SG Brown Suga Flake.

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

SG Brown Suga Flake.

Bericht door Huub »

Voor de liefhebbers van de Brown Sugar Flake van Samuel Gawith, speciaal gemaakt voor The Danish Pipe Shop.

Deze tabak is nu ook in bulk, vanaf 10 gram, te koop via GQ Tobaccos in the UK onder de naam Demerara Flake.

Zie onderstaande beschrijving:

Product Description
When we first had this tobacco in, we could not call it Brown Sugar Flake as it was only made for a shop in Denmark. Since then, it has been released as a regular stock line and we can call this by its correct name. Brown Sugar Flake and Demerara Flake are the same tobacco, we just sell this a loose/bulk tobacco and not in tins.
Samuel Gawith have a reputation around the world for their high quality Virginia flakes. The use of premium graded leaf, combined with the centuries old techniques results in some stunning tobaccos. The use of additional sugars and additional flavourings are usually restrained, allowing the full tobacco taste to come through. This offering however does use a little brown/demerara and natural Cavendish leaf to the mix.
Hot pressed to produce a well-rounded and balanced tobacco, packed full of Grassy, Creamy and Earthy flavours. A little richer and bolder compared to Best Brown flake and less punchy than the iconic Full Virginia Flake. Many have classed this a recreation of the Medium Virginia, but with a little cream and spice added in. 

Verder gaat het gerucht dat deze zaak binnenkort de Cabbie's Mixture als uncutted plug gaat verkopen.

Online
Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4212
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: SG Brown Suga Flake.

Bericht door Ribbon »

Bruikbare informatie. Bedankt Huub.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Jekke
Berichten: 1001
Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
Locatie: Bornem

Re: SG Brown Suga Flake.

Bericht door Jekke »

Weet er iemand of je vanuit Engeland tabak kan laten verzenden en dat die effectief ook aankomt. Vanuit Denemarken heb ik nog geen problemen gehad, vanuit de States was noppes.
Bedankt voor de tip Huub, in Denemarken heb ik 17.45€ betaald voor 50gr, in England is het 14€, da's toch al snel 3.45€ verschil.

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: SG Brown Suga Flake.

Bericht door Huub »

Jekke schreef:Weet er iemand of je vanuit Engeland tabak kan laten verzenden en dat die effectief ook aankomt. Vanuit Denemarken heb ik nog geen problemen gehad, vanuit de States was noppes.
Bedankt voor de tip Huub, in Denemarken heb ik 17.45€ betaald voor 50gr, in England is het 14€, da's toch al snel 3.45€ verschil.
Hallo Jekke,

In Engeland kun je tabak bestellen en naar Nederland laten verzenden.
Ik heb wel vaker tabak besteld bij www.gqtobaccos.com
De eigenaar Glenn Quelch is een zeer betrouwbaar persoon.

Gebruikersavatar
Jekke
Berichten: 1001
Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
Locatie: Bornem

Re: SG Brown Suga Flake.

Bericht door Jekke »

Bedankt Huub,
ik had op hun site eens rondgekeken en ze hebben inderdaad een zeer mooi assortiment maar toen ik eens bij shipping ging kijken buiten de UK zag ik dit staan: Only Pipes and Accessories can be shipped outside of the UK, any orders for Tobaccos will be rejected and no furfilled.
Daarom dus mijn vraag of ze ook tabak naar België of Nederland verzenden.

Gebruikersavatar
Claude
Berichten: 540
Lid geworden op: 06 aug 2015 16:17

Re: SG Brown Suga Flake.

Bericht door Claude »

Huub schreef:
Jekke schreef:Weet er iemand of je vanuit Engeland tabak kan laten verzenden en dat die effectief ook aankomt. Vanuit Denemarken heb ik nog geen problemen gehad, vanuit de States was noppes.
Bedankt voor de tip Huub, in Denemarken heb ik 17.45€ betaald voor 50gr, in England is het 14€, da's toch al snel 3.45€ verschil.
Hallo Jekke,

In Engeland kun je tabak bestellen en naar Nederland laten verzenden.
Ik heb wel vaker tabak besteld bij http://www.gqtobaccos.com
De eigenaar Glenn Quelch is een zeer betrouwbaar persoon.
Mee eens, erg goede winkel, wel zeer zeer traag in verzenden.

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: SG Brown Suga Flake.

Bericht door Huub »

Claude schreef:
Huub schreef:
Jekke schreef:Weet er iemand of je vanuit Engeland tabak kan laten verzenden en dat die effectief ook aankomt. Vanuit Denemarken heb ik nog geen problemen gehad, vanuit de States was noppes.
Bedankt voor de tip Huub, in Denemarken heb ik 17.45€ betaald voor 50gr, in England is het 14€, da's toch al snel 3.45€ verschil.
Hallo Jekke,

In Engeland kun je tabak bestellen en naar Nederland laten verzenden.
Ik heb wel vaker tabak besteld bij http://www.gqtobaccos.com
De eigenaar Glenn Quelch is een zeer betrouwbaar persoon.
Mee eens, erg goede winkel, wel zeer zeer traag in verzenden.
Hallo Claude,

Ik heb daar vaker tabak besteld. De langste tijd dat de aflevering bij mij geduurd heeft na de dag van bestelling was 6 dagen.

Gebruikersavatar
Huub
Berichten: 3358
Lid geworden op: 06 jun 2010 20:58

Re: SG Brown Suga Flake.

Bericht door Huub »

Jekke schreef:Bedankt Huub,
ik had op hun site eens rondgekeken en ze hebben inderdaad een zeer mooi assortiment maar toen ik eens bij shipping ging kijken buiten de UK zag ik dit staan: Only Pipes and Accessories can be shipped outside of the UK, any orders for Tobaccos will be rejected and no furfilled.
Daarom dus mijn vraag of ze ook tabak naar België of Nederland verzenden.
Hallo Jekke,

De keren dat ik bij GQ Tobaccos besteld heb ging de verwerking van mijn order gewoon door. Laatstelijk nog in mei 2016.

Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Re: SG Brown Suga Flake.

Bericht door dinck »

Huub schreef:
Jekke schreef:Bedankt Huub,
ik had op hun site eens rondgekeken en ze hebben inderdaad een zeer mooi assortiment maar toen ik eens bij shipping ging kijken buiten de UK zag ik dit staan: Only Pipes and Accessories can be shipped outside of the UK, any orders for Tobaccos will be rejected and no furfilled.
Daarom dus mijn vraag of ze ook tabak naar België of Nederland verzenden.
Hallo Jekke,

De keren dat ik bij GQ Tobaccos besteld heb ging de verwerking van mijn order gewoon door. Laatstelijk nog in mei 2016.
Helaas sindsdien inderdaad wettelijk niet meer mogelijk, Huub, misschien vind je deze of gene verkoper wel bereid om clandestien wat te versturen - misschien als je al lang vaste klant bent - maar ik zou er niet op rekenen. Er zijn in de EU nieuwe tabaksregeld van kracht die 20 mei zijn ingegaan. Hier een citaat:
EU countries may prohibit cross-border distance sales of tobacco products, which give consumers –including the very young – access to products that do not comply with the Directive. Should an EU country choose this option, the retail outlets in question cannot supply their products to consumers located in that country. Even if a Member State does not ban such sales, retail outlets must register with the competent authorities, both in the country where they are located, and in the country where they plan to sell their products.
Het VK heeft dit blijkbaar direcht ingevoerd, althans alle Britse webshops die ik ken verklaren geen tabak meer naar de EU te versturen.
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

Gebruikersavatar
Jekke
Berichten: 1001
Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
Locatie: Bornem

Re: SG Brown Suga Flake.

Bericht door Jekke »

Ai, minder kans op slagen dan....er loopt hier in Belgie ook nog ergens een douanier rond met 2 blikjes Mississippi River van mij......
Bij de Danish pipe shop heb ik vorige maand nog tabak besteld en ontvangen na 4 dagen.....

Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Re: SG Brown Suga Flake.

Bericht door dinck »

Maar in België zijn tabakken van Samuel Gawith toch wel te krijgen? Best Brown en Full Virginia zijn ook heerlijke flakes, een van deze zou je kunnen proberen en dan ik een later stadium, als het je bevalt, deze proberen te scoren.
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

Plaats reactie