Seattle Pipe Club - Deception Pass

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Seattle Pipe Club - Deception Pass

Bericht door Ribbon »

Deception Pass
----------------------------------------------------------------------------------------------
Merk: Seattle Pipe Club
Blender: Joe Lankford
Fabriek: Pipes and Cigars
Blend type: Virginia/Perique
Ingrediënten: Black Cavendish, Oriental/Turkish, Perique, Virginia
Toegevoegde smaken: Geen
Snede: Ribbon
Verpakking: 2 of 8 oz. blik
Land: VS
Productie: Verkrijgbaar

http://www.tobaccoreviews.com/blend/954 ... ption-pass

Afbeelding

Door sommigen wordt dit type blend omschreven als VaPer plus.
Wat mij betreft zijn 'normale' VaPer's een succes als er een goede harmony is tussen de twee componenten. Als er naast die twee tabakssoorten nog andere worden toegevoegd moet je als blender van goede huize komen om het nog tot een geslaagde mix te maken. Wat mij betreft is dat hier goed gelukt. De Virginia vormt de basis en de perique is niet al te prominent aanwezig, eigenlijk precies voldoende. De oriental is m.i. de smaakmaker en doet niet denken aan de zurige orientals in andere blends, maar is meer fruitig van aard. Ik heb het verder altijd enorm lastig gevonden om de smaak van orientals te omschrijven...
Verder krijg ik het idee dat de Cavendish vooral een verbindende rol heeft en zorgt voor een mooi geheel. Wat me is opgevallen is dat de blend het best tot zijn recht komt in een ruime kop. In de kleinere pijpen waarin ik 'm rookte was de smaak wat vlak en neutraal. Het leek wel of de Cavendish in kleinere koppen wat meer de overhand kreeg.

Al met al een interessante tabak die makkelijk wegrookt. Ook geschikt voor de minder aandachtige sessies. ;)
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Plaats reactie