Het grote 'PRF forumtabak' topic

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Winslow Collector

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door Winslow Collector »

Kapitein Haddock schreef:Ik vind het toch ook maar vreemd om de naam van ons forum te verbinden aan een commercieel project. Dit is toch iets heel anders dan een pet met het logo die onder leden verkocht wordt. Als ik het goed begrijp, geven we als het ware de naam van ons forum weg aan iemand die er geld aan wil verdienen. :?

Ik hoop niet dat ik iemand beledig. Ik ken Rudi niet en ik ben er zeker van dat WC het goed meent, maar ik voel me toch wat ongemakkelijk bij deze constructie.
Volgens mij beledig je niemand, hoor. (Ik ben trouwens van mening, dat je in het algemeen niemand KUNT beledigen, maar dat iemand zich alleen beledigd kan voelen, maar dat terzijde).

Ook deze reactie is absoluut zinvol, vind ik. En daar moet zeker ook over nagedacht worden. Als dit problemen zou opleveren voor mensen of men voelt zich daar niet gemakkelijk bij, moeten we het idee niet door laten gaan. Voor Rudi (Haddock, even ter info; Rudi heeft een groothandel www.tobaccoshopp.nl in pijpen en tabak en rookaccessoires) maakt het niet uit. Hij gaat toch wel zijn tabakken selecteren en importeren, ongeacht of dit met een PRF etiket zal zijn.

Wie gaat hier een beslissing in nemen? Laten we dat aan de beheerders over? Of beheerders + moderatoren (= zij die een functie hebben op PRF). Of een clubje van wijzen? Of gruwelijk democratisch met een poll of zo? Dit verdient aandacht.

Gebruikersavatar
Bart Iron
Moderator
Berichten: 3789
Lid geworden op: 07 sep 2010 06:49
Locatie: Leusden

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door Bart Iron »

Ik snap wel wat Haddock bedoeld, maar Rudi neemt alle moeite en het risico om toch aanzienlijke hoeveelheden tabak in te kopen.
Na alle duidelijke verhalen van jou kant, WC snap ik dat er bar weinig overblijft. Toch zou het mooi zijn als je van een gedeelte van de opbrengst bijvoorbeeld de visite kaartjes zou kunnen betalen. Dan bekostig je de reclame voor het forum.

Nu is het allemaal al geregeld met de kaartjes, maar voor de toekomst misschien een idee.

Gebruikersavatar
belphegor
Berichten: 352
Lid geworden op: 10 jan 2012 12:43
Locatie: Brunssum

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door belphegor »

Ik denk dat het ook een goed iets kan zijn om de naam van dit forum aan de tabak te verlenen.

Zeker als het kwalitatief goede tabak is.
Stop bij het blik tabak inderdaad een pijp rokers forum visite kaartje.
(met eventueel een directe link naar het draadje over de desbetreffende "forum tabak")

Sla je volgens mij toch 2 vliegen in 1 klap.

Verder denk ikzelf dat de tabak van en voor de liefhebbers van dit forum zijn.
Dus in hoeverre het daadwerkelijk commercieel gaat worden? Geen idee.
Van de verhalen die ik hier heb gelezen is mijn blij als mijn gelijk speelt.

Hoe dan ook, ik houd dit topic in de gaten.
+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+
In the presence of greatness the humble can only bow
+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door Nekker »

Terechte opmerking Haddock, maar ik deel je mening op dat vlak niet. Hoewel we onze naam verlenen aan een commercieel product, is het in het niet iets dat door het forum word gefinancierd. We worden geen winstgevende organisatie. Ik blijf het enorm belangrijk vinden om de traditie van het pijproken in stand te houden. Dit forum is op dat vlak een godsgeschenk, je kan een hoop mensen verenigen op één platform en daardoor de traditie versterken. Onze naam verschaffen aan een tabakslijn zie ik als een handige manier om onze naam en stempel nog dieper te drukken op de kleine pijprokerswereld. Het kost ons niets, en als Rudi dat kleine winstmarge in zijn zak kan steken, heb ik daar geen probleem mee. Zo'n blik tabak is voor ons een kans op gratis reclame, een visite kaartje in de vorm van tabak zeg maar.

Er zal nog uitvoerig over gesproken worden en nog niets staat vast! Indien er meer stemmen opkomen om dit niet te laten doorgaan zullen we misschien toch een soort van poll houden. Anders is het denk ik het verstandigste het met een select groepje achter de schermen allemaal te bespreken. Maar goed, zo ver zijn we nog lang niet heb ik van WC begrepen.
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
Vandaahl
Berichten: 1165
Lid geworden op: 27 okt 2009 10:45
Contacteer:

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door Vandaahl »

Het visitekaartje idee vind ik super! Wij reclame en rudi een beetje winst! Eigenlijk is het blikje al een visitekaartje! Zeker als Arno ze zou mogen ontwerpen!
http://www.vandaahl.com
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)

Gebruikersavatar
AlbertE
Berichten: 431
Lid geworden op: 02 sep 2009 20:16

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door AlbertE »

Ik begrijp Kapt. Haddock wel een beetje. Het moet wel een beetje tabak zijn waar forumleden een beetje achter kunnen staan. Als het spreekwoordelijke "Clan" Tabak (of in mijn persoonlijke geval Bellini ;) ) wordt dan zullen een hoop leden zich er niet mee willen identificeren. Dat wil niet zeggen dat je het perse lekker hoeft te vinden of te roken. Ik hou niet van baaitabak maar zou er niet van wakker liggen als er goede PRF baai zou worden uitgebracht. Het commerciele bezwaar lijkt me minder groot. Van tabak en pijpen verkopen wordt je niet rijk heb ik het idee, dus ik denk niet dat Rudi opeens in een Ferrari kan gaan rondrijden van de forumtabak.

Hoewel ik eerst sceptisch was begint het idee me toch steeds beter aan te staan. DTM tabak (als die het wordt tenminste) in een Arno blik met een forumlogo lijkt me toch wel wat.
Laatst gewijzigd door AlbertE op 25 jan 2012 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door Arno »

Nekker schreef:Terechte opmerking Haddock, maar ik deel je mening op dat vlak niet. Hoewel we onze naam verlenen aan een commercieel product, is het in het niet iets dat door het forum word gefinancierd. We worden geen winstgevende organisatie. Ik blijf het enorm belangrijk vinden om de traditie van het pijproken in stand te houden. Dit forum is op dat vlak een godsgeschenk, je kan een hoop mensen verenigen op één platform en daardoor de traditie versterken. Onze naam verschaffen aan een tabakslijn zie ik als een handige manier om onze naam en stempel nog dieper te drukken op de kleine pijprokerswereld. Het kost ons niets, en als Rudi dat kleine winstmarge in zijn zak kan steken, heb ik daar geen probleem mee. Zo'n blik tabak is voor ons een kans op gratis reclame, een visite kaartje in de vorm van tabak zeg maar.
+1
Afbeelding

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5240
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door Massis »

Bart Iron schreef:Ik snap wel wat Haddock bedoeld, maar Rudi neemt alle moeite en het risico om toch aanzienlijke hoeveelheden tabak in te kopen.
Na alle duidelijke verhalen van jou kant, WC snap ik dat er bar weinig overblijft. Toch zou het mooi zijn als je van een gedeelte van de opbrengst bijvoorbeeld de visite kaartjes zou kunnen betalen. Dan bekostig je de reclame voor het forum.

Nu is het allemaal al geregeld met de kaartjes, maar voor de toekomst misschien een idee.
Ik denk niet dat het de bedoeling is om de geringe winst die Rudi op die tabak kan maken, aan het forum te geven. Ik denk voornamelijk dat het een goede vorm van reclame an sich kan zijn.
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 1153
Lid geworden op: 27 sep 2010 21:22
Locatie: Achterhoek

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door Toon »

+1, ik ben van mening dat als Rudi dit wil ondernemen en de moeite en kosten wil dragen voor deze onderneming, wij eerder hem moeten sponsoren, dan andersom.
-- Laat het leven ook eens van jou genieten --

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4017
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door Martin Romijn »

ben ik het helemaal mee eens Toon. Ik denk dat Rudi behoorlijk zijn nek uitsteekt in dit projekt, en toch best een risico neemt. Lijkt me dan ook verstandig qua tabak cq. blend, op safe te spelen. Een tabak samenstellen in een dergelijk grote hoeveelheid is toch een aardige onderneming. Een bestaande blend die in Nederland niet verkrijgbaar is maar zich elders al op de markt bewezen heeft lijkt me om te beginnen een prima optie. Bovendien weten dan wat meer over de blend en hebben we wat meer zekerheid wat betreft hoe de tabak zich ontwikkeld.
Zelf een blend creëren is natuurlijk prachtig maar daar zal eerst erg veel tijd in gestoken moeten worden. Niet alleen qua componeren van de samenstelling, maar ook onderzoeken hoe de tabakken "huwen". Daar kan best wat tijd in gaan zitten. Dan nog eventueel aanpassen etc.
Maargoed, dat zijn "just my 2 cents" Laten de wijze heren daar maar over beslissen :D
Vind het wel een erg leuk initiatief en super dat Rudi de moeite wil nemen, wetend dat de "winst", die hier al een paar keer ter sprake kwam, echt geen vetpot is....
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door smoking-rob »

Misschien is het een idee Hans Wiedemann van HU-Tobacco eens te mailen over hoe hij zijn bedrijfje heeft gestart: hij laat zijn blends ook produceren door DTM en K&K en heeft ook te maken met minimum afname regels en dergelijke. Misschien kan hij adviseren over de blends die we willen? Of zijn bestaande blends al dan niet aangepast aanleveren?
Veel van mijn geld gaat in rook op...

Gebruikersavatar
belphegor
Berichten: 352
Lid geworden op: 10 jan 2012 12:43
Locatie: Brunssum

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door belphegor »

Ik denk dat de tabak zeker een gewilde tabak moet zijn die hier in Nederland niet te koop is.
Maar goed is dat niet zo'n beetje 75% van de pijptabak? haha.

Mocht het toch een succes te blijken. (geen onverwachte problemen goede distrubitie e.d.)
Dan kan men altijd nog een "nieuwe" blend gaan maken of niet?
Eentje die meer "persoonlijk" is.
+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+
In the presence of greatness the humble can only bow
+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door Bommel »

Volgens mij heb ik ergens iets laten vallen over een Lustrum forum tabak en toen is het balletje een klein beetje gaan rollen.
Sta hiervoor helemaal open en zal meedenken over de te nemen hobbels.
Echter moeten we er wel op letten, ik weet niet of dit al gemeld is want ik heb nog niet alles gelezen, dat we deze tabak niet alleen voor het forum blijven houden.
Ik zie nl ook mogelijkheden voor de gewone verkoop.
Een kans om ons forum te promoten???
Afbeelding

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door Nekker »

Dat is zeker de bedoeling, Bommel. WC vermelde al dat het de bedoeling dat de tabakken ook in de winkels zouden komen te liggen. Een verkoop enkel via het forum zou wat te omslachtig worden aangezien er een grote voorraad van de tabak zou aangelegd worden.
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door Eliminator »

Geweldig initiatief dit en een big =D> voor Rudi die toch maar weer mooi aan ons denkt, de man heeft een mooi PRF hart :D

Uiteraard steun ik dit plan en wil sowieso van elk blik er één proberen en als er een tabakslijn is die ik in wil slaan is het deze dan wel !! :D (degene die me bevallen uiteraard)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kapitein Haddock
Berichten: 530
Lid geworden op: 02 mei 2010 11:08
Locatie: Verenigd Koninkrijk

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door Kapitein Haddock »

Winslow Collector schreef:Volgens mij beledig je niemand, hoor. (Ik ben trouwens van mening, dat je in het algemeen niemand KUNT beledigen, maar dat iemand zich alleen beledigd kan voelen, maar dat terzijde).
Oef. :D
Nekker schreef:Terechte opmerking Haddock, maar ik deel je mening op dat vlak niet. Hoewel we onze naam verlenen aan een commercieel product, is het in het niet iets dat door het forum word gefinancierd. We worden geen winstgevende organisatie. Ik blijf het enorm belangrijk vinden om de traditie van het pijproken in stand te houden. Dit forum is op dat vlak een godsgeschenk, je kan een hoop mensen verenigen op één platform en daardoor de traditie versterken. Onze naam verschaffen aan een tabakslijn zie ik als een handige manier om onze naam en stempel nog dieper te drukken op de kleine pijprokerswereld. Het kost ons niets, en als Rudi dat kleine winstmarge in zijn zak kan steken, heb ik daar geen probleem mee. Zo'n blik tabak is voor ons een kans op gratis reclame, een visite kaartje in de vorm van tabak zeg maar.

Er zal nog uitvoerig over gesproken worden en nog niets staat vast! Indien er meer stemmen opkomen om dit niet te laten doorgaan zullen we misschien toch een soort van poll houden. Anders is het denk ik het verstandigste het met een select groepje achter de schermen allemaal te bespreken. Maar goed, zo ver zijn we nog lang niet heb ik van WC begrepen.
Ik vond toch dat ik mijn bezorgdheid rond medewerking aan een commercieel project (ook al valt er niet veel geld te rapen) even moest uiten vooraleer een beslissing genomen wordt. Het leeuwendeel lijkt achter dit plan te staan, maar liefst zie ik toch een poll verschijnen eer het zover is. Al was het maar uit traditie. :wink:

Gebruikersavatar
belphegor
Berichten: 352
Lid geworden op: 10 jan 2012 12:43
Locatie: Brunssum

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door belphegor »

Haddock niks mis met tradatie. :)
+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+
In the presence of greatness the humble can only bow
+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+

Gebruikersavatar
smoking-rob
Berichten: 544
Lid geworden op: 18 sep 2011 23:25

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door smoking-rob »

belphegor schreef:Haddock niks mis met tradatie. :)
Behalve de typo :wink:
Veel van mijn geld gaat in rook op...

Gebruikersavatar
Master-Fan
Berichten: 467
Lid geworden op: 09 jun 2011 13:57
Locatie: Delluft

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door Master-Fan »

leuk initiatief, ben benieuwd waar dit heen gaat leiden ! :D
Winslow #1, Peterson de luxe Mixture, Peterson Connoisseur's choice, Stanwell Vanilla, Stanwell Guarana, Alsbo Vanilla, Danske Holger Mango & Vanilla, Kentucky Bird, WO Larsen golden dream, Alsbo Black, Mac Baren Navy Flake, Stad Ootmarsum extra krul

http://www.haraldmaas.nl

Gebruikersavatar
belphegor
Berichten: 352
Lid geworden op: 10 jan 2012 12:43
Locatie: Brunssum

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door belphegor »

smoking-rob schreef:
belphegor schreef:Haddock niks mis met tradatie. :)
Behalve de typo :wink:

Hahaha helemaal gelijk.
Nog een schandalige typfout ook nog.
Verkeerde hand, verkeerde vinger, verkeerde helft van het toetsenbord.

Maar goed mijn punt is gelukkig over gekomen. :D
+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+
In the presence of greatness the humble can only bow
+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door Bommel »

Na alles gelezen te hebben en een indruk te hebben opgenomen zie ik een tabakslijn die in de eerste instantie bestaat uit commercieel bewezen blends.
Welke dat zullen zijn laat ik in het midden hoewel ik de indruk heb dat als het om drie soorten gaat deze over het algemeen goed vallen bij ons kritisch forumvolk wat betekent dat dit een redelijke representatie percentage is van de gemiddelde pijproker.
Als deze tabakken aanslaan en het vertrouwen van de fabrikanten is gegroeid kan in een later stadium deze lijn stap voor stap uitgebreid worden.
Wat eerst bewezen moet worden zijn de verkoop resultaten in de Nederlandse markt, ook al zal dit marginaal zijn, want dan zal het in de toekomst makkelijker zijn om via deze fabrikanten eigen blends voor te stellen.
Over de kleine discussie over de, voor Rudi hopelijk, winsten............
Als iemand het risico neemt, zijn nek uitsteekt en naar mijn mening een flinke investering doet, mogen de winsten wat mij betreft bij de investeerder terug vloeien.
Dat is toch marktwerking??
Afbeelding

Gebruikersavatar
AlbertE
Berichten: 431
Lid geworden op: 02 sep 2009 20:16

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door AlbertE »

Bommel schreef: Welke dat zullen zijn laat ik in het midden hoewel ik de indruk heb dat als het om drie soorten gaat deze over het algemeen goed vallen bij ons kritisch forumvolk wat betekent dat dit een redelijke representatie percentage is van de gemiddelde pijproker.
Hoewel ik me kan vinden in je tekst vind ik deze zin een gevaarlijke aanname. Mijn ervaring met forums (fora?) is dat dit meestal geen afspiegeling is van het gemiddelde. De gemiddelde pijproker is denk ik gelukkig met zijn pakje voortrekker, mac baren (clan ;) ) of wat dan ook die hij bij de tabaksboer kan halen. Op forums duiken meestal de liefhebbers op.

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door Bommel »

AlbertE schreef:
Bommel schreef: Welke dat zullen zijn laat ik in het midden hoewel ik de indruk heb dat als het om drie soorten gaat deze over het algemeen goed vallen bij ons kritisch forumvolk wat betekent dat dit een redelijke representatie percentage is van de gemiddelde pijproker.
Hoewel ik me kan vinden in je tekst vind ik deze zin een gevaarlijke aanname. Mijn ervaring met forums (fora?) is dat dit meestal geen afspiegeling is van het gemiddelde. De gemiddelde pijproker is denk ik gelukkig met zijn pakje voortrekker, mac baren (clan ;) ) of wat dan ook die hij bij de tabaksboer kan halen. Op forums duiken meestal de liefhebbers op.
Eens en oneens AlbertE.
Ik denk dat er veel pijprokers, geen forum leden, over de grens via webshops tabak inkopen.
Naast hun pakje/blikje die ze bij de plaatselijke tabaconist kopen, die helaas gedwongen het bekende assortiment in de schappen hebben, genieten ze van wat meer kwaliteit.
Toen ik als nieuwkomer me inlas op dit forum kwam ik in aanraking met tabaksmerken die ik nog nooit gehoord had en die andere forum leden betrokken van buitenlandse aanbieders.
Vandaar dat ik er vanuit ben gegaan dat deze forum leden niet de enige zijn die dit doen en ik dus zie als, wat ik eerder schreef.
Maar ook jij kan gelijk hebben, maar dan geven we deze pijprokers de kans om iets bijzonders te proberen. :lol:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kapitein Haddock
Berichten: 530
Lid geworden op: 02 mei 2010 11:08
Locatie: Verenigd Koninkrijk

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door Kapitein Haddock »

Bommel schreef:Over de kleine discussie over de, voor Rudi hopelijk, winsten............
Als iemand het risico neemt, zijn nek uitsteekt en naar mijn mening een flinke investering doet, mogen de winsten wat mij betreft bij de investeerder terug vloeien.
Dat is toch marktwerking??
Ho maar, mijn vraag is niet of Rudi winst moet maken, maar of het PRF zich als 'merk' op de markt moet werpen. Ik wens Rudi alle succes, maar moeten wij daarbij helpen? Dat is de vraag.

Winslow Collector

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door Winslow Collector »

Kapitein Haddock schreef:Ho maar, mijn vraag is niet of Rudi winst moet maken, maar of het PRF zich als 'merk' op de markt moet werpen. Ik wens Rudi alle succes, maar moeten wij daarbij helpen? Dat is de vraag.
Dat is (nog steeds) een goede vraag, die je stelt.

Rudi heeft (a) zijn klanten, waaronder ook klanten van dit forum een klein deel van zijn klandizie is, en (b) zijn verwezenlijking van de aanstaande licentie om tabakken te kunnen importeren. De vraag is nu: helpt het forum Rudi, door de PRF-naam aan enkele tabakken te verbinden? Of helpt Rudi dit forum om het PRF-logo (of meer: ontwerp, naamgeving van de tabakken, of...?) op enkele tabakken te zetten en zo het forum bij niet-leden onder de aandacht te brengen.

Even kort-door-de-bocht gesteld, maar niet rottig of negatief bedoeld: Rudi zorgt er echt wel voor, dat hij zijn visie uitvoert en tabakken op de NL-markt zet die hij graag als assortimentsuitbreiding voor de NL-pijprokers wil aanbieden... met of zonder PRF aanduidingen. Dus je hebt gelijk, Kapt. Haddock: Rudi zorgt zelf wel voor zijn bedrijfsvoering, daar heeft hij de hulp van het PRF in de vorm van PRF-tabakken niet voor nodig.
De andere vraag is dan: kan Rudi het PRF helpen met deze vorm van naamsbekendheid verspreiden? Bij particuliere afnemers van Rudi en de consumenten via de winkeliers waar Rudi zaken mee doet. Dat was eigenlijk meer het idee van Rudi: "zou het leuk zijn om..."

En de andere vraag blijft ook staan: welke tabakken zijn aangewezen om daar inderdaad de naam van het PRF aan te verbinden?

Interessante vragen, leuk proces en spannende tijden de komende maanden. Nietwaar? :wink:

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door dr. Watson »

Persoonlijk zie ik zelf niet in een prf tabak. Zeker niet om landelijk te verspreiden. Je krijgt dan het gevoel te maken te hebben met een huismerk of nog erger een C merk.
Als Arno een door hem goedgekeurde balkantabak wil maken ben ik sowiezo enthousiast. Maar dan alleen omdat hij van Arno afkomt.
Waarom niet een paar Amerikaanse successen hier naar toe importeren: Frog Morton?
Als ik dan deze aankoop hoeft deze echter niet PRF te heten. Graag dan origineel houden!

Recapitulerend: de komst van een nieuwe importeur juich ik toe; de komst van PRF tabak niet.
Gediplomeerd Clan Roker

Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door Mus »

Zie het als een PRF-keurmerk... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5240
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door Massis »

Ik heb er nog eens over nagedacht en begin eigenlijk te twijfelen of dit iets is waar ik achter sta.

Het is een mooi idee natuurlijk, maar ik heb er een aantal bedenkingen bij.
Ten eerste verbinden we ons aan een product, wat ook slechte reviews kan krijgen en dus negatieve publiciteit kan zijn. Bovendien worden we plots voor alle andere tabakhandelaars en -fabrikanten concurrentie. Zou Elbert Gubbels ons nog zo graag zien komen in de fabriek als we zelf ook pijpen uitbrachten onder "prf pijpen" ?
Dit zou naar de toekomst toe misschien wel eens extra moeilijkheden kunnen opleveren als we ooit andere pijpgerelateerde zaken willen laten maken voor het forum? (omdat de fabrikant in kwestie ons als een concurrent ziet ipv als een grote groep liefhebbers & klanten)

Verder nog verliezen we op deze manier onze onafhankelijkheid in de markt. Nieuwe leden zouden onze informatie , vooral de tabaksreviews wel eens minder geloofwaardig kunnen gaan vinden als we zelf ook een merk uitbrengen. Of zien jullie Renault al de nieuwe peugeot 308 de hemel in prijzen?

Ik ben een erg grote voorstander van dingen maken VOOR het forum, maar denk dat ik iets minder voorstander ben van dingen naar buiten laten brengen DOOR het forum (of beter gezegd: in naam van). De forumpijpen zijn het beste voorbeeld, gemaakt door een professional, voor het forum en zijn leden.

Als er dus een mogelijkheid zou zijn om enkele van die tabakken die Rudi importeert om te dopen tot limited edition PRF tabakken voor de forumleden, vind ik dat schitterend. Als ze - zoals het nu voorgesteld wordt - een hele lijn voor de markt gaan vormen, ben ik er minder voorstander van.

Doe dan maar gewoon bij elke bestelling via Rudi een visitekaartje. Dat levert nóg meer reclame op, we blijven onafhankelijk, lopen geen risico op slechte kritieken en die schitterende tabak die in dat blikje zit, wordt sowieso via Rudi verkrijgbaar, want hij gaat sowieso importeren en verkopen.
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door Arno »

Dank voor het vertrouwen Dr. Watson :wink:
Ik denk dat Amerikaanse successen hierheen halen erg duur wordt. Ik heb wel eens van GL Pease gehoord dat de reden is dat hij hier in Europa geen importeur heeft (Ok Synjeco in Zwitserland..) dat met alle accijns enzo erbij de prijs veel te hoog wordt. En dat blijkt wel want een blikje GL Pease kost bij die Synjeco omgerekend €18..

PRF keurmerk is een leuk idee op zich!

In de VS zijn er trouwens meerdere pijprokersclubs die hun eigen blends aanbieden. Zo'n gek idee is het dus niet..
Afbeelding

Gebruikersavatar
belphegor
Berichten: 352
Lid geworden op: 10 jan 2012 12:43
Locatie: Brunssum

Re: Mogelijkheden PRF forumtabak(ken)

Bericht door belphegor »

Ik denk niet dat we het zo groots moeten zien dat dit idee de Nederlandse tabak industrie gaat overwinnen.

Ik denk dat het grootste probleem zit in de aantallen.
Er moet met grote aantallen gewerkt geworden.
Maar ik denk just dat een "PRF tabak" iets moois moet zijn.
Inderdaad een soort van keurmerk.
Van en voor pijp liefhebbers.
En iedere pijproker weet dat smaken verschillen dus vermoedelijk niet iedereen zal de smaak kunnen waarderen.
Anderen weer wel.

Ikzelf zie het echt als een leuk idee om onze liefde voor de pijp en voor de tabak te laten zien.
Alsmede de samenhorigheid van het forum.
Ik zie het dan ook eerder als iets speciaals.
Een speciale tabak die je niet dagelijks rookt maar juist net op die speciale gelegenheden.

Nou ik heb nu weer zoveel getypt dat ik niet meer weet welk punt ik maakte... :lol:
+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+
In the presence of greatness the humble can only bow
+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+

Plaats reactie