Welke tabak nu proberen?

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
cookiemonster
Berichten: 247
Lid geworden op: 16 jan 2015 19:13
Locatie: België

Welke tabak nu proberen?

Bericht door cookiemonster »

Mag ik om advies vragen?
Welke tabak is een goede om nu te proberen na mijn eerste ervaringen, een tip?
De tabakken die ik tot nu toe gerookt heb in chronologische volgorde zijn de volgende:
1. Dunhill Durbar Blik (lekker, romig, sigaarachtig, 2 keer een serieuse N-dreun gekregen ervan)
2. WO Larsen Simply Unique Pouch (echt lekker)
3. Davidoff Danisch Mixture Blik (kwaliteit uitstekend en zeer goed van smaak)
3. Sample Dark and Strong die is mij ook goed bevallen
4. Sample Volker Bier Cake (amai goed maar daar ben ik nog niet rijp genoeg voor!)
5. WO Larsen Sweet aromatics Pouch (nee deze vind ik helemaal niet goed, kunstmatige smaak, povere tabakskwaliteit)
6. Petersons St-Patricks day Blik (goed zonder meer voor in de zomer blikje is leeg maar ik hoef er geen tweede)
7 WO Larsen Golden Dream Pouch(minder goed als Simply Unique beter als Sweet Aromatics maar ik wil nu echt hogerop!)
8. Mijn huidige tabak Oud Brugge in een veel te grote pot (lekker maar ik wil ietsje meer kwaliteit nu)

Ik zou zo graag een tip of een advies krijgen welke tabaksoort ik na deze zou kunnen uitproberen, ik rook zeer weinig maximum 3 blikken en één pouch op een jaar dus het hoeft geen grote pot alledaagse tabak te zijn maar een echt lekkere en kwaliteitsvolle voor af en toe eens intens te relaxen en te genieten...voor een unieke belevenis in de tuin, ongestoord met een boek bij de hand en een drankje erbij.
Bedankt en met de allerbeste groeten!

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5382
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Welke tabak nu proberen?

Bericht door Paasei »

twee tips :
1/ kijk eens uit naar flake of ready rub - je hebt tot hiertoe hoofdzakelijk ribbon of mixture gerookt
2/ probeer eens een ongesausde virginia of een virginia/perique... (en wie weet, misschien zelfs iets met latakia...)
Koninklijke Eikel Des Forums.

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Welke tabak nu proberen?

Bericht door robvoorburg »

Geen gek advies Paasei, gewoon eens op een ander spoor
overgaan.
Inmiddels rook ik van Dunhill Apéritif mijn derde pijp en
moet zeggen dat ik dit haast een beginnerstabak vind,
het steekt makkelijk aan, blijft goed gloeien en de hoeveel-
heid latakia komt niet op de voorgrond, het heeft net
iets meer "bite" dan zoetigheid.

Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Re: Welke tabak nu proberen?

Bericht door dinck »

Als vaper kan ik ook Solani 663 (geel) aanbevelen, een flake met uitstekende smaak en redelijk makkelijke rookeigenschappen.
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Welke tabak nu proberen?

Bericht door Wowbagger »

Gezien je herkomst (België) zou ik ook eens in het assortiment van het merk Samuel Gawith duiken. Hier op het forum eens wat lezen in de recensietopics en dan proberen wat je lekker lijkt. Ben je op zoek naar iets zoets, een natuurlijke tabakssmaak of een wat rokerige tabak (a la de Durbar die je al kent)?

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: Welke tabak nu proberen?

Bericht door NoneNicer »

Ik sluit me aan bij de heren hiervoor.
Aangezien je njet verschrikkelijk veel rookt zou ik 'investeren' in
- Dunhill Deluxe Navy Rolls
Of
- Escudo
Smaak schijnt gelijk te zijn, is ietsje duurder, maar hoe eerder je weet of je dit lekker vind, hoe beter, want goedkoper worden de blikken nooit.
Solani geel is ook een van mijn favorieten, dat gaat zeker niet verkeerd.
Dunhill is eigenlijk nooit verkeerd en technisch goed te roken.
Samuel Gawith zou voor je interessant kunnen zijn met St. James Flake (Va/Per) of de Chocolade variant die naar cacao smaakt dat versterkt is door Latakia.

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: Welke tabak nu proberen?

Bericht door NoneNicer »

Nog een kleine aanvulling: voor ietsje meer geld heb je direct 100g van de Janneman Flake bij HU-Tobacco. Dat is de forumtabak van een jaar of twee geleden en een Va/Per. Ook dit jaar wordt er een soortgelijke tabak gemaakt, dus als je die nog niet in beeld had: nu bestellen! Dat zal ook een prima deluxe tabak worden heb ik zo'n idee van.

Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Re: Welke tabak nu proberen?

Bericht door dinck »

Ach ja, hoe kon ik die nu vergeten? Janneman Flake is een erg goede aanbeveling.
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5240
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: Welke tabak nu proberen?

Bericht door Massis »

helemaal mee eens! Janneman Flake is een aanrader. En als je dan toch bezig bent, bestel ineens de Brullende Leeuw mee.
Sinds ik die ken, weet ik dat ook latakia érg kan smaken! Ik rookte verder bijna uitsluitend aromatics, maar brullende leeuw is vanaf het eerste pijpje in mijn top 3 beland!
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

cookiemonster
Berichten: 247
Lid geworden op: 16 jan 2015 19:13
Locatie: België

Re: Welke tabak nu proberen?

Bericht door cookiemonster »

Bedankt voor de vele tips
Ik heb de rook graag vol, romig, boterig, vet...met heel veel smaak en met een aangename reuk die in de kleren blijft hangen.
Janneman Flake, Brullende leeuw, Samuel Gawith, Dunhill Deluxe Navy Rolls, Aperitif, Escudo of Solani 663
Falke of Va/Pe dus
Weet niet wat eerst gekozen! :D

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Welke tabak nu proberen?

Bericht door robvoorburg »

cookiemonster schreef:Bedankt voor de vele tips
Ik heb de rook graag vol, romig, boterig, vet...met heel veel smaak en met een aangename reuk die in de kleren blijft hangen.
Janneman Flake, Brullende leeuw, Samuel Gawith, Dunhill Deluxe Navy Rolls, Aperitif, Escudo of Solani 663
Falke of Va/Pe dus
Weet niet wat eerst gekozen! :D
Rustig aan, je hebt alle tijd.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Welke tabak nu proberen?

Bericht door Sidekickelvis »

cookiemonster schreef:Bedankt voor de vele tips
Ik heb de rook graag vol, romig, boterig, vet...met heel veel smaak en met een aangename reuk die in de kleren blijft hangen.
Janneman Flake, Brullende leeuw, Samuel Gawith, Dunhill Deluxe Navy Rolls, Aperitif, Escudo of Solani 663
Falke of Va/Pe dus
Weet niet wat eerst gekozen! :D
Minimeets zijn ook altijd uitgelezen momenten om eens wat anders in je pijp te stoppen. Er zijn vast wel wat forumleden bij je in de buurt met een overvolle tabakskast. Of vraag wat samples van verschillende tabakken, dan kun je wat makkelijker experimenteren. Ik kijk ook graag in onze tabakscatalogus op het forum.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Plaats reactie