Old Toby (Just For Him)

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Gebruikersavatar
AlbertE
Berichten: 431
Lid geworden op: 02 sep 2009 20:16

Old Toby (Just For Him)

Bericht door AlbertE »

Door alle positieve geluiden over Shortcut to Mushrooms hier ben ik er benieuwd geraakt naar de Lord of the Rings tabakken van Just for Him. Met de kerst in aantocht heb ik afgelopen vrijdag dus 4 van de 5 smaken besteld. Om de een of andere reden associeer ik LotR altijd met de kerstdagen. Wellicht omdat ik het ooit voor het eerst las in de de kerstvakantie en ik rond de kerst ook altijd zin krijg om de films weer te kijken. Vandaag lagen ze al in de bus (dat is snel, pakje uit Engeland duurt vaak langer). De douane had ze met rust gelaten (Just for Him had de namen erop gezet en geen douanier die natuurlijk doorhad dat het tabak was).

Ben nu mijn eerste pijpje met Old Toby aan het roken. Wow wat een heerlijke tabak. Goeie mixture met iets van Cognac lijkt het wel. Heerlijk. Dankzij de lage dollarkoers eigenlijk verrassend goedkoop voor zo'n goede tabak. (Ongeveer 10 euro voor circa 100gram inclusief verzendkosten). Het is wel een bulktabak dus geen mooi doosje, maar daar heb ik van die potten met ringsluiting. Vanavond eens een van de andere proberen maar dan in mijn BigBen Lombok churchwarden want daar hoor je dit soort tabakken natuurlijk uit te roken.

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Bericht door jarnogab »

Naar aanleiding van een vraag van Nekker en mezelf in een ander topic even wat opzoekwerk verricht op dit forum en het WWW.
Vandaar een aanvulling op dit draadje.
-----------------------------------------------------------------------------------

De webstek met 5 soorten LOTR tabak: http://www.justforhim.com/catalog/index ... h=2_298_62

Ik heb eens gesimuleerd wat een bestelling zou kosten. Van elke soort 2 ounces bestellen (=+- 57 gram) (overigens: ze zijn per ounce ook te bestellen, dus per +-28 gram) en nog 1 pakketje ragers komt op 34.50 dollar neer. Zonder ragers = 32.50 dollar.
Verzendkosten tot België zijn dan 13 dollar.

Ik heb de simulatie ook nog eens gedaan als ik voor elke tabak slechts 1 oz bestel. Dan blijven de verzendkosten 13 dollar :?

Overigens, je kunt ook een sample-pakket bestellen met samples van elke middle-earth tabak.


TR zegt het volgende:
Longbottom Leaf: http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... L&TID=2117
Old Toby: http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... O&TID=2124
Ruins of Isengard: http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... R&TID=2633
Treebeard: http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... T&TID=2138
Shortcut to Mushrooms: http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... S&TID=2093
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Bericht door Arno »

Alleen hebben jullie Belgen het geluk dat jullie wel bij justforhim kunnen bestellen. Ze sturen daar nu niets meer naar Nederland :?

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Arno schreef:Alleen hebben jullie Belgen het geluk dat jullie wel bij justforhim kunnen bestellen. Ze sturen daar nu niets meer naar Nederland :?
Hoe dat zo??

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Bericht door Arno »

Had een paar maanden geleden daar iets besteld en kreeg toen een mailtje dat ze niet meer naar Nederland wilden verzenden vanwege de douane regels enzo :? Gevraagd of ze dan wel tabak naar België verzonden en daar werd bevestigend op gereageerd.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15085
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Denk dat één van onze Belgische vrienden je daarmee wel kan helpen dan toch ?!
Kost je één keer meer verzendkosten maar dan heb je wel wat je wilt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vandaahl
Berichten: 1165
Lid geworden op: 27 okt 2009 10:45
Contacteer:

Bericht door Vandaahl »

Als één van mijn Zuiderburen wat gaat bestellen, bestel ik graag wat mee! Shortcut to Mushrooms! Via een omweg dan maar! :wink:
http://www.vandaahl.com
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Bericht door jarnogab »

Ik vermoed dat ik een en ander zal bestellen, ik laat hier nog iets weten.
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
Binjie
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 apr 2011 20:34
Locatie: Winschoten

Bericht door Binjie »

dit zocht ik dus al een poosje ik wou graag 2 keer een sample-pakket bestellen maar ik kan nergens hun bankrekening nummer vonden of ik snap iets niet wat ik moet doen ofzo.
nou las ik wel dat ze niet meer naar Nederland willen verzenden maar dacht miss doen ze daar nu minder moeilijk over.
weet misschien iemand of hier een mogelijkheid voor is?

Talzaroff
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 apr 2011 22:03

Bericht door Talzaroff »

Ik doe ook mee als er besteld gaat worden. Ben een groot LotR fan, en ben benieuwd naar wat ze te bieden hebben.

Gebruikersavatar
evertrookt
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 mei 2011 19:00
Locatie: barneveld

Bericht door evertrookt »

dan doe ik ook mee met een aantal samples

is iemand aangewezen als koerier?
... rook rustig ...

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Bericht door jarnogab »

Ik zal ze bestellen, maar dat zal niet meer in de eerste twee-drie weken gebeuren, bij uitbreiding de eerste maand. Ik zou wel nog voor de zomervakantie bestellen.

Wie zo lang niet kan wachten, be my guest om zelf of via anderen te bestellen hoor, no problem.

Anders: tot midden-eind juni in dit topic+PB. Jullie mogen me steeds weer attenderen op dit topic voor het geval me dit mocht ontgaan zijn.
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
Binjie
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 apr 2011 20:34
Locatie: Winschoten

Bericht door Binjie »

dan hou ik me graag aanbevolen aangezien ik graag het wil uitproberen.
zelf zou ik dan de Middle Earth Sampler 2 keer willen hebben zodat ik genoeg heb van allemaal om het uit te testen.

This sampler pack contains a sample size* of all the tobaccos in the Middle Earth Pipeweed Series.

Longbottom Leaf
Treebeard
Old Toby
Shortcut to Mushrooms
Ruins of Isengard

Samples are not interchangable
*A sample size is a quarter ounce of tobacco

0,5 ounces = 14,1747616 grams
1 ounce = 28.3495231 grams

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: Old Toby (Just For Him)

Bericht door jarnogab »

Even dit draadje terug wakker maken. Ik zou een dezer dagen een bestelling plaatsen. Zijn er geïnteresseerden?
Ik moet er wel bij vermelden dat ik van 7 juli voor tien dagen op reis ben. Het zou dus best kunnen dat pas na half juli jullie het pakket ontvangen... tenzij just for him natuurlijk veel sneller levert dan ik momenteel vermoed.
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Old Toby (Just For Him)

Bericht door Arno »

Ik zou ook graag zo'n Middle-Earth sampler willen bestellen! Verzenden naar NL doen ze niet.. -_-
Afbeelding

Talzaroff
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 apr 2011 22:03

Re: Old Toby (Just For Him)

Bericht door Talzaroff »

Ik ben een paar dagen weggeweest, dus sorry voor mijn late reactie. Ik zou graag van elk 1 oz. willen bestellen. Misschien handig om via PM even de financiële kant af te handelen?

Nick
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 aug 2011 04:32

Re: Old Toby (Just For Him)

Bericht door Nick »

Ik ben ook wel geïnteresseerd in deze serie.

Ik wou wat old holborn shag bestellen in Duitsland maar ze wouden ook niet naar NL versturen. BE geen probleem.
Zou ik ook niet doen met al de wetjes en regeltjes in NL.

Ook al kan je alles wat je wil versturen binnen de EU maar ze deden het niet.

Dus als een van de zuiderburen me zou kunnen helpen met dit probleempje? ( vanuit Engeland bedoel ik.)

Als er meer Nederlanders zijn die interesse hebben zouden we in 1x een lading naar België kunnen versturen waarna de zuiderbuur het naar Nederland stuurt.
Als iemand dat zou willen zeg maar.

En dan als beloning ook wat van die middle earth reeks doen.
Of iets in die richting.

Idee?

Nick

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5377
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Old Toby (Just For Him)

Bericht door Paasei »

Nick, ik wil je wel helpen.
Alleen, wacht nog even, volgens mij zijn er hier ook Nederlanders die daar al besteld hebben, misschien moeten de juiste mensen nog wakker worden!
:wink: :wink:
Koninklijke Eikel Des Forums.

Nick
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 aug 2011 04:32

Re: Old Toby (Just For Him)

Bericht door Nick »

Pijp is toch nog niet klaar dus kan nog wel een weekje of wat wachten. ;)

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Old Toby (Just For Him)

Bericht door Arno »

Ja als het mogelijk is wil ik nog steeds wel zo'n Middle Earth sampler bestellen..
Afbeelding

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4026
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Re: Old Toby (Just For Him)

Bericht door Martin Romijn »

Hier ook interesse in de Shortcut to Mushrooms. Naar mijn mening de lekkerste uit de middle earth blends.
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Old Toby (Just For Him)

Bericht door Arno »

Hmm.. Als ik het zo lees qua beschrijving... Inderdaad Shortcut to Mushrooms en Ruins of Isengard. Doe voor mij dus maar:
- 2 oz. Shortcut to Mushrooms ($6,50)
- 2 oz. Ruins of Isengard ($6,50)
- Middle Earth sampler ($10,00)
Afbeelding

Nick
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 aug 2011 04:32

Re: Old Toby (Just For Him)

Bericht door Nick »

Ik moet ook een sample hebben.

Zijn 25 gram zakjes ofniet?
De 3 die me het best bevallen komt meer van.

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: Old Toby (Just For Him)

Bericht door jarnogab »

Beste mensen, allereerst een enorm grote SORRY!

Door het forum niet gevolgd te hebben de afgelopen twee maanden , is deze bestelling me volledig ontgaan.

Maar dan het goede nieuws: beter laat dan nooit! Bestellingen worden deze week opgenomen, en de eerste week van september plaats ik dan de bestelling bij Just For Him.

Voor wie alsnog wil bestellen, wil dan hieronder een lijstje aanvullen met je nickname, tabak + hoeveelheid.

1. jarnogab: Middle Earth sampler (1x) , Longbottom Leaf (1oz), Old Toby (1oz), Treebeard (1oz)
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
Vandaahl
Berichten: 1165
Lid geworden op: 27 okt 2009 10:45
Contacteer:

Re: Old Toby (Just For Him)

Bericht door Vandaahl »

Beste mensen, allereerst een enorm grote SORRY!

Door het forum niet gevolgd te hebben de afgelopen twee maanden , is deze bestelling me volledig ontgaan.

Maar dan het goede nieuws: beter laat dan nooit! Bestellingen worden deze week opgenomen, en de eerste week van september plaats ik dan de bestelling bij Just For Him.

Voor wie alsnog wil bestellen, wil dan hieronder een lijstje aanvullen met je nickname, tabak + hoeveelheid.

1. jarnogab: Middle Earth sampler (1x) , Longbottom Leaf (1oz), Old Toby (1oz), Treebeard (1oz)
2. Vandaahl: Shortcut to Mushrooms (4oz), Whiskey Biscuit Gravy (2oz)
http://www.vandaahl.com
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Old Toby (Just For Him)

Bericht door Arno »

1. jarnogab: Middle Earth sampler (1x) , Longbottom Leaf (1oz), Old Toby (1oz), Treebeard (1oz)
2. Vandaahl: Shortcut to Mushrooms (4oz), Whiskey Biscuit Gravy (2oz)
3. Arno: Middle Earth sampler (1x), Shortcut to Mushrooms (2oz), Ruins of Isengard (2oz)
Afbeelding

Nick
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 aug 2011 04:32

Re: Old Toby (Just For Him)

Bericht door Nick »

1. jarnogab: Middle Earth sampler (1x) , Longbottom Leaf (1oz), Old Toby (1oz), Treebeard (1oz)
2. Vandaahl: Shortcut to Mushrooms (4oz), Whiskey Biscuit Gravy (2oz)
3. Arno: Middle Earth sampler (1x), Shortcut to Mushrooms (2oz), Ruins of Isengard (2oz)
4. Nick: Middle Earth sampler Longbottom Leaf, Treebeard, Old Toby, Shortcut to Mushrooms, Ruins of Isengard gewoon normale sampler van 10$$

Trouwens hoe gaan we dat doen met verzendkosten?
Word dat berekend door besteller over aantal mensen + verzendkosten naar NL/BE?

Even kijken of ze nog ander leuk spul hebben anders doe ik dat erbij. leuke tabak pouch ofzo.

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: Old Toby (Just For Him)

Bericht door jarnogab »

Nick schreef: Trouwens hoe gaan we dat doen met verzendkosten?
Word dat berekend door besteller over aantal mensen + verzendkosten naar NL/BE?

Even kijken of ze nog ander leuk spul hebben anders doe ik dat erbij. leuke tabak pouch ofzo.
Volgens een eerdere simulatie is er vaste startkost aangaande de verzending. Natuurlijk zal een groter gewicht de verzendkosten de hoogte in jagen, maar het lijkt me dat we zowiezo uitsparen door de vaste kosten te kunnen delen.
Dus ik zou inderdaad de boel delen door het aantal mensen (wat betreft verzending) en dan de verzending naar NL/BE er bijtellen.
Groeten,
jarnogab

Nick
Berichten: 20
Lid geworden op: 10 aug 2011 04:32

Re: Old Toby (Just For Him)

Bericht door Nick »

Je bedoelt dat er een vast bedrag moet zijn voordat het besteld word?

En gaan de verzendkosten vanuit Engeland op gewicht?

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Re: Old Toby (Just For Him)

Bericht door jarnogab »

Nick schreef:Je bedoelt dat er een vast bedrag moet zijn voordat het besteld word?

En gaan de verzendkosten vanuit Engeland op gewicht?
Nee, geen minimumbedrag qua bestelling, maar een minimum verzendkost die je zowiezo hebt, en dan daarbovenop nog wat verzendkosten per gewicht. In een van de eerste posts in dit topic heb ik even een simulatie geplaatst.

Nu, dit is mijn aanvoelen hé. Ik denk dat het systeem wat zoals bij Amazon werkt.
Groeten,
jarnogab

Plaats reactie