Ashton - Rainy Day

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mawi
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 okt 2010 22:57
Locatie: Berlijn, Duitsland

Ashton - Rainy Day

Bericht door mawi »

Ashton - Rainy Day

Afbeelding

Plaats hier jullie recensies

Gebruikersavatar
mawi
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 okt 2010 22:57
Locatie: Berlijn, Duitsland

Bericht door mawi »

Link naar Tobacco Review:
http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... R&TID=2596

Brand: Ashton
Tin Description: A savory blend of Virginia and Burley Leaf with Velvet Black Cavendish. Aged in Whiskey barrels for precisely one month, this mixture smokes smooth and heralds a marvelous aroma of tropical fruit and hickory nuts
Curing Group: Air Cured
Contents: Burley, Black Cavendish, Virginia
Cut: Ribbon
Packaging: 50g Tin

Average Ratings
Strength: Mild
Flavoring: Medium
Taste: Mild
Room Note: Pleasant
Recommendation: Somewhat Recommended

Gebruikersavatar
mawi
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 okt 2010 22:57
Locatie: Berlijn, Duitsland

Bericht door mawi »

Op zich is dit een lekkere tabak. Je moet hem wel eerst laten drogen want als je dat niet doe krijg je behoorlijk wat bijt op je tong en proef je de verschillende smaken niet. Dit beïnvloed ook je eerste indruk van deze tabak, en dat is zonde!

Het heeft een prettige kamer aroma. brandt iets te heet, je moet het echt traag roken want anders wordt je pijp gloeiend heet. Geen gepruttel, geen natigheid in je ketel, hij brandt tot een mooi witte as. Ik heb hem tijdens het roken niet opnieuw hoeven aan te steken. Het is dus van belang dat je hem iets laat drogen, rond halverwege proef je vruchten in de tabak. Echt een aparte ervaring.

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Bericht door dr. Watson »

Je kunt deze tabak aanmerken als een Amerikaanse blend. Dit betekent dat er een overweldigend aroma in zit. Met filter is hij goed te roken nadat hij even heeft kunnen drogen. Zeer bijzondere tabak die Ashton tabak!!!
Ik heb bewondering voor degenen die zware cavendish tabak filterloos kunnen roken. Als je dat doet zou ik zeker een pijp met smalle kop nemen.
Ik vind deze tabak een echte topper!!

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Not my cup of tea.

Gebruikersavatar
Terpentijn
Berichten: 469
Lid geworden op: 02 jul 2010 21:17

Bericht door Terpentijn »

Dr Watson, Ashton is toch Engels? Je spreekt van Amerikaanse tabak? Ik vind ze ook wat vochtig, maar het rookte bij mij eigenlijk prima bedenk ik me nu, filterloos en ongedroogd. Ik zal het anders ook eens een keer wat droger proberen, kijken hoe het dan gaat.
De Ashton's zijn wel degelijk my cup of tea ;-)!
'Aan m'n zolen met die sigaretten!'

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Bericht door dr. Watson »

Terpentijn Ashton maakt ook sigaren, zie hieronder de link:

http://www.ashtoncigar.com/Ashton-Pipes-Tobacco.jsp

Volgens mij is een definitie van Engelse tabak, dat hij niet-gearomatiseerd is.

Gebruikersavatar
Terpentijn
Berichten: 469
Lid geworden op: 02 jul 2010 21:17

Bericht door Terpentijn »

Dr Watson, dank voor de reactie. Ik rook overigens al jaren sigaren en met regelmaat ook Ashtons, dat zijn in de regel erg prettige en lichte sigaren, voor wanneer ik daar zin in heb.
'Aan m'n zolen met die sigaretten!'

robertas

Bericht door robertas »

Vind hem niet lekker.

Gradje
Berichten: 132
Lid geworden op: 19 jul 2014 14:27
Locatie: Oss

Re: Ashton - Rainy Day

Bericht door Gradje »

Deze heb ik een paar weken geleden in Antwerpen gekocht, ironisch genoeg op één van de heetste dagen van het jaar.

Ik kan er weinig negatiefs over zeggen, maar bijzonder vind ik hem ook niet. Een vrij toegankelijke, zoete en (mits kalm gerookt) vriendelijke mixture. Ik rook hem ongefilterd en zolang je rustig rookt gaat hij niet bijten.

Lekker, maar op en wat vlakke manier. Ik geniet er best van maar zou niet veel moeite doen om hem weer te kopen als hij op is. Voor de zoet liefhebber best lekker maar in mijn beleving niet opvallend genoeg om een blijvertje te worden. Er zit een lekker aromaatje in, dat niet eens zo overdadig zoet is maar wel zodanig overheerst dat ik geen echte tabak nuances meer ruik en daardoor vind ik hem wat oppervlakkig aandoen.

Plaats reactie