HU Tobacco stopt met het verzenden naar het buitenland

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

HU Tobacco stopt met het verzenden naar het buitenland

Bericht door Arno »

Zeer recent heb ik van de Duitse master-blender Hans Wiedemann van HU Tobacco (die onze vorige forumtabakken gemaakt heeft) vernomen dat hij stopt met verzenden naar het buitenland per 31-12 van dit jaar. Dit door de strengere regels van de nieuwe tabakswet waardoor er nu door de overheid veel beter op gecontroleerd wordt en er hoge boetes kunnen worden uitgedeeld. Hans is op zoek naar een tabakswinkel die wel bereid is naar het buitenland te verzenden maar dit zal erg moeilijk worden..

Overigens, ga er ook maar van uit dat andere Duitse tabakszaken hun zendingen naar het buitenland zullen staken vroeg of laat..
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: HU Tobacco stopt met het verzenden naar het buitenland

Bericht door Sidekickelvis »

Dat word dus rijden of Duitse kennissen maken......
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
roadrunner
Berichten: 75
Lid geworden op: 02 okt 2016 11:33
Locatie: sint-niklaas (B) o-vl

Re: HU Tobacco stopt met het verzenden naar het buitenland

Bericht door roadrunner »

dat is zeer triestig nieuws
zal ook niet alleen bij duitsland blijven denk ik
zal gewoon niet meer over de grenzen heen verzonden worden in de toekomst

zo gaat het wel zeer moeilijk worden om aan de niet in ons land verkrijgbare tabak te geraken :(

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: HU Tobacco stopt met het verzenden naar het buitenland

Bericht door Eliminator »

Betekend dat dat we niet meer aan onze forumtabakken kunnen komen zonder naar de Oosterburen te rijden ?
Valt er niet iets te regelen met Willem ?

Anders gaan we nog even investeren in wat Janneman Flake :wink:

Wel balen, geen DTM tabak meer, geen PH tabak meer,........... K#T regeltjes :evil:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: HU Tobacco stopt met het verzenden naar het buitenland

Bericht door Sidekickelvis »

Af en toe een ritje moet kunnen. Met 4 man neem je 4 kilo mee. Legaal! Dat zijn best wat blikkies......
Of een meeting bij Hans.....
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4159
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: HU Tobacco stopt met het verzenden naar het buitenland

Bericht door Asmodeus »

Heb toevallig net een flinke bestelling gedaan, voor het einde van het jaar nog maar 's wat lekkere HU blikjes bestellen dan. Wel enorm balen.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: HU Tobacco stopt met het verzenden naar het buitenland

Bericht door Arno »

Eliminator schreef:Betekend dat dat we niet meer aan onze forumtabakken kunnen komen zonder naar de Oosterburen te rijden ?
Valt er niet iets te regelen met Willem ?

Anders gaan we nog even investeren in wat Janneman Flake :wink:

Wel balen, geen DTM tabak meer, geen PH tabak meer,........... K#T regeltjes :evil:
Dat gaat het inderdaad betekenen.. Ik ben aan het proberen met Hans of hij van Edler Tabak in Kleve (vlak bij de grens) een dealer kan maken van zijn tabakken of dat Edler ze op zijn minst kan bestellen. Dan zijn zijn tabakken tenminste nog enigszins in de buurt verkrijgbaar. Zijn huidige dealers zitten allemaal ver het land in zover ik weet.

Met Willem kan je niets regelen, het zijn Duitse tabakken die hier niet geïmporteerd zijn. Het zou dus niet legaal zijn en aan illegale dingen doen we hier niet toch?

Yup, die zaken zullen zwaar getroffen worden.. Dus ik verwacht dat zij het tot de laatste snik zullen proberen vol te houden..
Afbeelding

Gebruikersavatar
PhilipV
Berichten: 2120
Lid geworden op: 04 aug 2012 21:07
Locatie: Deinze, België

Re: HU Tobacco stopt met het verzenden naar het buitenland

Bericht door PhilipV »

Het wordt er niet beter op. Integendeel. Verdomde regeltjes ... :cry:
“It is quite a three pipe problem, and I beg that you won't speak to me for fifty minutes.”
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League

Gebruikersavatar
Kees Flake
Berichten: 3038
Lid geworden op: 17 nov 2012 16:27
Locatie: dongen

Re: HU Tobacco stopt met het verzenden naar het buitenland

Bericht door Kees Flake »

Vraagje als ik nu tabak naar Duitsland stuur loop ik dan ook risico of hoe moet ik dat zien.
Heb kennis in Duitsland en als die voor mij tabak koopt en op de post doet kraait er toch geen haan naar of zie ik dat verkeerd.
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.

gr. kees Flake

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: HU Tobacco stopt met het verzenden naar het buitenland

Bericht door Arno »

Kees Flake schreef:Vraagje als ik nu tabak naar Duitsland stuur loop ik dan ook risico of hoe moet ik dat zien.
Heb kennis in Duitsland en als die voor mij tabak koopt en op de post doet kraait er toch geen haan naar of zie ik dat verkeerd.
Geen idee, je bent een gewone consument, geen tabakszaak, geen idee of dan dezelfde regels gelden. Denk het wel..
Afbeelding

Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

Re: HU Tobacco stopt met het verzenden naar het buitenland

Bericht door teunis »

Arno schreef:
Kees Flake schreef:Vraagje als ik nu tabak naar Duitsland stuur loop ik dan ook risico of hoe moet ik dat zien.
Heb kennis in Duitsland en als die voor mij tabak koopt en op de post doet kraait er toch geen haan naar of zie ik dat verkeerd.
Geen idee, je bent een gewone consument, geen tabakszaak, geen idee of dan dezelfde regels gelden. Denk het wel..
Yep, onder de TPG (ik heb het hier en daar al eens vermeld, en ook welke ellende we konden verwachten, maar IK was gek en een doemdenker....) mag niemand meer tabaksproducten of iets met nicotine over de grenzen, ook binnen Europa, verzenden als er geen ontheffing is afgegeven. Hoe dat controleerbaar is op particulier niveau, is een ander verhaal.
Wel mag big-pharma nicotinepleisters en zo importeren, zij hebben ontheffing.
Ontheffing voor producten is aan heel veel regels gebonden en ontzettend duur.
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: HU Tobacco stopt met het verzenden naar het buitenland

Bericht door Eliminator »

Arno schreef:Het zou dus niet legaal zijn en aan illegale dingen doen we hier niet toch?
Uiteraard doelde ik niet op illegale praktijken, denk we blij mogen zijn met een zaak als die van Willem, één van de laatste der Mohicanen.
Even geen erg in de Duitse banderol, meer doelde eigenlijk meer op een legale manier van importeren met een Nederlandse sticker.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: HU Tobacco stopt met het verzenden naar het buitenland

Bericht door Deadl0ck »

Eliminator schreef:
Arno schreef:Het zou dus niet legaal zijn en aan illegale dingen doen we hier niet toch?
Uiteraard doelde ik niet op illegale praktijken, denk we blij mogen zijn met een zaak als die van Willem, één van de laatste der Mohicanen.
Even geen erg in de Duitse banderol, meer doelde eigenlijk meer op een legale manier van importeren met een Nederlandse sticker.
Denk dat je dan beter eens bij firma Gubbels kan kijken, Willem als winkelier zal geen nederlandse banderollen kunnen regelen... Misschien vanuit Hajenus wel.
Groet, Mark

Gebruikersavatar
culann
Berichten: 1074
Lid geworden op: 09 apr 2011 13:36
Locatie: Eindhoven

Re: HU Tobacco stopt met het verzenden naar het buitenland

Bericht door culann »

Ai, das slecht nieuws... Niet de eerste, en waarschijnlijk helaas ook niet de laatste die tot dit besluit over moet gaan... :( :?
Stop juist net het laatste restje Janneman Flake in m'n pijp. Zal zeker nog voor het einde een bestelling plaatsen bij HU... En ook eens wat andere van zijn tabakken mee bestellen.
Waar gaat het heen met deze verdomde regel zucht... :evil:

Gebruikersavatar
M.R.
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 aug 2014 15:48
Locatie: Ridderkerk

Re: HU Tobacco stopt met het verzenden naar het buitenland

Bericht door M.R. »

Serieus, heb bijna geen zin meer in pijproken door dat import verbod. Als fervent HU gebruiker van vooral Green Gold , moet ik op zoek naar alternatieven die er niet zijn. Waardeloos!!!!!!!!

Arclaud
Berichten: 1406
Lid geworden op: 02 jan 2012 23:28
Locatie: Antwerpen

Re: HU Tobacco stopt met het verzenden naar het buitenland

Bericht door Arclaud »

M.R. schreef:Serieus, heb bijna geen zin meer in pijproken door dat import verbod. Als fervent HU gebruiker van vooral Green Gold , moet ik op zoek naar alternatieven die er niet zijn. Waardeloos!!!!!!!!
Dat is nou net wat de overheden willen...
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.

Gebruikersavatar
capricorn
Berichten: 302
Lid geworden op: 30 aug 2013 09:42
Locatie: Heerlen

Re: HU Tobacco stopt met het verzenden naar het buitenland

Bericht door capricorn »

M.R. schreef:Serieus, heb bijna geen zin meer in pijproken door dat import verbod. Als fervent HU gebruiker van vooral Green Gold , moet ik op zoek naar alternatieven die er niet zijn. Waardeloos!!!!!!!!
Bergamotte alternatieven zijn bv. Vauen Bergamotte en DTM Jirsa Bergamotte

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: HU Tobacco stopt met het verzenden naar het buitenland

Bericht door Arno »

capricorn schreef:
M.R. schreef:Serieus, heb bijna geen zin meer in pijproken door dat import verbod. Als fervent HU gebruiker van vooral Green Gold , moet ik op zoek naar alternatieven die er niet zijn. Waardeloos!!!!!!!!
Bergamotte alternatieven zijn bv. Vauen Bergamotte en DTM Jirsa Bergamotte
Ook tabakken die alleen maar verkrijgbaar zijn in.. Duitsland.. :?
Afbeelding

Gebruikersavatar
capricorn
Berichten: 302
Lid geworden op: 30 aug 2013 09:42
Locatie: Heerlen

Re: HU Tobacco stopt met het verzenden naar het buitenland

Bericht door capricorn »

Zoveel mij bekend leverd DTM en Schneidewind nog naar het buitenland

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: HU Tobacco stopt met het verzenden naar het buitenland

Bericht door Arno »

capricorn schreef:Zoveel mij bekend leverd DTM en Schneidewind nog naar het buitenland
Nog wel...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: HU Tobacco stopt met het verzenden naar het buitenland

Bericht door Tobias Tobit »

Ik zie bij HU ook nog niet met koeieletters op de site staan dat ze ermee op gaan houden. Ik hou er dus rekening mee dat de anderen er ook mee gaan stoppen.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: HU Tobacco stopt met het verzenden naar het buitenland

Bericht door Arno »

Tobias Tobit schreef:Ik zie bij HU ook nog niet met koeieletters op de site staan dat ze ermee op gaan houden. Ik hou er dus rekening mee dat de anderen er ook mee gaan stoppen.
Kijk, het is gewoon verboden en dat is al even zo. Alleen deed de overheid daar niet zo op letten. Gedogen, waar wij hier zo goed in zijn. Nu doen ze dat wel en kunnen ze met heftige boetes komen. Het is aan de zaken wanneer ze het risico te groot vinden worden. Een Danpipe en ik denk ook een Peter Heinrichs leven voor een deel van de buitenlandse webshop verkopen dus ik denk dat die het lang vol willen houden. Het zijn ook zaken die een eventuele boete wel een keer kunnen lijden. HU Tobacco is zo kleinschalig, als Hans de overheid op zijn dak krijgt is het meten met alles over en sluiten..
Afbeelding

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: HU Tobacco stopt met het verzenden naar het buitenland

Bericht door Wowbagger »

Arno schreef:
Tobias Tobit schreef:Ik zie bij HU ook nog niet met koeieletters op de site staan dat ze ermee op gaan houden. Ik hou er dus rekening mee dat de anderen er ook mee gaan stoppen.
Kijk, het is gewoon verboden en dat is al even zo. Alleen deed de overheid daar niet zo op letten. Gedogen, waar wij hier zo goed in zijn. Nu doen ze dat wel en kunnen ze met heftige boetes komen. Het is aan de zaken wanneer ze het risico te groot vinden worden. Een Danpipe en ik denk ook een Peter Heinrichs leven voor een deel van de buitenlandse webshop verkopen dus ik denk dat die het lang vol willen houden. Het zijn ook zaken die een eventuele boete wel een keer kunnen lijden. HU Tobacco is zo kleinschalig, als Hans de overheid op zijn dak krijgt is het meten met alles over en sluiten..
Ik voorzie een jaarlijkse HU-run in Lohmar.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: HU Tobacco stopt met het verzenden naar het buitenland

Bericht door Arno »

Wowbagger schreef:
Arno schreef:
Tobias Tobit schreef:Ik zie bij HU ook nog niet met koeieletters op de site staan dat ze ermee op gaan houden. Ik hou er dus rekening mee dat de anderen er ook mee gaan stoppen.
Kijk, het is gewoon verboden en dat is al even zo. Alleen deed de overheid daar niet zo op letten. Gedogen, waar wij hier zo goed in zijn. Nu doen ze dat wel en kunnen ze met heftige boetes komen. Het is aan de zaken wanneer ze het risico te groot vinden worden. Een Danpipe en ik denk ook een Peter Heinrichs leven voor een deel van de buitenlandse webshop verkopen dus ik denk dat die het lang vol willen houden. Het zijn ook zaken die een eventuele boete wel een keer kunnen lijden. HU Tobacco is zo kleinschalig, als Hans de overheid op zijn dak krijgt is het meten met alles over en sluiten..
Ik voorzie een jaarlijkse HU-run in Lohmar.
Daar ga ik dus nu inderdaad wel mijn jaarvoorraadje HU Tobacco inslaan...
Afbeelding

Gebruikersavatar
capricorn
Berichten: 302
Lid geworden op: 30 aug 2013 09:42
Locatie: Heerlen

Re: HU Tobacco stopt met het verzenden naar het buitenland

Bericht door capricorn »

Hans heeft zijn verzending ook al naar een andere zaak geplaatst
https://hu-tobacco-bosch.de/

Hij heeft volgens mij begin van het jaar aangegeven dat hij rustiger aan wou doen en alleen nog maar zou blenden

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: HU Tobacco stopt met het verzenden naar het buitenland

Bericht door Arno »

capricorn schreef:Hans heeft zijn verzending ook al naar een andere zaak geplaatst
https://hu-tobacco-bosch.de/

Hij heeft volgens mij begin van het jaar aangegeven dat hij rustiger aan wou doen en alleen nog maar zou blenden
Die site is alleen voor mensen in Duitsland. Alle buitenlandse bestellingen doet hij nog zelf en gaan via zijn gewone website. Tot het eind van het jaar dus..
Afbeelding

Gebruikersavatar
M.R.
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 aug 2014 15:48
Locatie: Ridderkerk

Re: HU Tobacco stopt met het verzenden naar het buitenland

Bericht door M.R. »

Net maar even spoedorder naar HU Tobacco gedaan. 400 gram Green Gold, 200 gram Kratermischung nr.5 en 100 gram Vintage Syrian MB.

****** en dat zal de laatste order voor mij niet zijn, nog 2 maanden flink inslaan******

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4159
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

HU Tobacco stopt met het verzenden naar het buitenland

Bericht door Asmodeus »

M.R. schreef:Net maar even spoedorder naar HU Tobacco gedaan. 400 gram Green Gold, 200 gram Kratermischung nr.5 en 100 gram Vintage Syrian MB.

****** en dat zal de laatste order voor mij niet zijn, nog 2 maanden flink inslaan******
Die Kratermischung nr. 5 wordt bij vele Duitse winkels verkocht, zij het onder een andere naam. Bij Schneiderwind heet het Darley Moore, bij Peter Heinrich Dark & Strong. Met name die laatstgenoemde verschijningsvorm is een stuk voordeliger, zeker in bulkverpakkingen.

Gebruikersavatar
gewoon ik
Berichten: 1146
Lid geworden op: 26 aug 2013 11:48
Locatie: Flora

Re: HU Tobacco stopt met het verzenden naar het buitenland

Bericht door gewoon ik »

Eelco, voel jij je niet geroepen om het officiele prf verdeelcentrum in duitsland te worden?

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

De sluiting van HU-tobacco.

Bericht door Huub »

Hallo,

Bij de Kerstgroet van Hans Wiedemann die ik gisteren ontving zat onderstaande tekst.

Huub, als Info für dich.
Ich schließe zum 31.12. meinen Shop, aber mit Franz Fleischmann von Gerd Jansens's Pfeifendepot in Hamburg habe ich einen super Partner gefunden.
Der Übergang wird zwar etwas dauern da Franz bisher mit Internet noch nichts gemach hat, aber sobald alles steht haben alle Pfeifenfreunde eine sehr gute Möglichkeit an meine Tabake zukommen.

Liebe Grüße
Hans

Ik zal Hans na de Kerstdagen eens bellen wat de aanleiding is voor de sluiting. Ik hoop dat het niets met zijn gezondheid te maken heeft. Hij heeft verleden jaar een hartinfarct gehad. Evenwel was hij goed hersteld.

Plaats reactie