Peterson - Connoisseur's Choice

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mawi
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 okt 2010 22:57
Locatie: Berlijn, Duitsland

Peterson - Connoisseur's Choice

Bericht door mawi »

Link naar Tobacco review:
http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... C&TID=2266

Brand: Peterson
Blender: Murray Sons & Co. Ltd
Tin Description: A satisfying, spicy and aromatic blend of Black Cavendish. Golden & Red Virginia, mixed with luxury broken flake. The aromatic recipe of Tropical fruit, Vanilla & Rum make this blend smooth and very pleasant.
Country of Origin: IE
Curing Group: Air Cured
Contents: Black Cavendish and Virginia
Flavoring: Rum, Fruit / Citrus, Vanilla
Cut: Broken Flake
Packaging: 50g Tin

Average Ratings
Strength: Mild
Flavoring: Medium
Taste: Mild to Medium
Room Note: Pleasant
Recommendation: Recommended

Afbeelding

Gebruikersavatar
mawi
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 okt 2010 22:57
Locatie: Berlijn, Duitsland

Bericht door mawi »

Mijn blik is op! Dit wordt echt wel een blijvertje in mijn collectie, echt een genot om te roken! Echt verrukkelijk! Ik heb zelfs een beetje meer donkere Saint James rum toegevoegd, mmmmmmmmmm

Zeker aan te bevelen! Heerlijke aroma, kamernote, en ik durf zelfs stellen, een ideale dagelijks tabak.

Gebruikersavatar
Exxos
Berichten: 85
Lid geworden op: 08 aug 2010 16:33
Locatie: Westvlaanderen

Bericht door Exxos »

mawi schreef:Mijn blik is op! Dit wordt echt wel een blijvertje in mijn collectie, echt een genot om te roken! Echt verrukkelijk! Ik heb zelfs een beetje meer donkere Saint James rum toegevoegd, mmmmmmmmmm

Zeker aan te bevelen! Heerlijke aroma, kamernote, en ik durf zelfs stellen, een ideale dagelijks tabak.
De tabak heb ik nog niet geproefd, maar de bruine Saint James is een dagelijkse afsluiter hier :)

sandermulder
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 jan 2011 21:23
Locatie: Zuid Holland

Bericht door sandermulder »

Ben eigenlijk ook op zoek naar een 'nieuwe' zoete tabak om te proberen. Is het een makkelijke tabak?
Groet,
Sander

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Deze tabak is hooguit natuurlijk zoet. Echt zoete tabakken daar moet je voor bij de Mac Baren, Alsbo enzo wezen. Apart moet ik Larsen noemen,zij fabriceren mijns inziens de beste zoete tabakken. Probeer b.v. eens de W.O.Larsen 2011 jaartabak. (deze is wel gelijk 100 gr., maar dan heb je m.i. een hele lekkere zoete tabak,of de Signature ook 100 gr.)

Succes.

sandermulder
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 jan 2011 21:23
Locatie: Zuid Holland

Bericht door sandermulder »

robvoorburg schreef:Deze tabak is hooguit natuurlijk zoet. Echt zoete tabakken daar moet je voor bij de Mac Baren, Alsbo enzo wezen. Apart moet ik Larsen noemen,zij fabriceren mijns inziens de beste zoete tabakken. Probeer b.v. eens de W.O.Larsen 2011 jaartabak. (deze is wel gelijk 100 gr., maar dan heb je m.i. een hele lekkere zoete tabak,of de Signature ook 100 gr.)

Succes.
Bedankt voor de tip, ik zal die es gaan proberen!
Groet,
Sander

Gebruikersavatar
robby
Berichten: 474
Lid geworden op: 10 feb 2011 17:37
Locatie: kozen

Bericht door robby »

ik heb hem ook liggen .
eerst een sampel van binnen gekregen van eliminator.
staat nu ook in de voorraad .
zeker een tabak die blijvend is hier.
zeer aangenaam om te roken

Gebruikersavatar
mawi
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 okt 2010 22:57
Locatie: Berlijn, Duitsland

Bericht door mawi »

Nieuwe blik geopend gisteravond! Voelde net als thuiskomen, dit is absoluut een van mijn favorieten! Echt een ware genot!

Gebruikersavatar
robby
Berichten: 474
Lid geworden op: 10 feb 2011 17:37
Locatie: kozen

Bericht door robby »

dat blik van mij kwam van bij haddocks .
ik heb rond gecraagt en hij is hier niet leverbaar in belgie.
volgens 4 winkels en groothandel.
vanwaar had jij hem??

Gebruikersavatar
mawi
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 okt 2010 22:57
Locatie: Berlijn, Duitsland

Bericht door mawi »

Ik haal hem altijd in Eindhoven bij mijn vaste tabakswinkel, Piet van Kuyk. Ze hebben het standaard altijd op voorraad. Overigens, je zou bij Claes Tobaco kunnen proberen in Hasselt. Volgens mij hebben ze die wel op voorraad. Even bellen en je weet het zo!

Gebruikersavatar
The_Cigar
Berichten: 72
Lid geworden op: 10 feb 2010 20:52
Locatie: Groningen

Re: Peterson - Connoisseur's Choice

Bericht door The_Cigar »

Dit is mijn eerste tabak die van het merk Peterson probeer en het is meteen een topper.
Heerlijk fruitig en goed brandend. Je merkt echt dat dit een duurdere tabak is.
Echt een stukje kwaliteit voor in de pijp. De heerlijke smaak blijft zelfs na het roken nog een tijdje in mijn neus en mond hangen.
Heerlijk!
Afbeelding

Gebruikersavatar
Master-Fan
Berichten: 467
Lid geworden op: 09 jun 2011 13:57
Locatie: Delluft

Re: Peterson - Connoisseur's Choice

Bericht door Master-Fan »

vandaag gekocht :

Afbeelding

( eigen foto :D , pik meestal een plaatje van het net voor de tabak )

Eerste indruk, blik opentrekken en wat een geur. Lekker, veel tropisch fruit. Maar het lijkt wel te zwemmen, zo vochtig is deze tabak. Zeker in vergelijking tot de peterson de luxe mixture. Eerste pijp even aangestoken. Lijkt me te bevallen, rookt makkelijk als hij eenmaal aan is. dat kostte me wat moeite, wellicht te maken met de behoorlijke vochtigheid..... Na een aantal pijpen nog eens proberen de smaak wat duidelijker te omschrijven.
Winslow #1, Peterson de luxe Mixture, Peterson Connoisseur's choice, Stanwell Vanilla, Stanwell Guarana, Alsbo Vanilla, Danske Holger Mango & Vanilla, Kentucky Bird, WO Larsen golden dream, Alsbo Black, Mac Baren Navy Flake, Stad Ootmarsum extra krul

http://www.haraldmaas.nl

Gebruikersavatar
Peregrijn
Berichten: 264
Lid geworden op: 19 jan 2012 21:11
Locatie: Rotterdam

Re: Peterson - Connoisseur's Choice

Bericht door Peregrijn »

Ben nog een groentje maar van de aromatische tabakken die ik tot nu toe gerookt heb is deze samen met Stanwell mixture de beste! Zeer zoet. van de omschreven smaken is voor mij vooral de esdoornsiroop (maple) dominant aanwezig met op de achtergrond af en toe de vanille. Het tropisch fruit haal ik er dan weer niet zo uit.

Wat deze tabak voor mij boven andere aromaten stelt is dat de smaak gedurende de hele rooksessie aanwezig blijft. Bij veel andere aromatische tabakken is de toegevoegde smaak vaak al snel weg.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Master-Fan
Berichten: 467
Lid geworden op: 09 jun 2011 13:57
Locatie: Delluft

Re: Peterson - Connoisseur's Choice

Bericht door Master-Fan »

Peregrijn schreef:Ben nog een groentje maar van de aromatische tabakken die ik tot nu toe gerookt heb is deze samen met Stanwell mixture de beste! Zeer zoet. van de omschreven smaken is voor mij vooral de esdoornsiroop (maple) dominant aanwezig met op de achtergrond af en toe de vanille. Het tropisch fruit haal ik er dan weer niet zo uit.

Wat deze tabak voor mij boven andere aromaten stelt is dat de smaak gedurende de hele rooksessie aanwezig blijft. Bij veel andere aromatische tabakken is de toegevoegde smaak vaak al snel weg.
haha, ik haal hier juist extreem het tropische fruit uit :D
Winslow #1, Peterson de luxe Mixture, Peterson Connoisseur's choice, Stanwell Vanilla, Stanwell Guarana, Alsbo Vanilla, Danske Holger Mango & Vanilla, Kentucky Bird, WO Larsen golden dream, Alsbo Black, Mac Baren Navy Flake, Stad Ootmarsum extra krul

http://www.haraldmaas.nl

Gebruikersavatar
pacco
Berichten: 104
Lid geworden op: 16 nov 2011 11:15

Re:

Bericht door pacco »

mawi schreef:Ik haal hem altijd in Eindhoven bij mijn vaste tabakswinkel, Piet van Kuyk. Ze hebben het standaard altijd op voorraad. Overigens, je zou bij Claes Tobaco kunnen proberen in Hasselt. Volgens mij hebben ze die wel op voorraad. Even bellen en je weet het zo!



ben vandaag in hasselt geweest die tabak is er voorradig heb mij weer een beetje voorzien
semois grof 120 gr blik
2blikken old dublin
2blikken irish oak
2 blikken balkan flakes
za nu kan ik weer even verder met lurken

Gebruikersavatar
evertrookt
Berichten: 104
Lid geworden op: 14 mei 2011 19:00
Locatie: barneveld

Re: Re:

Bericht door evertrookt »

pacco schreef: ben vandaag in hasselt geweest die tabak is er voorradig heb mij weer een beetje voorzien
semois grof 120 gr blik
2blikken old dublin
2blikken irish oak
2 blikken balkan flakes
za nu kan ik weer even verder met lurken

.... zeer goede keus wat Peterson's betreft, maar waarom geen Connoisseur's Choice?
daar gaat dit draadje over toch?
... rook rustig ...

Gebruikersavatar
mistermark
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 dec 2012 09:40
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Peterson - Connoisseur's Choice

Bericht door mistermark »

Sinds gister deze ook in mijn bezit gekregen. In eerste instantie leek hij mij ook heel vochtig overkomen. Daar ik een beginner ben dacht ik dus dat tabak deze structuur heeft en zo hoort te zijn. Maar wat Master-Fan omschreef bleek dus mijn vinding te bevestigen.
Ik denk dat ik morgen in Den Bosch maar eens ga kijken voor een wat drogere tabak om mijn eerste pijp te leren roken.

Gister had ik wat moeite met mijn pijp en deze tabak, waarschijnlijk puur omdat ik ene beginner ben en dus deze tabak wat te vochtig vond om mee te beginnen. Dus morgen even in Den Bosch kijken naar een wat meer voor beginners geschikte tabak. Iemand een idee?
Elke dag kan zomaar je laatste zijn. Geniet er dus van met volle teugen.

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5380
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Peterson - Connoisseur's Choice

Bericht door Paasei »

Waarom zou deze niet geschikt zijn voor beginners?

Een hoeveelheid tabak die je denkt in je pijp kwijt te kunnen uit blikje halen, beetje uit elkaar trekken (vermijd daarbij de broken flakes kleiner te maken) zodat hij kan ademen, half uurtje of een uurtje op een schaaltje of zo laten luchten en dan stoppen.
Het zal dan wel heel wat vlotter gaan.
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
mistermark
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 dec 2012 09:40
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Peterson - Connoisseur's Choice

Bericht door mistermark »

Het kan misschien ook aan het feit liggen dat ik een beginner ben en er nog niet achter ben gekomen hoe de tabak te roken, maar ik krijg er maar geen smaak uit. Het enige wat ik eruit krijg is rook die ruikt naar sigaretten rook :shock:

Zou ik het een beetje gedroogd moeten proberen? Kan het zijn dat ik mijn tabak te stevig aanstop?
Elke dag kan zomaar je laatste zijn. Geniet er dus van met volle teugen.

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5380
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Peterson - Connoisseur's Choice

Bericht door Paasei »

Beetje laten drogen kan inderdaad helpen.
Over hoe vast je stopt, kan ik niks zeggen, maar zou ook kunnen...

over de smaak weet ik niks, heb 'm nog niet gerookt.
Koninklijke Eikel Des Forums.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Peterson - Connoisseur's Choice

Bericht door robvoorburg »

Mistermark, een pijp stop je in stapjes de eerste pluk luchtig, de tweede ietwat
meer aangedrukt en de laatste pluk druk je wat steviger aan.

Je moet de balans vinden de pijp dus niet te los te stoppen, maar ook weer niet
te vast, hierbij speelt de vochtigheid van de tabak eveneens een rol.
Drogere tabak kan je als vuistregel harder aandrukken dan vochtiger tabak.

Probeer voor het aansteken de weerstand, dit wordt vanzelf een automatisme.

Van Peterson rook ik liever de De Luxe Mixture en de Sunset Breeze.

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Re: Peterson - Connoisseur's Choice

Bericht door dr. Watson »

Ik ben eigenlijk benieuwd of hij op Ashton Rainy day lijkt?
Gediplomeerd Clan Roker

Gebruikersavatar
mistermark
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 dec 2012 09:40
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Peterson - Connoisseur's Choice

Bericht door mistermark »

robvoorburg schreef:Mistermark, een pijp stop je in stapjes de eerste pluk luchtig, de tweede ietwat
meer aangedrukt en de laatste pluk druk je wat steviger aan.

Je moet de balans vinden de pijp dus niet te los te stoppen, maar ook weer niet
te vast, hierbij speelt de vochtigheid van de tabak eveneens een rol.
Drogere tabak kan je als vuistregel harder aandrukken dan vochtiger tabak.

Probeer voor het aansteken de weerstand, dit wordt vanzelf een automatisme.

Van Peterson rook ik liever de De Luxe Mixture en de Sunset Breeze.
Ik zal het de volgende keer eens zo proberen. Misschien had ik hem inderdaad wat te vast gestopt.
Elke dag kan zomaar je laatste zijn. Geniet er dus van met volle teugen.

Gebruikersavatar
nickisme
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 apr 2013 15:05
Locatie: Oude Pekela
Contacteer:

Re: Peterson - Connoisseur's Choice

Bericht door nickisme »

Zondag deze tabak gehaald en als een ware ambassadeur voor het pijproken meteen op een terras de vlam erin (tot groot genot van het horeca personeel :lol: ). Zonder twijfel een heerlijke aroma; het is alsof moeders in een pannetje met veel boter en een snufje suiker vruchten fruit. De geur van de toegevoegde rum is voor de omgeving minder goed te ruiken. Ik ervaar deze tabak als een licht fruitige tabak met een licht zoete smaak. De smaak van rum is subtiel, maar wel degelijk te onderscheiden. Een zachte mix met genoeg karakter om de verschillende componenten naar voren te laten komen en de smaak in de mond te laten hangen. Ik vind het een lekkere aanwinst. Inderdaad, aanvankelijk is de tabak wel aan de vochtige kant. Even laten luchten voortijds of de tijd nemen om je pijp te kietelen/aaien en meerdere keren de vlam ontsteken.
Bezige bijtjes maken lekkere honing, ook al zijn het de luie larven die er het meest van genieten. Maar ja, je kunt niet je hele leven larf blijven... @Nick Everts

Waarrookisisvuur
Berichten: 35
Lid geworden op: 10 nov 2013 02:10

Re: Peterson - Connoisseur's Choice

Bericht door Waarrookisisvuur »

Deze tabak sinds donderdag in huis.voor mij nu al een blijvertje.
Het genieten begint al als je de deksel los draait.
Wat een aroma.had voorheen latakia houdende tabakken gehad.maar dit zo zoet zo fruitig.wel vrij natte tabak die even moet drogen.
Eentje die je gewoon moet proberen.

sebdhaese
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 mar 2017 13:46
Locatie: Machelen B

Re: Peterson - Connoisseur's Choice

Bericht door sebdhaese »

Deze is gewoon fantastisch en precies wat een aromatic hoort te zijn: een dans tussen tabak en andere smaken. Wanneer je het blikje opendoet word je verwelkomd door een geur van vanille, whiskey en vijgen, geur die mij deed denken aan vanillethee. Hij was voor mij niet te nat of te droog. Wel een beetje ruw gesneden voor in een kleine pijp, maar niet echt een probleem. Brand goed, niet te snel, niet te traag, blijf gemakkelijk aan. Tampen gaat ook goed, moeilijk om deze te veel aan te drukken. Tijdens het roken komen alle geuren en smaken weer mooi naar boven. Noch de tabak, noch de aroma's overweldigen elkaar, echt een heel goede balans. Ook een fijne nasmaak. Voor mij 10/10.

Plaats reactie