Neptune - Mixture

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Neptune - Mixture

Bericht door robvoorburg »

janneman schreef:Neptune is inderdaad in een paar ronden vrij fors veranderd. Hij lijkt wel nog op ooit eens, maar is zeker niet meer de Neptune uit de jaren '70. Mijn probleem is een beetje dat ik hem door de jaren heen regelmatig gerookt heb, en daardoor zijn de verschillen van keer tot keer minder opvallend geweest. Het is eigenlijk al vrij lang niet meer helemaal mijn dagelijkse tabak, maar nog steeds wel een tabak waar ik met enige regelmaat een blik van opentrek.
Zo heb ik dat ook ervaren, maar dat helaas geldt niet alleen voor Neptune.

Pijpers

Re: Neptune - Mixture

Bericht door Pijpers »

Misschien al oud nieuws.. maar volgens mijn lokale tabakszaak verdwijnt Neptune uit de handel?
Deze mix werd juist aangeraden voor beginners.. Gelukkig heb ik vandaag nog wel een 'mellow mixture' kunnen kopen.
Mijn eerste pijp hiermee smaakt mij best!

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 1116
Lid geworden op: 19 feb 2015 21:30
Locatie: Tilburg

Re: RE: Re: Neptune - Mixture

Bericht door Chris »

Pijpers schreef:Misschien al oud nieuws.. maar volgens mijn lokale tabakszaak verdwijnt Neptune uit de handel?
Deze mix werd juist aangeraden voor beginners.. Gelukkig heb ik vandaag nog wel een 'mellow mixture' kunnen kopen.
Mijn eerste pijp hiermee smaakt mij best!
Er zijn wel meerdere tabakken die uit het assortiment verdwijnen, heb ik onlangs begrepen van mevrouw in de winkel waar ik heen ga voor tabak en andere benodigdheden. Heeft te maken met de verplichting van plaatsen van foto's op de pakjes waar niet iedere fabrikant in mee wil gaan. Als alternatief zijn er slechts 17 (...) tabakszaken in NL die bepaalde recepten hebben en tabakken kunnen na laten maken in alternatieve verpakkingen.

Gebruikersavatar
M.R.
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 aug 2014 15:48
Locatie: Ridderkerk

Re: Neptune - Mixture

Bericht door M.R. »

Van de Oude Leeuw kreeg ik te horen dat Neptune weer wordt geproduceerd. :D :D :D

Gebruikersavatar
L.deJong
Berichten: 565
Lid geworden op: 07 jan 2015 15:36
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Neptune - Mixture

Bericht door L.deJong »

M.R. schreef:Van de Oude Leeuw kreeg ik te horen dat Neptune weer wordt geproduceerd. :D :D :D
Ben benieuwd!!!
I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new.
-Robert W. Service

Gebruikersavatar
wim
Berichten: 116
Lid geworden op: 21 jan 2016 14:18
Locatie: Harlingen

Re: Neptune - Mixture

Bericht door wim »

Klopt.....volgens mijn plaatselijke tabakswinkel worden er geen blikken meer verkocht, die gaan eruit.
De pakjes 50 gram blijven erin.

Gr

Gebruikersavatar
wiele
Berichten: 350
Lid geworden op: 13 jul 2015 10:59

Re: Neptune - Mixture

Bericht door wiele »

Om mijn aromatics reis wat verder uit te breiden heb ik 2 pouches besteld. Toch eens benieuwd.

Gebruikersavatar
L.deJong
Berichten: 565
Lid geworden op: 07 jan 2015 15:36
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Neptune - Mixture

Bericht door L.deJong »

Mijn lokale tabakszaak zegt dat ze Neptune nog steeds kunnen bestellen.
Bij hun zijn de blikken nog op voorraad, dus ben benieuwd.
I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new.
-Robert W. Service

Gebruikersavatar
wiele
Berichten: 350
Lid geworden op: 13 jul 2015 10:59

Re: Neptune - Mixture

Bericht door wiele »

Ik heb 2 pakjes besteld bij de compagnie en reeds aangekregen. Bij mij staat er wel White mixture op. Is dit een andere versie dan?

Ruikt wel heerlijk en al een eerste pijp gerookt. Verrassend alleszins. Smaak blijft goed en absoluut koele rook. Nog nooit zo meegemaakt met eender welke tabak.

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 956
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Neptune - Mixture

Bericht door roocker »

Sample van sakasakaheyhey gerookt . Het was ruim 20 jaar geleden dat ik dit gerookt had . Niet onaardig , maar ik mis de body . Daarom rook ik tegenwoordig zeer weinig gesausde tabak . Af en toe is lekker ter afwisseling , maar ik mis de natuurlijke smaak en de nicotine . Leuk om zo weer eens getest te hebben , toch komt deze niet op voorraad .

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Neptune - Mixture

Bericht door junksculp »

Vandaag in Kerkrade in een tabakszaak, wilde eigenlijk een baai kopen, ze hadden alleen coopvaert en die vind ik niet zo lekker. Omdat Neptune hier door veel mensen lekker wordt gevonden deze maar gekocht, ik ga hem vanavond proberen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
junksculp
Berichten: 1516
Lid geworden op: 16 nov 2016 18:27
Locatie: Bocholtz, zuid-limburg

Re: Neptune - Mixture

Bericht door junksculp »

Net mijn eerste pijp gerookt van de Neptune, ik heb hem gerookt in een Design Berlin Magnum, de eerste indruk is goed, ik kan alleen moeilijk een smaak erkennen. Er was een lekkere tabaksmaak die ik bij de meeste aromaten mis. Hij liet zich lekker roken in de grote ketel. Ik denk dat dit een blijvertje wordt.

Plaats reactie