J.F. Germain & Sons - Germain's Brown Flake

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

J.F. Germain & Sons - Germain's Brown Flake

Bericht door Ribbon »

Germain's Brown Flake
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Merk: J.F. Germain & Sons
Blender/ fabriek: J.F. Germain & Sons
Blend type: Virginia/Burley
Ingrediënten: Kentucky, Virginia
Toegevoegde smaken: Geen
Snede: flake
Verpakking: 50 grams blik
Land: VK
Productie: verkrijgbaar

http://www.tobaccoreviews.com/blend/174 ... rown-flake

Afbeelding

Van deze kon ik nog geen recensie topic vinden. Excuses als ik niet goed gezocht heb.

Mijn blik komt uit 2013.
Bij opening tref ik flinterdun gesneden donkerbruine flakes aan. De 'tin-note' is opmerkelijk en veelbelovend; een donkere geur met veel koffie en chocolade tonen. Daar gaat mijn burley-minnende hartje toch wel wat sneller van kloppen.
Ik moet bekennen, het is voor het eerst dat ik een Germain's blend rook die niet uit de Esoterica lijn komt. Daardoor ben ik er toch min of meer vanuit gegaan dat deze makkelijker te verkrijgen blends een soort b-status hebben t.o.v. bijv. Stonehaven of Rich Dark Flake. Want daar is deze goed mee te vergelijken. Zo goed zelfs, dat ik toch mijn best moet doen om verschil met die eerder genoemde blends te proeven. Het enige verschil wat ik merk is misschien dat hij net wat minder vol en 'vettig' is dan SH of RDF, die uitblinken in diepgang. Dit doet echter totaal niks af aan mijn oordeel. Het is een heerlijke blend met voldoende smaak en uitstekende rookeigenschappen.

De dunne plakjes zijn makkelijk in de omgang en laten zich in iedere gewenste vorm kneden. Ik verkruimel flakes persoonlijk vrij fijn en hou bij Brown Flake dan bijna shag-achtige tabak over. Hierdoor is de rooksessie wat korter dan bij andere (dikkere) flakes, laat staan die van SG.

Voor mensen die moeite hebben met het vinden van Stonehaven of Rich Dark Flake (wie niet?) is dit wel een aanrader, vooral vanwege de relatief makkelijke verkrijgbaarheid.

Een 'dikke prima'. :)
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Claude
Berichten: 540
Lid geworden op: 06 aug 2015 16:17

Re: J.F. Germain & Sons - Germain's Brown Flake

Bericht door Claude »

Inmiddels is dit een vreselijk moeilijk verkrijgbare tabak geworden waar ik een blik of zes van in mijn kast vond. De oude, kleine langwerpige variant.

Erg fijne tabak. Wat romiger dan Rich dark.

Gebruikersavatar
Jekke
Berichten: 1001
Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
Locatie: Bornem

Re: J.F. Germain & Sons - Germain's Brown Flake

Bericht door Jekke »

Makkelijk verkrijgbaar zou ik die niet noemen...bijna overal online uitverkocht. Moest iemand een adresje weten: shoot!

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4159
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

J.F. Germain & Sons - Germain's Brown Flake

Bericht door Asmodeus »

Jekke schreef:Makkelijk verkrijgbaar zou ik die niet noemen...bijna overal online uitverkocht. Moest iemand een adresje weten: shoot!
Op het moment dat ik dit schrijf 'sofort lieferbahr, 10 vorrätig'https://www.pfeifendepot.de/shop/pfeife ... flake-50g/

Edit : sorry, ik was even in de war met medium flake [emoji52]

Hier hebben ze het wel : https://www.tabakvertrieb24.de/Germains ... -wieder-da
http://www.cigarrenversand24.de/Pfeifen ... e-50g.html
https://www.rauch-bar.com/Germains-Brow ... eifentabak

suijkerbuijk
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 okt 2017 21:04

Re: J.F. Germain & Sons - Germain's Brown Flake

Bericht door suijkerbuijk »

persoonlijk vind ik de tabak toch moeilijk te vinden.
aangezien ik zelf geen verzameling bezit gaat het er op lijken dat online zoeken de enige weg is ?

zo blik word op een wel duur door de verzenkosten

Gebruikersavatar
Jekke
Berichten: 1001
Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
Locatie: Bornem

Re: J.F. Germain & Sons - Germain's Brown Flake

Bericht door Jekke »

Hier en daar zie je hem inderdaad online in Duitsland maar ofwel verzenden ze niet buiten Duitsland of anders betaal je bijna 15€ verzending en dat vind ik te duur.....ritje Duitsland maak ik geen probleem van maar ik ga geen 4 u rijden voor enkele blikjes tabak.

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4159
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: J.F. Germain & Sons - Germain's Brown Flake

Bericht door Asmodeus »

Jekke schreef:Hier en daar zie je hem inderdaad online in Duitsland maar ofwel verzenden ze niet buiten Duitsland of anders betaal je bijna 15€ verzending en dat vind ik te duur.....ritje Duitsland maak ik geen probleem van maar ik ga geen 4 u rijden voor enkele blikjes tabak.
Je kunt er altijd een mailtje aan wagen om te informeren of ze wel of niet verzenden naar het buitenland.

Gebruikersavatar
Elmer
Berichten: 668
Lid geworden op: 21 sep 2017 15:34

Re: J.F. Germain & Sons - Germain's Brown Flake

Bericht door Elmer »

We kunnen altijd eens afspreken om met een busje een tripje te maken naar Duitsland...en wat blikken tabak te gaan kopen :)
The bitter comes out better on a stolen guitar...

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5380
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: J.F. Germain & Sons - Germain's Brown Flake

Bericht door Paasei »

Elmer schreef:We kunnen altijd eens afspreken om met een busje een tripje te maken naar Duitsland...en wat blikken tabak te gaan kopen :)
Leuk tripje gedaan in augustus naar Bergheim, tegen Keulen, naar een waar tabakspijpwalhalla ( http://www.peterheinrichs.de/tabak/pfeifentabak/ )

http://pijprokersforum.be/viewtopic.php?f=49&t=10536
Koninklijke Eikel Des Forums.

Gebruikersavatar
Elmer
Berichten: 668
Lid geworden op: 21 sep 2017 15:34

Re: J.F. Germain & Sons - Germain's Brown Flake

Bericht door Elmer »

opgezocht op internet:
Wanneer u als particulier van het ene EU-land naar het andere reist, mag u zoveel kopen en meenemen als u wilt, maar alleen voor eigen gebruik, niet om door te verkopen. Heffingen (btw en accijnzen) zijn inbegrepen in de prijs die u betaalt, dus u hoeft in een andere EU-lidstaat verder geen heffing meer te betalen.
The bitter comes out better on a stolen guitar...

Gebruikersavatar
capricorn
Berichten: 302
Lid geworden op: 30 aug 2013 09:42
Locatie: Heerlen

Re: J.F. Germain & Sons - Germain's Brown Flake

Bericht door capricorn »

Elmer schreef:opgezocht op internet:
Wanneer u als particulier van het ene EU-land naar het andere reist, mag u zoveel kopen en meenemen als u wilt, maar alleen voor eigen gebruik, niet om door te verkopen. Heffingen (btw en accijnzen) zijn inbegrepen in de prijs die u betaalt, dus u hoeft in een andere EU-lidstaat verder geen heffing meer te betalen.
Dan heb je niet goed gezocht. Je moet bij de douane kijken. Je mag maar 1 kilo pijptabak uit bv Duitsland meebrengen per persoon.
En bij bestellingen uit Duitsland zijn ook wenig problemen.
Maar je loopt natuurlijk risiko bij bestellingen.

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: J.F. Germain & Sons - Germain's Brown Flake

Bericht door Tobias Tobit »

Misschien een verschil tussen Nederlandse en Belgische douane?
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Gebruikersavatar
capricorn
Berichten: 302
Lid geworden op: 30 aug 2013 09:42
Locatie: Heerlen

Re: J.F. Germain & Sons - Germain's Brown Flake

Bericht door capricorn »

Regels Douane Belgie voor tabak
Tabak

Reizigers vanaf 17 jaar mogen tabak invoeren in België. De genoemde hoeveelheden gelden per persoon.
Invoer vanuit een EU-land

800 sigaretten en
400 cigarillo's (maximaal 3 g per stuk) en
200 sigaren en
1 kg tabak.
Invoer vanuit een niet-EU-land

200 sigaretten of
100 cigarillo's (maximaal 3 g per stuk) of
50 sigaren of
250 g tabak of
een proportionele verdeling van bovenstaande producten.

Gebruikersavatar
Elmer
Berichten: 668
Lid geworden op: 21 sep 2017 15:34

Re: J.F. Germain & Sons - Germain's Brown Flake

Bericht door Elmer »

Dus...als we met een paar man zijn in dat busje kunnen we loos gaan en neig veel tabak kopen...wooohooo.
1 kg = 20 blikken van 50gr
The bitter comes out better on a stolen guitar...

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: J.F. Germain & Sons - Germain's Brown Flake

Bericht door Tobias Tobit »

En eigenlijk moet je dus verplicht nog een aantal mensen meenemen die niet roken, die mogen namelijk wel 20 blikken tabak per persoon meeslepen.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Plaats reactie