Orlik uit de nederlandse schappen!

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Gebruikersavatar
annie69
Berichten: 1716
Lid geworden op: 30 dec 2009 20:11
Locatie: maasgouw
Contacteer:

Orlik uit de nederlandse schappen!

Bericht door annie69 »

Ik was vorige week bij Janssen quiken in roermond.
Die zei mij, dat orlik uit de schappen gaat in heel nederland.
it is een besluit van stg, omdat die te minj verkocht werd in NL.
Als ook diverse alsbo en w.o larsen.
Wie weet hier meer van.

Gebruikersavatar
L.deJong
Berichten: 565
Lid geworden op: 07 jan 2015 15:36
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Orlik uit de nederlandse schappen!

Bericht door L.deJong »

annie69 schreef:Ik was vorige week bij Janssen quiken in roermond.
Die zei mij, dat orlik uit de schappen gaat in heel nederland.
it is een besluit van stg, omdat die te minj verkocht werd in NL.
Als ook diverse alsbo en w.o larsen.
Wie weet hier meer van.
Ik zal het eens na vragen bij RC Boulogne,
Als het waar is vind ik dat behoorlijk kl@te
I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new.
-Robert W. Service

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Orlik uit de nederlandse schappen!

Bericht door Arno »

Jeez, het gaat ook echt alleen maar achteruit hier.. :? Ok, de eerlijkheid gebied te zeggen, daar ben ik zelf ook wel schuldig aan.. Orlik Golden Sliced in pouch (zoals die hier verkrijgbaar is) vind ik niet fijn, heb hem liever in blik, dus koop ik die in het buitenland..
Afbeelding

Gebruikersavatar
L.deJong
Berichten: 565
Lid geworden op: 07 jan 2015 15:36
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Orlik uit de nederlandse schappen!

Bericht door L.deJong »

Zo juist geinformeerd bij RC Boulogne, die overigens gisteren 60 jaar bestaan.
En ik heb niet zo'n heel leuk bericht, er gaat namelijk veel meer uit dan alleen Orlik, alsbo en W.O. Larsen.
Jannie had het over een hele lijst aan tabakken die in de toekomst niet meer te koop zijn... ze vertelde dat er heel, maar dan ook echt heel veel, gaat veranderen op pijptabak gebied.
De lijst had ze nog niet, dus ze kon geen namen noemen, en ze weet ook niet precies of Orlik, alsbo en W.O. Larsen ook echt de schappen gaan verlaten, maar wat zeker is is dat er blends gaan verdwijnen.
Dit omdat het niet meer rendabel is. Ze begreep het wel maar leuk is een ander verhaal.
Zelf gaan ze de 'my own blend' van Hajenius verkopen, zodat de klanten die gehecht waren aan een bepaalde blend deze toch nog kunnen blijven roken.
Maar deze blikken zijn ook prijzig, 25 euro de tin. Dus we gaan er met z'n allen op achteruit.
Zoals gezegd de lijst heeft ze nog niet, dus ik zal blijven informeren totdat er wel een lijst beschikbaar is.
I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new.
-Robert W. Service

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Orlik uit de nederlandse schappen!

Bericht door robvoorburg »

Het zijn niet meer de tabakken die ik graag rook, maar dat doet niet ter
zake, het is jammer en het betekent ook een verschraling ten aanzien van
enige keuze, terwijl ik juist zo hoopvol gestemd was.

Gebruikersavatar
L.deJong
Berichten: 565
Lid geworden op: 07 jan 2015 15:36
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Orlik uit de nederlandse schappen!

Bericht door L.deJong »

robvoorburg schreef:Het zijn niet meer de tabakken die ik graag rook, maar dat doet niet ter
zake, het is jammer en het betekent ook een verschraling ten aanzien van
enige keuze, terwijl ik juist zo hoopvol gestemd was.
Yup, maar gelukkig komt Samuel Gawith en dat stemt mij dan weer vrolijk, tenminste ik hoop dat die landelijk verkrijgbaar worden.
En dan nog gezwegen over de plaatjes die op de pakkies en tinnen komt... dat vind ik misschien wel even erg.
Overigens weet ik nog niet om welke merken het gaat, misschien gaat het ook wel om sommige edities van Mac Baren en de baaitabakken.
Ik heb geen flauw idee
I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new.
-Robert W. Service

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4159
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: Orlik uit de nederlandse schappen!

Bericht door Asmodeus »

We zullen wel een beetje ons best moeten doen om SG ook in de schappen te houden denk ik

Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Re: Orlik uit de nederlandse schappen!

Bericht door dinck »

En dan ook in NL kopen en niet over de grens ...

Het is een vicieuze cirkel, meer in het buitenland kopen (omdat het goedkoper is en/of omdat het hier niet verkrijgbaar is) verkleint een toch al kleine markt waardoor weer minder verkrijgbaar is uit efficiëntieoverwegingen waarop weer meer in het buitenland wordt verkocht ... Plus natuurlijk dat we onze schatkist ook tekort doen. (ik hoef toch geen smily te gebruiken om de ironie aan te geven?)
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4159
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: Orlik uit de nederlandse schappen!

Bericht door Asmodeus »

dinck schreef:En dan ook in NL kopen en niet over de grens ...

Het is een vicieuze cirkel, meer in het buitenland kopen (omdat het goedkoper is en/of omdat het hier niet verkrijgbaar is) verkleint een toch al kleine markt waardoor weer minder verkrijgbaar is uit efficiëntieoverwegingen waarop weer meer in het buitenland wordt verkocht ... Plus natuurlijk dat we onze schatkist ook tekort doen. (ik hoef toch geen smily te gebruiken om de ironie aan te geven?)
Dat is precies waar ik op doelde. Vermoedelijk zijn er maar weinig forumleden die nog voor substantiële bedragen pijptabak inslaan bij Nederlandse winkels.
Toch zou ik persoonlijk vaker bij de Oude Leeuw of van Renssen over de vloer komen als ze lekkere blikjes SG verkochten en dan meteen nog wat andere tabakken erbij kopen

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Orlik uit de nederlandse schappen!

Bericht door robvoorburg »

Precies SG zou iets kunnen toevoegen, dat dan weer wel.

Gebruikersavatar
L.deJong
Berichten: 565
Lid geworden op: 07 jan 2015 15:36
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Orlik uit de nederlandse schappen!

Bericht door L.deJong »

Ik zelf heb nog nooit pijptabak uit het buitenland gekocht, maar ondanks dat is het wel aantrekkelijk.
Overigens snap ik de vicieuze cirkel ook wel, maar het is wel ontzettend zonde voor de tabaksboertjes hier in Nederland.
Daarnaast is het voor de beginnende pijproker een extra barrière, omdat je sommige tabak toch eerst wil ruiken voordat je het koopt...
I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new.
-Robert W. Service

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: Orlik uit de nederlandse schappen!

Bericht door NoneNicer »

Poeh, dit is wel erg slecht nieuws inderdaad. Ik kan me voorstellen dat het moeilijker is om rendabele handel bij te houden, maar dan zou het bijvoorbeeld makkelijker moeten zijn om tabak op afroep bij de importeur neer te leggen. Ik wacht nu al sinds januari op een besteld blik Three Nuns, omdat mijn lokale tabaksboer slechts grotere bestellingen bij Pronk doet. Hartstikke zonde, omdat ik voor 2 euro extra best wel mee wil betalen aan de verzendkosten als ik daarmee ook meer tabak soorten kan kopen. Dat maakt het voor de voorraadhouders en importeurs ook haalbaar.

Gebruikersavatar
remi
Berichten: 404
Lid geworden op: 20 okt 2009 01:57
Locatie: Wijchen

Re: Orlik uit de nederlandse schappen!

Bericht door remi »

Dit is heel erg Triest om te horen ik rook dan wel niet Super veel pijp maar WO Larsen is en blijft mijn favorieten merk, zo word ik dus wel gedwongen om bij bijvoorbeeld danpipe te bestellen. Voor de overige merken blijf ik bij de oude Leeuw komen. Jammer misschien nog snel wat inslaan bij de oude Leeuw nu het nog kan.
(The King of Cool)
(Dean Martin)
(June 7, 1917 – December 25, 1995)

Kachelpiep
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 jan 2016 02:02

Re: Orlik uit de nederlandse schappen!

Bericht door Kachelpiep »

Jongens, jammer van Orlik e.d. Erinmore Mixture gaat er ook uit begreep ik van De Oude Leeuw. Erinmore Flake blijft nog beschikbaar dachten ze daar. Heeft iemand van jullie anders gehoord?

Gebruikersavatar
Django
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 dec 2015 11:58
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Orlik uit de nederlandse schappen!

Bericht door Django »

Uit de nieuwsbrief van De Oude Leeuw:

Enkele pijptabakken worden helaas niet meer geproduceerd of geïmporteerd. Daarom zijn we begonnen met het verkopen van de laatste restanten. Wilt u uw favoriete tabak nog graag kunnen roken? Sla dan snel in, want OP = OP!

Het betreft de volgende merken:
  • Skandinavik
  • WO Larsen
  • Alsbo
  • Orlik
  • Sweet Dublin
  • Indian Summer
  • Nappa Valley
  • Stanwell
  • Half and Half
  • Dankse Club
  • Kentucky Bird
  • Neptune
  • Zephyr
  • Schippers

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8807
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Orlik uit de nederlandse schappen!

Bericht door The_Undertaker »

W.O.Larsen ook? :shock:
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
Bananabox-Ninja
Berichten: 4766
Lid geworden op: 29 aug 2012 13:04
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Orlik uit de nederlandse schappen!

Bericht door Bananabox-Ninja »

WTF!
KENTUCKY BIRD OOK?!

Man dat was 1 van mijn starter tabakjes
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Orlik uit de nederlandse schappen!

Bericht door Arno »

Jeez... :? Ben blij dat ik laatst nog uit nostalgische overweging bij Willem een pakje WO Larsen Fine & Elegant heb gekocht.. Echt triest. En oooh... Ook Neptune.. :?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Orlik uit de nederlandse schappen!

Bericht door Arno »

Arno schreef:Jeez... :? Ben blij dat ik laatst nog uit nostalgische overweging bij Willem een pakje WO Larsen Fine & Elegant heb gekocht.. Echt triest. En oooh... Ook Neptune.. :?
[Edit] Maar meteen 3 blikken Neptune besteld. Toch mijn eerste tabak..
Afbeelding

Gebruikersavatar
Asmodeus
Berichten: 4159
Lid geworden op: 18 jul 2014 16:42
Locatie: Ooltgensplaat

Re: Orlik uit de nederlandse schappen!

Bericht door Asmodeus »

Dat is wel een flinke uitdunning van het Nederlandse assortiment pijptabakken zeg ☹️

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Orlik uit de nederlandse schappen!

Bericht door Bommel »

SHIT NEPTUNE ook!!,!,!$%#@&€#%~*+$£¥ :evil:
Afbeelding

Gebruikersavatar
rivulus
Berichten: 1389
Lid geworden op: 01 jun 2014 13:44
Locatie: Leiden

Re: Orlik uit de nederlandse schappen!

Bericht door rivulus »

Neergaande spiraal. Als ze niets op voorraad hebben ga je on-line bestellen. Wat weer betekent dat nog minder tabakswinkels pijptabak op voorraad houden, want het verkoopt niet.

Als de Nederlandse webshops niets hebben ga je in het buitenland bestellen. Voor zo lang dat nog gaat..
"I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new."
Robert W. Service

Gebruikersavatar
L.deJong
Berichten: 565
Lid geworden op: 07 jan 2015 15:36
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Orlik uit de nederlandse schappen!

Bericht door L.deJong »

Ik ben een groot Neptune en Kentucky Bird roker, ik krijg er een beetje een naar gevoel van in mijn maag.
Ze waren niet super lekker, maar als ik eens relaxt wilde roken dan pakte ik toch één van deze twee tabakken, puur omdat ze zo makkelijk roken.
En omdat ik ze gewend was, gelukkig nog een 100 gram's blik Neptune en Kentucky Bird staan, maar dat wordt toch FF inslaan, JAMMER!
I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new.
-Robert W. Service

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6405
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Orlik uit de nederlandse schappen!

Bericht door Wowbagger »

Zonde zeg. Maar de reden is duidelijk.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Orlik uit de nederlandse schappen!

Bericht door Sidekickelvis »

Volgas naar Rijswijk lees ik net. Gelukkig lekker dichtbij. Ff wat Kentucky Bird en Nepotune inslaan om te lageren. Morgen maar ff....
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: RE: Re: Orlik uit de nederlandse schappen!

Bericht door Tobias Tobit »

Sidekickelvis schreef:Volgas naar Rijswijk lees ik net. Gelukkig lekker dichtbij. Ff wat Kentucky Bird en Nepotune inslaan om te lageren. Morgen maar ff....
Je bent net te laat, ik was er vanmiddag nog had wel wat extra kunnen inkopen voor je. Zelf geen van deze tabakken gekocht omdat ik ze nog niet eerder gerookt heb.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: RE: Re: Orlik uit de nederlandse schappen!

Bericht door Sidekickelvis »

Tobias Tobit schreef:
Sidekickelvis schreef:Volgas naar Rijswijk lees ik net. Gelukkig lekker dichtbij. Ff wat Kentucky Bird en Nepotune inslaan om te lageren. Morgen maar ff....
Je bent net te laat, ik was er vanmiddag nog had wel wat extra kunnen inkopen voor je. Zelf geen van deze tabakken gekocht omdat ik ze nog niet eerder gerookt heb.
Toch ff kijken denk ik. Heb Rein Jan al meer dan een jaar niet gesproken denk ik. En anders wat Orliks meenemen ofzo....
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: Orlik uit de nederlandse schappen!

Bericht door Tobias Tobit »

Heb Rein Jan ook niet gesproken was druk met een sigaren vertegenwoordiger.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4212
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Orlik uit de nederlandse schappen!

Bericht door Ribbon »

Ook al rook ik geen van deze merken meer; het is toch een rigoreuze manier waarop deze gevestigde namen van de Nederlandse markt verdwijnen.

Sweet Dublin was mijn eerste, maar tabak kopen om puur nostalgische redenen is al eens eerder uitgelopen op een teleurstelling.

Zou dit het einde van een tijdperk zijn?
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Ray
Berichten: 126
Lid geworden op: 18 nov 2015 16:43
Locatie: Limburg (België)

Re: Orlik uit de nederlandse schappen!

Bericht door Ray »

Helaas geen goed nieuws.... :(
De sleutel tot geluk is tevredenheid.

Plaats reactie