Peter Stokkebye - Luxury Twist Flake

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Kiske

Peter Stokkebye - Luxury Twist Flake

Bericht door Kiske »

Soms kom je op een zoektocht op iets uit wat je totaal niet verwacht maar je toch prettig verrast. Deze tabak is zo'n geval voor mij.

Ik ben geen zoetroker, echter deze flake kan ik regelmatig waarderen. Geen dagelijkse tabak voor mij, maar gemiddeld gaat er per 2 maanden toch wel een blikje van deze tabak doorheen. Een flake waardoor de tabak gegolfd doorloopt en vrij dun gesneden. De tabakken zijn virginia's en cavendish en er zit best een flinke zoete toevoeging bij. Toen ik de verpakking opende dacht ik als niet-zoet roker "foutje, bedankt" echter de praktijk was anders. Deze tabak rookt heerlijk koel, is voor de omgeving bijzonder genietbaar en het zoete wordt door mij slechts zo licht ervaren dat het slechts een kleine toevoeging van het natuurlijke zoetje lijkt. Toch noemen velen deze tabak vrij sterk gearomatiseerd, maar ik ervaar dat zeker niet zo.

Stoppen doe ik door de flakes in de breedte zachtjes uit elkaar te trekken zodat het nog net een flake blijft, dan in de breedte dubbelvouwven, dit in de lengte herhalen en dan de tabak in de ketel "draaiwokkelen" dat mag wat steviger dan ik normaal met een flake doe omdat deze flake anders te snel wil branden. Ietsjes vaster stoppen dan normaal werkt voor mij persoonlijk het best. Aansteken gaat gemakkelijk, echter wil het wel eens gebeuren dat doordat deze flake vrij snel wil branden, ik te snel en te stevig wil tampen. Dan is er geen enkele waarschuwing..... opeens heb ik alles teveel in mekaar geduwd, de pijp gaat uit een behalve door constant bij te vuren kan ik de pijp dan nog roken, echter niet bepaald met smaak en met een natte prop tabak onder in de pijp tot gevolg.

Ook hier weer bijzonder koel rokend en indien je rekening houdt met de specifieke kenmerken van deze tabak een erg prettige tabak voor in gezelschap. De smaak vlakt tegen het eind van de ketel wat af, waardoor ik deze tabak in een conische ketel rook. (waardoor het risico om alles teveel in mekaar drukker welliswaar toeneemt)

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: Peter Stokkebye Luxury Twist Flake

Bericht door NoneNicer »

Heldere beschrijving en ik herken het geheel! De flakes zijn soms ietwat vochtig, dus een beetje drogen kan geen kwaad. Als ik ze uit elkaar trek in plaats van dubbel vouw wil het geheel bij niet voldoende aanduwen er bijna uitspringen bij het aanvuren. Technisch mooie tabak en je proeft en ruikt niet veel van dat wat het aroma bij openen van een verpakking vertoont.

Een bijwerking van deze tabak in mijn omgeving is dat ikzelf deze flake af en toe als afwisseling rook, of meeneem op pad om voor omstanders aangenamere tabak te roken, dat mijn vrouw deze tabak vind ruiken alsof ik sigaretten zou roken! Dat vind ze niet aangenaam, net als mijn schoonouders. In hun bijzijn dus wat anders :)

Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

Re: Peter Stokkebye - Luxury Twist Flake

Bericht door smoking-rob »

HU Indaba is gebasserd op de Luxury Twist Flake, aangevuld met oa Kentucky en andere Virginia grades.
Een heerlijke, veel vollere tabak met toch nog iets van de zo kenmerkende LTF smaak.
https://www.pfeifendepot.de/shop/pfeife ... bm-indaba/
Veel van mijn geld gaat in rook op...

Gebruikersavatar
SakasakaHeyhey
Berichten: 111
Lid geworden op: 09 jun 2017 07:01

Re: Peter Stokkebye - Luxury Twist Flake

Bericht door SakasakaHeyhey »

Ik kreeg een sample van deze tabak opgestuurd door NoneNicer.

Een geweldige tabak voor mij. Het ruikt lekker en mij viel op dat de kwaliteit echt goed is van deze tabak.

De tabak ruikt zoeter dan deze smaakt en is wat vochtig. Na de tabak uit elkaar gehaald te hebben, laat ik het even drogen. Met ietwat vochtige tabak heb ik geen goede ervaring.

Het is een aangename milde tabak die koel rookt. Ik proef wel een zoetje in de tabak en dat is niet al te overdreven. Precies goed voor mij.

Naast de tabak zelf proef ik iets van vanille/caramel.

Mij valt op dat de smaken intenser en dieper door mij worden ervaren wanneer de bodem van de ketel in zicht komt.

Deze tabak ga ik onthouden. Het is geen straf om deze tabak te roken [emoji4]

Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
Eigenwijsheid is gebrek aan eigen wijsheid.

Pijptabakfavo's:
Janneman Flake, Brullende Leeuw, Haymaker, Director's Cut, Fayyum Kake, Old Ironsides, Holly's Discovery, Marlin Flake, University Flake, Salty Dogs

Plaats reactie