Het grote 'zoet/aromatic' topic

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
yorrick
Berichten: 155
Lid geworden op: 01 jun 2013 16:59
Locatie: Haastrecht

Re: zoete tabakken

Bericht door yorrick »

Goedemiddag allemaal

Ik heb aardig in gelezen in de zoete tabakkenlijst hier op het forum, maar toch nog een vraag ik rook zelf op het moment de Borkum riff limited edition die is vrij zoet en de troost special chavindisch. Ik vind de mac baron vanille ook erg goed, maar ben toch nog op zoek naar iets anders iets zoeters namen zeggen mij nog niet zo heel veel. Kunnen jullie mij helpen?
groeten yorrick

Gebruikersavatar
Rhialto
Berichten: 59
Lid geworden op: 02 mar 2013 17:30

Re: zoete tabakken

Bericht door Rhialto »

Ha yorrik,

Was ook op zoek naar zoete tabakken. Heb er veel geprobeerd, veel samples
Maar Ben blijven hangen bij Winslow No 1

Zo lekker, zoet, maar niet te... Rook niks anders meer.
Een aanrader dus!

Gebruikersavatar
eka_nl
Berichten: 413
Lid geworden op: 01 mar 2013 22:43
Locatie: Arnhem

Re: zoete tabakken

Bericht door eka_nl »

even aanhaken, iemand ervaring met Gawith, Hoggarth & Co - Brown flake scented?
Ik heb dit gekregen uit Canada gisteren. Ik ben nog niet zo verschrikkelijk ervaren maar op dit moment vind ik de wat meer pure tabak smaak het lekkerste. Dit ruikt bijna naar potpourrie zo zoet :-D
Ik ben er daarom best nieuwschierig naar maar laat em nog ff liggen denk ik.

Gebruikersavatar
Calinero
Berichten: 2393
Lid geworden op: 28 mar 2013 22:31
Locatie: Den Haag

Zoete Flakes

Bericht door Calinero »

Sinds kort rook ik naast mijn aromatische tabakken steeds meer flakes, mijn flakes zijn:

Orlick Golden Sliced, (mijn absolute nummer 1, nog bedankt, Kiske!)
Erinmore, (een goede nummer 2.)
Mac Baren Navy Flake, (mijn nummer 3.)
Black Vanilla, (ik vind de mixture toch lekkerder.)
Peterson University Flake, (ben ik nog niet uit.)
Troost, (moet ik nog erg aan wennen)

Nu is mijn vraag, wat zijn lekkere wat zoetige flakes? Tips?

Nu heb ik al gelezen dat Mac Baren Vanilla Cream Flakes en Stanwell The Easy Crown & Rose Easy Flakes wel lekker schijnen te zijn, maar die schijnen weer alleen in Duitsland te koop te zijn!
Heeft iemand deze nog thuis staan en wil daar misschien afstand van doen?

Groetjes,
Carro
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Zoete Flakes

Bericht door Nekker »

Samuel Gawith - Fire dance flake, prachtige flake. Ikzelf ben zo goed als geen aromatic roker, en toch kan ik deze absoluut smaken!
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Zoete Flakes

Bericht door St Patrick »

Niet echt zoet maar wel HEEEEEEUUUUULLLLL erg lekker (en toch stiekum een klein zoetje) Dunhill Flake... En voor weinig te koop bij DTM duitsland...

:B
Laatst gewijzigd door St Patrick op 11 jul 2013 14:53, 2 keer totaal gewijzigd.
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
lestat
Berichten: 2491
Lid geworden op: 25 mei 2012 06:29
Locatie: antwerpen

Re: Zoete Flakes

Bericht door lestat »

Nekker schreef:Samuel Gawith - Fire dance flake, prachtige flake. Ikzelf ben zo goed als geen aromatic roker, en toch kan ik deze absoluut smaken!
Ik rook zo goed als altijd aromatic en de Fire dance is gewoon puur genieten. Zo ongelooflijk lekker
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood

Gebruikersavatar
Calinero
Berichten: 2393
Lid geworden op: 28 mar 2013 22:31
Locatie: Den Haag

Re: Zoete Flakes

Bericht door Calinero »

Fire Dance Flake, Tja, die is natuurlijk weer niet in Nederland te krijgen!! :evil: :evil:
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!

Gebruikersavatar
Bananabox-Ninja
Berichten: 4766
Lid geworden op: 29 aug 2012 13:04
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Zoete Flakes

Bericht door Bananabox-Ninja »

Willem Schimmel heeft hem liggen Calinero, die black vanilla is dat die van Planta?
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.

"Ninja des forums"

Gebruikersavatar
Calinero
Berichten: 2393
Lid geworden op: 28 mar 2013 22:31
Locatie: Den Haag

Re: Zoete Flakes

Bericht door Calinero »

Bananabox-Ninja schreef:Willem Schimmel heeft hem liggen Calinero, die black vanilla is dat die van Planta?
Ja, dat is inderdaad die van Planta, BBN!
OK, Willem heeft 'm liggen, dus net als de Dunhill Flake van St. Patrick is hij de enige in Nederland!
We moeten hier in Nederland echt in actie komen, om al die lekkere tabakken ook in Nederland te krijgen! Massaal protest op 't Malieveld een idee? :mrgreen:
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Zoete Flakes

Bericht door Nekker »

In BE is hij volop te krijgen, wellicht een idee om toch naar Leuven te komen... :twisted: :wink:
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Zoete Flakes

Bericht door Sidekickelvis »

Een sampletje (1!) Mac. Baren Vanilla Cream Flake ga ik nog wel aan je kunnen missen! Je moet toch langskomen omdat de States binnen zijn!
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Zoete Flakes

Bericht door Sidekickelvis »

Nekker schreef:In BE is hij volop te krijgen, wellicht een idee om toch naar Leuven te komen... :twisted: :wink:

In Leuven te krijgen??? Waar?? Ben er zaterdag namelijk! Neem ik meteen wat blikkies mee...

Edit: Ik doel op de mac Baren vanilla. De fire Dance heb ik gehad en die vond ik niet erg lekker.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Zoete Flakes

Bericht door Nekker »

Sidekickelvis schreef:
Nekker schreef:In BE is hij volop te krijgen, wellicht een idee om toch naar Leuven te komen... :twisted: :wink:

In Leuven te krijgen??? Waar?? Ben er zaterdag namelijk! Neem ik meteen wat blikkies mee...

Edit: Ik doel op de mac Baren vanilla. De fire Dance heb ik gehad en die vond ik niet erg lekker.
Enkel op de meeting, vrees ik... Ik nodig namelijk een bevriende tabaksverkoper uit.
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Zoete Flakes

Bericht door Dolledokus »

Ga hier even aanhaken, want dit wil ik graag volgen.

Hier ook meer flake aan het roken, en dezelfde vraag stelde ik me een enkele dag geleden. Meteen alle flakes even op een rijtje gezet (samples) Mij valt op, maar wellicht rook ik verkeerd. Een flake als bijvoorbeeld die Irish Peterson dublin. Nee, ships, hoe hiet ie alweer? Peterson of DEublin Irish Flake. (zeg ik em zo goed?, anders moet ik echt even gan zoeken naar het lege zakje) Maar goed. Die dus. Ligt het aan mijn roken dat ze "zuur" word? Rook ik te snel of te nat?, of wat doe ik ermee?

Ik ben erg kapot van de Sweet Vanilla Honeydew op dit moment. Maar dit is een ready rubbed. Die smaakt me uitstekend moet ik zeggen.
Evenals de Scottish Blend, hoewel ik daar op een gegeven moment ook dat zure ervaar.
Dadelijk even een wandeltje met de dog en dan gaat er toch zeker weten weer een Sweet Honeydew in hoor ;p
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Godfrey59

Re: Zoete Flakes

Bericht door Godfrey59 »

Nekker schreef:
Sidekickelvis schreef:
Nekker schreef:In BE is hij volop te krijgen, wellicht een idee om toch naar Leuven te komen... :twisted: :wink:

In Leuven te krijgen??? Waar?? Ben er zaterdag namelijk! Neem ik meteen wat blikkies mee...

Edit: Ik doel op de mac Baren vanilla. De fire Dance heb ik gehad en die vond ik niet erg lekker.
Enkel op de meeting, vrees ik... Ik nodig namelijk een bevriende tabaksverkoper uit.
Hoi hoi tabaksverkopers met mooie soorten :lol: ik zou maar genoeg meenemen als ik hem was :wink:

Godfrey

Gebruikersavatar
Calinero
Berichten: 2393
Lid geworden op: 28 mar 2013 22:31
Locatie: Den Haag

Re: Zoete Flakes

Bericht door Calinero »

Sidekickelvis schreef:Een sampletje (1!) Mac. Baren Vanilla Cream Flake ga ik nog wel aan je kunnen missen! Je moet toch langskomen omdat de States binnen zijn!
Ja, let's spreak af! (Engels gestudeerd, hè) :mrgreen:
Maar laten we even wachten tot Yorrick terug is van vakantie, SKE. Die wil er ook graag bij zijn!
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Zoete Flakes

Bericht door Sidekickelvis »

Calinero schreef:
Sidekickelvis schreef:Een sampletje (1!) Mac. Baren Vanilla Cream Flake ga ik nog wel aan je kunnen missen! Je moet toch langskomen omdat de States binnen zijn!
Ja, let's spreak af! (Engels gestudeerd, hè) :mrgreen:
Maar laten we even wachten tot Yorrick terug is van vakantie, SKE. Die wil er ook graag bij zijn!

Robb ook dus dat word nadat Yorick terug is... We spreaken what af!
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Zoete Flakes

Bericht door Ribbon »

Dolledokus schreef: Een flake als bijvoorbeeld die Irish Peterson dublin. Nee, ships, hoe hiet ie alweer? Peterson of DEublin Irish Flake. (zeg ik em zo goed?, anders moet ik echt even gan zoeken naar het lege zakje) Maar goed. Die dus. Ligt het aan mijn roken dat ze "zuur" word? Rook ik te snel of te nat?, of wat doe ik ermee?
Rustig roken is wel een pré om Irish Flake goed tot zijn recht te laten komen imho. Er echt voor gaan zitten en met aandacht roken zou ik zeggen. Voor meer info en verschillende opvattingen: http://pijprokersforum.nl/viewtopic.php?t=1998

Ik vind het een erg leerzame flake so to speak. :)
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Gebruikersavatar
Calinero
Berichten: 2393
Lid geworden op: 28 mar 2013 22:31
Locatie: Den Haag

Re: Zoete Flakes

Bericht door Calinero »

Sidekickelvis schreef:
Calinero schreef:
Sidekickelvis schreef:Een sampletje (1!) Mac. Baren Vanilla Cream Flake ga ik nog wel aan je kunnen missen! Je moet toch langskomen omdat de States binnen zijn!
Ja, let's spreak af! (Engels gestudeerd, hè) :mrgreen:
Maar laten we even wachten tot Yorrick terug is van vakantie, SKE. Die wil er ook graag bij zijn!

Robb ook dus dat word nadat Yorick terug is... We spreaken what af!
Gezellig!! :D
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!

Gebruikersavatar
Dolledokus
Berichten: 2542
Lid geworden op: 23 mar 2013 11:19
Locatie: Broenssem

Re: Zoete Flakes

Bericht door Dolledokus »

Cali?
Vertel eens jouw ervaring met de Fire Dance? (heb je er eventueel nog een sampletje van?)
Zie nu links en rechts toch voorbij komen dat die lekker zou zijn. Aangezien we bijna gelijk opgaan in het proces tabakjes, hoor ik graag jouw idee over deze flake.
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Zoete Flakes

Bericht door robvoorburg »

De lekkerste flakes zijn helaas niet meer te koop, ik doel op
Rich Dark Honeydew van Gallahers.
Ik heb er geld voor over nog eens zo'n blikje te mogen
roken.

Wat kleur komen de plakjes overeen met de flakes van Planta
Black Vanilla, qua smaak veel fijner en subtieler.
Ik heb spijt van de nonchalance waarmee ik deze heerlijkheid
destijds oprookte.
Zie ook tobacco revieuws.

Gebruikersavatar
Calinero
Berichten: 2393
Lid geworden op: 28 mar 2013 22:31
Locatie: Den Haag

Re: Zoete Flakes

Bericht door Calinero »

Dolledokus schreef:Cali?
Vertel eens jouw ervaring met de Fire Dance? (heb je er eventueel nog een sampletje van?)
Zie nu links en rechts toch voorbij komen dat die lekker zou zijn. Aangezien we bijna gelijk opgaan in het proces tabakjes, hoor ik graag jouw idee over deze flake.
Hé Dolle, nee, dat heb je verkeerd gelezen, ik heb 'm zelf ook nog nooit gerookt en net als jij hou ik me ook aanbevolen voor een sampletje! :D
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4951
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Zoete Flakes

Bericht door Sidekickelvis »

Dolledokus schreef:Cali?
Vertel eens jouw ervaring met de Fire Dance? (heb je er eventueel nog een sampletje van?)
Zie nu links en rechts toch voorbij komen dat die lekker zou zijn. Aangezien we bijna gelijk opgaan in het proces tabakjes, hoor ik graag jouw idee over deze flake.

Ik heb er een blikkie van leeggerookt maar vond er niet veel aan. Minder dan aan andere Samuel Gawith's in ieder geval. Ik zou jou de Robert Mc Connells Scottish Flake en de Peterson University Flake aan willen raden. Daar ga jij van houden!
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Zoete Flakes

Bericht door Ribbon »

robvoorburg schreef:De lekkerste flakes zijn helaas niet meer te koop, ik doel op
Rich Dark Honeydew van Gallahers.
Is dat dezelfde Gallaher die Balkan Sobranie heeft overgenomen rob?
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Zoete Flakes

Bericht door robvoorburg »

Geen idee, bij mijn weten bestaat Gallaher niet meer.

Gebruikersavatar
Ignoro Iste
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 okt 2011 17:39
Locatie: Maasbracht

Re: Zoete Flakes

Bericht door Ignoro Iste »

Robb schreef:
robvoorburg schreef:De lekkerste flakes zijn helaas niet meer te koop, ik doel op
Rich Dark Honeydew van Gallahers.
Is dat dezelfde Gallaher die Balkan Sobranie heeft overgenomen rob?

Balkan Sobranie wordt thans toch door J.F. Germain gemaakt.

Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4211
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Re: Zoete Flakes

Bericht door Ribbon »

Ignoro Iste schreef:
Robb schreef:
robvoorburg schreef:De lekkerste flakes zijn helaas niet meer te koop, ik doel op
Rich Dark Honeydew van Gallahers.
Is dat dezelfde Gallaher die Balkan Sobranie heeft overgenomen rob?

Balkan Sobranie wordt thans toch door J.F. Germain gemaakt.
Klopt, ik heb het over de overname van begin jaren 80.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Zoete Flakes

Bericht door robvoorburg »

Dat zal zo ongeveer de tijd geweest zijn dat de Honeydew flakes
van de markt verdwenen, herinner ik me.

Winslow Collector

Re: Zoete Flakes

Bericht door Winslow Collector »

Hey Calinero,

Een andere zoete flake en tot een tijdje geleden in ieder geval nog wél in NL verkrijgbaar is de flake van W.Ø. Larsen Indigo. Ook een vanille-tabak (én flake, dus ook) en wat minder kruidig dan de Planta's Black Vanille flake. Verder vind ik hem qua smaak n aroma wel op die van Planta lijken, zoals gezegd iets minder kruidig.

En de Rose & Crown, daarvan heb ik zéker 20 blikjes van op voorraad. Dus daar wil ik je best een blikje (of een paar) van laten overnemen. Het is nu laat en heb geen zin meer mijn voorraad op zolder te bekijken voor de prijs (om mevr. Collector niet wakker te maken), maar daar kijk ik morgenavond wel even. Ik stuur je morgenavond wel een PB'tje.

Plaats reactie