Thomas Radford - Sunday's Fantasy

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mawi
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 okt 2010 22:57
Locatie: Berlijn, Duitsland

Thomas Radford - Sunday's Fantasy

Bericht door mawi »

Thomas Radford - Sunday's Fantasy

Afbeelding

Plaats hier jullie recensies

Gebruikersavatar
mawi
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 okt 2010 22:57
Locatie: Berlijn, Duitsland

Bericht door mawi »

Link naar Tobacco Review:
http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... =S&TID=943

Brand: Radfords
Blender: UNKNOWN
Tin Description: A mixture with a unique and unforgettable character and taste. A hand made modern classic.
Country of Origin: UNKNOWN
Curing Group: Air Cured
Cut: Ribbon
Packaging: 50g Tin

Average Ratings
Strength: Mild
Flavoring: Medium
Taste: Mild to Medium
Room Note: Pleasant
Recommendation: Recommended

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Bericht door dr. Watson »

Als je het blikje opent heb je het gevoel of er potpouri in zit... De roomnote is overigens ook potpouri. Eigenlijk een tabak voor watjes....

Gebruikersavatar
mawi
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 okt 2010 22:57
Locatie: Berlijn, Duitsland

Bericht door mawi »

Ben ik gedeeltelijk mee eens... ik heb deze tabak gekocht vanwege zijn recensies en lof over de aroma en kamergeur. In eerste instantie als je het blikje open krijg je een geur van potpouri inderdaad, niet misselijk maar je verwacht zo'n geur niet bij een tabak, tenminste ik niet. Het rookt soepel en het heeft een vrij hoge kamergeur en volle smaak. Je hebt nagenoeg geen "tongue-bite". Niet een alledaagse tabak, maar meer voor inderdaad op een zondagmiddag. Ik zal deze roken in het voorjaar en kijken wat de temperatuur doet met de smaak beleving. Nu hebben we alleen regen, koud en slecht weer gehad en dat beïnvloed mijn inziens toch de smaak (hoge luchtvochtigheid). Het is ook een redelijk zoete tabak.

De snee van de tabak is ook apart, het is geen ribboncut of gebroken flake, of ready rubbed, maar een versnipperde tabak in kleine stukjes, lijkt op vlokken eigenlijk. Hierdoor brandt het ook anders dan wat je normaal gewend bent. Over het algemeen tot nu toe geen slechte tabak, maar ik weet niet nog niet of dit een blijvertje wordt in mijn collectie...

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Vorig jaar een blikje van gerookt uit verschillende pijpen en op verschillende momenten, heb er geen klik mee om een 2e te proberen.

Gebruikersavatar
AlbertE
Berichten: 431
Lid geworden op: 02 sep 2009 20:16

Re: Thomas Radford - Sunday's Fantasy

Bericht door AlbertE »

Onlangs een blikje van deze tabak opengemaakt. Inderdaad hele aparte snede, lijkt wel of iemand de tabaksbladeren heeft zitten scheuren. Vind de geur uit het blikje niet onprettig. Rookt best fijn. Echt een ochtendtabak en een 'werktabak' (dat is voor mij tabak die ik makkelijk kan roken als ik thuis werk). Licht aroma, prettige roomnote, geen tongbite. Eigenlijk vind ik hem best lekker (nu ben ik dus officieel erkend "watje" :) ). Geen must-have voor mij, maar kan zeker nog wel eens terugkeren in de collectie.

Whitesnake

Re: Thomas Radford - Sunday's Fantasy

Bericht door Whitesnake »

Beetje genre Kentucky bird of ben ik verkeerd???

Gebruikersavatar
AlbertE
Berichten: 431
Lid geworden op: 02 sep 2009 20:16

Re: Thomas Radford - Sunday's Fantasy

Bericht door AlbertE »

Whitesnake schreef:Beetje genre Kentucky bird of ben ik verkeerd???
Mmm...zou kunnen, maar ik hou vreemd genoeg niet van Kentucky Bird. Twee keer geprobeerd en naar een paar pijpjes mee gestopt.

Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1161
Lid geworden op: 31 mei 2011 13:19
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Thomas Radford - Sunday's Fantasy

Bericht door Pieter »

Ik heb nog 100 gram (en nog een beetje, geloof ik, een vol blik, een aangebroken) van deze tabak staan. Beide kurkdroog, let wel. Voor de liefhebbers wil ik het best in een paar zakjes stoppen met wat natte koffiefilter en opsturen.

Stuur even een PB.
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Plaats reactie