen, want ik blijf gemengde gevoelens houde bij EMP. Ik vind het moeilijk te omschrijven, maar ik ervaar een typische Dunhill smaak die ik in meer of mindere mate ook bij MM965 en Nightcap proef. Op zijn tijd wel ok, maar er zijn ook rookbeurten geweest waarbij me dat aardig de keel begon uit te hangen.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2558
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Re: Dunhill - Early Morning Pipe

Bericht door Dukdalf »

Robb schreef:
Robb schreef:
Uiteindelijk gaat het tussen mij en EMP wel goed komen denk ik. :)
Grappig om dit terug te lezen, want ik blijf gemengde gevoelens houde bij EMP. Ik vind het moeilijk te omschrijven, maar ik ervaar een typische Dunhill smaak die ik in meer of mindere mate ook bij MM965 en Nightcap proef. Op zijn tijd wel ok, maar er zijn ook rookbeurten geweest waarbij me dat aardig de keel begon uit te hangen.
Bij de Standard Medium proef ik dat ook. Bijna alle Dunhill mixtures rook ik met plezier, maar er komt onvermijdelijk een moment waarop ik die typische smaak een paar weken aan de kant moet gooien. De Elizabethan heeft het overigens niet of nauwelijks :mrgreen:

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Dunhill - Early Morning Pipe

Bericht door Ribbon »

Die vond ik ook van een heel andere orde, afgaande op dat ene pijpje in Heukelum. Nog dank daarvoor. Mijn eerste kennismaking met een oude Dunhill tabak.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

bobby
Berichten: 94
Lid geworden op: 22 mar 2013 23:35
Locatie: Kemmel

Re: Dunhill - Early Morning Pipe

Bericht door bobby »

Dit was mijn allereerste tabak in het begin was dit niet mijn ding maar na verloop van tijd begon hij me wel te smaken en is het een van mijn vaste tabakken geworden.




Hij is leeg die vol is van zichzelf.
Hij is leeg die vol is van zichzelf

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Dunhill - Early Morning Pipe

Bericht door Eliminator »

Hi Bobby, welkom hier, zou je je even voor willen stellen in het daarvoor bedoelde topic, het wordt gewaardeerd als we een beetje weten wie, wat en waar van de diverse leden.
Alvast bedankt en plezier hier !
Afbeelding

Gebruikersavatar
maboc
Berichten: 1323
Lid geworden op: 17 feb 2012 13:05
Locatie: Wateringen

Re: Dunhill - Early Morning Pipe

Bericht door maboc »

Hou een beetje een droge nasmaak aan de tabak over. (Zoals een rode wijn die nogal sterk in de zuren zit, ook nogal smaak/gevoel/sensatie overlaat als de wijn de mond al lang weer heeft verlaten)

Een kopje thee werkt erg lekker samen met deze tabak denk ik.
--
Cheers maboc

Gebruikersavatar
eka_nl
Berichten: 413
Lid geworden op: 01 mar 2013 22:43
Locatie: Arnhem

Re: Dunhill - Early Morning Pipe

Bericht door eka_nl »

Ik heb hem vorige week gekocht omdat ik er goede verhalen over lees van over de hele wereld en omdat ik de standard mixture mellow ook erg lekker vind. Ik moet hem nog roken maar dat kan ff duren denk ik. Heb 4 soorten tabak open liggen op het moment en wil die eerst een beetje oproken, maar de verleiding is groot........ :-T

Gebruikersavatar
Bert
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 dec 2014 11:42
Locatie: Den Haag

Re: Dunhill - Early Morning Pipe

Bericht door Bert »

ik heb EMP een paar dagen geleden gekocht bij Hamilton in de Passage te Den Haag. Leuke winkel trouwens met behulpzaam personeel en een best redelijk assortiment.

Ik ben nog maar een rookie op pijptabakgebied, maar mijn eerste kennismaking met deze tabak kon mij wel bekoren.

Vroeger was ik een fervent shagroker. Na een snuf aan het open blik was "Van Nelle Stevige shag" het eerste dat in mijn hoofd opkwam. Ik dacht.... "Wellicht een miskoop".

Gelukkig had ik dit mis. Ik stopte de tabak in mijn "old briar", met grote kop welke ik bij Annie69 had gescoord. Geen idee trouwens welk merk deze pijp draagt, maar hij is een cm. of 20 lang met echt een behoorlijke kop er aan. Speciaal gekocht voor de baai en andere ongesausde tabakken.

Eerste reactie was... "Bert, this is IT!! Zet die aromatische tabakken die je hebt maar aan de kant (heb nl. Naast Coopvaert ook Indian summer, Kentucky bird en Neptune open liggen)

Ik mag dat wel, die rokerige, nootachtige, soms sigaar-achtige smaken. Weet deze smaken nog niet te onderscheiden naar de latakia en de oriental, maar dat komt vast wel een keer. Daarnaast bemerk ik zo nu en dan een 'zuurtje' aan het topje van mijn tong, wellicht een beetje citrus-achtig. De sterkte ervaar ik op dit moment als mild tot iets sterker dan mild. Niet té sterk in ieder geval. De tonguebite vind ik meevallen, zeker aangezien ik nog wel eens te snel wil paffen.

Roomnote... Het vult de kamer met een behoorlijk stevig smokey aanwezigheid. Ik vind het lekker ruiken, maar weet niet of anderen (lees: het vrouwtje) dit kunnen waarderen. Ik rook niet in de woonkamer maar in kamer boven in ons huis.

Uiteraard zet ik de aromatics nog niet aan de kant. De KB vind ik nl. ook best te roken (dat is nou echt een ochtend tabakje vind ik).

Ik rook EMP op verschillende momenten op de dag en dus niet, zoals het label zegt: in de vroege morgen.
The bad news is:time flies. The good news is: you're the pilot.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Dunhill - Early Morning Pipe

Bericht door robvoorburg »

:lol:
Er zijn hier enige op het forum die dit verhaal prima
kunnen volgen en vooral herkennen.

kiske

Re: Dunhill - Early Morning Pipe

Bericht door kiske »

Welkom aan de zijde van het donkere tabaksblad......

Godfrey59

Re: Dunhill - Early Morning Pipe

Bericht door Godfrey59 »

Wie heeft hem niet gerookt in den beginne :lol: Welkom op de lange reis en wereld van pijptabak . Zelf ben ik al 35 jaar onderweg en nog steeds ondek ik wat nieuws.

Veel plezier .

Godfrey

Gebruikersavatar
Lonny
Berichten: 1112
Lid geworden op: 07 feb 2014 15:28
Locatie: Luxemburg

Re: Dunhill - Early Morning Pipe

Bericht door Lonny »

Once you go black you'll never go back.

Gebruikersavatar
Smokomang
Berichten: 1520
Lid geworden op: 16 sep 2014 22:23
Locatie: Goes

Re: Dunhill - Early Morning Pipe

Bericht door Smokomang »

Lonny schreef:Once you go black you'll never go back.
+ 1
The fact is, the moment a man takes to a pipe, he becomes a philosopher. It's the poor man's friend; it calms the mind, soothes the temper, and makes a man patient under difficulties. It has made more good men, good husbands, kind masters, indulgent fathers, than any other blessed thing on this universal earth.

Gebruikersavatar
PhilipV
Berichten: 2120
Lid geworden op: 04 aug 2012 21:07
Locatie: Deinze, België

Re: Dunhill - Early Morning Pipe

Bericht door PhilipV »

Zeer herkenbaar verhaal. Zelf heb ik na de voorbije meeting te Heukelum ook een stap richting latakia gezet. Een verrijking moet ik zeggen ...
“It is quite a three pipe problem, and I beg that you won't speak to me for fifty minutes.”
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6403
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Dunhill - Early Morning Pipe

Bericht door Wowbagger »

Smokomang schreef:
Lonny schreef:Once you go black you'll never go back.
+ 1
:lol:

Satyr
Berichten: 91
Lid geworden op: 29 sep 2014 20:23

Re: Dunhill - Early Morning Pipe

Bericht door Satyr »

Ik vond hem eerst ook niet zo wauw, maar kan het nu wel appreciëren.

Gisteravond dacht ik eventjes een sterke nasmaak van whisky erin te herkennen. Niet lang, maar wel duidelijk.
Een tevreden roker is geen onruststoker.

Gebruikersavatar
remi
Berichten: 404
Lid geworden op: 20 okt 2009 01:57
Locatie: Wijchen

Re: Dunhill - Early Morning Pipe

Bericht door remi »

Ik heb hem nu 2x gerookt en ik moet zeggen als liefhebben van suikerwaar dat ik deze in het blik extreem naar zware shag vond ruiken in mijn beleving. Ook mijn omgeving vond dit niks. Na hem aangestoken te hebben valt de zware smaak wel mee ma het kan mij nog niet bekoren.
(The King of Cool)
(Dean Martin)
(June 7, 1917 – December 25, 1995)

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Dunhill - Early Morning Pipe

Bericht door robvoorburg »

Latakia en zoet zijn nogal verschillende werelden, of je bent gelijk verkocht,
hetgeen mij destijds overkwam, of je bent genezen.

Daar kan niemand je op aan kijken, het is gewoon een kwestie van wat je
lekker vindt.

Dat je het onderneemt toch te proberen siert je!

Plaats reactie