Stokkebye - 4th GENERATION 1957

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stoker
Berichten: 846
Lid geworden op: 19 jul 2016 21:00
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Stokkebye - 4th GENERATION 1957

Bericht door Stoker »

Erik Michael Stokkebye is de 4de generatie uit de familie met een tabakstraditie.
Elke persoon uit de volgende generatie blend een eigen mix.
E.M. Stokkebye heeft zodoende zijn eigen blend ontwikkeld met 5 tabakken waarvan er 4 vernoemd zijn naar het geboortejaar van deze generaties.

Elke mix weerspiegelt hun unieke persoonlijkheden.
Ook is er een 5e tabak, deze vertegenwoordigt het jaar waarin het familiebedrijf Styokkebye begon.
De tabakken beginnen bij grootvader Erik Peter, die deze traditie in Denemarken heeft opgericht en het eindigt met Erik's eigen persoonlijke favoriet; 1957.
U zult uw persoonlijke favoriet hoogstwaarschijnlijk vinden onder deze prachtige pijptabakken, geblend door een echte meester!

Light and slightly aromatic, the 1957 blend showcases natural Virginia
sweetness and a creamy vanilla/toffee room note. Enjoy from the billiard
style bowl on the 1957 pipe with its semi-bent stem that extracts the very
best flavors from this rich and unique blend.

Afbeelding
:-T [-X GonE .......... LiKe A FaRt iN ThE WinD !! :roll: :lol:

Mijn PijpenCollectie : viewtopic.php?f=41&t=10069
Mijn Tabakken : viewtopic.php?f=48&t=9841

Gebruikersavatar
Stoker
Berichten: 846
Lid geworden op: 19 jul 2016 21:00
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: 4th GENERATION 1957

Bericht door Stoker »

voor zover ik al kan zeggen is deze zeer goed ruikende tabak een zeer aangename roker .
hij ruikt net iets sterker dan de 1982 en na van allebei wat gerookt te hebben vond ik toch wel dat deze (de 1957) er kwa smaak toch boven uit steeg.

het eerste wat mij ook opviel is dat deze tabak toch ook wel erg veel weg heeft van de Mc Baren Classic (toffee) tabak maar waar die voor mij wel even mag rijpen is deze direct na opening uit het blik toch zeer aangenaam om te roken.

zeer goed rokend en niet al te nat wordende tabak die zich zeer gemakkelijk laat op roken tot onderin de ketel.
zonder al teveel smaak te verliezen .

de tabak is in eerste instantie best wel wat vochtig en als je wat te snel rookt kan dat wat gepruttel veroorzaken.
al is hij niet zo vochtig als menig aromatic van peterson.

voor de zoetekauw onder ons kan ik deze tabak zeker aanraden om eens te proberen.
en denk dat voor mij persoonlijk deze tabak snel een plek zal innemen in lijst met graag gerookte tabakken.

dit tot zover mijn eerste conclusies van deze wel riekende en goed smakende tabak

:-? :-? :-?
:-T [-X GonE .......... LiKe A FaRt iN ThE WinD !! :roll: :lol:

Mijn PijpenCollectie : viewtopic.php?f=41&t=10069
Mijn Tabakken : viewtopic.php?f=48&t=9841

Gebruikersavatar
The Fonz
Berichten: 313
Lid geworden op: 06 aug 2015 15:52
Locatie: Posterholt

Re: 4th GENERATION 1957

Bericht door The Fonz »

Op het "Forumoverzicht" zie je onder andere het kopje "Tabak: soorten, merken en recensies". Daar kun je zo'n review als bovenstaande prima bij kwijt (onder "Merken en Recensies"). Dat vergemakkelijkt ook het zoeken naar opmerkingen en ervaringen van andere forumleden over deze en vele andere tabakken.
Met zijn allen hebben we zo, in de loop der jaren, een schat aan informatie en ervaringen verzameld. Zeg maar gerust: een heuse catalogus!

Goed bezig!
Zonder polijsten, geen glans...

Men hoort gemakkelijker het geruis van het vallen van één boom dan het groeien van een heel bos...

Gebruikersavatar
Meester W
Berichten: 1803
Lid geworden op: 28 jan 2014 15:39

Re: 4th GENERATION 1957

Bericht door Meester W »

Is dat de tabak die ik gisteren bij Willem Schimmel ter probering zag liggen ?

Aldaar lagen 4 tabakken,een Virginia die Jan heeft gekocht en drie aromaten. Men zei mij dat het een nieuwe lijn van Davidoff was

Ik kende het niet zoals ik zoveel niet ken en kan

Help mij derhalve uit de droom :D
I wasn’t born to follow..

Gebruikersavatar
Stoker
Berichten: 846
Lid geworden op: 19 jul 2016 21:00
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: 4th GENERATION 1957

Bericht door Stoker »

Meester W schreef:Is dat de tabak die ik gisteren bij Willem Schimmel ter probering zag liggen ?

Aldaar lagen 4 tabakken,een Virginia die Jan heeft gekocht en drie aromaten. Men zei mij dat het een nieuwe lijn van Davidoff was

Ik kende het niet zoals ik zoveel niet ken en kan

Help mij derhalve uit de droom :D
Ja daar lagen die inderdaad .. ik dat alleen de pouches van Davidoff waren die ervoor uitgestald lagen maar kan het ook verkeerd hebben .
had de naam gegoogled en daar kwam ik het bovenstaande verhaaltje bij tegen en naam komt overeen :D
The Fonz schreef:Op het "Forumoverzicht" zie je onder andere het kopje "Tabak: soorten, merken en recensies". Daar kun je zo'n review als bovenstaande prima bij kwijt (onder "Merken en Recensies"). Dat vergemakkelijkt ook het zoeken naar opmerkingen en ervaringen van andere forumleden over deze en vele andere tabakken.
Dacht dat ik het daar toch had geplaatst :cry: zo niet sorry maar dan lijkt het al te zijn verplaatst

:-? :-?
:-T [-X GonE .......... LiKe A FaRt iN ThE WinD !! :roll: :lol:

Mijn PijpenCollectie : viewtopic.php?f=41&t=10069
Mijn Tabakken : viewtopic.php?f=48&t=9841

Gebruikersavatar
roocker
Berichten: 956
Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
Locatie: Geertruidenberg

Re: Stokkebye - 4th GENERATION 1957

Bericht door roocker »

@stoker : Een aromaat laten rijpen ? Kan dit dan ? :?

Gebruikersavatar
The Fonz
Berichten: 313
Lid geworden op: 06 aug 2015 15:52
Locatie: Posterholt

Re: Stokkebye - 4th GENERATION 1957

Bericht door The Fonz »

"The Fonz schreef:
Op het "Forumoverzicht" zie je onder andere het kopje "Tabak: soorten, merken en recensies". Daar kun je zo'n review als bovenstaande prima bij kwijt (onder "Merken en Recensies"). Dat vergemakkelijkt ook het zoeken naar opmerkingen en ervaringen van andere forumleden over deze en vele andere tabakken."

Kan goed zijn dat ik zelf niet goed heb gekeken, Stoker - sorry!
Zonder polijsten, geen glans...

Men hoort gemakkelijker het geruis van het vallen van één boom dan het groeien van een heel bos...

Gebruikersavatar
Stoker
Berichten: 846
Lid geworden op: 19 jul 2016 21:00
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Stokkebye - 4th GENERATION 1957

Bericht door Stoker »

roocker schreef:@stoker : Een aromaat laten rijpen ? Kan dit dan ? :?
vast niet goed om hem 10 tallen jaren te bewaren ..
maar kan uit ervaring wel zeggen dat voor sommige tabakken een half jaartje tot een jaar liggen alleen maar goed is :D
:-T [-X GonE .......... LiKe A FaRt iN ThE WinD !! :roll: :lol:

Mijn PijpenCollectie : viewtopic.php?f=41&t=10069
Mijn Tabakken : viewtopic.php?f=48&t=9841

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: 4th GENERATION 1957

Bericht door Deadl0ck »

Stoker schreef:
Meester W schreef:Is dat de tabak die ik gisteren bij Willem Schimmel ter probering zag liggen ?

Aldaar lagen 4 tabakken,een Virginia die Jan heeft gekocht en drie aromaten. Men zei mij dat het een nieuwe lijn van Davidoff was

Ik kende het niet zoals ik zoveel niet ken en kan

Help mij derhalve uit de droom :D
Ja daar lagen die inderdaad .. ik dat alleen de pouches van Davidoff waren die ervoor uitgestald lagen maar kan het ook verkeerd hebben .
had de naam gegoogled en daar kwam ik het bovenstaande verhaaltje bij tegen en naam komt overeen :D
Correct, soort van. Het is een nieuwe lijn van Davidoff, in de zin dat Davidoff de importeur is. Davidoff heeft ook onder eigen naam een lijn tabak uitgebracht in pouches, die lagen inderdaad op dezelfe tafel.
Groet, Mark

Gebruikersavatar
SakasakaHeyhey
Berichten: 111
Lid geworden op: 09 jun 2017 07:01

Re: Stokkebye - 4th GENERATION 1957

Bericht door SakasakaHeyhey »

De derde sample van Roocker was deze tabak.

De tabak ruikt licht zoetig en mild. Ik ervaar deze smaak en geur ook. Het rookt heerlijk. Zacht, koel, licht zoet en de smaak heeft iets weg van vanillecrème.

Het is geen intense vanillesmaak en daar houd ik wel van. De tabak moet je naar mijn bescheiden mening nog wel kunnen proeven.

Het stoppen van de pijp gaat gemakkelijk en de tabak rookt goed. Er blijft een mooie lichtgrijze as laag achter in de ketel.

Prima pijptabak die niet te heftig smaakt naar de smaaktoevoeging (in dit geval de vanille).

Deze ga ik onthouden :-)
Eigenwijsheid is gebrek aan eigen wijsheid.

Pijptabakfavo's:
Janneman Flake, Brullende Leeuw, Haymaker, Director's Cut, Fayyum Kake, Old Ironsides, Holly's Discovery, Marlin Flake, University Flake, Salty Dogs

Gebruikersavatar
nicobakker
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 okt 2017 14:51
Locatie: Pijnacker

Re: Stokkebye - 4th GENERATION 1957

Bericht door nicobakker »

4th GENERATION 1957 heerlijk voor het eerste pijpje van de dag na het ontbijt.

Plaats reactie