Orlik uit de nederlandse schappen!

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Gebruikersavatar
Rob
Berichten: 1838
Lid geworden op: 10 aug 2009 00:58
Locatie: Voorhout

Re: Orlik uit de nederlandse schappen!

Bericht door Rob »

Kentucky Bird. .... :cry:
Nog gauw even zoeken dan maar.

Gebruikersavatar
Ray
Berichten: 126
Lid geworden op: 18 nov 2015 16:43
Locatie: Limburg (België)

Re: Orlik uit de nederlandse schappen!

Bericht door Ray »

Ray schreef:Helaas geen goed nieuws.... :(
Als beginnend pijproker heb (had?) ik met Neptune mijn basistabak gevonden... van daaruit maak ik dan spannende uitstapjes in tabaksland, met de gerustheid dat ik steeds terug naar huis kan. :)

Buiten mijn open pouche had ik nog een vol blik staan. Vandaag nog even de grens over geweest en de laatste 2 blikken uit de winkel gaan halen. Toch een beetje paniekgevoel.... :shock:

Ik ga nu een ander veilig huisje moeten kiezen als uitvalsbasis. Waarschijnlijk wordt het Troost Black Cavendish, alhoewel de Troost slices mij sinds kort ook zeer goed bevallen. :-?
De sleutel tot geluk is tevredenheid.

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: Orlik uit de nederlandse schappen!

Bericht door NoneNicer »

Verder in dit nieuwsbulletin: Three Nuns (de nieuwe versie) wordt ook niet meer geleverd door Pronk. Ik had sinds januari een bestelling bij mijn tabaksboer uitstaan, die meldde terug dat het niet meer ingekocht kan worden.
Het lijkt wel of we straks alleen nog staatstabak mogen roken!

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Orlik uit de nederlandse schappen!

Bericht door Arno »

NoneNicer schreef:Verder in dit nieuwsbulletin: Three Nuns (de nieuwe versie) wordt ook niet meer geleverd door Pronk. Ik had sinds januari een bestelling bij mijn tabaksboer uitstaan, die meldde terug dat het niet meer ingekocht kan worden.
Het lijkt wel of we straks alleen nog staatstabak mogen roken!
Dit is al langer, deze is eruit gegaan samen met Capstan toen MacBaren de productie ervan overnam..
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Orlik uit de nederlandse schappen!

Bericht door Sidekickelvis »

Net ff bij de Oude Leeuw een blik Neptune meegenomen. Niet zo zeer omdat ik er een groot fan van ben maar omdat het nog kon(kan trouwens nog, Rein Jan heeft een aardige voorraad zei hij.) en het staat zo leuk in de tabakskast. Blijf me iedere keer verbazen over het grote assortiment van de Oude Leeuw. Mooie zaak!
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Orlik uit de nederlandse schappen!

Bericht door robvoorburg »

Sidekickelvis schreef:Net ff bij de Oude Leeuw een blik Neptune meegenomen. Niet zo zeer omdat ik er een groot fan van ben maar omdat het nog kon(kan trouwens nog, Rein Jan heeft een aardige voorraad zei hij.) en het staat zo leuk in de tabakskast. Blijf me iedere keer verbazen over het grote assortiment van de Oude Leeuw. Mooie zaak!
Toen hij de zaak overnam van zijn vader had ik zo mijn bedenkingen,
maar inderdaad ik moet Rein nageven dat hij het bijzonder voortvarend
doet, dingen in het interieur zijn anders/beter geworden, de toch al
redelijke hoeveelheid pijptabak is nog verder uitgebreid, daarnaast
is het oubollige pijpenrek vervangen door iets beters, maar ook de
stoffige voorraad pijpen is aangevuld met Dunhill's, Winsløws,
meerschuimen pijpen, Falcons enzovoort.

Daarnaast wordt de sigarenroker in het geheel niet vergeten, echter
wat zich daar op dat gebied afspeelt kan ik minder goed beoordelen.

Al met al vind ik het getuigen van lef, moed en inzet vandaag de dag
zoiets voort te zetten, durf te zeggen dat het behoort tot een van
de weinige tabaksspeciaalzaken in Nederland is waar het de moeite
loont voor om te rijden, net als Willem Schimmel trouwens.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Orlik uit de nederlandse schappen!

Bericht door Sidekickelvis »

robvoorburg schreef: Toen hij de zaak overnam van zijn vader had ik zo mijn bedenkingen,
maar inderdaad ik moet Rein nageven dat hij het bijzonder voortvarend
doet, dingen in het interieur zijn anders/beter geworden, de toch al
redelijke hoeveelheid pijptabak is nog verder uitgebreid, daarnaast
is het oubollige pijpenrek vervangen door iets beters, maar ook de
stoffige voorraad pijpen is aangevuld met Dunhill's, Winsløws,
meerschuimen pijpen, Falcons enzovoort.

Daarnaast wordt de sigarenroker in het geheel niet vergeten, echter
wat zich daar op dat gebied afspeelt kan ik minder goed beoordelen.

Al met al vind ik het getuigen van lef, moed en inzet vandaag de dag
zoiets voort te zetten, durf te zeggen dat het behoort tot een van
de weinige tabaksspeciaalzaken in Nederland is waar het de moeite
loont voor om te rijden, net als Willem Schimmel trouwens.
Inderdaad, was er al ff niet meer geweest maar een paar goeie veranderingen doorgevoerd. Prachtig nieuw pijpenrek met van alles voor elke portemonnee. Zag er diverse lÁnatra's, Winslows, Porsche Design en zelfs wat Tsuge's. Varierend van 50 tot 1200 euro. En veel tabakken. We hadden het nog over je, omdat we bij de Poker d'Assis stonden te kijken. Hij kan niet wachten tot de SG tabakken weer te verkrijgen zijn.....
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
smoorder
Dichter des Forum
Berichten: 1254
Lid geworden op: 23 apr 2009 12:43
Locatie: Mechelen B

Re: Orlik uit de nederlandse schappen!

Bericht door smoorder »

't Aanbod dat gaandeweg zo mooi uitgebreid was,
is terug aan 't verschralen;
We kunnen de kaart van de mondialisering trekken, of beseffen dat wie klein is en stopt door een grote vis opgeslorpt wordt, en ons daarbij neerleggen.
Maar 't is geen verkeerd idee om plaatselijk te kopen, en daar tamelijk consequent in te zijn; zolang dat klein Sparretje op de hoek, waar ik een paar cent meer zal betalen dan in de Delhaize, de kop boven water houdt, blijft z'n assortiment redelijk uitgebreid, en blijft het een plaatselijk winkel, op het hoekje, minder dan 4 km van mijn deur. Maar de vraag, de omzet moet aanhouden.
Op jaarbasis zal ik daar geen 100 € aan toeleggen, terwijl het gemak zoveel meer waard is !

Begrijpelijk dat leveranciers de moeite niet meer doen om wekelijks twee blikjes van dit en twee blikjes van dat te komen afzetten.
Als het dan, op nationale schaal, ook al niet meer lonend is als importeur, dan is het niet onbegrijpelijk dat die overstapt naar een lonender artikel. Ik bestel gewoon uit principe quasi niets in het buitenland, tenzij het hier echt onmogelijk te krijgen is.
Ik denk, dat, zoals in veel gevallen, elk bijgedragen steentje telt.
Trouwens : ere wie ere toekomt, roken is vooral de staat sponsoren, terwijl we ook een beetje aan onszelf denken en er stilletjes van genieten.

Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Re: Orlik uit de nederlandse schappen!

Bericht door dinck »

Hm, als we nou eens een federaal Europa hadden, met één gezamelijke regering en uniforme regelingen en wetten, dan was onze markt voor tabakken groot genoeg voor een zeer uitgebreid assortiment ...
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

Gebruikersavatar
Tobias Tobit
Berichten: 1626
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:23

Re: Orlik uit de nederlandse schappen!

Bericht door Tobias Tobit »

Ik hoorde juist van een medewerker van de oude leeuw dat ongeveer de helft van de huidige tabakken uit het assortiment gaan. Rein Jan is wel van plan om een deel van de tabakken die niet meer leverbaar zullen zijn maar waar wel veel vraag naar is als een MOB terug te laten komen. De vraag is of men hierop zit te wachten. Misschien maar hopen op een flinke instroom van SG tabakken en niet alleen wat toppers.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Orlik uit de nederlandse schappen!

Bericht door Sidekickelvis »

dinck schreef:Hm, als we nou eens een federaal Europa hadden, met één gezamelijke regering en uniforme regelingen en wetten, dan was onze markt voor tabakken groot genoeg voor een zeer uitgebreid assortiment ...
Nou, als dat toch eens kon, dan betaalden de Spanjaarden ineens het dubbele gok ik.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
colourpipe
Berichten: 50
Lid geworden op: 12 okt 2013 16:15

Re: Orlik uit de nederlandse schappen!

Bericht door colourpipe »

Gisteren nog ff met Rein Jan gesproken van de Oude Leeuw. Koop al sinds jaar en dag alles bij hem. Inderdaad is straks de helft van onze tabak verdwenen. Nou rook ik altijd Peterson maar vind het toch echt heel erg zonde dat al die tabakken die jaren voorhanden waren zo in eens verdwijnen en gewoon klote voor jullie medeforumleden die nu hun vertrouwde merk langzamerhand zien verdwijnen. En dat zal met de Peterson ook gebeuren want de overheid wil ons gewoon helemaal van het roken af hebben.
Volgens Rein Jan heeft het ook te maken met de nieuwe "afschrikwekkende foto`s" die vanaf volgende maand geloof ik 65 % van ons blikje moet bedekken. Alles op het blikje en pakje moet aangepast worden en dat is voor de producent natuurlijk een behoorlijke investering.
Ik heb nog ff wat tabak ( Kentucky Bird ) ingeslagen en toch gisteren bij Rein Jan nog ff een nieuwe mooie Stanwell Liverpool pijp (Canadian ) gekocht.( Wat kan mij het bommen..... ;p .)
Een tijdje geleden, na een poosje te zijn gestopt, heb ik nog in mijn " welkomsberichtje " met de titel : En dat wou stoppen.. geschreven over " moraal riddend" Nederland en hoe we doorslaan met alles in gezondheid, sporten, milieu, duurzaam, het op elkaar letten. Dit bedoelde ik er eigenlijk een beetje mee te zeggen. We zijn echt gewoon helemaal doorgeslagen naar de andere kant.
Gisteravond zag ik in een programma een advocaat die de tabaksfabrikanten voor de rechter wil slepen. Nu de snoepfabrikanten nog. De autofabrikanten voor alle uitlaatgassen. Al meer dan 100 geleden reden er al duizenden elektrische auto`s rond en in Haarlem rond 1914 al meer dan 60 elektrische taxi`s met oplaadpunten. Het kon dus toen al maar ze ook die hebben ons dus al meer dan 100 jaar vergiftigd met overbodige koolmonoxide. En zo zijn er nog talloze voorbeelden. Laten we eens gezellig samen naar een fullcolourfestival gaan. Daar krijgen we op één dag meer gekleurd poeder in onze longen dan met 30 jaar pijproken. :wink:

Ik las en zag in de filmpjes van Jan Kusters ( Janneman) dat zijn Neptune tabak "zijn dagelijks brood" was zoals hij dat zo mooi omschreef. Nou Jan, hierbij heel veel sterkte en succes en sla nog even een flinke portie in voor de komende jaren...En voor alle forumleden met hetzelfde probleem ... veel sterkte en succes!
Beter al het water naar de zee moeten dragen dan in één keer een volle emmer leeg te moeten drinken....

Gebruikersavatar
jarjarbinks
Berichten: 292
Lid geworden op: 08 nov 2013 14:48
Locatie: Naast Sittard
Contacteer:

Re: Orlik uit de nederlandse schappen!

Bericht door jarjarbinks »

Vanuit Zuid Limburg kunnen we nog makkelijk (ook Janneman) naar Duitsland. Schneiderwind in Aachen bijvoorbeeld.
Daar heb ik nog niet gehoord wat er verdwijnt of niet. Zal daar ook eens vragen zo ook bij Heinrichs.
Voor mijn pennen en tampers en meer kijk op: PENNEN SITE

Mijn pijpen collectie klik HIER

Gebruikersavatar
annie69
Berichten: 1716
Lid geworden op: 30 dec 2009 20:11
Locatie: maasgouw
Contacteer:

Re: Orlik uit de nederlandse schappen!

Bericht door annie69 »

Duitsland doet niet mee met die nieuwe tabakswet,
Dus zal regelmatig daar te vinden zijn.

Gebruikersavatar
Claude
Berichten: 540
Lid geworden op: 06 aug 2015 16:17

Re: Orlik uit de nederlandse schappen!

Bericht door Claude »

Het is toch eigenlijk te verdrietig voor woorden dat wij pijprokers straks compleet aangewezen zijn op online bestellen?

Gebruikersavatar
meindert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 10 jan 2013 20:15
Locatie: Wergea (Friesland)

Re: Orlik uit de nederlandse schappen!

Bericht door meindert »

Ook mijn tabakkonist ui de Joure vertelde mij dat een groot deel pijptabak uit de schappen gaat!
Groet van Pijpmaker Meindert

as it net kin sa as it moat , dan moat it mar sa as it kin !

Gebruikersavatar
M.R.
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 aug 2014 15:48
Locatie: Ridderkerk

Re: Orlik uit de nederlandse schappen!

Bericht door M.R. »

http://www.cigarworld.de/en/pfeifentaba ... 3816_29807

Hallo allemaal,

Is Mayflower hetzelfde als Neptune?

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Orlik uit de nederlandse schappen!

Bericht door Arno »

M.R. schreef:http://www.cigarworld.de/en/pfeifentaba ... 3816_29807

Hallo allemaal,

Is Mayflower hetzelfde als Neptune?
Tsja, waarom niet? Als je de blikken naast elkaar ziet zijn er eigenlijk weinig verschillen. Het logo is voor een groot deel hetzelfde, zelfde lettersoorten, ook een zee-thema..

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
L.deJong
Berichten: 565
Lid geworden op: 07 jan 2015 15:36
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Re: Orlik uit de nederlandse schappen!

Bericht door L.deJong »

Mayflower is ook al ontzettend oud, mijn opa rookte dat, heb er nog een heel oud blikje van liggen.
Ik zal er eens een foto van maken.
I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new.
-Robert W. Service

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: Orlik uit de nederlandse schappen!

Bericht door NoneNicer »

Om alternatieve bronnen te gebruiken voor transport ben ik een typisch bedrijfskundig 'Linear Programming' probleem aan het oplossen:verzendkosten versus aantallen grammen tabak gegeven dat er verschillende verschijningsvormen zijn van de verpakking.

Zo vind je diverse optima die je de keuze geven tussen veel variatie of grotere verpakkingen.

Afbeelding
In het plaatje zie je voor elk stipje een combinatie van blikken, omgerekend naar de prijs van de transportkosten per gram tabak.

Zo gauw het compleet is kan ik jullie de inkoop strategieen delen; je zou me kunnen helpen door een gevuld blik van 8oz te wegen met een vrij exacte weegschaal; zo kan ik een écht LP programma'tje schrijven en de optima uitrekenen.

Gebruikersavatar
dinck
Berichten: 2880
Lid geworden op: 27 apr 2013 14:34
Locatie: rotterdam

Re: Orlik uit de nederlandse schappen!

Bericht door dinck »

Leuke excersitie, NoneNicer, maar houd je er rekening mee dat verzendkosten niet lineair zijn en stapsgewijs in (meestal, afhankelijk van het land) een erg beperkt aantal categoriën worden berekend?
__________________________
time is pulling us endlessly into the future

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1307
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: RE: Re: Orlik uit de nederlandse schappen!

Bericht door NoneNicer »

dinck schreef:Leuke excersitie, NoneNicer, maar houd je er rekening mee dat verzendkosten niet lineair zijn en stapsgewijs in (meestal, afhankelijk van het land) een erg beperkt aantal categoriën worden berekend?
Jazeker, de plot die je ziet is voor een specifiek land. Daarbij heb ik nu de randvoorwaardelijke gegevens compleet, alleen nog de werkelijke gewichten van verpakkingen met inhoud bijstellen en we hebben een echt LP model.

Als het klaar is zal ik het geheel toelichten.

Gebruikersavatar
te-vreden
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 jun 2016 22:04
Locatie: Drachten, Friesland

Re: Orlik uit de nederlandse schappen!

Bericht door te-vreden »

:? SCHANDE! :cry:
En inderdaad zonde voor de beginner.
Daarintegen zie je steeds meer sigaretten verschijnen waar toe dit zal leiden, ben ik naar benieuwd.dat het duurder word geen probleem. maar dat het straks niet meet verkrijgbaar is en wij al onze centen naar het buitenland moetten doorsluizen is aleen maar slecht voor de economie... en egt ruiken en voelen voor de aankoop kan er ook niet mee inderdaad erg zonde al met al.
Maar zo gaat het al jaren dat met kleinere groeppen geen rekening word gehouden!

Gr,
On te-vreden :wink:
Onder een boom.
Een wortel zo oud.
Het begin der pijpen.
Die roken als goud.:-? .

Plaats reactie