Het grote 'zoet/aromatic' topic

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Calinero
Berichten: 2393
Lid geworden op: 28 mar 2013 22:31
Locatie: Den Haag

Re: Zoete Flakes

Bericht door Calinero »

Fantastisch, Winslow Collector! ik wacht 't af! :D
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Zoete Flakes

Bericht door Sidekickelvis »

Winslow Collector schreef:Hey Calinero,

Een andere zoete flake en tot een tijdje geleden in ieder geval nog wél in NL verkrijgbaar is de flake van W.Ø. Larsen Indigo. Ook een vanille-tabak (én flake, dus ook) en wat minder kruidig dan de Planta's Black Vanille flake. Verder vind ik hem qua smaak n aroma wel op die van Planta lijken, zoals gezegd iets minder kruidig.

En de Rose & Crown, daarvan heb ik zéker 20 blikjes van op voorraad. Dus daar wil ik je best een blikje (of een paar) van laten overnemen. Het is nu laat en heb geen zin meer mijn voorraad op zolder te bekijken voor de prijs (om mevr. Collector niet wakker te maken), maar daar kijk ik morgenavond wel even. Ik stuur je morgenavond wel een PB'tje.

Zou ik evt. ook van dit aanbod gebruik mogen maken WC?? Zoek al een tijdje naar de Rose&Crown namelijk. De van jou overgenomen Mac Baren vanilla cream flake bevalt me trouwens uitstekend! Wat een fijne tabak.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Calinero
Berichten: 2393
Lid geworden op: 28 mar 2013 22:31
Locatie: Den Haag

Re: Zoete Flakes

Bericht door Calinero »

Sidekickelvis schreef:
Winslow Collector schreef:Hey Calinero,

Een andere zoete flake en tot een tijdje geleden in ieder geval nog wél in NL verkrijgbaar is de flake van W.Ø. Larsen Indigo. Ook een vanille-tabak (én flake, dus ook) en wat minder kruidig dan de Planta's Black Vanille flake. Verder vind ik hem qua smaak n aroma wel op die van Planta lijken, zoals gezegd iets minder kruidig.

En de Rose & Crown, daarvan heb ik zéker 20 blikjes van op voorraad. Dus daar wil ik je best een blikje (of een paar) van laten overnemen. Het is nu laat en heb geen zin meer mijn voorraad op zolder te bekijken voor de prijs (om mevr. Collector niet wakker te maken), maar daar kijk ik morgenavond wel even. Ik stuur je morgenavond wel een PB'tje.

Zou ik evt. ook van dit aanbod gebruik mogen maken WC?? Zoek al een tijdje naar de Rose&Crown namelijk. De van jou overgenomen Mac Baren vanilla cream flake bevalt me trouwens uitstekend! Wat een fijne tabak.
Nee, niet doen, hoor WC! It's all mine, whahaha! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Zoete Flakes

Bericht door Sidekickelvis »

Calinero schreef:
Sidekickelvis schreef: Zou ik evt. ook van dit aanbod gebruik mogen maken WC?? Zoek al een tijdje naar de Rose&Crown namelijk. De van jou overgenomen Mac Baren vanilla cream flake bevalt me trouwens uitstekend! Wat een fijne tabak.
Nee, niet doen, hoor WC! It's all mine, whahaha! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

[-X En hop. daar gingen al zijn kansen op evt. samples en de Stefano Eclusiv! Zo het putje in.... :P
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Calinero
Berichten: 2393
Lid geworden op: 28 mar 2013 22:31
Locatie: Den Haag

Re: Zoete Flakes

Bericht door Calinero »

Sidekickelvis schreef:
Calinero schreef:
Sidekickelvis schreef: Zou ik evt. ook van dit aanbod gebruik mogen maken WC?? Zoek al een tijdje naar de Rose&Crown namelijk. De van jou overgenomen Mac Baren vanilla cream flake bevalt me trouwens uitstekend! Wat een fijne tabak.
Nee, niet doen, hoor WC! It's all mine, whahaha! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

[-X En hop. daar gingen al zijn kansen op evt. samples en de Stefano Eclusiv! Zo het putje in.... :P
:shock: :mrgreen: :| Geintje! :mrgreen:
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!

Winslow Collector

Re: Zoete Flakes

Bericht door Winslow Collector »

:mrgreen: Braaf delen, hè jongens? Zo lang jullie niet allebei 10 blikjes of meer willen, komt dat best in orde. Ik ga niet mijn hele voorraad uitputten, want ik rook hem zelf ook graag.

Tuurlijk SKE. Ik PB jou morgenavond ook wel even, tegelijk met Cali.

Wonen jullie trouwens bij elkaar in de buurt? Als jullie onderling de verdeling op jullie zouden nemen, kost dat ons drieën maar 1 keer verzendkosten. EDIT: ik zie het al, Delft en Den Haag.

Maar goed, morgenavond vervolg hierop.

En ik denk, dat ik half of eind augustus wel weer eens wat bij DTM ga bestellen. Tegen die tijd post ik hier wel even een topicje, voor als er mensen zijn die wat mee willen laten bestellen. Zo zijn de kosten het laagst voor iedereen, zéker als iemand maar 1 of enkele pakjes/blikjes zou willen hebben van de DTM-tabakken. Ik heb voor de Wuustwezel-meeting toen ook wat dingetjes besteld voor diverse forumleden, dus dat kan dan in augustus weer. Maar ik maak hier dan tegen die tijd wel even een nieuw topic voor.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Zoete Flakes

Bericht door Sidekickelvis »

Goed plan! Heb ik zeker interesse in.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Calinero
Berichten: 2393
Lid geworden op: 28 mar 2013 22:31
Locatie: Den Haag

Re: Zoete Flakes

Bericht door Calinero »

Anders ik wel, WC!
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Zoete Flakes

Bericht door Sidekickelvis »

Great minds think alike? :D
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Geoff
Berichten: 1589
Lid geworden op: 03 feb 2012 17:08
Locatie: Turnhout, België

Re: Zoete Flakes

Bericht door Geoff »

Winslow Collector schreef:En ik denk, dat ik half of eind augustus wel weer eens wat bij DTM ga bestellen. Tegen die tijd post ik hier wel even een topicje, voor als er mensen zijn die wat mee willen laten bestellen. Zo zijn de kosten het laagst voor iedereen, zéker als iemand maar 1 of enkele pakjes/blikjes zou willen hebben van de DTM-tabakken. Ik heb voor de Wuustwezel-meeting toen ook wat dingetjes besteld voor diverse forumleden, dus dat kan dan in augustus weer. Maar ik maak hier dan tegen die tijd wel even een nieuw topic voor.
Lijkt me fijn! =D>
“Nowhere in the world will such a brotherly feeling of confidence be experienced as amongst those who sit together smoking their pipes.”
- The Results and Merits of Tobacco, 1844, Doctor Barnstein -

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Zoete Flakes

Bericht door Dolledokus »

Lol, verkeerd gelezen dus. Ach geeft niet.
Ik ken ze niet SKE. Maar zal die zeker even opschrijven. Zoete zijn dat?
Moet zeggen dat ik graag mee lees hier over al die flake tabakjes.
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Gebruikersavatar
Hanno
Berichten: 113
Lid geworden op: 11 jul 2013 10:57
Locatie: Maarn

Re: Zoete Flakes

Bericht door Hanno »

Wat zijn flake of flakes tabakken nou eigenlijk?

Is het gesausde tabak of baai tabak? Het is me niet helemaal duidelijk?
Een pijproker is geen onruststoker

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Zoete Flakes

Bericht door Nekker »

Hanno schreef:Wat zijn flake of flakes tabakken nou eigenlijk?

Is het gesausde tabak of baai tabak? Het is me niet helemaal duidelijk?
Wel dat is eigenlijk vrij simpel. Een flake is simpel gezegd een samengeperste (onder hoge druk), tabak. Meestal versnijd men hem in kleine plakjes. Via een soort van vouwmethode kan je hem in je pijp stoppen. Velen durven hem ook uit elkaar halen, maar dat vind ik persoonlijk heiligschennis. Want een flake is net op die manier geperst zodat je er ook alle voordelen van hebt.

Voordelen:
- Brand zeer langzaam
- Veel aroma + complexer aroma
- Rookt koel

Nadelen:
- Moeilijk(er) te stoppen

Als je die voor- en nadelen even naast elkaar legt, dan is het wel zo dat de flake wordt aangeraden aan de meer geoefende roker. Maar zelfs als niet geoefend roker, kan je er gerust mee aan de slag. Het is veel oefenen en in het begin wat vloeken. Maar eens je de smaak te pakken hebt, wil je niet gauw nog iets anders. Dat is toch in mijn geval zo.

Een aanrader om mee te starten, vind ik persoonlijk de blauwe Capstan. Anderen zouden je waarschijnlijk naar Nederlandse gedachte, de Troost slices aanraden. Maar ik doe dat opzettelijk niet, omdat ik die als beginner ook heb geprobeerd, en vanwege mijn onvoldoende ontwikkelde smaakpapillen, deze niet wist te appreciëren. Troost slices - zijn naar mijn mening - een zeer complexe tabak, die je pas na enige ervaring weet te appreciëren. Dat hoeft niet zo voor iedereen te zijn, maar in mijn geval was dat dus wel zo.


Afbeelding
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
Hanno
Berichten: 113
Lid geworden op: 11 jul 2013 10:57
Locatie: Maarn

Re: Zoete Flakes

Bericht door Hanno »

Thx Nekker. Grappig ik ben dit dus nog niet tegengekomen!

En vouw je die dan in een soort envelopje? Zijn er vouw instructies?

Origamie voor de pijp! :lol:
Een pijproker is geen onruststoker

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Zoete Flakes

Bericht door Sidekickelvis »

Nekker schreef:
Hanno schreef:Wat zijn flake of flakes tabakken nou eigenlijk?

Is het gesausde tabak of baai tabak? Het is me niet helemaal duidelijk?
Wel dat is eigenlijk vrij simpel. Een flake is simpel gezegd een samengeperste (onder hoge druk), tabak. Meestal versnijd men hem in kleine plakjes. Via een soort van vouwmethode kan je hem in je pijp stoppen. Velen durven hem ook uit elkaar halen, maar dat vind ik persoonlijk heiligschennis. Want een flake is net op die manier geperst zodat je er ook alle voordelen van hebt.

Voordelen:
- Brand zeer langzaam
- Veel aroma + complexer aroma
- Rookt koel

Nadelen:
- Moeilijk(er) te stoppen

Als je die voor- en nadelen even naast elkaar legt, dan is het wel zo dat de flake wordt aangeraden aan de meer geoefende roker. Maar zelfs als niet geoefend roker, kan je er gerust mee aan de slag. Het is veel oefenen en in het begin wat vloeken. Maar eens je de smaak te pakken hebt, wil je niet gauw nog iets anders. Dat is toch in mijn geval zo.

Een aanrader om mee te starten, vind ik persoonlijk de blauwe Capstan. Anderen zouden je waarschijnlijk naar Nederlandse gedachte, de Troost slices aanraden. Maar ik doe dat opzettelijk niet, omdat ik die als beginner ook heb geprobeerd, en vanwege mijn onvoldoende ontwikkelde smaakpapillen, deze niet wist te appreciëren. Troost slices - zijn naar mijn mening - een zeer complexe tabak, die je pas na enige ervaring weet te appreciëren. Dat hoeft niet zo voor iedereen te zijn, maar in mijn geval was dat dus wel zo.


Afbeelding

Dat van Troost Slices ben ik volledig met Nekker eens. Eerst eens wat andere flakes proberen en je daarna aan de Troost wagen, die ga je daarna toch de rest van je leven blijven roken. Ik raad je de Mac baren Navy Flake aan, dat is mijns inziens een hele fijne beginnersflake.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Zoete Flakes

Bericht door Eliminator »

Hanno schreef:Thx Nekker. Grappig ik ben dit dus nog niet tegengekomen!

En vouw je die dan in een soort envelopje? Zijn er vouw instructies?

Origamie voor de pijp! :lol:
Er zijn meerdere varianten om een flake tabak te stoppen Hanno, allen zijn eerder besproken en te vinden op het forum, zal even op zoek gaan voor je en een linkje hier plaatsen, wordt vervolgd !
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hanno
Berichten: 113
Lid geworden op: 11 jul 2013 10:57
Locatie: Maarn

Re: Zoete Flakes

Bericht door Hanno »

Alvast bedankt Eliminator!
Een pijproker is geen onruststoker

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Zoete Flakes

Bericht door Eliminator »

http://www.pijprokersforum.nl/viewtopic ... ouwmethode

Hier staat het één en ander, verder behandeld Janneman ook flake tabak in z'n youtube fimlpjes

Afbeelding

Gebruikersavatar
eka_nl
Berichten: 413
Lid geworden op: 01 mar 2013 22:43
Locatie: Arnhem

Re: Zoete Flakes

Bericht door eka_nl »

Ik zou zeggen Gawith Hoggarth and Co. Brown flake scented en de scotch flake scented. Die zijn erg zoet. Denk alleen dat de verkrijgbaarheid in Europa lastig is. Ik heb ze gekregen van iemand uit Canada. Dit is ook gelijk de enige flake waar ik ervaring mee heb op Troost slices na, maar die vind ik niet zoet

Edit:

http://www.pipetobacco.com/gawith-hogga ... ented.html

http://www.pipetobacco.com/gawith-hogga ... ented.html

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15117
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Het grote 'zoet/aromatic' topic

Bericht door Eliminator »

Diverse samengevoegd
Afbeelding

Gebruikersavatar
Timmy
Berichten: 452
Lid geworden op: 30 sep 2013 13:57
Locatie: Beuningen gld

Re: Het grote 'zoet/aromatic' topic

Bericht door Timmy »

Op m'n zoektocht naar lekkere flakes heb ik deze ongeopend meegenomen . Verschrikkelijk zoet, zodra je blik opent, maar ook bij elk trekje. Niks voor mij, de zoetaddict kan een pb'tje sturen. Eén pijpje was genoeg... Staat nog niet bij de Dan Tobaccoreviews...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Het grote 'zoet/aromatic' topic

Bericht door Arno »

Timmy schreef:Op m'n zoektocht naar lekkere flakes heb ik deze ongeopend meegenomen . Verschrikkelijk zoet, zodra je blik opent, maar ook bij elk trekje. Niks voor mij, de zoetaddict kan een pb'tje sturen. Eén pijpje was genoeg... Staat nog niet bij de Dan Tobaccoreviews...
Afbeelding
http://www.tobaccoreviews.com/blend/205 ... nd-shannon :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Het grote 'zoet/aromatic' topic

Bericht door Sidekickelvis »

Het andere blikkie is niet veel beter. Dus als er 2 gegadigden zijn........
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Kees Flake
Berichten: 3038
Lid geworden op: 17 nov 2012 16:27
Locatie: dongen

Re: Het grote 'zoet/aromatic' topic

Bericht door Kees Flake »

Pbtje onderweg.
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.

gr. kees Flake

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14892
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Het grote 'zoet/aromatic' topic

Bericht door Bommel »

Ben wel geïnteresseerd, maar naar wie een PB?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Timmy
Berichten: 452
Lid geworden op: 30 sep 2013 13:57
Locatie: Beuningen gld

Re: Het grote 'zoet/aromatic' topic

Bericht door Timmy »

moet lekker zoet zijn, ga er achter aanAfbeelding

http://www.pfeifen-huber.de/virginia-ho ... flake.html

keesvg
Berichten: 150
Lid geworden op: 07 mar 2014 19:15
Locatie: Delft

Re: Het grote 'zoet/aromatic' topic

Bericht door keesvg »

Timmy schreef:moet lekker zoet zijn, ga er achter aanAfbeelding

http://www.pfeifen-huber.de/virginia-ho ... flake.html
Heb nog nooit een tabak gerookt met honing erin, maar het klinkt erg lekker :sherlock:

Gebruikersavatar
Calinero
Berichten: 2393
Lid geworden op: 28 mar 2013 22:31
Locatie: Den Haag

Re: Het grote 'zoet/aromatic' topic

Bericht door Calinero »

Timmy schreef:moet lekker zoet zijn, ga er achter aanAfbeelding

http://www.pfeifen-huber.de/virginia-ho ... flake.html
Als je 'm hebt ben ik benieuwd wat je er van vindt.
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Het grote 'zoet/aromatic' topic

Bericht door Arno »

keesvg schreef:
Timmy schreef:moet lekker zoet zijn, ga er achter aanAfbeelding

http://www.pfeifen-huber.de/virginia-ho ... flake.html
Heb nog nooit een tabak gerookt met honing erin, maar het klinkt erg lekker :sherlock:
Nooit iets van MacBaren of DTM gerookt? Als casing gebruiken deze bedrijven erg vaak honing.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14892
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Het grote 'zoet/aromatic' topic

Bericht door Bommel »

Timmy schreef:Op m'n zoektocht naar lekkere flakes heb ik deze ongeopend meegenomen . Verschrikkelijk zoet, zodra je blik opent, maar ook bij elk trekje. Niks voor mij, de zoetaddict kan een pb'tje sturen. Eén pijpje was genoeg... Staat nog niet bij de Dan Tobaccoreviews...
Afbeelding
Vandaag een dikke envelop met deze tabak van Timmy ontvangen en het beloofd wat.
Alle poststukken geurde naar die ene dikke dus mijn verwachtingen zijn hoog gespannen.
Vanavond een pijpje met een andere sample gerookt......die was ook niet mis maar morgen heb ik een vrije middag en dan.........
Heel erg veel dank Timmy en ik hou jullie op de hoogte in de daarvoor bestemde topic.
Afbeelding

Plaats reactie